HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Tässä taas yksi mies kertomassa ihmisille ettei häntä ole koskaan ahdisteltu vaikka yrittää todennäköisesti toisissa kommenteissa väittää ettei miesten ahdistelu ja naisten ahdistelu eroa mitenkään toisistaan. Jos sinä mies olisit joskus seisonut iltahämärissä hiljaisella bussipysäkillä kun humalainen miesjoukko alkaa huudella sulle että tuu tänne, jos olisit kokenut sen fiiliksen mikä siitä tulee, et kirjoittaisi näitä mukahauskoja vähättelyjä tänne. Kas kun siinä fiiliksessä ei ole mitään hauskaa. Ole onnellinen ettei sun ole tarvinnut sitä koskaan kokea.
Miesten ahdistelusta alkaa paisua samanlainen ehtymätön mytölogian lähde kuin rasismista. Aivan pohjaton kaivo ammentaa pahoinvoinnin lietsontaa ja syyllistämistä. Pääasia että saa tuntea itsensä tai lemmikkinsä suojattomina uhreina ja pahuuden saaliina, ehdottaman oikeamielisinä hyvyyden puolustajina. Vastustaja on luonnollisesti aina alinta saastaa mitä maa päällään kantaa.
Ja tätä toistetaan. Ja toistetaan. Ja toistetaan.
Varmasti on totta. Tietysti on!
Mun ahdistelukokemus on sellanen että olin viemässä roskia yöllä Myllypurossa. Jostain syystä olin ajattelemattomuuttani alasti. Sit kävi tietty niin että mun avaimet jäi sisään. No mä pyörin siinä alasti sitten kerrostalon pihalla ja odottelin että joku tulis jeesaa. Sit yhtäkkii siihen tuli pari sellasta äijää jotka alkoi mulkoilla silleen sivusilmällä. Sit ne puhu musta ja osoitteli sormella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua henkkoht enemmän ahdistaa aggressiiviset miehet, kun pervot.
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun joku hullu, känninen tms mies on kauppa jonossa (jep, aina just siellä) kohdistanut muhun aggressiota, ja Koskaan Kukaan ei ole puolustanut mua. Kerran ilmoitin mies myyjälle että joku pelottavan sekava mies huutaa raivoisasti mulle uhkaavasti kaupassa eikä anna mun asioida normaalisti, niin tää mies myyjä vaan että jaajaa,ei voi mitään. Eli siis viattomien Kuuluu pelätä ja se on ihan ok että joku yrittää sabotoida mun ostosten tekoa??
Sairasta. Tämä Kampin kauppakeskuksen k marketissa. Ja useampaan otteeseen kaupan jonossa joku hullu mies alkanut aggressiivisesti huutamaan Mulle jos vaikka myyjällä kestää tai myyjä mokannut jotakin. Koskaan ei kukaan mäistä myyjistä ole ns tullut vastaan ja sanonut mitään häirikölle, se sijaan mua kohtaan on osotettu negaatiota.
Sama, mutta nämä sekakäyttäjät/hullut ahdistelee kaikkia sukupuolesta riippumatta. Tarvittaisiin lisää vartiointia, eikä millään "paijataan nyt vähän päätä" -asenteella vaan niskaperseotteella ulos ja sitten maijan kyydissä putkaan/psyk.päivystykseen rauhoittumaan.
Ei, vaan niille halutaan käyttöhuoneet joissa ne voi rauhassa vetää pään sekaisin ennen radalle lähtöään. Siellä niillä on kans joku kiva, nuori hoitsu tarjoamassa apua jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
Mäkin haluun kertoo ahdistelukokemuksesta. Se oli niin ahdistava etten ees tiedä että tapahtuko sitä oikeesti mut mä koin kuitenkin sen niinku se olis oikee. Olin töissä Sörkan metroaseman ärrällä. Olin siellä ihan normaalisti kassan takana kun sisään tuli joku viis äijää aivan sekasin jostain kamasta. Sit yks niistä näytti mulle maxi-tuplapatukkaa ja huusi isoon ääneen: paljonko tää PATUKKA maksaa? ja se painotti sitä patukka sanaa. Ihan varmaan se tarkotti patukalla jotakin muuta. Mä vaan sanoin et kympillä saa kolme johon ne sitten sanoi: et aijaa kympillä saa kolme PATUKKAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Tässä taas yksi mies kertomassa ihmisille ettei häntä ole koskaan ahdisteltu vaikka yrittää todennäköisesti toisissa kommenteissa väittää ettei miesten ahdistelu ja naisten ahdistelu eroa mitenkään toisistaan. Jos sinä mies olisit joskus seisonut iltahämärissä hiljaisella bussipysäkillä kun humalainen miesjoukko alkaa huudella sulle että tuu tänne, jos olisit kokenut sen fiiliksen mikä siitä tulee, et kirjoittaisi näitä mukahauskoja vähättelyjä tänne. Kas kun siinä fiiliksessä ei ole mitään hauskaa. Ole onnellinen ettei sun ole tarvinnut sitä koskaan kokea.
