HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Kyllä naisetkin voisi opetella jo nuorina kantamaan vastuuta ja sanomaan selkeästi ei.
Olen kerran matkustanut keskellä päivää puolitäydessä bussissa, jonka takapenkillä jannu vonkasi pildeä nuorelta naiselta. Naisen selitykset olivat tasoa "emmä voi nyt kun mullon sukkahousut". Sitä ennen nainen oli itse ensin kertonut seksijuttuja pitkät ajat ja yksityiskohtaisia kuvauksia yhdynnöistään. Yhdyntä takapenkillä kesti puoli minuuttia, joten kaipa se ei naisen mielestä ollut edes raiskaus, vaikka bussi oli puolillaan ihmisiä, jotka olisivat puuttuneet tilanteeseen heti jos nuori nainen olisi sanonut "ei", "älä" tai "auttakaa".
Mietin vielä seuraavana päivänä olisiko pitänyt ilmoittaa tapahtuneesta poliisille ja lupautua todistajaksi, mutta sitten ajattelin, että itsehän nainen valitsi kun ei pyytänyt ketään matkustajista auttamaan tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Suomessa koetaan ahdusteluna treffipyynnöt. Usassa esim. aivan normi asia.
Ja katse. Vilkaisukin riittää, jos sen tekee väärä tyyppi.
Vilkaisu ei todellakaan riitä. Lue tuosta ylempää miten tuo yksi kuvailee miten katsotaan naista että saa keskaria vastaansa. Voin paljastaa jo etukäteen et joo, ei ollut vilkaisu.
Olin opiskeluaikoina kaupan kassana. Itseäni ihmetytti nämä isät, jotka omien tyttärien kuullen "heittivät läppää" aspoille. Eli altistivat omat lapsensakin tällaiselle toiminnalle ja antavat ymmärtää sen olevan OK.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Toisaalta naiset välittää lapsia pedofiileille ja etsii näitä ympäri kaupunkia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet pystyvät vain emotinaalisesti kiinnostumaan toisista miehistä. Siksi naiset jotka ihmettelette miksi miehen kaverit vievät aina voiton tai miksi mies jaksaa panostaa miesten keskinäisiin sauna tai matsi iltoihin sata % mutta ei teihin johtuu siitä ettei mies kykene olemaan kuin pelkästään fyysisesti kiinnostunut naisesta. Koko parisuhde/avioliitto konsepti on iso kusetus kiitos patriarkan. Siksi teidän naisten elämät imetään kuviksi ja mielenterveytenne kärsii, miesten ei kuulu naisten elämää ei muut paitsi ne huippuälykkäät hyvällä tunne älyllä.
Pikku vinkki. Tuollainen mies on homo, enkä sano tätä pahalla.
Ei ole. Et ymmärrä pointtiani. Oletko mies?
Miksi tällä palstalla minua luullaan aina mieheksi? En siis ole.
Jos mies panostaa ns. kavereihinsa noin paljon, niin jotain homoeroottista tuossa joukossa on. Oma mieheni jopa joskus narraa, että vaimo ei nyt päästä bileisiin tai matsiin tms., koska ei vain huvita lähteä.
Ei ole. Emotionaalinen kiinnostus ja fyysinen kiinnostus on eri asia. Emotionaalisella tarkoitetaan henkistä yhteyttä kun taas fyysisellä fyysistä. Miestä ei kiinnosta naisen tunteet ja vointi. Miestä kiinnostaa naisessa fyysinen puoli ja se mitä hän voi naiselta imeä, eli raha, asunto, terapia yms. Häntä ei kiinnosta naisen hyvinvointi kuten häntä kiinnostaa kavereidensa hyvinvointi. Mies voi hylätä naisensa ja LAPSENSA mitä ihmeellisimmillä syillä. Älä väitä että tuollainen sukupuoli olisi emotionaalisesti kiinnostunut naisista tai omista jälkeläisistä.
Ja tosiaan huippuälykkäät miehet asia erikseen ja tätä tukee myös aivotutkimukset.
Eihän älykkyydellä ja tunne-elämän kypsyydellä ole mitään tekemistä keskenään.
Kertoo hyvin paljon nykymenosta, että tälläistä edes kuvitellaan. Saati leimata toinen sukupuoli lähtökohtaiseisti kelvottomaksi - idiotian huipentuma. Molempiin suuntiin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myös miehiä ahdistellaan. Suhdeluku lienee noin 1/10. Kerron tämän kyllä aina kun asiasta puhun (silti poikapuoliset voivat tästäkin tiedosta uhriutua, kun eivät saa tuossa kohtaa edustaa sitä "voitokasta" roolia, se on voi voi), esim. koulussa etiikkaan ja terveystietoon liittyen. Muistan aina myös sanoa, että two wrongs don't make a right. Joku aina möläyttää sen "entäs kun mun miestäkin on ahdisteltu nuorena..." Totean tähän, että se on tasan yhtä ikävää ja kurjaa. Silti se ei muuta tuota suhdelukua ja rakenteiden sukupuolittuneisuutta miksikään. Molemmat on tärkeitä asioita, mutta välillä voidaan tosiaan puhua ihan siitäkin tosiseikasta, että tytöt kohtaavat tätä aivan valtavan paljon enemmän, mikä merkitsee nimenomaan niiden munallisten valitustyötä.
Mistä revit suhdeluvun? Oletko mies ja nainen?
Jos et ole mies, et tiedä mitään poikien kokemasta ahdistelusta. Voit ajatella ettei sitä tapahdu koska et itse ahdistele, mutta fakta on että samoilla standardeilla kaikki pojat ja tytöt kokevat ahdistelua.
Pojat kokevat harvoin seksuaalista ahdistelua, mutta paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä väkivallan uhkaa. Elämä nuorena poikana on jopa turvattomampaa kuin tyttönä, koska pojille ei haluta tarjota turvaverkkoja vaan heidän oletetaan puolustavan itseään.
Poikiin suunnattu seksuaalinen ahdistelu on usein nöyryyttämistarkoituksessa tehtyä ja siten suunnitelmallisempaa ja se helposti leimataan vain pahoinpitelyksi, kuten jääkiekkojunioreiden tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin voisi opetella jo nuorina kantamaan vastuuta ja sanomaan selkeästi ei.
Olen kerran matkustanut keskellä päivää puolitäydessä bussissa, jonka takapenkillä jannu vonkasi pildeä nuorelta naiselta. Naisen selitykset olivat tasoa "emmä voi nyt kun mullon sukkahousut". Sitä ennen nainen oli itse ensin kertonut seksijuttuja pitkät ajat ja yksityiskohtaisia kuvauksia yhdynnöistään. Yhdyntä takapenkillä kesti puoli minuuttia, joten kaipa se ei naisen mielestä ollut edes raiskaus, vaikka bussi oli puolillaan ihmisiä, jotka olisivat puuttuneet tilanteeseen heti jos nuori nainen olisi sanonut "ei", "älä" tai "auttakaa".
Mietin vielä seuraavana päivänä olisiko pitänyt ilmoittaa tapahtuneesta poliisille ja lupautua todistajaksi, mutta sitten ajattelin, että itsehän nainen valitsi kun ei pyytänyt ketään matkustajista auttamaan tilanteessa.
Että mitä. Kuulostaa kyllä ihan siltä että molemminpuolisella suostumuksella pantiin. Muuten olen samaa mieltä että todellakin naisten pitäisi oppia sanomaan jämäkämmim ei ja häivy. Mutta kun siinä on myös se puoli kolikkoa että tilanne saattaa silloin ekaloitua väkivaltaan jossa jää lähes automaattisesti alakynteen. Inhottavaa ja pelottavaa tasapainoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku ihan oikeasti, miksi juuri minun pitäisi tuntea joku pisto sydämessäni jonkun toisen ihmisen tekojen takia? Onhan lehdissä joka päivä vaikka minkälaisia rikosuutisia ja uutisia sodasta ja kaikenlaisesta epäoikeudenmukaisuudesta ja julmuudesta. Tunnetteko te kaikista niistä piston sydämessänne?
Tunnen useinkin. Esim länsimaalaisena joka tietää miten paljon meidän hyvinvointi revitään kehitysmaissa asuvien selkänahasta.
Onko heidään summittainen tänne raijaamisensa siis jokin naurettava yritys kompensoida tuota(kin) vääryyttä? Entä se riistettyjen määrätön massa, jonka on jäätävä kitumaan surkeisiin olosuhteisiinsa. Jotka kaikki ovat tietenkin vain ja ainoastaan länsimaiden syytä.
Omien kärsimyksestäkö saa enää ainoastaan iloita teidän hullun uskontonne mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä ahdistelijoista on matalan älykkyysosamäärän miehiä, esim. raksaduunareita. Ammattikoulu voisi olla hyvä paikka puuttua näiden toimintaan, esim. seulomalla näiden järjenjättiläisten naiskuvaa ja puuttumalla häiriintyneisiin yksilöihin sekä ihan opettamalla käytöstapoja.
Näin. On myös ihan koulutettua väestöä, jotka vain rikkovat henkilökohtaisia rajoja aloittamalla keskustelun tuntemattomien kanssa. Katsovat toista silmiin ja tulevat liian lähelle.
Ottavat vapauden tervehtiä toista, vaikka eivät edes tunne. Se lähtee ihan pienestä.
Suomalaiseen kultuuriin ei kuulu oikeasti minkäänlainen muiden huomiointi.
Kaikki huomenet ja tervehdykset on menneen maailman juttuja.
Nämä etiketit antavat ahdistelijoille ensimmäisen portaan rikkoa yksityisyyden rajat.
Pelkkä muille juttelu on jo ahdistelua minun mielestäni. Siihen voi sanoa että mene kauemmas ja ole hiljaa. En halua keskustella kanssasi.
T: Mies43
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa suomalaisista miehistä ahdistelee naisia sillä tavalla, kuin tässä HS:n jutussa esitetään? Yli vai alle 10%?
Kysyn siksi, kun tätä ketjua lukiessa monien viesteistä syntyy sellainen mielikuva, että valtaosa miehistä käyttäytyisi näin.
Heteromiehistä varmaan 90 % ahdistelisi naisia, jos voisi olla varma, ettei jää siitä kiinni. Varmaan 50 % ahdistelee joka tapauksessa. Ainoat naisille turvalliset miehet ovat homomiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa suomalaisista miehistä ahdistelee naisia sillä tavalla, kuin tässä HS:n jutussa esitetään? Yli vai alle 10%?
Kysyn siksi, kun tätä ketjua lukiessa monien viesteistä syntyy sellainen mielikuva, että valtaosa miehistä käyttäytyisi näin.
Heteromiehistä varmaan 90 % ahdistelisi naisia, jos voisi olla varma, ettei jää siitä kiinni. Varmaan 50 % ahdistelee joka tapauksessa. Ainoat naisille turvalliset miehet ovat homomiehiä.
Ei pidä paikkansa.
Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta yhtään edes tervehtiä muita. Yksityisyys on meille rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.
Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.
Miten vajaa pitää olla älyllisesti, että lähettelee jotain peniskuvia? :D
Tuossa unohdettiin kokonaan selvittää konteksti. Se jätettiin sellaiseen valoon, että niitä yhtäkkiä tippuu taivaasta niitä peniskuvia. No ensinnäkään niitä ei tietysti kukaan äijä juurikaan osaa sattumanvaraisesti lähetellä jollekin gimmoille. Toiseksi kysymys on alaikäisten itsensä lähettelemistä kuvista toinen toisilleen. Tämä on kansainvälinen ilmiö ja Briteissä hyvin tunnustettu. Siellä koulun psykat on ihmeissään kun 12-vuotiaat lähettelee "nudes" toinen toisilleen eivätkä pidä sitä mitenkään outona. Toisaalta Briteissä on nyt havahduttu sellaiseen melko erikoiseen tilanteeseen että "predator" titteliä käytetään enemmän alaikäisistä kuin täysi-ikäisistä, eli siellä on 15-vuotiaita seksuaalisia "predatoreita".
Tai nippanappa täysikäisiä. Jokatapauksessa täysin laskelmoitu hyväksikäyttö mielessä mm kuvilla kiristäminen.
Muotojen kommentointi on mautonta, mutta siitä on silti loikka paljon kylmäverisempään manipulaatioon ja jopa vainoamiseen. Voi toki miettiä, millaiset alustat mahdollistavat tätä, miten hlö voi suojautua ja ylipäätään suojata itseään. Sekin on silti eri asia kuin nähdä koko ympäristö vaaroja täynnä olevana viidakkona jossa on liikuttava hampaisiin asti aseistettuna. Tähänkö nuoria naisia lopulta rohkaistaan? Vainoharhaisuuteen? Tuohan on aivan sairas päämäärä.
Hesarin agendaan sopivaa tarinaa, joka ottaa lisäkierroksia Sanoman vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.
Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.
Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa.
Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.
Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.
Niin ja olen nyt 26 vuotias.Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.
Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita.
Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri
Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia.
Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.
Kuinka moneen ahdisteluun olet puuttunut viime viikolla? Entä tänä vuonna?
Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.
Ole sinä se sankari joka soittaa poliisille kun tyttö ei itse uskalla.
-Kahteen ahdisteluun viime viikolla. En muista kuinka moneen viime vuonna.
-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.
-Kyllä, varmasti soitan poliisille jos näen että jotain ahdistellaan.
Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.Valta-aseman? Nyt ollaankin jännän äärellä. Naisilla se valta-asema on korkeampi jos he pystyvät sanomaan "hyvä perse" samaan aikaan kun heille ei saa sanoa niin. Se on tasan yhtä vakava asia.
Nainen voi lyödä sinua siinä missä sinäkin voit lyödä naista. Sit kun tajuat sen niin ymmärtänet ongelmasi.
Eri mutta palstavahvero vuorotellen lällättelee ettei naisilla ole mitään tekoa miehiä vastaan fyysisesti ja että 80 vee miehellä on parempi puristusvoima kuin nuorella vahvalla naisella, ja näissä ketjuissa ja perheväkivaltaa koskevissa teeskentelee että naiset ja miehet ovat fyysisen voiman ja väkivallan suhteen samalla viivalla.
Samalla viivalla?
Nainen kun lyö se on jotenkin parempaa väkivaltaa koska vahinkoa syntyy mahdollisesti vähemmän? Nainen kun ahdistelee se on parempaa koska kohteena on pelkkä mies?
Ja jos nainen alkaa lyödä, ei moni mies lyö takaisin, ei nössöyttään vaan siksi, että seuraukset olisivat paljon vakavammat ja kuka olisikaan silloin syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Mua henkkoht enemmän ahdistaa aggressiiviset miehet, kun pervot.
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun joku hullu, känninen tms mies on kauppa jonossa (jep, aina just siellä) kohdistanut muhun aggressiota, ja Koskaan Kukaan ei ole puolustanut mua. Kerran ilmoitin mies myyjälle että joku pelottavan sekava mies huutaa raivoisasti mulle uhkaavasti kaupassa eikä anna mun asioida normaalisti, niin tää mies myyjä vaan että jaajaa,ei voi mitään. Eli siis viattomien Kuuluu pelätä ja se on ihan ok että joku yrittää sabotoida mun ostosten tekoa??
Sairasta. Tämä Kampin kauppakeskuksen k marketissa. Ja useampaan otteeseen kaupan jonossa joku hullu mies alkanut aggressiivisesti huutamaan Mulle jos vaikka myyjällä kestää tai myyjä mokannut jotakin. Koskaan ei kukaan mäistä myyjistä ole ns tullut vastaan ja sanonut mitään häirikölle, se sijaan mua kohtaan on osotettu negaatiota.
Sama, mutta nämä sekakäyttäjät/hullut ahdistelee kaikkia sukupuolesta riippumatta. Tarvittaisiin lisää vartiointia, eikä millään "paijataan nyt vähän päätä" -asenteella vaan niskaperseotteella ulos ja sitten maijan kyydissä putkaan/psyk.päivystykseen rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Ihan takuulla noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta yhtään edes tervehtiä muita. Yksityisyys on meille rikkaus.
Mitä tekemistä yksityisyydellä on tämän kanssa? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.
No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.
Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä??
Oikeasti nyt niitä valoja päälle...
Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.
Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!
Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.
Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.
Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.
Koulussa ja koulumatkalla, harrastukseen mennessä ja palatessa, työmatkalla. Aattelitko ettei poliisi muka tiedä?
Se ei vain välitä ja ilmoitukset vanhenevat pinoon. Tämä on liian yleinen rikostyyppi, jota tapahtuu yli 1000 kertaa viikossa. Ei riitä mitkään resurssit.
Ovatko tekijät yleensä samat henkilöt? Vai tuleeko sulla joka päivä eri itsensäpaljastaja vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Ja katse. Vilkaisukin riittää, jos sen tekee väärä tyyppi.