Huippuja sanamuunnoksia vanhempien ihmisten suusta :)
itsellä kuuskymppinen äiti... ja esim. Big Brother = pik präktör...
heeeh ;D
Nyt äkkiseltään ei tuu mieleen..mut paljon niitä on...
Kommentit (259)
tarjoillaan alkoholijuomia. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin tajusin, että eräs mummo halutessaan "Ridge-juomaa" tarkoitti Spritea!!! Campari kääntyi myös joskus pantteriksi! :)
Mieheni siskon nimi on Pipsa. Mummonsa huutelee usein : PIMPSAAA!!!!
Ja meidän tyttö puhuu iloisesti pinkusta tarkoittaessaan punaista, sinkusta tarkoittaessaan sinistä ja tietysti ORKUSTA tarkoittaessaan oranssia! Välillä on pokassa pitämistä vaatekaupassa, pihalla leikkien tiimellyksessä jne.
mutta meillä dr phil on tokto pili
Lidl = Little
Leipä ? liebuska
vaunut = vankkurit
Blue Bird (Nissan)= luupiä
suurin osa on murretta ja mä en tykkää murteiden pilkkaamisesta. Nih.
mun mies ja sen perhe käyttää just tota tuplavokaalia:
foolio
meedia
vielää
seedan
jne. Anoppi suositteli juuri vaihtamaan lainan koron 12 kk Heliboriin.
rupsutti (kun se purkki aina rupsasee)
mun mies ja sen perhe käyttää just tota tuplavokaalia:
foolio
meedia
vielää
seedanjne. Anoppi suositteli juuri vaihtamaan lainan koron 12 kk Heliboriin.
peenis, meedia ym. ole ruotsivaikutteisia? Nämä ei haittaa mutta kaakkao ja kaakku kuulostaa minun korvaan tosi ikäviltä. Sanaa peenis käytän kyllä itse. Sitten käytän näitä kihveli, tassi, serviisi ym. kyökkiruotsin sanoja.
Hiukanko repesin skeidaaville nuorille :D Itse sanon skedettää, voin kuvitella kuinka ääriurpoa se on jonkun itsetietoisen skedeäjän mielestä ja siksi niin sanonkin :D Sallittakoon vanhukselle hupinsa (olen 29 v.)
eli tietenkin Motsarella Virevoks.
kanaatta= kanada
lillu= lidl
risetti= resepti
puluveri= mikä tahansa särkylääke pääkipuun
lehemällinen=maito
pikkunisu=keksi
"Pannahanko lehemällistä ja sokuria kahavihin vai juakko sä mustana?Ei tarvi kursaalla, kyllä nuota pikkunisuja piisaa!"
Ja yhtäkään d-kirjainta ei lausuta,koska murteesta ollaan niin ylpeitä. Tämä tiedoksi kaikille Heireille, Hilroolle, Aralmiinoolle ja muille!
stockmann = toksman
kenraali = kernaali
gibraltar = giblartal
medaljonki = medlajonki
bolivia = bulimia
:D :D :D
ja samoin puhuu rariosta, vireosta jne. Ja kyökkiruotsi tasseineen yms. on myös käytössä. Omaan korvaan vanhahtava länsimurre ruotsivaikutteineen kuulostaa tosin ihanalta :) filtti, fati jne.
Savon sukulaiset puhuu taas aina vormuloista, jahvaa juodaan jne.
Yksi mikä ärrrsyttää on, kun journalismi tai journalisti äännetään soinnillisella suhuässä surnalismi/surnalisti. Ääärgh! Yksi luennoitsija toisti tuon varmaan 50 kertaa ja oli tosi rasittavaa.
irc-galleriassa yhden parikymppisen tytön blogia, ja hänellä on ihan säännöllisesti tressiä (stressiä) ja hänelle saa antaa kriteeriä (kritiikkiä). Tuossa vain pari esimerkkiä, noita on paljon!
suurin osa on murretta ja mä en tykkää murteiden pilkkaamisesta. Nih.
Me pilkataan VANHUKSIA! Häh häh hää siitäs saavat ikäloput käävät, kannattiko elää niin kauan ettei osaa puhua häh???
Yksi mikä ärrrsyttää on, kun journalismi tai journalisti äännetään soinnillisella suhuässä surnalismi/surnalisti. Ääärgh! Yksi luennoitsija toisti tuon varmaan 50 kertaa ja oli tosi rasittavaa.
riikinruotsi ääntyy niin eri tavalla. Vaikka Halv åttassa joku huusi että "öppna humppan!" (siis kuulosti suunnilleen tolta) niin vähänkö nauroin :D Ja joku sanoin että se aikoo "hemma bort" olin ihan että häh?? ja se oli siis skämma bort :D
Vähän ott joo..
Siellä oli Joensuussa halpistavaratalo Tokmanni ja tosi monet kaverit ja heidän perheensä luulivat että sama tavaratalohan se on mistä ne Helsingin herraskaiset ostelee... siis eivät erottaneet Stockmannista.
Kaverini (yli 30-v) sanoo ihan vakavana pianoa pienoksi eikä se oikea muoto mene kaaliin millään.
Vanhojen ihmisten sananväännökset on ihan hauskoja :) MInusta niille saa nauraa, eihän se pilkkaamista tarkoita, tietäähän ne yleensä itsekin ettei se nyt ihan niin me oikeesti! Ja murresanat ovat kielen rikkautta myös.
Äitini sanoi kerran, kun kiireessä keitti spagetit: ne saatto nyt jäädä vähän Al Caponeksi! :D
silloin vielä poikakaverini oli meillä ekaa kertaa ja äiti tokaisi kahvipöydässä: "Otas nyt lissää pipperiä!" Eli pipareita oli tarjolla. Miesparka meinasi tukehtua pipperiinsä :D
Narsisti on narsissi
Alanya= ala naijja
Taitaa osa olla oikeesti tyhmiä ihmisiä?
Tää on ollut hauska ketju mutta miksi te laitatte tänne monta kertaa nuo samat Lidlin, Citymarketin ja Kauniiden ja Rohkeiden väännökset?
Siis Göteborgia tarkoittaa, eikä ole tähän päivään mennessä oppinut oikeaa muotoa. Noloa, kun peruskoulu ja lukiokin käyty jo kauan sitten.