Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
101/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syön.

Pieni aamiainen, kahvia ja leipäviipale aamulla klo 6.30.

Lounas klo 11-11.30 maissa

Jokin hedelmä tai viili tms. klo 15 maissa.

Klo 18 maissa jotain salaattia.

Klo 21-22 vielä joku näkkileipä juustolla tms.

Öö tässä ei ole mitään jälkiruokia.

Vierailija
102/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kahdesti tai kolmesti päivässä, bmi 20. Paasto tekee elimistölle tosi hyvää, joten sitä kannattaisi jokaisen kykenevän suosia. Mulle helppoa joten teen sen. Olen kokeillut myös usein syömistä kun yritin saada masennuksen nostaman bmi 27 alaspäin. Ei vaan toiminut mulla yhtään, ruokailusta tuli jotenkin stressaavaakin ja välillä verensokeri meni niin alas että vapisutti. Kokeilin eri tyyppisin versioina, kun tämän usein syömisen terveellisyyttä niin toitotettiin, mutta ei auttanut siihen että olo oli kamala ja hampaatkin tuntui likaisilta pitkin päivää.

Mielestäni syömiseen ei kannata uhrata liikaa ajatuksia, jos syö enimmäkseen terveellisesti ja olo ja paino on hyvät. Jos asiassa ongelmia, kannattaa toki tehdä jotain, mutta turhaa muuttaa hyviä tottumuksia vaikka suositukset olisi erilaiset. Turhaa stressiä on tarpeeksi nykymaailmassa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Olen työelämässä ja syön ekan ruokailun n. klo 05:15. Lounas, n. klo 12:30 on mulla jo päivän kolmas ateria. 

Paljon painat? 

Tänään klo 05:15 Kaurapuuro maapähkinävoilla, raejuustolla ja marjoilla, kahvi. Klo 09 Rahka ja banaani. Klo 12:30 savulohisalaatti ja viipale siemenleipää.

Päättele siitä.

noin 120 kg

Vierailija
104/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syön.

Pieni aamiainen, kahvia ja leipäviipale aamulla klo 6.30.

Lounas klo 11-11.30 maissa

Jokin hedelmä tai viili tms. klo 15 maissa.

Klo 18 maissa jotain salaattia.

Klo 21-22 vielä joku näkkileipä juustolla tms.

Öö tässä ei ole mitään jälkiruokia.

Ööööööööö. Voi Jeesus

Vierailija
105/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 7

Lounas klo 11

Välipala 13-14

Iltaruoka 17

Iltapala 21

Helposti menee.

Siis miten te haluatte syödä vielä noin myöhään?

Mulla päättyy joskus työvuoro tuohon aikaan. Toki voin aikaistaa ja syödä iltapalan klo 20. On kuitenkin vielä kävelymatka kotiin, joten syön klo 21.30. Hedelmää, raejuustoa, jonkun pehmeän rasvan kera.

-eri

Vierailija
106/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, että johan tuossa menee aikaa niin paljon päivästä että huhhuh.

Minä syön kerran päivässä. Kun työskentelee tietokoneella niin se on mahdollista. Fyysistä työtä en jaksaisi tällä syömisellä, se on selvää.

Siis mulla menee välipalan syömiseen muutama minuutti. Ei todellakaan kestä kauaa kuoria joku mandariini tai syödä vaikka jogurtti. Jos tuohonkaan ei ole aikaa niin ihminen elää kyllä liian kiireistä elämää ja kannattaisi relata vähän.

Vierailija
107/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lounastan koko päivän. Nälkä pakottaa syömään.

Vierailija
108/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Aamiainen syödään tietenkin. Lounas klo 11, kahvitauko + välipala klo 14, illallinen töistä tullessa joskus 17-18 ja nukkumaan mennessä iltapala, olen huomannut että nukun paremmin jos syön illalla.

Mitkä sun mitat on...? Minä olen 172/64

No jonnin verran näyttää sitten olevan ylipainoa.

Miten niin? Minun mitat 163/63, BMI 24.1 eli normaali.

Toki tähtään BMI 23. Ihan vain itseni vuoksi.

Vierailija
109/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään kolmella tai neljällä. Aamupalaa en syö koskaan.

