Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1132)
Vierailija wrote:
Tän jakson kakkonen on mielettömän kaunis, kauneimpia koskaan näkemiäni koteja. Puu pintamateriaalina lämmin ja muu väritys positiivinen kuin satukirjasta. Huipputyylikäs. Ottaisin heti omaksi jos saisin.
Minä myös pidin kakkostalosta, väreistä ja minimaalisesta sisustuksesta. Ja se terassi kallion ja talon välissä oli ihana.
Vierailija wrote:
Mitäpä perus av mamma ymmärtäisi modernin arkkitehtuurin ja estetiikan päälle...
Paljonkin ymmärtää. Ei sitä kauneudentajua koulussa opi! Sitå joko on, tai ei ole!!!
Kolmostalon taideteokset ja miten ne oli epämääräisesti heitelty seinille, oli todella sekavaa ja rumaa. Talossa ei ollut mitään viihtyisää ja "makuuhuoneet" olivat naurettavia.
Vierailija wrote:
No huhhuh! Vai että oikein taide saa aikaan. Taidekin taisi olla ihan itse väsättyä ja näytti ainakin sille, että liiterin seinään oli pistetty pystyyn lasten taidegalleria.
Ei taida persoonallisuus ja värit olla kiinni uskalluksesta. Itse en kuuna päivänä pystyisi elämään tuollaisen puuhäkkyrän sisällä. Luoja minut siitä varjelkoon!
Ja vielä sait harmoniatkin samaan juttuun mahtumaan?! Ei kai kyse ollut omasta kämpästäsi? Jos oli, laita nyt ihmeessä sinne jotain kodikkuutta.
Sama pisti heti omaankin silmääni, taide ei näyttänyt ollenkaan laadukkaalta ja ammatimaiselta, vaan todellakin itse väsätyltä. Tästä syystä sisustuksen kokonaisvaikutelma oli mielestäni halvahtava.
Eihän kauniin tarvitse olla käytännöllistä.
Mäkin pidän omaa kotiani kauniina, koska tää on just niin kodikas ja söpö kuin mistä minä juuri tykkään.
Mutta eihän tämä käytännöllinen ja hyvin toimiva ole. Keittiössä laskutilaa minimaalisesti ja vaikka miten ajattelisi, niin ei ole mahdollisuutta muutella juuri mitään. Vanha pikku talo.
Mutta nätti tämä on.
Eikös sen kuuluisi se kriteeri olla, eikä se, miten siellä on helpointa liikkua. Sumarin pörrömekko ei taitaisi edes mahtua mun keittiöön joka kohdasta.
Kolmannen talon makuuhuoneet olivat oudot, mutta yläkerran vessan pöntön sijoittelua en ymmärtänyt ollenkaan. Näytti siltä, ettei pöntöllä istuen ylety bidee-suihkuun ja lavuaarikin oli niin kaukana, ettei siinä onnistu kuukupinkaan pesu ainakaan sujuvasti. Ja tiedän, ettei kaikki käytä kuppia, mutta itselle kyllä pisti silmään hyvin epäkäytännöllisenä ratkaisuna.
Vierailija wrote:
On kyllä todella lyhytnäköisiä ratkaisuja tässä viimeisessä talossa. Tuomarit vain kusevat hunajaa ja sulkevat silmänsä epäkohdilta.
Miten vanhemmat pystyvät nukkumaan tuolla parvella? Joka puolella isoja ikkunoita, joissa tuskin on edes pimennysverhoja. Ja ilman mitään yksityisyyttä. Vessakin ahdisti jo tv-ruudulta katsottuna, kun pitää kyyryssä seisoa vinon katon alla.
Teinit varmasti kiittävät, kun rampataan toisten huoneiden läpi.
Lisäksi tämä kolmas talo näytti todella typerältä ängettynä liian pienelle tontille täysin erilaisten kasaritalojen väliin.
Mäkin ihmettelin miten tätä hehkutettiin, että on niin viimeisen päälle suunniteltu talo. Siis tuohan oli kaikkea muuta kuin hyvin suunniteltu. Tuossa vanhempien "makkarissa" ei voi kukaan nukkua, liian valoisaa. Ja kauttakulku toisen huoneen kautta on aina huonon suunnittelun merkki, jos on tarkoitus että huoneissa asuu kaksi eri ihmistä.
Sumari voisi jo poistua, dominoi ohjelmaa kaudesta toiseen.
Eikö muka löydy muita alan toimittaja?!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On kyllä todella lyhytnäköisiä ratkaisuja tässä viimeisessä talossa. Tuomarit vain kusevat hunajaa ja sulkevat silmänsä epäkohdilta.
Miten vanhemmat pystyvät nukkumaan tuolla parvella? Joka puolella isoja ikkunoita, joissa tuskin on edes pimennysverhoja. Ja ilman mitään yksityisyyttä. Vessakin ahdisti jo tv-ruudulta katsottuna, kun pitää kyyryssä seisoa vinon katon alla.
Teinit varmasti kiittävät, kun rampataan toisten huoneiden läpi.
Lisäksi tämä kolmas talo näytti todella typerältä ängettynä liian pienelle tontille täysin erilaisten kasaritalojen väliin.
Mäkin ihmettelin miten tätä hehkutettiin, että on niin viimeisen päälle suunniteltu talo. Siis tuohan oli kaikkea muuta kuin hyvin suunniteltu. Tuossa vanhempien "makkarissa" ei voi kukaan nukkua, liian valoisaa. Ja kauttakulku toisen huoneen kautta on aina huonon s
Minua ei valoisuus haittaa, mutta en todellakaan kolmen lapsen kanssa haluaisi nukkua läpikulkuaulassa, jonne näkee olkkarissa ja jonne kaikuu kaikki sieltä ala- ja yläkerrasta. Ja se yläkerran pää kenossa -vessa oli AHDISTAVA!
Ja miten ne neljässä metrissä killuvat kaapit puhdistetaan???
Tuo jätelaudoilla päällystetty rumilus oli kyllä kaikkien aikojen floppi finaaliehdokkaaksi! Itseltä kyllä itku pääsisi, jos joutuisi moisessa asumaan. No, olen vanhan kansan ihmisiä, joten ehkä tämä on myös uuden maailman mukaista trendiä, kaikkihan nykyään on menossa päin prinkkalaa koko maailmankaikkeudessa...
Kakkostalon sisäseinät olivat lähinnä puupintaa, joka näytti keskeneräiseltä. Lisäksi parin vuoden päästä noi on tummuneet rumaksi. Miettikää kun nyt on myynnissä niitä mäntypaneelilla kuorrutettuja kasaritaloja, joita lähes kaikki pitävät hirveinä. Näille taloille tulee käymään samoin. Ei ole ajaton ratkaisu tuo.
Oliko pinnat mäntyä? Muistan kuulleeni kun jonkin talon kohdalla mainittiin, että on lehtikuusta.
Miten lehtikuusi käyttäytyy ajan myötä? Sitä voi käyttää sisällä kuin ulkona, mutta ei saunassa.
Vierailija wrote:
Suomen kauhein koti 2023. Ei ne oikeasti ole kovin kauniita. En muista nähneeni kaunista. Tavallisia pieniä keräilyvirityksiä ja kansa tykkää... Eikä kehity. /Makuasioita, eivät kaikki tykkää samanlaisesta. Ja kaikki eivät halua näyttää vaurautta ulospäin ylellisellä kodillaan, vaan enemmän paneutuu viihtyvyyteen. Minä ainakin olen matkustellut paljon. Sillä rahamäärällä olisi saanut vaikka mitä luksusta kotiin, mutta en ole vaan halunnut.
Mitähän mahtaa liikkua sumarin päässä kun antoi seiskan tämän päivän viimeiselle kodille joka oli paras. Ja jatkoon meni se keskimmäinen joka oli rumin.
No Hanna antaa täysin mielivaltaisesti niitä arvosanoja ja perustelee välillä todella oudosti. Tulevassa jaksossa Hannan pohjanoteeraus ( sukupolvitalot).
Harmaantuu ainakin ulkona ja ihana tuntu jalan alla jos terassilla.
No Hanna antaa täysin mielivaltaisesti niitä arvosanoja ja perustelee välillä todella oudosti. Tulevassa jaksossa Hannan pohjanoteeraus ( sukupolvitalot).
Vierailija wrote:
Ajattelin ihan samaa. Voi apua, mikä pohjanoteeraus häneltä tosiaan. Ammattimaisuus loisti poissaolollaan. Tämä kohde ei todellakaan ollut seiskan arvoinen verrattuna niihin muihin ja muut antoivat 10 ja 9. Tuossa täytyy olla takana jotain muutakin, oli nimittäin niin kummalista käytöstä häneltä.