Olen niin kyllästynyt aikuisiin ihmisiin, jotka ghostaavat eikä selvitä asioita keskustelemalla.
Tämä tulee vastaan niin ystävyyssuhteissa kuin deittailussakin. Kuinka selkeä ja asiallinen kommunikointi voi olla niin vaikea asia monelle ihmiselle? Avoimuus ja keskustelu voivat auttaa selventämään väärinkäsityksiä sekä ratkaisemaan konflikteja, kun taas ghostaaminen päinvastoin aiheuttaa lisää ongelmia. Jos ei deittailukumppani tunnu sopivalta omaan arvomaailmaan ja tulevaisuudensuunnitelmiin on silti kohteliasta lopettaa yhteys kertomalla siitä asiallisesti. Toki on erikseen tilanteita, joissa oman turvallisuuden vuoksi ei kannata olla yhteydessä.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Ghostaajille ja muille idiooteille olisi oikein saada maistaa omaa lääkettään. Tämänlainen käytös voi satuttaa ihmistä paljon enemmän kuin voisi kuvitella.
Ei satuta, kun ymmärtää, ettei kenelläkään ole velvollisuutta puhua minulle tai tarjota minulle huomiota. Jos olen viestitellyt jonkun kanssa sovelluksessa, se on sama kuin juttelu baarissa: toinen voi poistua, kun käännän selkäni, ja se on täysin fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakuita taitaa nyt risoa se, että toiset eivät ole sosiaalisesti riippuvaisia ihmissuhteistaan eivätkä välttämättä edes kovin kiinnostuneita ihmisistä. Näitä kommentoijia vaivaa se epäseuhta, että vaikkapa ystävyyssuhde merkitsee heille paljon enemmän kuin sille ystävälle, ja ystävän on paljon helpompi lopettaa se.
Minulle ystävät ovat kohtuullisen tärkeitä. Mutta jos toinen tekee jotakin, mitä en hyväksy tai joka saa minut tuntemaan vastenmielisyyttä häntä kohtaan, ei se puhumalla parane. En vain ole millään tavalla motivoitunut viettämään aikaa tällaisen ihmisen seurassa, ja pystyn tarvittaessa leikkaamaan ihmisiä irti elämästäni hyvinkin nopeasti. Jotkut sen sijaan haluavat havaintojeni mukaan roikkua ja tekohengittää sellaistakin ihmissuhdetta, jolla ei ole enää mitään tulevaisuutta.
No, tämä ei nyt liity ghostaamiseen enää sinänsä. Vaan siihen, miksi jotkut voivat luopua ihmissuhteista toisia helpommin.
Tietenkin puhuminen auttaa. Toinen voi parantaa käyttäytymistään. Voitte yhdessä oppia itsestänne jotain uutta. Ja vaikka ystävyys ei jatkuisikaan, on ainakin sille ollut molemminpuolinen hyvä syy.
Ghostaaminen on sama kuin mykkäkoulu. Se on tapa reagoida hankaliin asioihin ja suhteisiin. Ja johtuu passiivisaggressiivisesta tunnelukosta. Eli lapsuudessa opittu tapa käsitellä tunteita.
En ole kiinnostunut korjaamaan välejä ihmiseen, joka on kohdellut minua huonosti. En ole myöskään kiinnostunut tarjoamaan hänelle mitään oppimisen, oivalluksen tai anteeksiannon kokemuksia. Hän yksinkertaisesti palaa siihen 99,99 % enemmistöön ihmisistä, jotka eivät merkitse minulle mitään.
En oikein osta tuota teoriaa "lapsena opituista malleista". Ei minulla lapsena ollut mahdollista katkaista välejä kehenkään. Tämä mahdollisuus on vasta itsenäisellä aikuisella.
On muuten yllättävän vaikea joidenkin ymmärtää, että toisen ihmisen seura on etuoikeus, ei oikeus. Jos ei käyttäydu kunnolla, tämä etuoikeus kuuluukin menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostaajille ja muille idiooteille olisi oikein saada maistaa omaa lääkettään. Tämänlainen käytös voi satuttaa ihmistä paljon enemmän kuin voisi kuvitella.
Ei satuta, kun ymmärtää, ettei kenelläkään ole velvollisuutta puhua minulle tai tarjota minulle huomiota. Jos olen viestitellyt jonkun kanssa sovelluksessa, se on sama kuin juttelu baarissa: toinen voi poistua, kun käännän selkäni, ja se on täysin fine.
Olen eri, mutta veikkaan ettei tällä syvällä satuttamisella viitata muutamaan Tinder-viestiin vaan ihan oikeassa ihmissuhteesta ghostaamista. Tyyliin lähtee kauppaan hakemaan maitoa eikä koskaan tule takaisin, on näitäkin kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuttaa se siinä kohtaa, kun on kuukausia viestitelty, ehkä muutakin, ja sitten ghostataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuttaa se siinä kohtaa, kun on kuukausia viestitelty, ehkä muutakin, ja sitten ghostataan.
En viestittelisi ikinä kenenkään kanssa kuukausia. Nettituttavuudet eivät ole oikeita ihmissuhteita, kuten ehkä olet huomannutkin jo?
Joskus se asioiden selvittely ei vaan ole vaivan arvoista.
Mielestäni hidas ghostaaminen on ystävällisempää kuin joku ihmeellinen välienselvittelykeskustelu joka ei johda yhtään mihinkään. En kestä ihmisiä joiden kanssa kaikki pitäisi setviä ja neuvotella ja sovitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakuita taitaa nyt risoa se, että toiset eivät ole sosiaalisesti riippuvaisia ihmissuhteistaan eivätkä välttämättä edes kovin kiinnostuneita ihmisistä. Näitä kommentoijia vaivaa se epäseuhta, että vaikkapa ystävyyssuhde merkitsee heille paljon enemmän kuin sille ystävälle, ja ystävän on paljon helpompi lopettaa se.
Minulle ystävät ovat kohtuullisen tärkeitä. Mutta jos toinen tekee jotakin, mitä en hyväksy tai joka saa minut tuntemaan vastenmielisyyttä häntä kohtaan, ei se puhumalla parane. En vain ole millään tavalla motivoitunut viettämään aikaa tällaisen ihmisen seurassa, ja pystyn tarvittaessa leikkaamaan ihmisiä irti elämästäni hyvinkin nopeasti. Jotkut sen sijaan haluavat havaintojeni mukaan roikkua ja tekohengittää sellaistakin ihmissuhdetta, jolla ei ole enää mitään tulevaisuutta.
No, tämä ei nyt liity ghostaamiseen enää sinänsä. Vaan siihen, miksi jotkut voivat luopua ihmissuhteista toisia helpommin.
Tietenkin puhuminen auttaa. Toinen voi parantaa käyttäytymistään. Voitte yhdessä oppia itsestänne jotain uutta. Ja vaikka ystävyys ei jatkuisikaan, on ainakin sille ollut molemminpuolinen hyvä syy.
Ghostaaminen on sama kuin mykkäkoulu. Se on tapa reagoida hankaliin asioihin ja suhteisiin. Ja johtuu passiivisaggressiivisesta tunnelukosta. Eli lapsuudessa opittu tapa käsitellä tunteita.
Ghostaaminen kai tarkoittaa sitä, ettei enää olla tekemisissä ollenkaan. Sillä ei ole mitään tekemistä mykkäkoulun kanssa, joka on yritys hallita olemassaolevaa ihmissuhdetta. Sivusta tämä
Ei sama asia, mutta samantyyppinen reaktio ongelmiin. Vetäytyminen. Kykenemättömyys selvittää asioita tai sanoa suoraan miltä tuntuu ja miksi.
Miksi ihmeessä pitäisi sanoa toiselle suoraan että olet aivan äärimmäisen rasittava tms.? Mikä siinä onkin että jotkut oikein hinkuvat kuulla negatiivisia asioita itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viestittelisi ikinä kenenkään kanssa kuukausia. Nettituttavuudet eivät ole oikeita ihmissuhteita, kuten ehkä olet huomannutkin jo?
Missä niin sanotaan? Jos soitellaan ja vuosiakin vaihdetaan ajatuksia, niin ihan samanlaisia ihmissuhteita ne on kuin vaikka opiskeluaikaiset kaverit, jolta kerran vuodessa kysytään kuulumisia.
no siinä vaiheessa kun se "ystävä" alkaa piikittelemään ja sylkemään tulta ja heittämään sarkastisen ilkeitä kommentteja jatkuvalla syötöllä, minä en ole hänelle mitään selitystä velkaa vetäytymisestäni. Silloin nostetaan vain kytkintä ja annetaan mesojan mesota ihan keskenään. Ihan riittävästi kerennyt nähdä elämässä näitä, jotka tapaavat olla herkästi tuntevia tyyppejä( lue veemäisiä) ja sitten muiden pitäisi vain ymmärtää, kun hän on syntynyt sellaiseksi ja ilmaisee tunteitaan haukkumalla muita. Ja sivulauseessa toki ihmetellään, miksi ihmiset häipyy hänen ympäriltään..wonder why.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen kai tarkoittaa sitä, ettei enää olla tekemisissä ollenkaan. Sillä ei ole mitään tekemistä mykkäkoulun kanssa, joka on yritys hallita olemassaolevaa ihmissuhdetta. Sivusta tämä
Ei sama asia, mutta samantyyppinen reaktio ongelmiin. Vetäytyminen. Kykenemättömyys selvittää asioita tai sanoa suoraan miltä tuntuu ja miksi.
