HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset pukeutuvat niukkoihin toppeihin ihan itseään varten? Kaikki ylimääräinen tursuaa yli saumojen?😉
Sori etten ole ehtiinyt ostaa uutta uikkaria. Lihoin kymmenen kiloa raskausaikana. T. Mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset pukeutuvat niukkoihin toppeihin ihan itseään varten? Kaikki ylimääräinen tursuaa yli saumojen?😉
Itseään ja sitten niitä joita varten se on laitettu päälle. Muut katsokoot toiseen suuntaan.
Väitätkö nyt ihan tosissasi, kun tälläydyit nuorena mahdollisimman paljastaviin asuihin, että halunnut miesten katseita?
Leon 15 pitää olla katsomatta, jos toppi onkin puettu Miloa 15 v varten. Se pitää ymmärtää, vaikka Neea olisi pitänyt silmäpeliä aiemmin Leonkin kanssa, kun ei aluksi tiennyt tämän olevan nörtti. Entäpä, jos Miloa ei kiinnosta koko Neea, kun hän on jo päässyt kokeilemaan Nettaa.
Aika vaikea tilanne. Voihan kohde olla myös Neealle tuntematon naapuriluokan Rasmus, joka on autuaan tietämätön koko Neea ihastuksesta.
Leon, 75, pitää ymmärtää, että toppi on laitettu päälle 15 v luokkakavereita varten, jotta vaikuttaa kivalta ja hyvältä tyypiltä ja ehkä saa sen ihastuksenkin vilkaisemaan.
Jos laittaa jotain päälleen, kuka tahansa saa katsella. Ihme kun ei mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori etten ole ehtiinyt ostaa uutta uikkaria. Lihoin kymmenen kiloa raskausaikana. T. Mamma
Älä mene pelkissä uikkareissa sinne lidliin, kiitos.
Tämä ei ole puolustuspuhe käpälöinnille vaikka vanhempi mies olenkin.
Jos itse pistän tiukat farkut ja lyhyen paidan kun menen täyteen baariin, niin lähes varmasti peppua lääpitään jonossa. En rupea kiljumaan hysteerisesti vaikka se toisinaan ärsyttääkin. Se mistä en tykkää, on joittenkin naisten tapa laittaa kätensä alleni kun istahdan. Todella typerää, en tahdo katkoa hänen luitaan tai viiltää kättä auki takataskujen vetoketjuilla.
Ei ole myöskään harvinaista, että nainen valitsee jäädä kopeloitavaksi. Itse olen usein tilanteen ollessa päällä kysynyt, haluaako nainen vaihtaa paikkaa vastakkaiselle puolelle pöytää missä häntä ei voida käpälöidä ja vastaus on ollut ei. Näennäistä kiukuttelua lääppimisestä sitten esitetään, vaikka käpälöijä on 20 vuotta vanhempi sammumiskuntoinen örvelö oksut paidallaan. Puutu siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on kiva katsella mutta kuka hullu semmoisen kotiinsa ottaisi?
Inselli herännyt. Keittikö mamma aamupuuron voisilmällä?
Miesvihaaja nimittelemässä heti aamupäivällä? Eipä yllätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.
Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.
Tarkoitit varmaan, että jokainen isä voisi jutella poikiensa kanssa. Kertoa, että ei ole ok lähetellä peniskuvia tms. eikä muutenkaan ahdistella ketään.
Ihanan sukupuolittunutta. Äideillä ei ole mitään vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä minä olen uhri, olen nuori ja avuton, vanhempi mies on korkeammassa asemassa ja kokeneempi, en voi tehdä mitään jne.
Ihan oikeasti, minä te oikein pidätte jotain lähikaupan Penaa, joka tulee sössöttämään tökeröä iskuyritystä? Kannattaa vastata napakasti takaisin tuollaiselle surkimukselle. Ja jos se ei auta, ilmoittaa pomolle/poliisille. Johan luulisi noiden idioottienkin tajuavan, ettei sinulle tulla aukomaan päätään.
Eikö ne penat vaan käyttäytyä asiallisesti ja olla häiriköimättä ihmisiä?
Voi joo. Eikös naiset voi olla tappamatta lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Toimikaa itse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näitä asioita käsitellään kotona ja kouluissa? Millaista seksuaalikasvatusta nuoret saavat? Minulla ei ole lapsia, joten en tiedä.
Tuon kouluterveyskyselyn tulokset ovat kyllä huolestuttavia. Miehet ovat käytöksessään rajattomia. Muistan sen kyllä omastakin nuoruudestani. Tuntui ettei omilla mielipiteillä ja tahdolla ollut mitään merkitystä. Ahdistelivat, koska halusivat ja pystyivät, minusta välittämättä.
Kyllä tyttö voi laittaa rajat! Ihan vaan turpa kiinni tai ylimielinen nauru tehoaa. Älkää nyt väittäkö, että ei muka voi.,Just sillä annatte vallan niille.
Tuossahan joku kertoi että oli pakko lyödä ahdistelevia miehiä. Mutta miksi naiset ja tytöt pakotetaan väkivaltaan? Eikö lähtökohtan pitäisi olla, että kukaan ei tule ahdistelemaan. Tai että se ahdistelu tuomitaan ja pysäytetään, jos sitä nähdään. Minuakin on ahdisteltu teininä bussissa ja junassa eikä kukaan tehnyt ikinä mitään. Itse olin neuvoton, sillä nämä ahdistelijat eivät tunnu uskovan ymmärtävän/puhetta. Ovatko jotenkin vajaita ihmisiä. Ehkä.
Mitä tilanteen todistaneet naiset tekivät?
Nämä tuijottajat ja puhelinnumeroaan tarjoavat eivät oikeasti taida tajuta, että se voi olla toiselle ahdistavaa. "Kai sitä nyt katsoa saa??"
No vilkaista joo.. mutta onko pakko ottaa kiinteä katsekontakti ja tuijottaa vaikkapa junamatkan ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.
Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.
Tarkoitit varmaan, että jokainen isä voisi jutella poikiensa kanssa. Kertoa, että ei ole ok lähetellä peniskuvia tms. eikä muutenkaan ahdistella ketään.
Ihanan sukupuolittunutta. Äideillä ei ole mitään vastuuta mistään.
Mä olen kyllä kertonut pojilleni, miten ei saa käyttäytyä, mutta kyllä se viesti on mennyt tehokkaammin perille näissä asioissa samaa sukupuolta olevalta vanhemmalta. Vastuu on toki molemmilla.
Harmi, että itse juttu on maksumuurin takana, mutta ei siinä ole mitään uutta. HS:n tapana näyttää olevan, että juuri ne (yhteiskunnallisesti) tärkeimmät artikkelit piilotetaan osalta lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rikos. Luvan kanssa aikuiset saa jakaa keskenään alastonkuvia.
Naiset luulee että niillä on menneiden aikojen edut, mutta ei velvollisuuksia.
Sit ne ulísee kuinka miehet on pilalla kun näin ei ole.