Miten fiilis eroaa siitä kun humalainen naisjoukko yrittää ostaa seksiä nuorelta mieheltä?
Mä haluun kertoo miehenä yhdestä ahdistelukokemuksesta. Olin tankkaamassa autoa Tullipuomin Shellillä. Mul oli korvanapit vastamelutoiminnolla enkä kuullu mitään. Yhtäkkii siihen toiselle puolelle tulee auto missä on joku varmaan mun äidin ikäinen nainen eli ainaki joku 60-vuotias. Se alkaa viittelöimään ja muuta. Sit se iski silmää vielä. Mun mielestä toi et tollanen vanhempi nainen iskee silmää niin se on pahempi kuin jos nuorempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
Ongelma on miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mun ahdistelukokemus on sellanen että olin viemässä roskia yöllä Myllypurossa. Jostain syystä olin ajattelemattomuuttani alasti. Sit kävi tietty niin että mun avaimet jäi sisään. No mä pyörin siinä alasti sitten kerrostalon pihalla ja odottelin että joku tulis jeesaa. Sit yhtäkkii siihen tuli pari sellasta äijää jotka alkoi mulkoilla silleen sivusilmällä. Sit ne puhu musta ja osoitteli sormella.
Haluat tehdä oikein viimeisen päälle selväksi ettei sinua ole miehenä ahdisteltu, koskaan? Ettei sulla ole hajuakaan siitä miltä se tuntuu? No onnistuit.
Olin lukiossa ja tein siinä sitten iltatöitä yhden kaupan kassalla. Kerran siihen tuli kaks naista jotka osti jotain kaljaa ja aurinkoöljyä. Toinen niistä kysyi että moneltas pääsen töistä, että kiinnostaisko öljytä heidän selät Hietsussa. Sanoin vaan että mulla on jo tyttöystävä. Sit ne molemmat vaan kyseli et millon pääset siis. Onneks tuli seuraava asiakas niin pyysin heitä poistuun ja lähtiäisiks se toinen vinkkas silmää.
Poika 13-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kerran minulle huudeltiin "hyvää persettä", kun olin kymmenen ja kävelin ohi. Huutelijana puiston penkillä istuvat isäni ikäiset äijät.
Rapajuopoilla ei ole enää mitään kunniaa menetettäväksi.
Olisi hyvä sellainen maailma missä kenenkään ei tarvitsisi häpäistä itseään tuolla tavalla.
Mutta kiinnostaako asioiden korjaaminen OIKEASTI ketään?
Hyvät vanhemmat valmentavat lasta siihen, että sairaita epämiellyttäviä ihmisiä on, mutta niiden ei saa antaa myrkyttää mieltään. Jättää huutelut omaan arvoonsa. Näin ihmisiä ennen kasvatettiin: on siedettävä ikäviä ilmiöitä, joille ei mahda mitään, mutta toisaalta antamatta niille yhtään kasvutilaa oman mielialansa pilaajana. Tämä edellyttää tietyistä rautaista omanarvontuntoa, jonka vain itseäänarvostavat vanhemmat voivat siirtää lapsilleen. Tai joku muu tärkeä aikuinen, johon lapsi voi täysin turvata.
Mun mielestä mua ahdisteltiin useampaan otteeseen yläasteella. Kerran opettaja nappas kädestä kiinni kun olin vessassa röökillä ja kädestä kiinni pitäen vei mut reksin puhutteluun. Se kosketus... se oli jotenkin seksuaalinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten fiilis eroaa siitä kun humalainen naisjoukko yrittää ostaa seksiä nuorelta mieheltä?
Ei mitenkään ja toivottavasti tätä ei tapahdu missään. Eli me ollaan nyt viimein samaa mieltä siitä että tämä on paha juttu? Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kohdallesi osuu sellainen hoitaja vihdoin.
Mua ahdistaa vieläkin kokemus minkä koin yläasteella. Olin pukeutunut seksikkäästi. Mä tykkään seksistä ja seksikkäästä pukeutumisesta. Mut enivei sit käytävällä kolme kundii vislas mun perään. Vieläki puistattaa.
Totuus on, että jos alkoholin myyntiä rajoitettaisiin, ahdistelu vähenisi. Monissa maissa on myös laitonta esiintyä julkisesti humaltuneena. Humalaisilla miehillä kynnys typeryyksiin laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöt ei kerro iseille näistä ahdistelijoista. Kertokaa heti isille niin loppuu äkäseen.
Muutenkin pitää aina kertoa että voi auttaa. Aikuisenakin me isät autetaan aina. Muistakaa se että aina voi pyytää apua. Sitä varten me isät ollaan.
Näille tyypeille pitää tehdä stoppi heti.
Te isät olette itse tehneet samaa.
Miksi te isät ette kouluta poikianne kunnioittamaan naisia? Teistähän pojat esimerkkiä ottavat.
Parikymppiset tyttäreni sanovat, että nelikymppiset limaiset sedät ahdistelevat heitä.
Te isät. Eli kaikki miehet lopulta...
#miesvihanäkyväksi
Jotenkin tuntuu et koko maailmasta on tullut turvaton nyt parissa vuodessa... :(