Miksi miljonäärin lapsi asuu vuokralla?
Kommentit (95)
Rahat kannattaa pitää poikimassa lisää rahaa. Asunto sekä kaikki mikä ui, lentää tai pörisee kannattaa vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonäärin lapsi ei välttämättä itse ole miljonääri. Ei vanhempien omaisuus ole lapsen omaisuutta.
Outoa ettei halua jakaa omastaan lapselle. Kun ei ole viimeiset rahat.
Ei mitenkään outoa, jos lapsi on vaikka narkkari. Miksi pitäisi rahoittaa huumeidenkäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Rahat kannattaa pitää poikimassa lisää rahaa. Asunto sekä kaikki mikä ui, lentää tai pörisee kannattaa vuokrata.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempansa omistavat sen kämpän.
Väärä vastaus.
Eipäs vaan ihan oikea. Verotuksen takia asuntoa ei voi ostaa lapselle lahjaksi, vaan se on ostettava itselle ja vuokrattava lapselle.
Ei vanhemmat anna rahaa, haluavat lapsen oppivan ensin pärjäämään omin voimin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Palstan sijoitusnero taisi löytyä - rahat kannattaa pistää seiniin vai? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Palstan sijoitusnero taisi löytyä - rahat kannattaa pistää seiniin vai? :D
Ei kun autoon tai veneeseen, jonka arvo romahtaa välittömästi, kun kone viedään pois ostopaikastaan :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Oma koti ei ole sijoitus, vaan kuluerä jok ei tuota mitään eikä rahoja kannata sitoa seiniin.
Joskus rahaa on tarpeeksi asua hulppeasti vuokralla, mutta ei ostaa saman tasoista omaksi. Ei omistusasuminen ole mitään luksusta vaan monelle taloudellinen pakko, että olisi edes jotain varallisuutta tulevaisuudessa sen sijaan, että kaikki rahat valuvat vuokraan.
Mua haukkui yks yrittäjä vuokralla asujaksi, pummiksi ja juopoksi, jonka laskut hän kuulemma maksaa verorahoillaan 😄. Olen lähes absolutisti, asun omistusasunnosta plus useampi sijoitusasunto ym ja omat laskut aina maksanut säntillisedti, mutta kuljen vanhoissa vaatteissa niin luuli niiden perusteella noin 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Oma koti ei ole sijoitus, vaan kuluerä jok ei tuota mitään eikä rahoja kannata sitoa seiniin.
Jos ei sido seiniin, valuvat ne vuokraan. Ei minulla ainakaan jäisi juuri sen enempää sijoitettavaksi, jos maksaisin vuokraa vastikkeen ja lainan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua haukkui yks yrittäjä vuokralla asujaksi, pummiksi ja juopoksi, jonka laskut hän kuulemma maksaa verorahoillaan 😄. Olen lähes absolutisti, asun omistusasunnosta plus useampi sijoitusasunto ym ja omat laskut aina maksanut säntillisedti, mutta kuljen vanhoissa vaatteissa niin luuli niiden perusteella noin 😅
Päinvastoinkin voi olla. Eli voi olla luulo miljoonista ios kaikki on prameaa eli ei olekaan miljonääri vaan velkaa kaik vain.
Osa supervarakkaista rakastaa ja pitää paljon enemmän omasta navastaan, omasta äänestään ja vähät välittävät omista lapsistaan, joista osaa saattavat kutsua ja pitäää julkisesti vahingoiksi, vähän samaan tapaan kuin eräs tunnettu Finlandia ja oscar palkittu kulttuuripersoona teki.
Sinkkumies
Vanhemmat omistaa kämpän ja miljonäärin lapsi työttömänä opiskelijana saa asumistukea eli kela maksaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat omistaa kämpän ja miljonäärin lapsi työttömänä opiskelijana saa asumistukea eli kela maksaa 👍
Noup
Täällä on monia hyviä pointteja. Mainitsematta on kuitenkin yksi hyvin olennainen: rahasuhde voi olla erilainen.
Vaikka oma asunto voi olla monelle haave ja unelma, ehkä miljonäärisuvun lapsi ei pidä omistamista tärkeänä. Hän voi olla vaikkapa hyvin maanläheinen tai haluaa olla keskiverto.
Ei kaikkien vanhemmat osta lapselleen asuntoa. EI kai joku kuvittele,että automaattisesti heti vanhemmat ostaa,jos on rikas? Ehkä vanhemmat on omalla työllään rikastuneet ja toivovat, että lapsensa hommaa myös omat rahansa ja omaisuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonäärin lapsi ei välttämättä itse ole miljonääri. Ei vanhempien omaisuus ole lapsen omaisuutta.
Outoa ettei halua jakaa omastaan lapselle. Kun ei ole viimeiset rahat.
Minun vanhempani ovat aina olleet kohtuullisen hyvin pärjääviä. Eivät miljonäärejä, mutta kohtuullisen varakkaita, akateemisia ja hyvässä asemassa olevia.
Heidän kasvatusfilosofiansa näyttää olleen, ettei raha kasva puussa. Niinpä sain lapsena pientä viikkorahaa, kävin kestätöissä, opiskelin opintolainalla ja jouduin itse säästämään asuntoni.
Vanhempien tavoite on epäilemättä toteutunut. Jostain syystä ne nyt kuitenkin valittavat, miksi minusta on kasvanut nuuka ja haluton pyyteettömästi auttamaan heitä. Toisaalta toisessa ääripäässä olisin voinut kasvaa ajatukseen, ettei minun tarvitse ponnistella elämässäni, ei etenkään taloudellisessa mielessä. Näitäkin olen nähnyt omassa tuttavapiirissäni.
Asialla on aina kaksi puolta.
Koska vanhempi on vielä elossa eikä ole saanut perintöä.