Miksi ihmeessä pitäisi sanoa toiselle suoraan että olet aivan äärimmäisen rasittava tms.? Mikä siinä onkin että jotkut oikein hinkuvat kuulla negatiivisia asioita itsestään?
Perinteinen ongelma, ettei osata antaa rakentavaa palautetta. Miksi se on niin vaikeaa? Et kestä tulla vihatuksi tai inhotuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanotaan? Jos soitellaan ja vuosiakin vaihdetaan ajatuksia, niin ihan samanlaisia ihmissuhteita ne on kuin vaikka opiskeluaikaiset kaverit, jolta kerran vuodessa kysytään kuulumisia.
No ei sille toiselle ainakaan ollut, jos viestittelyn voi kerran lopettaa kuin seinään. The proof is in the pudding.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sille toiselle ainakaan ollut, jos viestittelyn voi kerran lopettaa kuin seinään. The proof is in the pudding.
Siis olet itse toiminut noin? Ymmärrän, että nuoret ja kypsymättömät ghostaavat, koska eivät osaa toimia ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hidas ghostaaminen on ystävällisempää kuin joku ihmeellinen välienselvittelykeskustelu joka ei johda yhtään mihinkään. En kestä ihmisiä joiden kanssa kaikki pitäisi setviä ja neuvotella ja sovitella.
Nopea loukkaus on paljon mukavampi tapa päästä eroon ihmisestä, jolle ei merkinnyt mitään, mutta useimmat ihmiset ajattelevat siinä tilanteessa vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen ongelma, ettei osata antaa rakentavaa palautetta. Miksi se on niin vaikeaa? Et kestä tulla vihatuksi tai inhotuksi?
Ehkäpä tekee kaikille palveluksen jos kertoo sille rasittavalle henkilölle ne syyt miksi hän on rasittava. Kun tarpeeksi monta ihmistä kertoo saman asia niin ehkäpä se rasittava ihminen alkaa työstää niitä puutteitaan ja koittaa muuttua paremmaksi. Sen sijaan jos vain ghostataan hän saattaa olla autuaan tietämätön siitä mikä siinä omassa käytöksessä on epäsopivaa.
Itse olen ghoustannut ja en ymmärrä, miksi minun pitäisi perustella ihmiselle, joka käyttäytyy rumasti minua kohtaan enää yhtään mitään?!
Kaveri mitätöi minua pitkään ja jossain vaiheessa en enää jaksanut sitä. Olisiko minun asiallisesti keskustella, kun hän toimii näin? Mielestäni ei! Odotan ystäviltäni hyvää käytöstä. Aina toki ei ole hyvä päivä ja se on ok, mutta kun siitä tulee tapa, niin kiitos ei.
Sitten oli nuoruuden ystäväporukka, jossa nuoresta asti olin se pahnan pohjimmainen. Tämä porukka ei tuntunut hyväksyvän sitä, että minä kasvoin, muutuin ja kukoistin. Ja edelleen minut olisi haluttu laittaa siihen hyljeksityn rooliin. Ikävå kyllä - yhtenä päivänä mittani tuli vain täyteen. Olisiko minun pitänyt tässäkin keskustella asiallisesti?
Näiden irtisanomisten jälkeen olen löytänyt itseni uudestaan. Helpotuksen tunne on mieletön. Olen hyvä, kaunis, arvokas ja muuten hiton hyvässä kunnossa ja sekin oli väärin 😂. Pitäkää tunkkinne!
Narsistina ainakin nautin kun pääsen ghostaamaan kun tajuan etten halua olla kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärsin jo nuorena että aikuiset on aikuisia vaan iän perusteella, ei minkään mielenlaadun. Kaikki ollaan teinejä hautaan saakka, tarvi sen kummemmin asiaa ihmetellä :D
Eihän tuo pidä paikkaansa.
Iso osa ihmisistä kasvaa edelleenkin aikuisiksi, siis ihan aikuisten oikeesti, vaikkei sitä lehdissä julisteta isoon ääneen.
Kasvavat, koska haluavat kasvaa. Ja luojan kiitos, että haluavat. Mihin tämä maa menisikään ilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistina ainakin nautin kun pääsen ghostaamaan kun tajuan etten halua olla kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Teet uhreillesi suuren palveluksen. Sitähän sinä toki halusitkin.
Minä olen ghostannut vain niitä ihmisiä, jotka leikkivät vuorotellen kylmää ja kuumaa. En minä ole mikään prkl jojo joka pomppaa aina takaisin kun sen heittää kauemmas.