Mitkä teidän ihonhoitorutiinit ovat? Erityisesti te yli 40-vuotiaat
Minulla on kuivahko-normaali iho, joka kuivuu ja ärsyyntyy erityisesti talvella. Minulla ei ole kauheasti aikaa ja kiinnostusta ihonhoitoon, niin olen kehittänyt nopeat ja helpot rutiinit. Nämä todella toimii minulla ja ihoni on erittäin hyvässä kunnossa ja kaunis.
Pesen kasvot aamuin ja illoin vuohenmaitosaippualla ja sen jälkeen puhdistan ja virkistän appelsiininkukkavedellä. Silmien ympärillie Cliniquen All About Eyes Rich -voide myös aamuin illoin. Päiväksi kevyt kosteusvoide, joko väritön tai värillinen ja yöllä käytän Dr. Sturmin yövoidetta.
Noin kerran viikossa laitan saunassa Dermosilin Sauna Facial Therapy kasvonaamion, joka sopii herkälle iholle.
Olen myös huomannut että minun kannattaa käyttää hyvää huulivoidetta talvisin.
Kesällä ja etelän auringossa muutan hieman rutiinejani, varsinkin kovimmilla helteillä. Olen huomannut, että ihoni hiostuu ja rasvoittuu hieman kuumalla ilmalla ja auringossa.
Puhdistukseen Aco Sensitive Miscellar Gel ja päiväksi kevyt päivävoide, jossa min 30 aurinkosuoja. Pesen kasvot ja kosteutan pari kolmekin kertaa päivässä. Illalla puhdistus samoin tai vuohenmaitosaippualla. Sitten joku mieto miscellar-vesi ja yövoide ja silmänympärysvoide kuten edellä. Kesällä käytän silloin tällöin myös ihoa hoitavia seerumeita.
Kommentit (13)
Pesen, ja laitan tarvittaes kosteusvoidetta
Pesen saippualla kaksi kertaa viikossa kun käyn suihkussa.
M47
Ei kuivattavia saippuoita tai misellivesiä. Kosteutukseen kasvovesi ja -öljy.
Pesen kun tarttee. Rasvaan jollain perusrasvalla jos jaksan.
Olen 46v. Vesipesu aamuin illoin ja kosteusvoide, kun muistan. Talvisin se on vähän pakko muistaa, kun iho kuivuu. Novea soft - voide löytyy wcsta. Meikkipussissa on nivea 24 tuntia kosteuttava.
Vierailija kirjoitti:
Pesen kun tarttee. Rasvaan jollain perusrasvalla jos jaksan.
Tähän lisänä että pesuaineena pesuöljy.
Voin ruiskutella mammojen naamalle.
T. veikeä, joskin irstas, setämies
Tämä on ehkä väärä foorumi kysyä tätä. Täällä kiillotetaan kruunua sillä että koskaan ei meikata, naama pestään saippualla (halvimmalla mahdollisella tietysti), max perusvoide, pieruverkkarit, kangaskassi, tukka lyhyt tai ponnari jne.
Ja sitten on tuhat ketjua siitä miksi suomalainen nainen ei ole naisellinen samalla kun vaaditaan naiset armeijaan.
Meni ohikseksi mutta siinä av-palsta tiivistettynä.
Jatkakaa! Mikä palasaippua? Perusvoide?
Mulla ei ole mitään ihmeempiä ihonhoitorituaaleja. Pesen kasvot vedellä ja jos on ollut silmämeikkiä (pari kertaa viikossa), niin lisäksi saippuaa ja tarvittaessa silmämeikinpoistoainetta. Meikkivoidetta käytän vaan juhlissa eli arkena vesipesu riittää hyvin.
En käytä mitään kosteusvoiteita enkä ole ikinä käyttänyt. Mulla on nyt keski-iässä hyvä iho, mistä olen kiitollinen. Nuorempana kärsin aknesta ja rasvaisesta ihosta, silloin tuli läträiltyä kaiken maailman voiteiden kanssa ihan riittävästi. N45
Pesen vedellä ja laitan aamuin illoin hyaluronihapposeerumia.
Pesen naaman shampoolla samalla kun pesen hiukset. Ikää 45v.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä väärä foorumi kysyä tätä. Täällä kiillotetaan kruunua sillä että koskaan ei meikata, naama pestään saippualla (halvimmalla mahdollisella tietysti), max perusvoide, pieruverkkarit, kangaskassi, tukka lyhyt tai ponnari jne.
Ja sitten on tuhat ketjua siitä miksi suomalainen nainen ei ole naisellinen samalla kun vaaditaan naiset armeijaan.
Meni ohikseksi mutta siinä av-palsta tiivistettynä.
Jatkakaa! Mikä palasaippua? Perusvoide?
Niinpä :D Huvittava kehuskelun aihe. Ja näillä kaikilla on niin upea iho, että ihan kadullakin kävellessä pysähdytään kehumaan.
Haluatteko jakaa omia ihonhoitovinkkejänne?
ap