Mikä ripuli-kurkkukipu-kuume-tauti nyt jyllää?
Kauanko teillä eteläsuomalaisilla on kestänyt tämä syksyn "koululaispöpö"? En ole ollut lähellä lapsia vaan ikäihmisiä ja nyt kurkkukipu ja kuumeinen olo. Ensin oli muutaman päivän ripuli ja oksettava olo ja yksi terve päivä välissä. Koronatestiä en ole vielä tehnyt. Täytyisi tietää, perunko maanantain palaverin... Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (201)
Kauhea uupumus, ei ole jaksanut tehdä mitään moneen viikkoon. Yhtenä päivänä tuntemuksia kurkussa, päänsärky lähes joka päivä. Yhtenä päivänä korvaa vihlo koko päivän. Ei ripulia, ainakaan vielä.
Taas nostetaan maskien ja testien hintaa. Vähän aikaa sitten maskit oli jopa tarjouksessa.
Palkkaa ei tule 1. sairauspäivästä.
Täälläkin lapsella on nyt tullut yskä. Aiemmin ollut vatsaoireita, päänsärkyä ja kurkkukipua. Eiköhän tämä sitä ole. Tartuntaväli pn tosiaan ollut kaveripiirissään suunnilleen sen viikon, aika pitkä minusta, flunssa tarttuu yleensä nopeammin.
Se maski, ystävät armaat, erikoismaskeja lukuunottamatta suojaa lähinnä muita sinun hengityksesi ja puheesi roiskeilta.
Siksi en enää itse koske niihin. Pyrin välttämään ennemmin lähikontaktia ihmisiin. Se ajaa saman asian ja oma olo on mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Se maski, ystävät armaat, erikoismaskeja lukuunottamatta suojaa lähinnä muita sinun hengityksesi ja puheesi roiskeilta.
Siksi en enää itse koske niihin. Pyrin välttämään ennemmin lähikontaktia ihmisiin. Se ajaa saman asian ja oma olo on mukavampi.
Ei ole totta. Tuolla ylempänä on linkattu tuore tutkimuskin, että rokote suojaa tartunnalta, jos altistus on pienempi, mutta ei suojaa, jos altistus on suuri. Maski nimenomaan pienentää sitä käyttävän altistusta, se suojaa käyttäjää tartunnalta, vaikkei olisi täydellinen.
Ja lähikontaktin välttäminen ei suojaa koronatartunnalta, koska se tarttuu aerosolina ilmasta. Lähikontaktin välttäminen auttaa vain, jos tarttuisi pisarana roiskeena, mutta korona tarttuu ensisijaisesti aerosolina.
Aerosoli leviää huoneessa samoin kuin tupakansavu. Jos huoneen toisella puolella joku tupakoi ja pystyisit haistamaan sen savun sinne, missä itse olet, niin samalla lailla hengität sisään myös huoneen toisella puolella olevan sairaan uloshengityksessä levittämää koronaa. Tästä leviämisestä on tehty paljon tietokonemallinnuksia viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thank god itsellä alkoi tämä yskä vasta kun maha ei enää ole löysällä..
Olet onnekas jos ei mene löysälle vielä uudelleen, nämä oireet nimittäin aaltoilee.
Aaltoilu on tyypillistä koronalle.
Ei testattu, mutta meilläkin juuri toivutaan kamalasta flunssasta ja oireet samoja kuin täällä monilla. Alkoi kurkkukivulla, pikku nuhalla ja aivastelulla, sitten kuumetta, lievää vatsaoiretta, silmäsärkyä, kovaa väsymystä ja valtava määrä räkää. Ei oudosti mennyt mitenkään poskionteloihin, eikä ollut nenä edes tukossa, mutta niistää sai 2-3 nenäliinaa täyteen yhdellä kertaa. Itselläni oli poskessa elohiiri useita kertoja, hauska kuulla että niitä ollut muillakin Puolisolla oli outoa huimausta monta päivää. Ei ollut mikään perusflunssa, ei millään mittareilla. Heti kun olo parani ja alkoi elää vähän enemmän normaalisti, tauti iski takaisin.
Ketjun aloittaja testasi juuri puhtaan negan (nenätesti), kun eilinen sylkitesti näytti vaaleaa "viivanpaikkaa".
Nuhavaihe menossa, kurkkua kutittaa ja meinaa yskittää. Suolapiippu käytössä. Pientä kuumetta edelleen. Ensimmäisen kuraepisodin alusta taitaa olla jo ainakin 10 päivää.
Elohiiret vaeltelevat ympäri kroppaa, ja edelleen flunssakuumeinen olo. Sydän hakkaa vähän vähemmän herkästi kuin eilen. Omaishoidettava toistaiseksi säästynyt tältä onneksi.
Mitähän oireita seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskin Oulussa. Yöllä valui limaa kurkkuun niin että tunsin tukehtuvani. Vaihtui kurkkukivusta yskään, ja nyt alkoi nuhakin.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa kova kurkkukipu, kuume, nuha, kova yskä tautia. Tein koronatestin oli negat. Kesti viikon että tarttui seuraavalle. Mikähän tauti tämä
Tuo lima on muuten jotain aivan käsittämätöntä, ihan kuin liisteriä.
Voiko se olla ihan vaan juuttunutta limaa, mulla kurkussa tuntunu reilun vuorokauden sellanen patti tai löllykkä, hankala syödä ja oksennus lentää välillä kun se tuntuu niin ällöltä. Ja siis just kurkkukipuflunssa ja alkuun myös oksentelua yhtäsoittoa. En pysty yskimään vaikka yskittää.
Aivopestyt koronauskovaiset pesee käsiään ja käyttää naamarättejä viruksia vastaan.
Ylikuolleisuus 20%, alkoi v. 2021 samaan aikaan toka piikitysten kanssa.
Rokotteet toimii!
Tehty depopulaatioon, muttei aivopestyt sitä tajua vaikka porukkaa tippuu kuin kärpäsiä.
Täällä menossa jo 7. keskusteluketju mediassa uutisoiduista rokoteuhreista:
https://yli lauta. org/koronavirus/131980100#219698036
Paljon nuoria alle parikymppisiä kuolee jopa suoraan valvontakameroiden edessä, kuolemia livenä.
Mites se nyt tälleen?
Ne legendaariset N95-vaipat aiheuttaa syöpää.
Terveisin, USA:n National Institutes of Health.
https://www.dailymail.co.uk/health/article-12443319/Mask-study-publishe…
Vierailija kirjoitti:
Parannelkaa sairastuneet tauti pois rauhassa kotona ettei leviäis
Työnantaja ei suostu antamaan 3 viikon palkallista sairauslomaa. 2 päivässä en mitenkään parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni viikon kestänyt flunssa, joka osoittautui koronaksi. Kävin yksityisellä, otettiin testi. Lihaskipua, väsymystä, nuhaa. Tänään alkoi ripuli.Lääkäri sanoi, että uusi variantti leviää vauhdilla. En kestä enää tätä, eikö koskaan päästä tästä paskataudista eroon?
Mua nyppii, kun korona pyörii kaikkien muiden tautien rinnalla. Lapsi tuo päiväkodista jonkun taudin, joka menee lapsella pikkunuhana ohi ja sitten itse olen ihan todella kipeänä.
Tuo on niin ärsyttävää. Meillä lapsi toi koulusta taudin. Hänellä itsellään oli ääni maassa pari päivää ja toinen pari päivää yskä. Sitten me vanhemmat sairastuimme ja käymme taudin läpi pitkän kaavan mukaan.
Mä panostan yhä vain käsien pesuun. Maskeihin en enää koske. Ei semmosen läpi hengittäminen ole terveellistä.
Pisaroilta ja ties miltä aerosoleilta ei voi välttyä mutta niitä voi olla itse läästimättä suuhunsa ja silmiinsä kun muistaa pestä kädet kotiin tullessa ja ennen syömistä yms. Kotona vaihdan aina myös kotivaatteet.
Koronalta kuulostaa. Tiktok on täynnä videoita Jenkeistä, Kanadasta ja Ruotsista.
Kehotetaan maskin käyttöön, koulut suljettu (opettajat sairaana) ja sairaalan potilaiden määrä noussut 20% viikossa. Puhutaan uusista lockdowneista.
Mutta Suomessa kai kaikki hyvin.
samoin. 13. päivä koronassa tänään. todella sitkeää limaa keuhkoissa ja nenä ihan tukossa. ei meinaa millää aueta hengitystiet. kuumetta ei onneksi enää ole. kurkku on välillä kipeä. hengästyttää pienikin puuha kun keuhkot niin hajalla.