Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ripuli-kurkkukipu-kuume-tauti nyt jyllää?

Vierailija
31.08.2023 |

Kauanko teillä eteläsuomalaisilla on kestänyt tämä syksyn "koululaispöpö"? En ole ollut lähellä lapsia vaan ikäihmisiä ja nyt kurkkukipu ja kuumeinen olo. Ensin oli muutaman päivän ripuli ja oksettava olo ja yksi terve päivä välissä. Koronatestiä en ole vielä tehnyt. Täytyisi tietää, perunko maanantain palaverin... Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudes korona tänä syksynä ja aion lopettaa työni opettajana, en myös enää jaksa.

Kuudes korona? Sinullako? Vaikka syksy ei ole vielä kunnolla alkanutkaan.

Vierailija
102/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vituttaa, kun olen päiväkodissa töissä ja jatkuvaa sairastelua. Tervettä päivää ei näe. Varsinkin nyt syyskuussa pahin aika, kun lapset joutuvat olemaan ahtaissa sisätiloissa, taudit leviävät. Lopetan työni, koska en vain jaksa olla jatkuvasti kipeä ja minulla on iäkäs omainen hoidettavana. Maskejakaan ei saa käyttää.

Miksi maskeja ei saa käyttää? Aivan varmasti saa. Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun, jos muka ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parannelkaa sairastuneet tauti pois rauhassa kotona ettei leviäis

Leviää se joka tapauksessa. Kuten on aina kaikki taudit levinneet.

Tämä kommentoija harvinaisen "pihalla"!!

Tottakai säästytään taudeista kun ihmiset ymmärtää olla laittamatta sairaita lapsia kouluun ja hoitoon sekä olla itsekin liikkumatta sairaana tartuttamassa!

Vierailija
104/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus vaikuttaa vieläkin sillä tavalla, että ihmiset eivät tunnista tavallista flunssaa ja menevät siitäkin paniikkiin. Etenkin kun käsiä on pesty ja desinfioitu pitkään, niin keho saattaa reagoida rajullakin tavalla kun pitkästä aikaa pääsee flunssavirus jylläämään.

Vierailija
105/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tätä sairastamista.

Nimimerkillä viikon ollut jo kipeänä, eikä ole helpottamassa.

Mulla taas oireet aaltoilee ärsyttävästi eli joku on aina veks hetken (siis muutaman tunnin/puolipäivää) ja sitten se tuleekin takaisin.. Lisäksi ilmaantuu ihan ihmeellisiä uusiakin kuten nyt vaikka tämä viimeisin tulokas, että oikeasti ihan kaikkia hampaita vihloo ja jomottaa. Samoin leukaa ja poskipäitä. Kävi jo mielessä että noinko tämä kiertää koko kropan läpi.

Joopa, ihan on vaan vähän nuha jota tuskin edes huomaa.

Vierailija
106/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako alkaa pitämään maskia kaupoissa ja ihmisten parissa muutenkin? Pidättekö te? Minulla oli maski pari viikkoa sitten, kun kävin eräässä kauppakeskuksessa ja kyllä minua suorastaan tuijotettiin joka kaupassa ja liikkeessä missä kävin. Haluaisin kuitenkin rohkeasti käyttää sitä nyt, kun lähipiirissäkin on ollut nyt koronatapauksia. Ahdistaa vaan tuo ihmisten tuijotus kun muutenkin olen kauhean arka ja herkkä.

Vierailija
107/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus vaikuttaa vieläkin sillä tavalla, että ihmiset eivät tunnista tavallista flunssaa ja menevät siitäkin paniikkiin. Etenkin kun käsiä on pesty ja desinfioitu pitkään, niin keho saattaa reagoida rajullakin tavalla kun pitkästä aikaa pääsee flunssavirus jylläämään.

Käsidesi ei vaikuta kehon reagointiin. Vain edellisestä tartunnasta kulunut aika ja immunipuolustusjärjestelmän teho.

Vierailija
108/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma vimma osalla on kuvitella muiden panikoituvan koronasta? Onko kenties teillä itsellänne tapana panikoitua kun satutte sairastumaan ja mietitte sitten oitis kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi syöpää myöten ja mietitte jo hädissänne testamentinkin uusiksi?

Toinen kumma luulo on tuo, ettei tässä viimeisten vuosien aikana olisi sairastettu niin koronaa kuin muitakin kulkutauteja aivan normaalisti. Kaikki kun ei ole istuneet siellä pottukuopassa tutisemassa.

Vierailija
109/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudes korona tänä syksynä ja aion lopettaa työni opettajana, en myös enää jaksa.

Kuudes korona? Sinullako? Vaikka syksy ei ole vielä kunnolla alkanutkaan.

No jonkun koronan aivosumuineen olet sinäkin sairastanut kun et edes lukemaasi enää ymmärrä.

Vierailija
110/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös adenovirus aiheuttaa mm. ripulia ja silmätulehdusta. Ei kaikki vatsaoireiset flunssat ole koronaa.

Nyt on todellakin liikkeellä (Jyväskylän alue) tautia, joka alkaa kurkkukivulla. Joillakin nousee korkea kuume, aikuisillekin. Kaikille ei näytä tulevan kunnon nuhaa, kurkkukipu, kova yskä, lämpöily ja vatsaoireet. Muhun ei ole onneksi tarttunut, vaikka läheiseni oli siinä taudissa, ja olen altistumut sille. Hän parani viikossa "työkuntoon" mutta limainen yskä kesti vielä pari viikkoa.

Peskää käsiä ahkerasti, älkää menkö julkisille paikoille ensimmäiseen viikkoon, pyytäkää kauppa-apua/ tilatkaa kotiin. Ja jos mahdollista niin pitäkää kunnon sairasloma, myös lapsilla. Eka viikko on aktiivista tartutusaikaa.

Vierailija
111/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli kun noista teidän "taudinkuvista" ottaa pois kurkkupastillien ja juotavien kuumejuomien laksatiiviset vaikutukset, niin teillä on flunssa 🙄

Vierailija
112/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just on samanlainen tauti kestänyt jo toista viikkoa ja itsekin onnistuin sairastumaan ihan sillä, että osuin samaan aikaan tuollaiseen pikkukauppaan muutaman todella räkäisen ja pärskivän lapsen kanssa.

Alkoi hedarilla ja sitten meni maha löysälle. Sitten maha tokeni kunnes meni sekaisin uudelleen, hedari vaan jatkui ja iski ihan tolkuton voimattomuus. Ei ole ollut kuitenkaan kuumetta vaan ihan vähän vain lämpöä, mutta olo on kuin olisi jonkun bussin alle jääneellä. Ajatus takkuaa. Nyt sitten pärskin ihan kuin nuo lapsetkin. Ja tämä väsymys-unettomuus-yhdistelmä on outo kun ensin nukahti jopa istuvilteen ja nyt sitten ei saakaan unta lainkaan vaikka väsyttää. Viime yökin meni pyöriessä ja valvoessa.

Ja niin joo, sellainen erikoisuus on että paksua limaa tosiaan riittää mutta poskiontelot ei ole tukossa vaan päinvastoin tuntuu tyhjiltä ja jännästi ihan kuin siellä kävisi kylmä viima. Sitten aina välillä tuntuu kuin poskiontelot oikein pullistuisi ihan hetkellisesti ja sitten se äkkinäinen paine taas katoaa.

Vierailija
113/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja jopa kaljan juominen tekee tiukkaa ja oksennus lentää ja kurkkukipu,korvakipu ja väsymys . T. Joka päivä normaalisti juova alkoholisti

Vierailija
114/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ja korvat vuotaa oksettaa heikottaa väsyttää , kylmäkuuma kokoajan. Ei ole mikään perusflunssa.

Vierailija
115/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua sapettaa nämä sairastelukierteet. Jos saisin valita, niin kipeät ihmiset saisi pysyä rauhassa kotona ilman paineita kiirehtimisestä takaisin töihin/kouluun/päiväkotiin. Ainakin meillä töissä höngitään niskaan, eikä ymmärretä, että kaikilla flunssa ei mene kahdessa päivässä ohi.

Täällä yksi, jolla on vastaava tilanne juuri nyt! Viikon olen ollut kipeänä, eilen ja tänään olen tehnyt etäpäivät kotoa käsin töitä. Esimies ihmettelee, miten tämä hengitystieinfektio kestää minulla näin kauan. Joudun erään sairauden vuoksi syömään sytostaattia ja se heikentää vastustuskykyä. En voi olla syömättä tuota lääkitystä ja en voi sille mitään, että minulla näyttää nyt pitkittyvän tämä tauti. Joku toinen saattaisikin mennä tässä kunnossa töihin paikan päälle, minulla ei terveys kestä. Kunpa yhteiskunnassa ymmärrettäisiin paremmin tätä rauhassa kotona sairastamista.

Vierailija
116/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus on yleinen syksyn ja kevään vieras ja sopii kuvaukseen kuin nenä päähän.

Ikävä tauti ja pienille lapsille sekä vanhuksille vaarallinen kuivumisvaaran vuoksi. Moni aikuinen ei tätä vaan älyä eikä sairasta kotona vaan kiroilee sekaisin olevaa vatsaa ja riehuu kipulääkkeen voimin töissä muita tartuttaen.

Vierailija
117/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi voimakkaana vatsakipuna ja kivuliaina pieruina. Seuraavana päivänä perinteiset flunssaoireet. Pari päivää meni, niin koko perheellä ripulia. Oli outo tauti, kun alkoi mahottomalla pieremisellä ja mietittiin, että mistä nyt tuulee. 💨

Vierailija
118/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44307 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ei ole sairaille/heikoille ihmisille hyväksi nämä taudit

Eikä nuorillekaan.

Korona on nykyään lasten ja nuorten yleisin kuolinsyy. Lisäksi se tekee hallaa keholle kuten sydämelle ja immuunijärjestelmälle kaikilla, vaikka olisi itse 'tauti' eli alkuinfektio ollut oireetonkin.

No nyt on puppua "tietosi". Korona EI todellakaan ole lasten ja nuorten yleisin kuolinsyy. Ilmoitin viestisi ylläpidolle. FAKTANTARKASTUS! Miksi tälläisiä julkaistaan, kun tietyt viestit aiheesta poistetaan heti?

Näin kansainvälisiä tilastoja aiheesta lopoukesästä. Suomessahan näitä ei edes tilastoida. Voit - ja suosittelenkin - perehtymään sen sijaan Suomen ylikuolleisuustilastoihin ikäryhmittäin korona-ajalta verrattuna aiempiin vuosiin ennen koronaa. Lasten ja nuorten ylikuolleisuus on kasvanut kaikkein eniten, ei suinkaan vanhusten.

Vierailija
119/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös adenovirus aiheuttaa mm. ripulia ja silmätulehdusta. Ei kaikki vatsaoireiset flunssat ole koronaa.

Nyt on todellakin liikkeellä (Jyväskylän alue) tautia, joka alkaa kurkkukivulla. Joillakin nousee korkea kuume, aikuisillekin. Kaikille ei näytä tulevan kunnon nuhaa, kurkkukipu, kova yskä, lämpöily ja vatsaoireet. Muhun ei ole onneksi tarttunut, vaikka läheiseni oli siinä taudissa, ja olen altistumut sille. Hän parani viikossa "työkuntoon" mutta limainen yskä kesti vielä pari viikkoa.

Peskää käsiä ahkerasti, älkää menkö julkisille paikoille ensimmäiseen viikkoon, pyytäkää kauppa-apua/ tilatkaa kotiin. Ja jos mahdollista niin pitäkää kunnon sairasloma, myös lapsilla. Eka viikko on aktiivista tartutusaikaa.

Käsienpesu ei auta, vaan ainoastaan maskin käyttö ja tuuletus.

Korona ei tartu kosketuksesta vaan ilmasta, hengitysilmasta.

Vierailija
120/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/jantunen_matti/status/1676281984606142464?t=NDJmnKb…

Tuossa on suomalaista faktaa lasten koronakuolemista täällä.

"Vastoin kevään 2020 odotuksia COVID-19 on osoittautunut yhdeksi johtavista lasten kuolinsyistä ja se aiheuttaa myös lapsille pitkäaikaista sairauskuormaa. "

Matti Jantunen on juurikin tämän alan asiantuntija ja osaa laskea. Hän on ympäristöterveyden tutkimusprofessori emeritus ja entinen osastonjohtaja Kansanterveyslaitoksessa. Hänen erikoisalaansa ovat altistustutkimus, riskit ja vaikutusarviointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi