Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miljonäärin lapsi asuu vuokralla?

Vierailija
30.08.2023 |

Tähän olen aina halunnut saada vastauksen.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat kannattaa pitää poikimassa lisää rahaa. Asunto sekä kaikki mikä ui, lentää tai pörisee kannattaa vuokrata.

Tämä. Oma koti ei ole sijoitus, vaan kuluerä jok ei tuota mitään eikä rahoja kannata sitoa seiniin.

Vuokra-asuminenko ei ole kuluerä?

Vierailija
62/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani miljonäärin lapsi asui kanssani kommuunissa. Hän on edelleen yksi harvoista tuntemistani ihmisistä, joita ei raha kiinnosta pätkääkään. Hänellä on pienet omat tulot ja vielä pienemmät menot, ja lisäksi takataskussa suvun valtava omaisuus.

Useimmilla tuntemillani vaurastuneilla ihmisillä on jonkinlainen haava mielessään, turvattomuuden tunne, näyttämisen halu tai jokin muu, joka on ajanut heitä eteenpäin. Tämä henkilö on tasapainoisin tuntemani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole rahaa.

Vierailija
64/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vaikka niin, että hän tahtoo olla itsenäinen, eikä elää vanhempiensa varoilla.

Vierailija
65/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärin lapsi ei välttämättä saa nauttia vanhempiensa rahoista, jos esim väli menneet. Toisaalta jos asuu jossain vaikka opiskelukaupungissa väliaikaisesti niin ihan turha ostaa omaa. Moni miljonääri asuu vuokralla, vuokra saattaa tosin olla sitten +10 000/kk...

Vierailija
66/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää ole halpaa rahaa, ennen oli

Vierailija
67/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rikkaasta perheestä. Olen asunut vuokralla koko ikäni. Ei ole koskaan kiinnostanut ostaa asuntoa itselleni. Ostin kyllä asunnon ja auton tyttärelleni. Naurettavinta on että kaikki luulevat että asun jossain 500 neliön linnassa ja ilmeet ovat näkemisen arvoiset kun kerron asuvani vuokrakolmiossa.

Vierailija
68/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat kannattaa pitää poikimassa lisää rahaa. Asunto sekä kaikki mikä ui, lentää tai pörisee kannattaa vuokrata.

Tämä. Oma koti ei ole sijoitus, vaan kuluerä jok ei tuota mitään eikä rahoja kannata sitoa seiniin.

Vuokra-asuminenko ei ole kuluerä?

On ja järkyttävä sellainen. Vuokrat huitelevat nykyään siinä 680-1300 euroa kk.

Vierailija
69/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu vuokralla, ei ole niin sidottu johonkin tiettyyn paikkaan. Jos suunnitelmissa on muutto toiseen kaupunkiin tai ulkomaille, eikä ajankohdasta ole varmuutta, ei välttämättä ole halua ottaa sitä riskiä, ettei se asunto menekään kaupaksi siinä parissa kuukaudessa, missä asunnosta pitäisi päästä eroon. 

Toisaalta vuokralla asuessa on mahdollisuus asua asunnossa, johon ei välttämättä olisi mahdollista saada rahoitusta. 

Kaikille omistusasuminen ei edes ole se ensisijainen haave. 

Vierailija
70/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki kikkailu vanhemmille ei voi olla syynä, koska vanhemmilta tai muilta lähisukulaisilta vuokrattuun asuntoon ei voi saada asumistukea. Se sanotaan asumistuen ehdoissa.

No eihän sanota :D toki sitä asumistukea saa, mutta kannattaako se koska silloin vanhemmat maksaa verot vuokrasta- asumistuki ei kata sitä eroa, eli kokonaistaloudellisesti ei se kannata. 

Ei omalta lapselta ole pakko pyytää markkinavuokraa, mutta ei sen ilmaiseksi tarvitse asua. Jos vuokra on vaikka 400€/kk, se kattaa vastikkeen ja lainan korot, jolloin ei tule verotettavaa tuloa tai siis ei tule mitään tuloa minulle omistajana. Lapsi asuu halvalla ja saa asumistukea, mutta vähemmän kuin saisi asuessan kalliimmin. Kaikki voittavat.

Olen varakas, mutta en niin varakas, että voisin antaa lapsen asua täysin ilmaiseksi. Ja kyllä lapseni on oikeutettu asumistukeen siinä missä joku toinenkin, hänhän on eri ihminen kuin minä.

Tuttavapiirissä olen nähnyt niitä, joota ei ole tuettu ollenkaan, heistä tulee usein vähän kovia j katkeria, jos vanhemmat elävät tosi yltäkylläisesti ja itse näkee nälkää. Ja sitten on niitä, joita on tuettu liikaa. Tulevat usein laiskoiksi ja ylimielisiksi ja myöhemmin on vaikea pitää työpaikka, kun ei työelämä tee kaikkea oman mielen mukaan.

Keskitie on hyvä, mutta tietysti se on sellaista tasapainoilua.

Yleensä tämmöiset tavis-varakkat vanhemmat tarvitsevat varallisuutensa itse oman eläkeaikansa turvaksi, eikä siitä voi elinaikanaan jakaa mitään hirmu isoja summia aikuisille lapsille. Eli kyllä heidän on käytävä töissä ja enimmäkseen itse hankittava ruokansa, asuntonsa ja autonsa. Saavat sitten perinnön kuusikymppisinä juuri ennen omaa eläkkeelle jäämistään, ja silloinhan se onkin tarpeen.

Vierailija
71/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljonäärin lapsi ei välttämättä itse ole miljonääri. Ei vanhempien omaisuus ole lapsen omaisuutta.

Outoa ettei halua jakaa omastaan lapselle. Kun ei ole viimeiset rahat.

Minun vanhempani ovat aina olleet kohtuullisen hyvin pärjääviä. Eivät miljonäärejä, mutta kohtuullisen varakkaita, akateemisia ja hyvässä asemassa olevia.

Heidän kasvatusfilosofiansa näyttää olleen, ettei raha kasva puussa. Niinpä sain lapsena pientä viikkorahaa, kävin kestätöissä, opiskelin opintolainalla ja jouduin itse säästämään asuntoni.

Vanhempien tavoite on epäilemättä toteutunut. Jostain syystä ne nyt kuitenkin valittavat, miksi minusta on kasvanut nuuka ja haluton pyyteettömästi auttamaan heitä. Toisaalta toisessa ääripäässä olisin voinut kasvaa ajatukseen, ettei minun tarvitse ponnistella elämässäni, ei etenkään taloudellisessa mielessä. Näitäkin olen nähnyt omassa tuttavapiirissäni.

Asialla on aina kaksi puolta.

Ovatko ehkä suurten ikäluokkien edustajia? Niillä on taipumus nähdä lapset jonkinlaisena omaisuutena, ei niinkään ihmisinä. Tsemppiä, et ole yksin ongelman kanssa.

Vierailija
72/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki kikkailu vanhemmille ei voi olla syynä, koska vanhemmilta tai muilta lähisukulaisilta vuokrattuun asuntoon ei voi saada asumistukea. Se sanotaan asumistuen ehdoissa.

Sinulla on vanhetunutta tietoa. Tämä muuttui jo monta vuotta sitten. Nykyisin asumistukea saa myös vanhempien omistamaan asuntoon, kunhan se ei ole samassa kiinteistössä vanhempien asunnon kanssa.

Vierailija
73/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies asui vuokralla aina vähän päälle nelikymppiseksi, kun avioitui kanssani ja perustettiin perhe. Tuolloin ostettiin yhteinen asunto. Äitinsä oli tuolloin juuri kuollut ja mies peri äitinsä omaisuuden. Anoppi oli siis miljonääri. En ymmärrä miksi miehen olisi aikaisemmin pitänyt sitoutua asunnon omistamiseen muutenkaan. 

Vierailija
74/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat haluavat, että lapsi itsenäistyy asumalla vuokralla.

Vierailija
75/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa täydet tuet, kuten kuuluukin. Kuten muidenkin perheiden lapset. Siksi se asuu vuokralla. Oppii myös itse elämään.

Vierailija
76/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miljonääriä tai sen lasta ei kiinnosta pätkääkään, että elää kalleimmassa asumismuodossa.

Vierailija
77/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me opetimme lapsillemme, että ilmaiseksi ei saa mitään, oman elämänsä eteen pitää opiskella ja tehdä töitä. On heillä silti ollut aika helppo elämä ja ovat tienneet, että aina löytyy backup, eikä pikavippejä oteta. Sen sijaan, että olisimme maksaneet kaiken, maksoimme heille matkoja yhdessä perheen kanssa, ostimme vähän isompia lahjoja jne.

Nyt aikuisina jokainen on hyvässä työpaikassa ja tulee toimeen omillaan. Tietävät kyllä, että iso perintö on jossain vaiheessa tulossa.

Vierailija
78/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lasta täytyy opettaa ettei raha tule seinästä ja sähkö töpselistä.

Vierailija
79/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntoko on sijoitus, joka tuottaa jotain vuokralaiselle? Luuletko, ettei vuokralainen maksa asunnon kuluja vuokrassaan?

Vierailija
80/95 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa vanhemmille vuokraa ja saa siihen asumistukea. 

Juuri niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän