Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL

Vierailija
29.08.2023 |

Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1132)

Vierailija
521/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olin Sumarin kanssa samaa mieltä, että se viimeinen, tupaten täynnä oleva talo, ansaitsi seiskan. 

Miten voikaan yhteen taloon mahtua sellainen määrä tavaraa. Ja miten sellaisen tavaramäärän keskellä voi asua? 

Onneksi olkoon, olet yhtä tyylitajuton ja sokea.

Vierailija
522/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suuri osa kilpailijoista on tuomarien tuttuja tai liikekumppaneita eli se siitä puolueettomuudesta. Seuraavassa jaksossa tämäkin tulee ilmi. Joka tapauksessa kaikkien aikojen surkein kausi. Tylsää ja kolkkoa....

No siinä viimeisessä upeassa talossa MIKÄÄN ei ollut kyllä tylsää ja kolkkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumarihan sanoi oman mielipiteensä kuten myös muut tuomarit. Eihän heidän tarvitse olla samaa mieltä? 

Eihän täällä katsojatkaan ole samaa mieltä.

Vierailija
524/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sumarihan sanoi oman mielipiteensä kuten myös muut tuomarit. Eihän heidän tarvitse olla samaa mieltä? 

Kuka tahansa voi sanoa että tuo oli suhmurointia. Se talo ei voi KENENKÄÄN mielestä olla seiskan arvoinen. Älä ole naiivi.

Vierailija
525/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis jos muuten ei mitään moitittavaa, paitsi tavarapaljous, ihmetyttää kyllä seiska! 

Vierailija
526/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska oli tosiaan pohjanoteeraus varsinkin jos se muka tuli sisustuksesta, varsinkin kun sen kakkostalon sisustus oli aivan luokaton. Se tammitapetti esim oli kaunis, mutta sillä oli vedetty aivan liian valtava seinäpinta-ala ja kaikki muut yksityiskohdat oli jätetty pois. Rempassa oli myös tuhottu vanhan talon yksityiskohtia. Ja se kakkostalon valmispihasauna ei ollut MITÄÄN verrattuna kolmostalon hirsisaunaan. 

Vierailija
527/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kakkostalon sisustus ei ollut ollenkaan mieleeni. Mun mielestä tuo kakkostalo oli vähiten mieluinen näistä kolmesta. Esimerkiksi näkymät huoneista toisiin olivat kyllä ihan jotain muuta kuin vaikka kolmostalossa, joka oli minun mielestäni koko kauden kaunein koti! Harmi, ettei päässyt jatkoon!

Vierailija
528/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Löytyikö syy kolmikon instagram epäselvyyksiin. Sumari antoi kehnot pisteet jolla oma suosikki jatkoon. Saa kikkailtua näppärästi oman suosikin. Vaikka ei talo huono ollut.

Sama tuli minulle mieleen. Sumari taktikoi tuon seiskan, että oma suosikki (oliko tuttu?) pääsi jatkoon.

Sumari ei yleensä seiskoja anna.

Vierailija
529/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jo useammassa jaksossa on pistänyt silmään että aina kun Sini antaa kympin, Hanna antaa huonot pisteet. 

Vierailija
530/1132 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuka tahansa voi sanoa että tuo oli suhmurointia. Se talo ei voi KENENKÄÄN mielestä olla seiskan arvoinen. Älä ole naiivi.

Minäkin olisin antanut seiskan, koska minun makuuni on selkeät kokonaisuudet ilman valtavaa krääsän määrää. Arvosteluskaalahan on 4-10 jota voisi  käyttää rohkeammin. Mutta ei näistä tarvitse ottaa pulttia, nämähän ovat makuasioita. Kukaan ei ole oikeassa eikä väärässä.

Vierailija
531/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kolmostalon sisustustyylistä mieleen Unelmatalo Sisiliassa. 

Vierailija
532/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmostalo oli kuin kirpparilla olisi ollut, sellainen määrä rompetta täynnä. Onneksi ei päässyt jatkoon. Ei ne muutkaan tämän jakson kodit kauniita olleet.

Vierailija
533/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen oli paras, kakkosen talon tapetit oli kyllä järkyttävät, otti silmiin en tykänyt. Kolmosesta pidin myös mutta olisihan voinut olla vähemmän tavaraa muuten oli ihana talo.

Vierailija
534/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sitä mieltä, että kaikkien tuomareiden pitäisi antaa sama pistemäärä?

Eihän siitäkään mitään tulisi, jos olisi kolme kasia tai kolme kymppiä? Tuomareilla saa olla oma mielipide ja pitääkin olla.

Sehän tässä mukavaa onkin  että näkee erilaisia mielipiteitä. Ja eilaiset mielipiteet on sallittuja. Eikä tarvitse sanoa tyylitajuttomaksi tai sokeaksi tai että talo ei voi olla KENENKÄÄN mielestä jonkun numeron arvoinen. On vain erilaisia makuja.

Vierailija
535/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä seiskaa kolmostalolle ihmetellään, mutta minustakin se oli suorastaan ahdistava kaaos. 4 tai 5 olisi tehnyt mieli antaa, mutta jos olisin tuomari, en toki voisin sellaista antaa koska se olisi julkinen loukkaus omistajia kohtaan, joten varmaan juurikin sen 7 olisin antanut. Luulen, että Sikellå tuli vähän sama olo siitä kuin mulla, että suorastaan ahdistaa, eikä silloin toki tee mieli hyviä pisteitä antaa.

itse tykkäsin eniten ekasta talosta, koska siellä oli rauhallisimman ja hillityimmän näköistä. Mutta ei ollut kyllä oikein mitkään näistä omaan makuun, tykkään modernimmasta enemmän. Enkä tarkoita niitä kolkkoja sisältä kokovalkoisia kuutioita.

Vierailija
536/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jep, jo useammassa jaksossa on pistänyt silmään että aina kun Sini antaa kympin, Hanna antaa huonot pisteet. 

Olin itse tällä kertaa Hannan kanssa samaa mieltä, mutta kyllähän se vähän hassua on että hänen pisteet pudottaa asuntoja, kun hän on ainoa noista jolla ei ole mitään virallista koulutusta ja ammattitaitoa. Arkkitehti ja sisustusarkkitehti osaavat vähän laajemmin katsoa kokonaisuutta, eivätkä takerru johonkin yhteen juttuun kuten Hanna usein.

Vierailija
537/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aivan erilaiset maut heillä. Ja toiseksi Sini arkkitehtinä kiinnittää usein huomiota enemmän arkkitehtuuriin, pohjaratkaisuihin, remontoinnin laatuun yms ja Sikke lähinnä sisustuksen häntä miellyttävyyteen.

Vierailija
538/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aivan erilaiset maut heillä. Ja toiseksi Sini arkkitehtinä kiinnittää usein huomiota enemmän arkkitehtuuriin, pohjaratkaisuihin, remontoinnin laatuun yms ja Sikke lähinnä sisustuksen häntä miellyttävyyteen.  Mikä ihmeen Sikke?

Vierailija
539/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aivan erilaiset maut heillä. Ja toiseksi Sini arkkitehtinä kiinnittää usein huomiota enemmän arkkitehtuuriin, pohjaratkaisuihin, remontoinnin laatuun yms ja Sikke lähinnä sisustuksen häntä miellyttävyyteen.  Mikä ihmeen Sikke?

Mikä ihmeen Sikke?

Vierailija
540/1132 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnekodeista tykkäsin eniten ykkösestä (Seinäjoella). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi