Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ripuli-kurkkukipu-kuume-tauti nyt jyllää?

Vierailija
31.08.2023 |

Kauanko teillä eteläsuomalaisilla on kestänyt tämä syksyn "koululaispöpö"? En ole ollut lähellä lapsia vaan ikäihmisiä ja nyt kurkkukipu ja kuumeinen olo. Ensin oli muutaman päivän ripuli ja oksettava olo ja yksi terve päivä välissä. Koronatestiä en ole vielä tehnyt. Täytyisi tietää, perunko maanantain palaverin... Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (201)

Vierailija
81/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ollu outo tauti viikon verran, viime perjantaina siis alkoi kamalalla lihaskivulla ja lauantaina heräsin pää täynnä räkää. Oudon tästä tekee se, että tauti on näin pitkä, sillä vielä tänäänkin olen joutunut niistämään ihan kunnolla paksua räkää. Toiseksi, lauantaista asti on ollut lämpöä, monena päivänä yli 38, kun olen sen tyyppinen ihminen että kehon lämpötila on aina vakio eikä se nouse edes flunssassa.

Vierailija
82/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisiä koronan oireita kaikki mainitsemasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona.

Miehellä kurkki kipeä, kuumetta ja ripulia ja testauksessa tuli korona.

Kyllä. Ei normaaliin nuhakuumeeseen kuulu mahatauti ja mahaoireet. Ne ovat koronan tyyppioireita.

Vierailija
84/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös on ollu outo tauti viikon verran, viime perjantaina siis alkoi kamalalla lihaskivulla ja lauantaina heräsin pää täynnä räkää. Oudon tästä tekee se, että tauti on näin pitkä, sillä vielä tänäänkin olen joutunut niistämään ihan kunnolla paksua räkää. Toiseksi, lauantaista asti on ollut lämpöä, monena päivänä yli 38, kun olen sen tyyppinen ihminen että kehon lämpötila on aina vakio eikä se nouse edes flunssassa.

Korona.

Vierailija
85/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa pep-pullo ja vesipiippu, te jotka taistelette sen liman kanssa. Vältätte keuhkokuumeen, kun saatte limat ulos.

Vierailija
86/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa olla joku muu tauti, kun ripulia ei ole. Alkoi perjantai-iltana kurkkukivulla. Väsymystä ja fyysisesti vetämätön olo. Lauantaina alkoi vuotaa nenä, paksua keltaista räkää olen niistä nyt jo monta päivää. Yskää ja refluksin pahenemista viime päivinä, ääni on vielä paineessa. Tänään on tuntunut painetta päässä ja poskionteloissa kyykistyessä. On kestänyt ihan järkyttävän pitkään. Liekö syy käyttämässäni lääkkeessä, joka heikentää immuniteettia.

Vierailija
87/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää maskeja!! Ja pysykää sairaana kotona. Pitääki ostaa maskeja lisää..

Vierailija
88/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on jokaisella vähän erilainen ja eri kerroilla myös erilainen. Ekalla kerralla oli vatsatauti-flunssamainen mulla, mutta sitten kehittyi alilämmöllä keuhkokuumeeksi. Oli myös mm. nokkosrokkoa kaulalla ja on off kurkkukipua.

Seuraavalla kerralla tuli kuivaa yskää, jota lääkäri luuli astmaksi, mutta qstmaläåke ei auttanut, ja migreenin tyyppisiä näköhäiriöitä, joissa näkökenttä alkaa kadota, eikä flunssaoireita ollenkaan.

Miehelläni korona taas oli ihan erilainen, korkea kuume, väsymys, lihassärky ja huimasi ja heitti päässä niin, että tasapaino meni, ja jaloissa kipua, ilmeisesti jokin hermoratojen tulehdus.

Vierailija
89/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua sapettaa nämä sairastelukierteet. Jos saisin valita, niin kipeät ihmiset saisi pysyä rauhassa kotona ilman paineita kiirehtimisestä takaisin töihin/kouluun/päiväkotiin. Ainakin meillä töissä höngitään niskaan, eikä ymmärretä, että kaikilla flunssa ei mene kahdessa päivässä ohi.

Vierailija
90/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viikon kestänyt flunssa, joka osoittautui koronaksi. Kävin yksityisellä, otettiin testi. Lihaskipua, väsymystä, nuhaa. Tänään alkoi ripuli.Lääkäri sanoi, että uusi variantti leviää vauhdilla. En kestä enää tätä, eikö koskaan päästä tästä paskataudista eroon?

Vierailija
91/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa, kun olen päiväkodissa töissä ja jatkuvaa sairastelua. Tervettä päivää ei näe. Varsinkin nyt syyskuussa pahin aika, kun lapset joutuvat olemaan ahtaissa sisätiloissa, taudit leviävät. Lopetan työni, koska en vain jaksa olla jatkuvasti kipeä ja minulla on iäkäs omainen hoidettavana. Maskejakaan ei saa käyttää.

Vierailija
92/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes korona tänä syksynä ja aion lopettaa työni opettajana, en myös enää jaksa.

Vierailija
93/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei tule enää mitään, kun helvetin korona pilaa kaiken. Lisäksi normiflunssat, infuenssat. Nämä taudit aiheuttavat miljardien ansionmenetykset joka vuosi. Miksei näihin räkätauteihin keksitä lääkettä, että päästäisiin näistä eroon? Taas jokin uusi koronavariantti leviämässä, en kestä enää.

Vierailija
94/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni viikon kestänyt flunssa, joka osoittautui koronaksi. Kävin yksityisellä, otettiin testi. Lihaskipua, väsymystä, nuhaa. Tänään alkoi ripuli.Lääkäri sanoi, että uusi variantti leviää vauhdilla. En kestä enää tätä, eikö koskaan päästä tästä paskataudista eroon?

Mua nyppii, kun korona pyörii kaikkien muiden tautien rinnalla. Lapsi tuo päiväkodista jonkun taudin, joka menee lapsella pikkunuhana ohi ja sitten itse olen ihan todella kipeänä.

Vierailija
95/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudes korona tänä syksynä ja aion lopettaa työni opettajana, en myös enää jaksa.

Meillä koulussa myös aalto menossa. Itsellä just oli kolmas. On voinut olla useampikin, kun aina ei ole jaksanut testata. Samat fiilikset, että kohta riittää. Huolettaa myös nuorison terveyden puolesta, ja tietty omankin.

Vierailija
96/201 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä sairastamista.

Nimimerkillä viikon ollut jo kipeänä, eikä ole helpottamassa.

97/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ei ole sairaille/heikoille ihmisille hyväksi nämä taudit

Eikä nuorillekaan.

Korona on nykyään lasten ja nuorten yleisin kuolinsyy. Lisäksi se tekee hallaa keholle kuten sydämelle ja immuunijärjestelmälle kaikilla, vaikka olisi itse 'tauti' eli alkuinfektio ollut oireetonkin.

No nyt on puppua "tietosi". Korona EI todellakaan ole lasten ja nuorten yleisin kuolinsyy. Ilmoitin viestisi ylläpidolle. FAKTANTARKASTUS! Miksi tälläisiä julkaistaan, kun tietyt viestit aiheesta poistetaan heti?

Vierailija
98/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona.

Miehellä kurkki kipeä, kuumetta ja ripulia ja testauksessa tuli korona.

Kyllä. Ei normaaliin nuhakuumeeseen kuulu mahatauti ja mahaoireet. Ne ovat koronan tyyppioireita.

Lapsilla kuuluu vatsaoireetkin ihan tavalliseen flunssaan. Siitä ei siis voi päätellä onko korona.

Vierailija
99/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokki A, angiina

Vierailija
100/201 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe asuu ylälapissa kuntakeskuksessa ja pojan päiväkodissa on ollut porukkaa kipeänä.

Mulla, miehellä eikä pojalla mitään.

Ei tosin pidetty maskeja ollenkaan edellisen 3 vuoden aikana eikä käyty hakemassa ihonalaisia lääkeaineita vaikka median painostus asiaan oli kovaa.

Käykääpä mittaamassa immuniteettinne eli T-solut. Saatatte yllättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän