Jatkossa asumistuen saaja ei saa säästää 10000€ enempää, eli köyhillä ei ole edes oikeutta säästää omaan asuntoon
Pohjaton on Orpon viha köyhiä kohtaa. Puremasta en puhu mitään
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee lasten ja nuorten säästämisestä kannattamatonta. Entistä kauemmin kestää päästä omistusasuntoon kiinni. Selvästi köyhät halutaan pitää köyhinä ja estää varallisuuden kartuttaminen omistusasunnon kautta. Muutakaan omaisuutta ei pahemmin saa olla.
Pointti on siinä, miksi minun pitää maksaa muiden lasten omaisuuden kartuttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ASP-tilillä 11 500 €, jotka olen säästänyt 10 vuoden aikana. Saan asumistukea ja sun vuokralla. Jos muutos menee läpi, saan varmaan heittää hyvästit omistusasuntosuunnitelmalle, koska tuolla säästömäärällä ja näillä tuloilla ei osteta asuntoa tältä alueelta.
Samalla halutaan antaa jokaiselle vaivalle ost pesämunalla, jotta nuoret oppisi säästämään ja sijoittamaan.
Ja kun sen teet VÄHISTÄ tuloistasi, rankaistaan sinua näin epäloogisella ajatuksenjuoksulla.
Kaikki tuhlaukseen vaan, niin on varaa opiskella!!! Huhhuh!
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä ei ole mitään oikeuksia.
Voi hakea tuettuja omia. Ai niin ei niitä köyhille myönnetäkkään vaan varakkaille....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ASP-tilillä 11 500 €, jotka olen säästänyt 10 vuoden aikana. Saan asumistukea ja sun vuokralla. Jos muutos menee läpi, saan varmaan heittää hyvästit omistusasuntosuunnitelmalle, koska tuolla säästömäärällä ja näillä tuloilla ei osteta asuntoa tältä alueelta.
Samalla halutaan antaa jokaiselle vaivalle ost pesämunalla, jotta nuoret oppisi säästämään ja sijoittamaan.
Ja kun sen teet VÄHISTÄ tuloistasi, rankaistaan sinua näin epäloogisella ajatuksenjuoksulla.Kaikki tuhlaukseen vaan, niin on varaa opiskella!!! Huhhuh!
Sosiaalituet on tarkoitettu niille joilla ei ole mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäpalstan vuotuinen tuotto on huomioitu jo nyt. Laskennallinen tuotto. Vaikka puuta ei oikeasti olisi myyty ollenkaan eikä .myytävää puuta olisi vuosiin odotettavissa.
Metsäpalsta ei ole tilille tuottanut sentin senttiä rahaa, mutta laskennallinen tuotto huomioidaan.Nyt sitä isoisän huolella vaalimaa metsäpalstaa ei saisi omistaa ollenkaan.
Opiskelialle mahdoton yhtälö.
Omistavien opiskelijoiden täytyy hankkia työpaikka opintojen ohelle. Osa-aikatyö. Sillä rahoittaa elämisen. Tarvittaessa voi valmistua vähän myöhemmin, kouluista saa kyllä lisäaikaa. Toinen vaihtoehto on asua vanhempien luona ja maksaa korkeintaan bussikortit kouluun. Tämä ei tietysti käy, jos opiskelupaikka on kaukana.
Tämä on tätä "tasa-arvoa" - samalla hänen vanhemmat maksaa asumistuet toisten opiskeleville lapsille 🤯
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee lasten ja nuorten säästämisestä kannattamatonta. Entistä kauemmin kestää päästä omistusasuntoon kiinni. Selvästi köyhät halutaan pitää köyhinä ja estää varallisuuden kartuttaminen omistusasunnon kautta. Muutakaan omaisuutta ei pahemmin saa olla.
Omistusasunto on surkea tapa säästää
Mikä hemmetin ihmisoikeus on saada tukia, jos tilillä on 10 000 euroa!!???! Mikä ihmeen ihmisoikeus on saada verorahoista tukia omistusasuntoon, eli miksi joidenkin pitää maksaa toisten asuntovelkoja??? Vassareitten ahneudella ei oo rajoja.
Ottakaa prkl se raha tililtä ja laittakaa sukanvarteen, jos tämä muutos teitä haittaa. Ja kun sitä asunto olette ostamassa, niin viekää sitten pankkiin. Ei tarvitse edes selittää. Pystytte osoittamaan tiliotteella, että raha on tullut tilille ja olette vain nostanut sen pois, ja nyt palautatte saman summan.
Miksi teette ongelmaa asiasta, johon on ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun sen teet VÄHISTÄ tuloistasi, rankaistaan sinua näin epäloogisella ajatuksenjuoksulla.Kaikki tuhlaukseen vaan, niin on varaa opiskella!!! Huhhuh!
