Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katuuko koiranomistajat koskaan koiran hankkimista?

Vierailija
31.08.2023 |

Kun pimeänä märkänä aamuna koira tulee vinkumaan korvan juureen, että pitäs päästä ulos lenkille, onko käynyt mielessä, että "hitsi kun piti mennä tuollainenkin hankkimaan, haluaisin vaan nukkua enkä lähteä tuonne ulos kastumaan"?

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaduttaa. Ei se, että pitää lenkille sateeseen lähteä, vaan se että koira on ollut täysin mahdoton luonteeltaan ja todella vaikea kouluttaa. Moni ei tajua tätä ennen kuin sellainen yksilö osuu kohdalle. Varsinkin kaupungissa tuskallista. Mutta koira pitää hoitaa kun sen ottaa ja kyllähän siihen kiintyy. Mutta ei se helppoa aina ole.

Vierailija
2/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Mistä sä luulet, että kaikki kodinvaihtajat johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaduttaa. Ei se, että pitää lenkille sateeseen lähteä, vaan se että koira on ollut täysin mahdoton luonteeltaan ja todella vaikea kouluttaa. Moni ei tajua tätä ennen kuin sellainen yksilö osuu kohdalle. Varsinkin kaupungissa tuskallista. Mutta koira pitää hoitaa kun sen ottaa ja kyllähän siihen kiintyy. Mutta ei se helppoa aina ole.

Ehkä joku toinen osaisi kouluttaa paremmin? 

Vierailija
4/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi koira, eikä niiden ottaminen kaduta. Ei harmita lähteä lenkille, eikä käytösongelmatkaan harmita, niitä työstetään ja mennään askel kerralla eteen päin.

Ainoa mikä harmittaa välillä on se, että olen täysin sidottu kotiin koirien takia. Pääsääntöisesti tämäkään ei ole ongelma, koska viihdyn kotona omassa rauhassa. Kesäisin vaan harmittaa, kun koko viikonlopun kestävät festarireissut ovat käytännössä mahdottomuus ja mistään pidemmästä lomareissusta on turha haaveilla.

Vierailija
5/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina

Vierailija
6/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira sitoo. Mitään ei voi tehdä ilman koiraa, missään ei voi käydä. Kaikki extemporejutut voi unohtaa.

Vierailija
7/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla ei voi puhua katumisesta. Ehkä enemmän väsyneenä vaan harmittaa, jos joku tyyny tai viltti on revitty tuhanteen kappaleeseen. Asennoituminen siihen, että pentu on pentu. Ja senkin jälkeen juniori, joka keksii kaikkee ei niin kivaa.

Mutta varmasti on ihmisiä, jotka katuu. Senhän takia on koiria, jotka vaihtaa kotia jo ennen yhtä ikävuotta. On ajateltu liian ruusuisesti sitä elämää koiran kanssa.

Vierailija
8/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira sitoo. Mitään ei voi tehdä ilman koiraa, missään ei voi käydä. Kaikki extemporejutut voi unohtaa.

Miksi et vie koirahoitolaan? Minä minä teen pari reissua vuodessa aina. 

Vierailija
9/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka aamu. No en nyt ihan oikeasti.

Vierailija
10/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivääkään katunut. Nyt on kolmas koira jo. 

Vierailija
11/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Minulla on ollut kaksi koiraa ennen tätä nykyistä ja ne sain koulutettua viimeisen päälle. Tämä viimeinen on luonteeltaan sellainen, että sen kouluttaminen on ollut haastavaa ja tulokset hyvin vaihtelevia. Kannattaa muistaa että joitakin koiria on hyvin vaikea kouluttaa, niissä on eroja kuin ihmisissä. Keskimäärin koulutukset onnistuu, mutta on niitä yksilöitä jotka on haastavia koko ikänsä. Onhan ihmisissäkin tällaisia.

Vierailija
12/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampi koira, eikä niiden ottaminen kaduta. Ei harmita lähteä lenkille, eikä käytösongelmatkaan harmita, niitä työstetään ja mennään askel kerralla eteen päin.

Ainoa mikä harmittaa välillä on se, että olen täysin sidottu kotiin koirien takia. Pääsääntöisesti tämäkään ei ole ongelma, koska viihdyn kotona omassa rauhassa. Kesäisin vaan harmittaa, kun koko viikonlopun kestävät festarireissut ovat käytännössä mahdottomuus ja mistään pidemmästä lomareissusta on turha haaveilla.

Koira sitoo kuin pikkulapsi. Jos ottaa koiran, on hyvä olla tukiverkostoa, joka voi ottaa koiran hoitoon. Ilman sitä käy todella raskaaksi, koska minnekään et kyllä pääse. 

Vierailija
13/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Minulla on ollut kaksi koiraa ennen tätä nykyistä ja ne sain koulutettua viimeisen päälle. Tämä viimeinen on luonteeltaan sellainen, että sen kouluttaminen on ollut haastavaa ja tulokset hyvin vaihtelevia. Kannattaa muistaa että joitakin koiria on hyvin vaikea kouluttaa, niissä on eroja kuin ihmisissä. Keskimäärin koulutukset onnistuu, mutta on niitä yksilöitä jotka on haastavia koko ikänsä. Onhan ihmisissäkin tällaisia.

Veisin sitten piikille. Miksi pilata elämä ongelmakoiran kanssa. 

Vierailija
14/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, enkä ota enää tämän jälkeen.

Vierailija
15/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se koira ei pärjää siellä? Kaikki koirat ei sopeudu vieraaseen ympäristöön.

Vierailija
16/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kaduttaa toisen koiran ottaminen. Koirien keskinäiset välit ovat nyt haastavat kun nuorempi koira on tieni-iässä ja vanhempi koiraa ärsyyntyy herkästi sen perseilystä. Puoli vuotta-vuosi on tilannetta vielä kestettävä ennenkuin nuoremman hormonitoiminta tasoittuu. Mutta niin paljon ei kaduta että harkitsisin toisesta luopumista.

Sadeaamun lenkit tms eivät haittaa. Osaan käyttää myös koirahoitolaa kun lähden reissuun, joten koirat ei sido liikaa. Teen töitä etänä kotona, joten voin myös käydä iltaisin muissakin kuin koiraharrastuksissa kun pystyn aktivoimaan niitä jo päivällä.

Vierailija
17/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veisin sitten piikille. Miksi pilata elämä ongelmakoiran kanssa. 

No minä en vie piikille, vaan hoidan sen loppuun saakka. Olemme siis erilaisia tässä suhteessa sinun kanssasi.

Vierailija
18/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti tuo iloa ankeaan aamuun, kun ajelee töihin hirveässä räntäsateessa ja joku seisoo kadulla hurtta narun nokassa.

Vierailija
19/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se koira ei pärjää siellä? Kaikki koirat ei sopeudu vieraaseen ympäristöön.

Kannattaa opettaa pennusta pitäen. Ensin vaan päiväksi  hoitoon, niin siitä hyvin tottuu paikkaan.

Vierailija
20/147 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuisin ja siksi en ota vaikka haluttaisi. On ollut aikoinaan ja enää en viitsisi lähteä ulos koska tahansa ja säässä kun säässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi