Miksi miljonäärin lapsi asuu vuokralla?
Kommentit (95)
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonäärin lapsi ei välttämättä itse ole miljonääri. Ei vanhempien omaisuus ole lapsen omaisuutta.
Outoa ettei halua jakaa omastaan lapselle. Kun ei ole viimeiset rahat.
Minun vanhempani ovat aina olleet kohtuullisen hyvin pärjääviä. Eivät miljonäärejä, mutta kohtuullisen varakkaita, akateemisia ja hyvässä asemassa olevia.
Heidän kasvatusfilosofiansa näyttää olleen, ettei raha kasva puussa. Niinpä sain lapsena pientä viikkorahaa, kävin kestätöissä, opiskelin opintolainalla ja jouduin itse säästämään asuntoni.
Vanhempien tavoite on epäilemättä toteutunut. Jostain syystä ne nyt kuitenkin valittavat, miksi minusta on kasvanut nuuka ja haluton pyyteettömästi auttamaan heitä. Toisaalta toisessa ääripäässä olisin voinut kasvaa ajatukseen, ettei minun tarvitse ponnistella elämässäni, ei etenkään taloudellisessa mielessä. Näitäkin olen nähnyt omassa tuttavapiirissäni.
Asialla on aina kaksi puolta.
Tuota en ymmärrä että pitää ottaa opintolainaa jos vanhemmilla on mahdollisuus tukea. En mitenkään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonäärin lapsi ei välttämättä itse ole miljonääri. Ei vanhempien omaisuus ole lapsen omaisuutta.
Minun vanhempani ovat aina olleet kohtuullisen hyvin pärjääviä. Eivät miljonäärejä, mutta kohtuullisen varakkaita, akateemisia ja hyvässä asemassa olevia.
Heidän kasvatusfilosofiansa näyttää olleen, ettei raha kasva puussa. Niinpä sain lapsena pientä viikkorahaa, kävin kestätöissä, opiskelin opintolainalla ja jouduin itse säästämään asuntoni.
Vanhempien tavoite on epäilemättä toteutunut. Jostain syystä ne nyt kuitenkin valittavat, miksi minusta on kasvanut nuuka ja haluton pyyteettömästi auttamaan heitä. Toisaalta toisessa ääripäässä olisin voinut kasvaa ajatukseen, ettei minun tarvitse ponnistella elämässäni, ei etenkään taloudellisessa mielessä. Näitäkin olen nähnyt omassa tuttavapiirissäni.
Tuota en ymmärrä että pitää ottaa opintolainaa jos vanhemmilla on mahdollisuus tukea. En mitenkään ymmärrä.
Mikset ymmärrä? Opintolaina on edullista rahaa. Ei varakkailla ole seteleitä vapaana, ne ovat yleensä kiinni jossakin sijoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoivat vissiin, että se oli heidän mielestään opettavaista heille, joten se on heidän lapsilleen.
Lisäksi halusin muuttaa kotoa heti lukion ja armeijan jälkeen. Vanhemmat olisivat halunneet pitää minut ainakin osan opiskeluvuosista kotona kontrollin alla. Kun se ei käynyt, niin halusivat sitten osoittaa, että se on taloudellista elintasoa laskevaa.
Ja niin se olikin, mutta sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Mua haukkui yks yrittäjä vuokralla asujaksi, pummiksi ja juopoksi, jonka laskut hän kuulemma maksaa verorahoillaan 😄. Olen lähes absolutisti, asun omistusasunnosta plus useampi sijoitusasunto ym ja omat laskut aina maksanut säntillisedti, mutta kuljen vanhoissa vaatteissa niin luuli niiden perusteella noin 😅
Kai annoit palautetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua haukkui yks yrittäjä vuokralla asujaksi, pummiksi ja juopoksi, jonka laskut hän kuulemma maksaa verorahoillaan 😄. Olen lähes absolutisti, asun omistusasunnosta plus useampi sijoitusasunto ym ja omat laskut aina maksanut säntillisedti, mutta kuljen vanhoissa vaatteissa niin luuli niiden perusteella noin 😅
Kai annoit palautetta?
No miksi ihmeessä. Tollasille pitää lyödä löylyä lisää.
Minun tuntemieni miljonäärien lapset asuu halvalla erilaisten säätiöiden asunnoissa Huvilakadulla jne. Ruotsinkielisillä yleinen systeemi.
Toiset haluavat, että lapsi oppii elämään muullakin tavoin. Kuin vanhempien kukkarolla. Jos kaiken tiputtaa helposti. On riski ettei rahan hankkimista koskaan opi itse.
Jos itsellä olisi varakkuutta. Haluaisin nähdä kyllä sen. Miten lapset haalivat oman pesämunansa, eivätkä törsää perinnön kiiltokuvat silmissä tekemättä mitään.
Olen kahden miljonäärin lapsi ja olen todella kiitollinen että he laittoivat minut hoitamaan oman pesäni kuntoon ennen kuin alkoivat rahallisesti auttamaan. Jossain määrin ymmärrän mitä on kituuttaa vähillä rahoilla ja laskea pennejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai annoit palautetta?
Oltiin kerran yksikkömme johtoryhmän kehityspäivillä Forssalaisessa hotellissa. Samassa paikassa oli toinenk8n porukka jossain työvoimakoulutukssa olevia. Illalla oltiin ravintolassa rrnnot vaatteet päällä, tanssittiin ja pidettiin hauskaa.
Yks paikallinen tärkeä pukutappi ei pitänyt kun tanssitettiin yhtä naista, johon hän oli iskenyt silmänsä. Tai saatto se olla tyttöystävä tai vaimokin, se ei m meille selvinnyt. Hän tykkäsi tanssia ja saatiin hänet nauramaan ja siitä ei tappi tykännyt.
Tyyppi tuli räyhäämään pukukavereineen meille, että tollasia sosiaalipummeja ja luusereita ei pitäis tähän kaupunkiin päästää. Pilataan koko paikan maine. Me puolustimme kohteliain sanakääntein työttömien oikeutta elää ja yrittää rakentaa elämäänsä paremmaksi. Arveltiin, että voitas tulla hänelle töihin kuntouduttuamme, jos maksais meille kunnon liksaa ja tarjoisi hyvät edut ja edullisen työsuhdeasunnon Ja sitä rataa. Kaveri raivostui entistä pahemmin ja yritti portsareita saada heittämään meidät ulos.
Vielä aamupalalla tuli uhoamaan, että hän pistää meidän naamakuvat klubin seinälle niin että kukaan ei ikinä ota meitä töihin. Ei oikaistu silloinkaan. Harmiteltiin vaan, että ikävää, Forssa kun on niin mukavan oloinen ja idyllinen kaupunki, että tänne muuttaisi mielellään
Liekö ollut rotari, leijona vai joku nuorkauppakamarin tai muun klubin mallikas edustaja.
Vieläkö siellä on klubitalon seinällä pitkätukkaisen punaparran ja vaalean poninhäntäpään kuvat?
Asumistuki kikkailu vanhemmille ei voi olla syynä, koska vanhemmilta tai muilta lähisukulaisilta vuokrattuun asuntoon ei voi saada asumistukea. Se sanotaan asumistuen ehdoissa.
Tiedän pari henkilöä, joilla on varakkaammat vanhemmat ja asuvat vuokralla sekä elävät tuilla silloin kun eivät ole töissä. Heidän vanhempansa ovat varakkaita, mutta eivät he ole varakkaita. Heidän vanhempansa eivät myöskään anna heille senttiäkään. Toinen oli hetken kodittomanakin, koska hänen vanhempansa olivat sitä mieltä että aikuisen tulee pärjätä omin avuin.
Siksi koska vuokralla asuminen on nykyään varsikin nuorille käytännöllisin vaihtoehto. Miten joku voi olla niin pölkkypää ettei tätäkään asiaa tajua omin avuin??
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki kikkailu vanhemmille ei voi olla syynä, koska vanhemmilta tai muilta lähisukulaisilta vuokrattuun asuntoon ei voi saada asumistukea. Se sanotaan asumistuen ehdoissa.
Onnistuu helposti. Kaverin lapsi asuu mun vuokra-asunnossa ja mun lapsi kaverin vuokralaisena. Näin se suhdeverkosto toimii kaikessa.
Kaikki tuntevami miljonäärit on laittaneet nuorensa kesätöihin,töihin opiskelun ohella ja osa on myös maksanut jo kotona asuessaan 18 vuotiaana vuokraa perheelleen. Toki heillä on sisäinen rauha että eläkesäästöistä ei tarvitse huolehtia koska perintö aikanaan. Nämä ns. vanhaa rahaa perheitä. Kenellekkään ei asuntoa ole ostettu. Varmasti heillä on kuitenkin verotussuunnittelu ja omaisuutta siirtyy ajankanssa lapsillekkin. Lopulta miljoona on melko vähän ja miljonääri elämää pääsee elämään vasta useammalla sellaisella.
Kaikki tulot kierrätetty muuta kautta niin että tulot on lapsella nolla. Asunnon vastike hoidetaan Kelan asumistuella, eli voi asua ilmaiseksi tällä järjestelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset haluavat, että lapsi oppii elämään muullakin tavoin. Kuin vanhempien kukkarolla. Jos kaiken tiputtaa helposti. On riski ettei rahan hankkimista koskaan opi itse.
Jos itsellä olisi varakkuutta. Haluaisin nähdä kyllä sen. Miten lapset haalivat oman pesämunansa, eivätkä törsää perinnön kiiltokuvat silmissä tekemättä mitään.
Tutun vanhemmat opettivat lapsensa tekemään rahaa. Lopulta hän lähti yliopistoon lukemaan taloustieteitä ja nyt on sijoitusneuvoja. Vanhemmat ostivat talon, että toinen voi vaan sijoitella omia ja vanhempiensa rahoja.
Koska haluaa asumistukea. Noi osaa käyttää kaikista parhaiten järjestelmää hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sanota :D toki sitä asumistukea saa, mutta kannattaako se koska silloin vanhemmat maksaa verot vuokrasta- asumistuki ei kata sitä eroa, eli kokonaistaloudellisesti ei se kannata.
Itse en koe, että olisin oikeutettu sukuni rahoihin sen enempää kuin kukaan muukaan. Tulen ottamaan varoja joskus vastaan, jos niistä osa minulle suodaan.
Minulle on kuitenkin tärkeää, että arvoni ei ole yhtä kuin rahani. Olen yksityisasioistani varautunut, enkä myöskään halua, että minuun tutustutaan vain nimen ja oletetun varallisuuden takia.