HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin päiväkirjan pitäjien ja Hesarin toimittajien mukaan tämä on ahdistelua:
7.7. klo 21.30
Joku äijäporukka kerääntyny vastapäiselle dösärille, ja ne jotain siin tuijottaa ja huutaa, et ”tuu tyttö tänne” ja muuta.
Niin? Jos sun mielestä miehenä ei ole pelottava tilanne kun luet tuota, se ei kerro mitään siltä miltä teinistä tuntuu kun se ei voi tietää tuleeko ne miehet kohta ääreen ja koskevat pakolla vaikka tyttö ei halua sitä.
Ei voi tietää.
Miehetkään ei voi tietää tappaako se hoitaja.
Ensimmäisen kerran minulle huudeltiin "hyvää persettä", kun olin kymmenen ja kävelin ohi. Huutelijana puiston penkillä istuvat isäni ikäiset äijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.
:D. Että semmoset defenssit siellä. Tuli muuten mieleen se kun seurasin kerran kuinka kassalla noin kuuskymppinen mies flirttaili selvästi alle parikymppisen tytön kanssa ja tyttö oli sen näköinen että tilanne oli hänestä hyvin epämukava. Oli ilta lähellä sulkemisaikaa ja pieni marketti oli lähes tyhjä. Mies nojaili kassalinjastoon aivan kummallisesti liian lähellä kassaa, siirtyi pois että pääsin maksamaan ja jatkoi juttua sen jälkeen uudelleen. Jäin tekemään tikusta asiaa maksettuani koska halusin katsoa tarvitseeko tyttö apua. Onneksi jonoon tuli lisää väkeä ja mies lähti menemään. Eniten koko jutussa ihmetytti se että eikö se 60 vee mies todella nähnyt ettei tyttö vastannut hänen vikittelyynsä YHTÄÄN. Että tyttö näytti lähinnä siltä että apua. Tuokin tytö oli hyvin kiltin näköinen, uskon että se oli yksi syy siihen että joutui ukkelin kohteeksi.
Että semmoinen sankaritarina tähänkin väliin. Kaverini oli nuorena yhden kristityn lahkon jäsen. Ei tosin itse uskonut juurikaan mutta vanhemmat sen siihen oli aikanaan liittäneet. Se toi välillä tämän lahkon lehtiä luettavaksi. Säännönmukaisesti lehdissä oli yksi tai useampi uskonnollinen sankaritarina jossa uskovainen oli joutunut kuviteltuun tai todelliseen uhkatilanteeseen ja selviytyi uskonsa avulla (esim. enkeli tuli paikalle varjelemaan) turvallisesti pois.
Mitö ihmettä sekoilet ja mikä ihmeen sankaritarina :D? Enhän minä edes tehnyt mitään muuta kuin seisoskelin hetken laukkuni sisältöä pläräämässä ja tarkastelemassa tilannetta. Kello oli jotain 10 minuuttia vaille sulkemisajan ja tyttö saattoi olla yksin pienessä lähimarketissa. Kuvittele omalle kohdallesi tilanne kun pitäisi laittaa kauppa kiinni ja on tuollainen pelottava äijä kuin takiainen kassalla roikkumassa sillä lailla että se on selvästi asiatonta ihan jo fyysisessä mielessä. Nojaili siihen linjastoon niin lähellä kassaneitiä kuin pääsi.
Kertoo kyllä ihmisestä jotain jos yrittää mitätöidä ja väittää valheeksi tällaisenkin tilanteen. Kyllä noita kaupan kassoille sattuu, varmasti eniten just näissä pienissä joissa ollaan yksin vuorossa. Minulle on tosin sattunut isommassakin kaupassa jossa olin työkaverin kanssa, se työkaveri vaan kans oli semmoinen kiltti ja hiljainen ettei osannut napakasti käskeä miehen häipymään. Tässä tapauksessa kyseisen miehen kaverit tuli hakemaan sen pois, alkuun ne vähän naureskeli vaan, mutta kun huomasivat että kaveri vaan jatkaa niin puuttuivat ja pyysivät kaverin puolesta anteeksi. Ei tuosta nyt varsinaisesti traumoja tullut, mutta en kyllä menisi töihin paikkaan jossa joutuu olemaan yksin vuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin Kallion yleisessä saunassa joskus 2000-luvun alussa. Sinne tuli yks ukkeli joka oli jotenkin sekaisin. Se alkoi sitten lauteilla laulamaan jotain seksilauluja. Oli tosi ahdistavaa.
Nämä ahdistelijat ovat mielenterveysongelmaisia usein. Jotkut on hoitamattomia tapauksia ja eivät edes ymmärrä.
He eivät osaa pitää välimatkaa muihin ja saattavat aloittaa keskustelun julkisissa kulkuneuvoissa tai pysäkillä yms.
Se ei ole suomalaisille normaalia toimintaa. Pelkkä tuntemattomille juttelu on mun mielestä samaa mitä nuo lukiolaiset on kokeneet. Rikotaan yksityisyyden rajat ja tunkeudutaan toisten korvaan juttelemalla vaikkapa "Säästä". Säästäkää siltä ja annetaan ihmisten olla rauhassa. Nykyään kaupankassatkin tajuavat joissain määrin olla tervehtimättä, jos ovat nuoria ja edistyksellisiä. Kaikki turha lätinä pois, se ei kuulu suomalaiseen kultuuriin. Hyvää päivänjatkoa on niin teennäistä ja rikkoo henkilökohtaisia rajoja. Mitä kassalle kuuluu mun päivänjatko. Todella tungettelevaa, jos lähdette pohtimaan asiaa pidemmälle.
Erityisen törkeää on tuo tyttöjen ahdistelu seksuaalisessa mielessä, mutta rajat rikotaan jo siinä jos tervehditään tuntematonta ihmistä koulussa tai ulko-ovella kotiipihalla. Se alkaa pienestä.
Kun ihmisellä on napit korvilla, niin kyllä pitäisi ymmärtää ettei aloiteta juttelua bussissa tai metrossa.
Minä miehenä ja isänä koen että pelkkä ylimääräinen keskustelu ulkopuolisille on eräänlaista häirintää ja samaa mitä mun ikäiset tyttäret kokee hesarin jutussa. Se on vielä asteen törkeempää, mutta ensimmäinen porras on juuri rikkoa toisen yksityisyyttä tulemalla yli kahta metriä lähemmäs, jopa istua bussissa viereen vaikka vieressä on tyhjiä paikkoja!
Näitä ihmisiä on joukossamme, jotka eivät ilmeisesti erota olevansa yksilöitä vaan painautuvat lähemmäs muita ja hakeutuvat vieläpä keskustelemaan väkisillä ulkopuolisten kanssa.
SE ON HÄIRINTÄÄ. Keskustelua ei näiden kanssa ole pakko aloittaa tai jatkaa.
Olette vain hiljaa tai sanotte että teitä ei kiinnosta keskustelu ja voi pyytää pysymään kauempana.
Kaikki mistä miehet hakkuvat naisia ovat heidän projektointiaan. Melkeenpä jokaisen väitteen voi kääntää niin päin että miehet puhuvat itsestään. Miettikää nyt. Naiset ovat kuulemma tunteellisia ja kyllä naiset kokevat tunteita enemmän ja ovat tunteellisempia mutta miehet ovat tunnereaktiivisempia johtuen aivojen huonosta impulssiivi kontrollista jota testo tukee. Tämänkin voimme todeta jo pelkästään rikostilastoista. Tai se että naiset h u o r i a vaikka miehethän niitä ovat jopa eläinmaailmassakin urokset ovat h u o r a n roolissa ja naaras päättää jääkö uros siihen vai kuoleeko/häädetään. Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.
Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.
Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa.
Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.
Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.
Niin ja olen nyt 26 vuotias.Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.
Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita.
Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri
joo... se odotti vuosien ajan just sinua, aivan jatkuvasti, kukaan ei tiedä asiasta mutta se on totta koska sä sanot niin.
Ja niitä miehiä oli muuten rivissä. Niitä oli ainakin satoja runkkaamassa kun sä kävelit sen metsikön läpi. Kaikki perheellisiä, niillä oli omia lapsia joita ne varmasti rai skasi...
Kyllähän niitä itsensäpaljastelijoita on ollut, ihan sellaisia tunnettuja tapauksia joista on tiennyt sekä lapset että aikuiset, mutta ei ole pystytty/haluttu puuttua kun ei muuta todisteita ole kuin lasten kertomus. Mikä saa epäilemään ettei kertomus olisi totta? Varsin yleistä sekin ettei lapsi uskalla kertoa kenellekään, häpeän tai muun pelon takia.
Eikä vain lapsi. Yksi inhottavimmista jutuista mitä itse olen kokenut oli se kun bussissa keskellä kirkasta päivää vanhempi mies työnsi käden jalkojen väliin kun kumarruin nostamaan laukkua lattialta. En saanut siinä tilanteessa tehtyä mitään, lamaannuin ja muutaman sekunnin päästä piti jäädä bussista. Kerroin jutusta vasta aikuisena kaverille koska häpesin.
Miksi asian todistaneet naiset eivät puuttuneet asiaan?
Bussissa ei ollut paljon väkeä ja tuskin kovin moni edes huomasi. Sitä mitä bussissa sen jälkeen tapahtui kun jäin pois en luonnollisesti tiedä. Ja miksi puuttuminen koskee vain naisia? Kaikki mitä kirjoitat on niin sairasta. Naiset ei uskalla puuttua jo alunperinkään siksi että saavat pahimmassa tapauksessa itse sen miehen kimppuunsa ja jäävät fyysisesti alakynteen.
Ei uskalla? Sanot siis että kaikki miehet on väkivaltaisia sekopäitä?
Alkaa kuulostaa siltä, että sukupuolet pitää erottaa toisistaan. Tänne tarvitaan naisille omia tiloja joihin miehilläl on pääsy kielletty. Naisille tarvitaan myös saattajia, ei saa päästää liikkumaan yksin julkisilla paikoilla.
Yllättävää kyllä, HS ei ollut muuttanut niitä kohtia, joissa todettiin että joku mies oli "vieraalla kielellä" tai englanniksi ahdistellut. Niitähän oli tuossa artikkelissa monta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen kerran minulle huudeltiin "hyvää persettä", kun olin kymmenen ja kävelin ohi. Huutelijana puiston penkillä istuvat isäni ikäiset äijät.
Mistä tiedät että sinulle huudeltiin?
Naisvihaa. Miesvihaa. Vihaa pitää vastustaa. Ahdistelua samoin.
Toki mielenterveydeltään erityisherkkä voi ahdistua normaalista sukupuolten välisestä toiminnasta kuten julkisella paikalla katselusta.
Itse olen katsonut naista julkisessa bussissa ja saanut vastakaikuna miesvihamielisen keskisormetuksen naiselta.
Miten tällaiseen miesvihaan pitäisi suhtautua. Naisella oli kuitenkin näyttävät tatuoinnit esillä ja pikkuriikkiset hellevaatteet. Normaali mies ei kääntäisi kokoaikaa katsettaan pois vastakkaisesta "näyttävästä" sukupuolesta. Vihamielisyys on aina rumaa. Tungettelu voi myös olla rumaa. Ihminen voi ahdistua arvaamattomistakin tai "normaaleista" tilanteista, varsinkin, jos on kokenut itse jotain ikävää, ja silti haluaa teettää ja näyttää tatuointeja näkyvillä paikoilla.
Liikaa luonnonvastaisuutta ei kai pitäisi vaatia keneltäkään, vaan hyväksyä luonnollinen sosiaalinen kanssakäyminen, mukaan lukien hormonien meissä aikaansaamat hyvät teot ja uteliaisuus vastakkaiseen sukupuoleen. Siinä ei ole mitään luonnotonta.
Vihakin on luonnollista, mutta joskus esim. rasismiin tai sukupuoleen yleisesti suuntautuvana, viha on rumaa.
JK
Vierailija kirjoitti:
Hesarin päiväkirjan pitäjien ja Hesarin toimittajien mukaan tämä on ahdistelua:
7.7. klo 21.30
Joku äijäporukka kerääntyny vastapäiselle dösärille, ja ne jotain siin tuijottaa ja huutaa, et ”tuu tyttö tänne” ja muuta.
Toihan on pahempaa kuin ahdistelu: tytöttelyä!!!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mistä miehet hakkuvat naisia ovat heidän projektointiaan. Melkeenpä jokaisen väitteen voi kääntää niin päin että miehet puhuvat itsestään. Miettikää nyt. Naiset ovat kuulemma tunteellisia ja kyllä naiset kokevat tunteita enemmän ja ovat tunteellisempia mutta miehet ovat tunnereaktiivisempia johtuen aivojen huonosta impulssiivi kontrollista jota testo tukee. Tämänkin voimme todeta jo pelkästään rikostilastoista. Tai se että naiset h u o r i a vaikka miehethän niitä ovat jopa eläinmaailmassakin urokset ovat h u o r a n roolissa ja naaras päättää jääkö uros siihen vai kuoleeko/häädetään. Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin.
Joten aina kun mies haukkuu teitä naisia pikkumaisuuttaan muistakaa että mies haukkuu itseään tajuamatta sitä peiliä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että sinulle huudeltiin?
Ei siinä ollut muita kuin minä ja ne miehet. Lisäksi he katsoivat minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla näillä oli tissitopit?
Jos minulla olisi isot rinnat en todellakaan survoisi aspatyössä niitä jonkun pienen hikisen topin sisään. Tosin ei se väljiinkään vaatteisiin pukeutuminen tunnu auttavan kaikkien kohdalla.
Keksityssä hesarin tarinassa oli pakko keksiä tekosyy sille fiktiiviselle tilanteelle... miksi toppi? nokun on niin kuuma!
Miksi tuo ois muka keksitty tilanne? Kyllähän tuommoisia toisten pukeutumiseen puuttuvia naisihmisiä on. Ja no, ei mikään pikkutoppi kyllä minustakaan ole sopiva vaate työpaikalle, mutta se ois esihenkilön tehtävä opastaa millaiset vaatteet on ok.
Suurin osa näistä ahdistelijoista on matalan älykkyysosamäärän miehiä, esim. raksaduunareita. Ammattikoulu voisi olla hyvä paikka puuttua näiden toimintaan, esim. seulomalla näiden järjenjättiläisten naiskuvaa ja puuttumalla häiriintyneisiin yksilöihin sekä ihan opettamalla käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.
:D. Että semmoset defenssit siellä. Tuli muuten mieleen se kun seurasin kerran kuinka kassalla noin kuuskymppinen mies flirttaili selvästi alle parikymppisen tytön kanssa ja tyttö oli sen näköinen että tilanne oli hänestä hyvin epämukava. Oli ilta lähellä sulkemisaikaa ja pieni marketti oli lähes tyhjä. Mies nojaili kassalinjastoon aivan kummallisesti liian lähellä kassaa, siirtyi pois että pääsin maksamaan ja jatkoi juttua sen jälkeen uudelleen. Jäin tekemään tikusta asiaa maksettuani koska halusin katsoa tarvitseeko tyttö apua. Onneksi jonoon tuli lisää väkeä ja mies lähti menemään. Eniten koko jutussa ihmetytti se että eikö se 60 vee mies todella nähnyt ettei tyttö vastannut hänen vikittelyynsä YHTÄÄN. Että tyttö näytti lähinnä siltä että apua. Tuokin tytö oli hyvin kiltin näköinen, uskon että se oli yksi syy siihen että joutui ukkelin kohteeksi.
Että semmoinen sankaritarina tähänkin väliin. Kaverini oli nuorena yhden kristityn lahkon jäsen. Ei tosin itse uskonut juurikaan mutta vanhemmat sen siihen oli aikanaan liittäneet. Se toi välillä tämän lahkon lehtiä luettavaksi. Säännönmukaisesti lehdissä oli yksi tai useampi uskonnollinen sankaritarina jossa uskovainen oli joutunut kuviteltuun tai todelliseen uhkatilanteeseen ja selviytyi uskonsa avulla (esim. enkeli tuli paikalle varjelemaan) turvallisesti pois.
Mitö ihmettä sekoilet ja mikä ihmeen sankaritarina :D? Enhän minä edes tehnyt mitään muuta kuin seisoskelin hetken laukkuni sisältöä pläräämässä ja tarkastelemassa tilannetta. Kello oli jotain 10 minuuttia vaille sulkemisajan ja tyttö saattoi olla yksin pienessä lähimarketissa. Kuvittele omalle kohdallesi tilanne kun pitäisi laittaa kauppa kiinni ja on tuollainen pelottava äijä kuin takiainen kassalla roikkumassa sillä lailla että se on selvästi asiatonta ihan jo fyysisessä mielessä. Nojaili siihen linjastoon niin lähellä kassaneitiä kuin pääsi.
Kertoo kyllä ihmisestä jotain jos yrittää mitätöidä ja väittää valheeksi tällaisenkin tilanteen. Kyllä noita kaupan kassoille sattuu, varmasti eniten just näissä pienissä joissa ollaan yksin vuorossa. Minulle on tosin sattunut isommassakin kaupassa jossa olin työkaverin kanssa, se työkaveri vaan kans oli semmoinen kiltti ja hiljainen ettei osannut napakasti käskeä miehen häipymään. Tässä tapauksessa kyseisen miehen kaverit tuli hakemaan sen pois, alkuun ne vähän naureskeli vaan, mutta kun huomasivat että kaveri vaan jatkaa niin puuttuivat ja pyysivät kaverin puolesta anteeksi. Ei tuosta nyt varsinaisesti traumoja tullut, mutta en kyllä menisi töihin paikkaan jossa joutuu olemaan yksin vuorossa.
Tämä nyt on tätä pienisieluisten miesten itsetarkoituksellista naisten härkkimistä. Samaa kuin tyttöjen ahdistelu. Aikuisten naisten kanssa kasvokkain ollaan hiljaa ja paskat housussa, muna kovenee vain kuin koettaa leikkiä valtaleikkejä lasten kanssa tai keskustelupalstalla.
Ohita olankohautuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myös miehiä ahdistellaan. Suhdeluku lienee noin 1/10. Kerron tämän kyllä aina kun asiasta puhun (silti poikapuoliset voivat tästäkin tiedosta uhriutua, kun eivät saa tuossa kohtaa edustaa sitä "voitokasta" roolia, se on voi voi), esim. koulussa etiikkaan ja terveystietoon liittyen. Muistan aina myös sanoa, että two wrongs don't make a right. Joku aina möläyttää sen "entäs kun mun miestäkin on ahdisteltu nuorena..." Totean tähän, että se on tasan yhtä ikävää ja kurjaa. Silti se ei muuta tuota suhdelukua ja rakenteiden sukupuolittuneisuutta miksikään. Molemmat on tärkeitä asioita, mutta välillä voidaan tosiaan puhua ihan siitäkin tosiseikasta, että tytöt kohtaavat tätä aivan valtavan paljon enemmän, mikä merkitsee nimenomaan niiden munallisten valitustyötä.
Mistä revit suhdeluvun? Oletko mies ja nainen?
Jos et ole mies, et tiedä mitään poikien kokemasta ahdistelusta. Voit ajatella ettei sitä tapahdu koska et itse ahdistele, mutta fakta on että samoilla standardeilla kaikki pojat ja tytöt kokevat ahdistelua.
Onko keskisormen näyttely toiselle julkisessa linja-autossa vihapuhetta, vai mitä se on?
Ainakin se on leimaavaa, ja toisen leimaaminen - keskustelutta - ei liene hyväksyttävää nykymaailmassa?
JK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?
Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.
Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?
Kyselytutkimukset joita naiset sitten väittävät poikien valheiksi jotta saavat tilastot paremman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?
Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Todella iso. Mutta tabu. Naisten harjoittamasta ahdistelusta ei pidetä mölyä.
No rupea pitämään mölyä! Jos ongelma on todella saman tasoinen, kun lukioikäisten tyttöjen kohtaama ahdistelu, niin hyvä olisi tehdä sille jotain. Mutta kummasti miehiä kiinnostaa naisten harjoittama ahdistelu vain silloin, kun naiset kertovat omista kokemuksistaan.
Ei tämä ole mikään että no mekin saadaan kun naisetkin ahdistelee, vaan kaikkeen ahdisteluun pitää puuttua.
Rupea pitämään mölyä. Tyypillistä etuoikeutetun selittelyä jolla saadaan alistettu pysymään alisteisessa asemassaan.
Kyllä se on ahdistavaa käytöstä. Haluaisitko sinä, että omalle tytöllesi aikuiset miehet laumana huutelee ja tuijottaa? Tuskin.