Huippuja sanamuunnoksia vanhempien ihmisten suusta :)
itsellä kuuskymppinen äiti... ja esim. Big Brother = pik präktör...
heeeh ;D
Nyt äkkiseltään ei tuu mieleen..mut paljon niitä on...
Kommentit (259)
Mummo oli ollut kaupassa ja kysynyt myyjältä heftaa. Itse ymmärsin heti mistä oli kyse, mutta nuori myyjätär oli ollut ihan pihalla. Laastariahan tuo oli vailla... :) Ei vaan ole tainnut vuosiin olla myynnissä moisella tuotemerkillä.
appiukko sanoo Arnold Schwarzeneggeriä Seesevakkeriksi.
Äitini sanoo polyesteriä pöly-esteriksi ja excuse me on iksjuuksmiks.
Enon vaimo puhuu ainakin permamentista ja synkkäreistä (permanentti ja synttärit). Eno itse on sitä mieltä, että venäjän kielessä on kyyriset (kyrilliset) aakkoset.
siitä tuli pijama, pyömä ja joskus jopa piano
istuu daatalla (tietokoneella) pöllit (papiljotit) päässä :D
Sanoo myös tv-sarjoja leffoiksi."Käyn kattoo tota leffaa".
äitini suusta:
pittää olla karppina =skarppina
laitetaan piälle voliota =foliota
-ihana äitini, ollaan saatu monesti nauraa tuollee karppi-jutulle!!
koska on aika isokokoinen tarvitsee d-mitoitetun yläosan. Mummi huusi käytäväänperääni, että muista sitten että niiden täytyy olla sellaiset laajakaistat!!! :D
koska on aika isokokoinen tarvitsee d-mitoitetun yläosan. Mummi huusi käytäväänperääni, että muista sitten että niiden täytyy olla sellaiset laajakaistat!!! :D
=D Repesin!
Yks mummo sanoo "reme raakkenia" = creme fraiche
Yksi kouluttaja puhui koko ajan kuinka pitää laittaa hakusana ja painaa tsöötsh ( siis tankeroversio church-sanasta kun piti olla search ). Toinen puhui ordodokseista (ortodoksi). Ja sitten mun ihana äiti halusi tressilomalle Mareidalle..juomaan ekspressoa varmaan :-)
Ensimmäisiä kertoja tavatessamme, ilmeisesti huolissaan millaisen tyyppiä tyttärensä tapaili:
"Niin, sinä sitten olet AKT-alalla?"
Myöntelin, kun arvasin että tarkoitti ATK:ta.
Kanada = Kannaata, Ruotsi = Ruohti, Kaunareista Steppanie, Ritke, Rooke. Jouluna juodaan lökiä ja uusien perunoiden kanssa syödään löökiä (sipulia). Limsa on limokkaa, ikkuna on akkuna, kaappi on kaapi, Lidl on Litti, Ford on voortti, kaikki tiskiaineet on Vairia, pesujauhe pulveria, naapuri sai sydäninfraktin, syödään lasaknea, pulla on nisua, vetoketju on rissa, poolopaita on possispaita, ostin juuri uuden läningin, meikata = ehostaa... Asun mummoni 84v naapurissa :)
idioottiset kaksoiset identtisistä kaksosista.
(englanti, ruotsi, saksa), käyttää teidän mainitsemistanne muunnoksista monia. Meillä on tosi hauskaa kun katselemme yhdessä Emmentaalia (Emmerdale), Lintistä/Lillistä ostamiemme mutapestejä (Budapest-suklaita) syöden.
Suurimmat naurut aiheuttaakin meillä mitä erilaisemmat sanaväännökset!
kategoriaan:-). Naurattavat ja ilahduttavat toki nekin! Itsekään en ikinä halua sanoa Lidl, vaan mieluummin puhun Littelistä.
Miehen äidille kuitenkin muslimit ovat varmaan ikuisesti musliineja, eikä hän huvikseen vääntele sanoja:-). Paljon noissa monia huvittaneissa sanoissa on ihan murteellisia ilmauksia - tiedetään, mikä on se oikea sana, mutta halutaan puhua sillä omalla murteella kuten aina ennenkin. Mieheni ja minun kotipaikkojen välillä on matkaa alle 60 km, mutta murre-erot kuuluvat silti selvästi! Satumme asumaan eräänlaisella rajavyöhykkeellä.
Kirjoittajalle, joka huomautti "ompa"-sanasta: toki se kirjoitetaan "onpa", mutta mieti, miten se sanotaan. Ei kukaan lausu sanaa ännän kera. Tulenpa huomenna käymään ~ tuleMpa huomenna...Ihan kuten emme puhu oikeasti "ruoasta", vaan ruuasta. Vaikkakin kirjoitamme sanan ensin mainitulla tavalla.
Tämä tietysti Härkösen Häräntappoaseesta. Mulle jäi se kerrasta päähän ja käytän sitä aina, kun pitäisi sanoa kanootti. Mulla oli sitten poikaystävä, joka kerran oikaisi minua varsin topakasti tästä väärästä termistä. Mullakin on sanoja, joita käytän tahallani väärin. Kuinkahan tyhmänä ihmiset minua pitävätkään.
Kaphaalista puhui yksi työkaveri.
Pono - mummo puhui Bonosta
Leiti Kaaka on uusi Matonna totesi myös tämä trendejä tunteva mummoni.
Meidan mummo
sipuli= sipula
pippuri= pippura
meillakin sanotaan Lidlia Liiteriksi :)
kantoi huolta, ettei hän vaan sairastu klementtiiniin = dementia
Sukulaisten suusta myös
Hemingway=Hemminki
Kiprusoff=Kirputsoff
et meillä
mcdonalds = mäkrödnälds
macy= nanky
Shoppailla= tsoppailla