HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin päiväkirjan pitäjien ja Hesarin toimittajien mukaan tämä on ahdistelua:
7.7. klo 21.30
Joku äijäporukka kerääntyny vastapäiselle dösärille, ja ne jotain siin tuijottaa ja huutaa, et ”tuu tyttö tänne” ja muuta.
Kyllä se on ahdistavaa käytöstä. Haluaisitko sinä, että omalle tytöllesi aikuiset miehet laumana huutelee ja tuijottaa? Tuskin.
Tervetuloa maailmaan missä on aina pientä huutelua. Muunlaisen maailman kuvitteleminen on harhainen illuusio ja mielestäni sellaista kuvittelevat ihmiset tulisi määrätä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa suomalaisista miehistä ahdistelee naisia sillä tavalla, kuin tässä HS:n jutussa esitetään? Yli vai alle 10%?
Kysyn siksi, kun tätä ketjua lukiessa monien viesteistä syntyy sellainen mielikuva, että valtaosa miehistä käyttäytyisi näin.
Heteromiehistä varmaan 90 % ahdistelisi naisia, jos voisi olla varma, ettei jää siitä kiinni. Varmaan 50 % ahdistelee joka tapauksessa. Ainoat naisille turvalliset miehet ovat homomiehiä.
Niin varmaan. Ihan takuulla noin.
Ja ne homotkin ahdistelee pikkupoikia, se kerrottiin tuolla aikaisemmin uimahallifantasioissa.
Landet metoo-myöhäisheränneet näkee pikku-ukkoja ja kuvittelevat täysin epärealistista maailmaa vauva-palstalla. Huutiksethan siitä pärskähtää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sairas ketju.
Joskus miesystävälle kerroin millaista kohtelua nuorena sai. Toistuvasti. Iltamenoissa, töissä, kadulla vaan päivällä ohikulkiessa. Niinkin eroottisissa kamppeissa kuin vaikka farkuissa ja peittävässä teepaidassa (minkä ei muutenkaan pitäisi edes vaikuttaa). Oli järkyttynyt. Enkä ole mikään poikkeustapaus. Itse olin nuori ennen maaha n muuttoa, eli ihan kantas uomalaiset ihannemiehet siellä huuteli ja puristeli.
Tämä ketju aivan samaa täynnä: ei voi olla kun en ole nähnyt tai ei voi olla kun itse nyt vaan tykkään huudella. Jotakin miestäkin joskus niin sehän on sama kuin vuositolkulla noin kerran kuussa jopa fyysisesti häätää kimpusta isänsä tai ukkinsa ikäisiä patuja.
Missä tuota kadulla ohikulkijoiden puristelua tapahtuu?
Naisten päiväunissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myös miehiä ahdistellaan. Suhdeluku lienee noin 1/10. Kerron tämän kyllä aina kun asiasta puhun (silti poikapuoliset voivat tästäkin tiedosta uhriutua, kun eivät saa tuossa kohtaa edustaa sitä "voitokasta" roolia, se on voi voi), esim. koulussa etiikkaan ja terveystietoon liittyen. Muistan aina myös sanoa, että two wrongs don't make a right. Joku aina möläyttää sen "entäs kun mun miestäkin on ahdisteltu nuorena..." Totean tähän, että se on tasan yhtä ikävää ja kurjaa. Silti se ei muuta tuota suhdelukua ja rakenteiden sukupuolittuneisuutta miksikään. Molemmat on tärkeitä asioita, mutta välillä voidaan tosiaan puhua ihan siitäkin tosiseikasta, että tytöt kohtaavat tätä aivan valtavan paljon enemmän, mikä merkitsee nimenomaan niiden munallisten valitustyötä.
Mistä revit suhdeluvun? Oletko mies ja nainen?
Jos et ole mies, et tiedä mitään poikien kokemasta ahdistelusta. Voit ajatella ettei sitä tapahdu koska et itse ahdistele, mutta fakta on että samoilla standardeilla kaikki pojat ja tytöt kokevat ahdistelua.
Pojat kokevat harvoin seksuaalista ahdistelua, mutta paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa sekä väkivallan uhkaa. Elämä nuorena poikana on jopa turvattomampaa kuin tyttönä, koska pojille ei haluta tarjota turvaverkkoja vaan heidän oletetaan puolustavan itseään.
No mikäs poikia uhkaa? Tietenkin toiset pojat. Naisena tai tyttönä en uskalla tai halua mennä tappelevien miesten väliin. Kasvattakaa lapsenne siten, että väkivaltaa ei hyväksytä. Kotoa tämä lähtee.
Väärin. Poikia uhkaa naiset, riippumatta siitä puhutaanko väkivallasta vai ahdistelusta.
Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.
Minun mielestä paras lääke tällaiseen ahdisteluasiaan nyt kun koko maailmasta on tullut turvaton olisi yleinen kommunikaatiokielto ja samalla ulkonaliikkumiskielto. Kielletään toisille puhuminen ja kommunikoiminen millään tavalla, koska kaikki kommunikaatio on mahdollista tulkita ahdisteluksi. Ulkonaliikkumiskiellolla puolestaan estetään esimerkiksi bussipysäkiltä tapahtuva ikävä viheltely. Tummennusverhot asuntoihin ja eletään omissa poteroissamme. Sen jälkeen ahdistelumahdollisuudet rajoittuu omiin perheen sisäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa suomalaisista miehistä ahdistelee naisia sillä tavalla, kuin tässä HS:n jutussa esitetään? Yli vai alle 10%?
Kysyn siksi, kun tätä ketjua lukiessa monien viesteistä syntyy sellainen mielikuva, että valtaosa miehistä käyttäytyisi näin.
Heteromiehistä varmaan 90 % ahdistelisi naisia, jos voisi olla varma, ettei jää siitä kiinni. Varmaan 50 % ahdistelee joka tapauksessa. Ainoat naisille turvalliset miehet ovat homomiehiä.
Niin varmaan. Ihan takuulla noin.
Ja ne homotkin ahdistelee pikkupoikia, se kerrottiin tuolla aikaisemmin uimahallifantasioissa.
Kirjoitin uimahallista, se ei ollut fantasia eikä poika ollut pikkupoika vaan joko täysikäinen tai lähes täysikäinen. Tuskin kenellekään tulee yllätyksenä että monissa uimahalleissa on homot riesana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, millainen joukko miehiä ryntää välittömästi vähättelemään ja uhriutumaan, kun puhutaan tyttöjen ja naisten kokemasta ahdistelusta ja häirinnästä. Omatunto kolkuttaa, kun kalikka kalahti, mutta on helpompaa elää harhaisena? Harvassa ovat ne miesten puheenvuorot, joissa empaattisesti kuunneltaisiin ja otettaisiin tosissaan ja tuomittaisiin ahdistelu. Ei ihme, ettei epäasiallista käytöstä meinata saada loppumaan.
Yksi fanaattinen mies tuo on. Palstan vakijankkaajahullu.
Luultavasti kehitysvammainen ja/tai mielisairas vanha poika. Niitä täällä on. Ei ainuttakaan tervepäistä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Mua henkkoht enemmän ahdistaa aggressiiviset miehet, kun pervot.
Ei oo yks eikä kaks kertaa kun joku hullu, känninen tms mies on kauppa jonossa (jep, aina just siellä) kohdistanut muhun aggressiota, ja Koskaan Kukaan ei ole puolustanut mua. Kerran ilmoitin mies myyjälle että joku pelottavan sekava mies huutaa raivoisasti mulle uhkaavasti kaupassa eikä anna mun asioida normaalisti, niin tää mies myyjä vaan että jaajaa,ei voi mitään. Eli siis viattomien Kuuluu pelätä ja se on ihan ok että joku yrittää sabotoida mun ostosten tekoa??
Sairasta. Tämä Kampin kauppakeskuksen k marketissa. Ja useampaan otteeseen kaupan jonossa joku hullu mies alkanut aggressiivisesti huutamaan Mulle jos vaikka myyjällä kestää tai myyjä mokannut jotakin. Koskaan ei kukaan mäistä myyjistä ole ns tullut vastaan ja sanonut mitään häirikölle, se sijaan mua kohtaan on osotettu negaatiota.
Oliko sulla hiki kun heräsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.
No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.
Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä??
Oikeasti nyt niitä valoja päälle...
Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.
Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!
Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.
Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.
Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.
Koulussa ja koulumatkalla, harrastukseen mennessä ja palatessa, työmatkalla. Aattelitko ettei poliisi muka tiedä?
Se ei vain välitä ja ilmoitukset vanhenevat pinoon. Tämä on liian yleinen rikostyyppi, jota tapahtuu yli 1000 kertaa viikossa. Ei riitä mitkään resurssit.
Ovatko tekijät yleensä samat henkilöt? Vai tuleeko sulla joka päivä eri itsensäpaljastaja vastaan?
No kylläpä nyt ottaa koville. Uhri pitää saada syyllistettyä, keinolla millä hyvänsä. Näille saivartelijoille on ilmeisesti ok, että heidän omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan ahdistellaan. Onhan se heidän oma vikansa ja valehtelevat kuitenkin. Oksettavaa!
-eri
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä paras lääke tällaiseen ahdisteluasiaan nyt kun koko maailmasta on tullut turvaton olisi yleinen kommunikaatiokielto ja samalla ulkonaliikkumiskielto. Kielletään toisille puhuminen ja kommunikoiminen millään tavalla, koska kaikki kommunikaatio on mahdollista tulkita ahdisteluksi. Ulkonaliikkumiskiellolla puolestaan estetään esimerkiksi bussipysäkiltä tapahtuva ikävä viheltely. Tummennusverhot asuntoihin ja eletään omissa poteroissamme. Sen jälkeen ahdistelumahdollisuudet rajoittuu omiin perheen sisäisiin.
Kai tajuat että hyvin pieni osa väestöstä kokee vetoavana tän sun marttyyriuhriutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen feminismissä sen ongelman, että tällaisia asioita halutetaan tunnistettavan, mutta ollaan hiljaa syistä niiden taustalla. Tämä ei ole mikään ihme, koska taustalla olevien syiden tarkastelu kumoaisi feminismin perusväitteet aika rajusti.
Miehille ei ole juuri mitään seksuaalista tarjontaa ja käytännössä pitäisi luoda kolmas sukupuoli laboratoriossa, että miehet saisivat samat ihailupalvelut ja tarpeensa tyydytettyä kuten naiset saavat miesten kautta. Ymmärrettävästi tämän seurauksena osalla kasetti leviää ja pahimmissa tapauksissa ihmisiä kuolee. Asiaa voidaan tarkastella myös siltä kannalta, että "miten miehet jaksavat elää koko elämänsä huomiotyhjiössä ja asiakaspalvelevina työmuurahaisina?" Kelvottominkin nainen persoonallisuushäiriöineen voi lisääntyä hedelmöityshoitojen kautta, mutta miehille ei ole kohdunvuokrausta. Eugeniikkaa ei Suomessa enää ole siihen tapaan, että pakkosterilointeja olisi, mutta lisääntymismahdollisuudet on lain nojalla järjestetty paljon paremmiksi naisille eli meillä on nykyään epäsuoraa eugeniikkaa, joka rajoittaa miesten mahdollisuutta lisääntyä suhteessa naisiin.
Yhteiskunnassa on muutenkin selvästi vääristelty historiankirjoitus vallitsevana. Eilen illalla luin jotain kirkollista lehteä, jossa todettiin jossain kolumnissa, että naisilla ei enenn ollut samoja oikeuksia kuin miehillä ja siksi meidän pitäisi tarkastella islamia suvaitsevaisesti. Siitä vain unohtui hyvesignaloidessa mainita, että naisilla ei ollut samoja velvollisuuksia eikä ole vieläkään. Ainoastaan naiset on suojattu sukuelinten pakkoleikkauksilta (30% pojista silvottu maailmalla) ja asevelvollisuudesta ei ole juurikaan tietoa.
Toinen feminismin periongelmista liittyy siihen, että kaikkia miehiä vastuutetaan siitä, mitä vähemmistö miehistä tekee, mutta naisia ei arvostella siitä, että vain vähemmistö raskaimpien hommien tekijöistä on naisia. Miehet tekevät pohjois-amerikkalaisten mitalitilastojen mukaan yli 90% siviiliurotöistä ja suomalaistilastojenkin perusteella työssä kuolleista yli 90% on miehiä. Kehitysmaissa miehet sukeltavat likaviemäreihin ilman kunnon varusteita ja Suomen kaupungeissa voi nähdä valtavia nostureita ja korkeita rakennuksia, joiden pelkkä katsominen huimaa. Miehet ovat nuo rakentaneet ja ovat siellä tolpan nokassa henkensä uhalla; kuolleisuus ei johda huolimattomuudesta, vaan naisten kuolleisuus olisi ehkä vielä paljon korkeampi hitaammista reflekseistä, vähäisemmistä voimista ja avaruudellisen hahmottamisen suhteellisesta heikkoudesta johtuen.