Opiskelija on kuitenkin ainoa, jonka edellytetään ottamaan lainaa saadakseen ruokaa.
Opiskelu on kuitenkin vain väliaikainen tila.
Olisi yhteiskunnan etu tukea sitä niin, että kyvykkäät pystyisivät opiskelemaan 100% tehokkaasti ja siirtyä osaksi tuottavaa yhteiskuntaa.
Miksi "ikisossu" on etuoikeutumpi kuin opiskelija joka on ehtinyt säästää 11000€ ASP/osakesäästötilille???
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa prkl se raha tililtä ja laittakaa sukanvarteen, jos tämä muutos teitä haittaa. Ja kun sitä asunto olette ostamassa, niin viekää sitten pankkiin. Ei tarvitse edes selittää. Pystytte osoittamaan tiliotteella, että raha on tullut tilille ja olette vain nostanut sen pois, ja nyt palautatte saman summan.
Miksi teette ongelmaa asiasta, johon on ratkaisu?
Ksoka heiltä puuttuu ratkaisukeskeinen ajattelumalli. Osin siksi he ovat köyhiä ja pysyvät köyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto on surkea tapa säästää
Se on siltikin suomalaisille merkittävin tapa kerryttää varallisuutta.
Tällainen keskustelu olis valtaosassa maailmaa aivan absurdi. Että oikein köyhien riistoa tällainen, ettei saa kerryttää varallisuutta samalla kun valtio tukee maksaa asumiseen tukea?
Mitenhän tämän selittäisi
Vierailija kirjoitti:
Tällainen keskustelu olis valtaosassa maailmaa aivan absurdi. Että oikein köyhien riistoa tällainen, ettei saa kerryttää varallisuutta samalla kun valtio tukee maksaa asumiseen tukea?
Mitenhän tämän selittäisi
Ei kai tämä kommunistiselle maailmalle mitenkään outo keskustelu ole. Muille vain.
Jos asumistuki poistuu, miten se muu tuki riittää ihmisillä. Jos siis on omistusasuntoon vanhempi pakottanut vaikka. Vai onko tarkoitus riidellä vanhemman kanssa ja väkisin vuokralle vieraan pikkukaupungin vuokraluukkuun. Vuokra on kalliimpi varmasti. Ja työnäkymät heikompia?
Vierailija kirjoitti:
Jos on 10 000 niin miksi saada asumistukea
Raha on Suomessa hupaa.
- Musuille tulee täysi toimeentulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on siinä, miksi minun pitää maksaa muiden lasten omaisuuden kartuttaminen?
Miksi hitossa maksaisit mieluummin auton tai kaljaa??
Jos säästöt leikataan, rankaistaan fiksusta rahankäytöstä. Olen hyvin tarkka ruuanlaittaja ja säästäväinen, samoilla tuloilla saisin tukea jos röökaisin säästöjen osuuden. Onko tämä sitten ok??
Kaikki tämä turhanpäiväinen sentinvenytys on tarkoitettu kääntämään katseet pois siitä, että 5000 eur kuussa palkkaa tienaava maksaa paljon enemmän veroja kuin miljoonien pääomatuloja ilman minuutinkaan työtä nostava omistaja.
Keskiluokat ja tukien nostajat ovat samaa intressiryhmää, kun eivät sitä näe, saa omistuksista tienaava loisluokka jatkaa bileitään ilman huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija on kuitenkin ainoa, jonka edellytetään ottamaan lainaa saadakseen ruokaa.
Opiskelu on kuitenkin vain väliaikainen tila.Olisi yhteiskunnan etu tukea sitä niin, että kyvykkäät pystyisivät opiskelemaan 100% tehokkaasti ja siirtyä osaksi tuottavaa yhteiskuntaa.
Miksi "ikisossu" on etuoikeutumpi kuin opiskelija joka on ehtinyt säästää 11000€ ASP/osakesäästötilille???
Asuntovelallisen oletetaan myös jatkossa ottavan lainaa ruokaansa. Nyt vielä asuntovelallinenkin saa yleistä asumistukea, jatkossa ei. Ongelmana on se, että se asunto voi olla arvoton tai ainakin pienempiarvoinen kuin laina. Kannattaa vielä nyt hakea asumistuet omistusasuntoon kun vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo noin. Yleisessä asumistuessa ei ole nykyisin edes varallisuusrajoja. Nimenomaan vauraammat saa työttömyys, sairauspäiväraha ja vanhempainrahansa ansiosidonnaisena sen sijaan että olisi tasatuet. Suomessa Sosiaalituet on suunnattu keskiluokalle. Pienituloisilla on pienemmät tuetkin. Eli jos saa lapsen 18-vuotiaana, tulee ylewnsä minimituet ja 40-vuotiaana ansiosidonnaiset.