Sen ongelman toteaminen, että miehet koskettavat naisia ilman lupaa useammin kuin naiset koskettavat miehiä ilman lupaa (ainakin tilastojen mukaan) on tehty miljoona kertaa, mutta ongelman toteaminen ei poista sitä. Köyhät ihmiset varastavat enemmän ja heidän taloihinsa harvemmin murtaudutaan, koska heillä harvemmin on taloja. Voimme toistaa tätä samaa ikuisesti, mutta se ei ratkaise ongelmaa. Pitäisi vaikuttaa näihin taustatekijöihin. Ratkaisu tuskin voi olla se, että joku "tuntisi piston sydämessään" siksi, että hänellä ei ole jotain kaukosäädintä, josta voisi antaa ehkäiseviä sähköiskuja ihmisille, joilla on sama kromosomivalikoima kuin hänellä.
Voitaisiin lähteä liikkeelle siitä, että hyväksytään ajatus siitä, että turvallisuus ja kohtuullisuus ei tarkoita paratiisia maan päällä; yhteiskunta ei välttämättä ole "rikki" siksi, että ihmiset ovat ihmisiä ja meillä ei vielä ole aivosiruja, joiden avulla eliitti voisi ohjailla käytöstämme. Niin kauan kuin tuota dystopiaa ei toteuteta, osa ihmisistä tulee tekemään epämiellyttäviä ja jopa pahoja tekoja. Pitää hyväksyä pahan läsnäolo ilman katastrofiajattelua ja pahan olon poliittista lietsomista katalilla passiivi-ilmaisuilla ("naisia sorretaan").
Ja tällä paskalla oikeutat sen että miehet ahdistelevat ja pelottelevat alaikäisiä tyttöjä ja työtään tekeviä naisia? Kasva aikuiseksi.
Anteeksi nyt vaan, mutta naiset kykenevät aivan helposti piinaamaan, leimaamaan, syyllistämään (aiheettomasti) miehiä ja tekemän miesten elämästä erittäin ikävää heittäytymällä avuttomiksi passiivisiksi uhreiksi, joita joko ahdistellaan tai hyväksikäytetään, tai vähintäänkin jatkuvasti yritetään. Näitä naisiako pitäisi pitää mieleltään vakaina ja vakavastiotettavina, kun koko heidän maailmansa rakentuu syyttelylle ja kostonhimoiselle uhriudelle?
Tuollaisessa narratiivissa eläminen myrkyttää yhteiskuntaa., jossa toinen sukupuoli tekeytyy pyhimyksiksi toisen saadessa paholaisen roolin. Jo silloin, kuin ei TEE MITÄÄN estääkseen jonkun lajitoverinsa huonoa käytöstä. Jos tämä tekee miehestä toivottoman paskan.
Vihainen incelnainen pakottanut lapset kirjoittamaan tuollaisella otsikolla. Tietysti lapset yrittää olla mieliksi vihaiselle inceltädille. Siirtyykö täti seuraavaksi vaatimaan alakouluikäisiltä seksitarinoita jatkuvaan seksijuttujen nälkäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.
Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.
Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa.
Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.
Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.
Niin ja olen nyt 26 vuotias.Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.
Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita.
Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri
Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia.
Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.
Kuinka moneen ahdisteluun olet puuttunut viime viikolla? Entä tänä vuonna?
Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.
Ole sinä se sankari joka soittaa poliisille kun tyttö ei itse uskalla.
-Kahteen ahdisteluun viime viikolla. En muista kuinka moneen viime vuonna.
-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.
-Kyllä, varmasti soitan poliisille jos näen että jotain ahdistellaan.
Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.Valta-aseman? Nyt ollaankin jännän äärellä. Naisilla se valta-asema on korkeampi jos he pystyvät sanomaan "hyvä perse" samaan aikaan kun heille ei saa sanoa niin. Se on tasan yhtä vakava asia.
Nainen voi lyödä sinua siinä missä sinäkin voit lyödä naista. Sit kun tajuat sen niin ymmärtänet ongelmasi.
Eri mutta palstavahvero vuorotellen lällättelee ettei naisilla ole mitään tekoa miehiä vastaan fyysisesti ja että 80 vee miehellä on parempi puristusvoima kuin nuorella vahvalla naisella, ja näissä ketjuissa ja perheväkivaltaa koskevissa teeskentelee että naiset ja miehet ovat fyysisen voiman ja väkivallan suhteen samalla viivalla.
Samalla viivalla?
Nainen kun lyö se on jotenkin parempaa väkivaltaa koska vahinkoa syntyy mahdollisesti vähemmän? Nainen kun ahdistelee se on parempaa koska kohteena on pelkkä mies?
Ja jos nainen alkaa lyödä, ei moni mies lyö takaisin, ei nössöyttään vaan siksi, että seuraukset olisivat paljon vakavammat ja kuka olisikaan silloin syyllinen?
Naislääkäri sai pitää virkansa iskettyään miestä puukolla selkään. Ei ollut edes äkkipikaisuuttaan vaan erikseen haki veitsen. Katseli myös kun mies teki kuolemaa, toisen soittaessa apua.
Mä haluun kertoo omasta ahdistelukokemuksesta. Tää tapahtui nyt kesällä. Menin kauppaan ja mulla oli minihame päällä ja koska oli kuuma, mulla oli pelkät rintsikat yläosana. Mun hiuksissa oli sellanen valtava rusetti, niinku sillä YLEn toimittajalla. Sit mulla oli sellaset kumisaappaat, missä on korkea korko, jotka olin tilannut Kaalimadosta. Mun käsilaukku oli Berliinin seksimessuilta ostettu sellanen pieni pumpattavaa barbaraa muistuttava. Olin Kalliossa ja maindasin vaan mun omii bisneksii ku toiselta puolelta katuu kaks sellasta tosi vaarallisen näköstä äijää alko huutaan että haluisinko lähtee niiden kanssa kaljalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun kertoo omasta ahdistelukokemuksesta. Tää tapahtui nyt kesällä. Menin kauppaan ja mulla oli minihame päällä ja koska oli kuuma, mulla oli pelkät rintsikat yläosana. Mun hiuksissa oli sellanen valtava rusetti, niinku sillä YLEn toimittajalla. Sit mulla oli sellaset kumisaappaat, missä on korkea korko, jotka olin tilannut Kaalimadosta. Mun käsilaukku oli Berliinin seksimessuilta ostettu sellanen pieni pumpattavaa barbaraa muistuttava. Olin Kalliossa ja maindasin vaan mun omii bisneksii ku toiselta puolelta katuu kaks sellasta tosi vaarallisen näköstä äijää alko huutaan että haluisinko lähtee niiden kanssa kaljalle.
Olen toinen niistä äijistä. Pyydän nyt julkisesti anteeksi, että koit tilanteen ahdistavana. En pyydä kaljalle enää toista kertaa. PS. En ole vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Sinulla on siis lapsia monista eri sukupuolista, joiden eksyessä vain yksi sukupuoli saa heitä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.
No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.
Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä??
Oikeasti nyt niitä valoja päälle...
Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.
Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!
Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.
Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.
Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.
Koulussa ja koulumatkalla, harrastukseen mennessä ja palatessa, työmatkalla. Aattelitko ettei poliisi muka tiedä?
Se ei vain välitä ja ilmoitukset vanhenevat pinoon. Tämä on liian yleinen rikostyyppi, jota tapahtuu yli 1000 kertaa viikossa. Ei riitä mitkään resurssit.
Ovatko tekijät yleensä samat henkilöt? Vai tuleeko sulla joka päivä eri itsensäpaljastaja vastaan?
No kylläpä nyt ottaa koville. Uhri pitää saada syyllistettyä, keinolla millä hyvänsä. Näille saivartelijoille on ilmeisesti ok, että heidän omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan ahdistellaan. Onhan se heidän oma vikansa ja valehtelevat kuitenkin. Oksettavaa!
-eri
Ajattelin lähinnä että jos se ahdistelija saadaan siivottua pois koulutien varrelta niin ratkeaisiko siinä 1000 ongelmaa...
Mutta mitäpä nainen tuollaisesta ymmärtäisi.
Tähän se on ikävä kyllä mennyt tai ainakin menossa.