Vierailija
110/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Uskon kyllä että suomessa ylipaino on ongelma koska liikaa ihmiset syö.

Jos syö esim 1800 kaloria  päivässä niin mitä väliä sillä on, että syökö kolme kertaa 600 kaloria, vai 5 kertaa 360 kaloria.

Aika paljon on tuo 1800kcal. Toki jos liikkuu ja kuluttaa. Itse lihoisin tuolla määrällä.

Vierailija
111/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Ei niiden annosten tarvi mitään buffet-annoksia olla. Jos syöt kahvitauolla esim. omenan, sekin lasketaan.

Vierailija
112/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen esimerkiksi työpaikan ruokatauolla seuraillut niin ne lihavat naiset syö liian isoja annoskokoja, olen meinannut asiasta huomauttaa heille mutta en tiedä kuin tekisin sen kohteliaasti. 

Heidän annoskoot on samaa luokkaa kuin sillä normaalikokoisella miehellä ja se on se syy miksi ne naiset ovat ylipainoisia. 

Kaupoissa olen myös seuraillut naisten ostoksia niin usein ne siellä karkkihyllyillä on ja ruuat mitä ne ostaa on valmisruokia,lihapullia yms... Missä on vihannekset ja hedelmät? 

Minusta taas ylipainoiset syövät useammin pelkän salaatti- tai keittolounaan. Normaalipainoiset syövät useimmiten lämpimän ruuan joka on yleensä aika lähelle lautasmallia. Eli hiilareitakin löytyy.

Ei voi pitää paikkaansa tai sitten ne ylipainoiset syö salaa ne kalorit. Jos syöt kevyesti niin olet laiha ja jos syöt liikaa niin olet lihava. 

No ne hampparit, sipsit, limut, mehut, karkit, jäätelöt ym. herkut. Eihän niitä töihin kanneta. Se on vähän sama asia ku kaappi juoppo.

Vierailija
113/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sokeriton kahvi, töissä aamupala klo 10, välissä vettä, töissä lounas+kahvi klo 14, vettä, kotona päivällinen klo 18, ja vielä illalla vettä tai sokeritonta mehua mutta ei liian myöhään. Toimii hyvin enkä ymmärrä miksi aterioiden välissä pitäisi syödä sokeripitoisia hedelmiä tai jugurtteja.

Vierailija
114/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Jos syö esim 1800 kaloria  päivässä niin mitä väliä sillä on, että syökö kolme kertaa 600 kaloria, vai 5 kertaa 360 kaloria.

Aika paljon on tuo 1800kcal. Toki jos liikkuu ja kuluttaa. Itse lihoisin tuolla määrällä.

No 1800kcal ei ole paljon jos tosiaan liikkuu ja on esim. pitkä ihminen. Itse olen 172xm ja 62-64kg kierron vaiheesta riippuen ja syön päivittäin n. 2500kcal. Mutta harrastan joka päivä kuormittavaa liikuntaa ja mm. tallihommia, joten 1800kcal ei riittäisi mihinkään. Sitten taas toimistotyötä tekevälle, ei liikkuvalle 160cm naiselle tuo voi ollakin melko paljon.

Vierailija
115/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Ei se tarkoita notta joka kerta vedetään niin paljo kuin mahtuu.

Vierailija
116/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni lihava kyllä syö harvoin, mutta paljon kerralla.

Vierailija
117/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikki syö leikisti niiiin terveellisesti että.

Vierailija
118/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen normaalipainoinen, teen työtä tietokoneen äärellä enkä todellakaan urheile. 51v, 176cm ja 68kg. Minä syön aamupalan, töissä aamukahvin kanssa jotain, lounaan, iltapäivällä hedelmän ja usein suklaapatukan, päivällisen ja iltapalan, siis yleensä 7 kertaa päivässä. Ja syön paljon, isoja annoksia, lounaan useimmiten lounasbuffassa, sis. myös jälkiruuan.

Joten määrittele, mitä on se liikaa syöminen, joka aiheuttaa ylipaino-ongelman.

Vierailija
119/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4h välei, eli aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Syön sen "välipalan" lounaan yhteydessä, eli hieman enemmän ruokaa silloin, joten ei tarvi erikseen syödä sitä mihinkään väliin, ja ruokailukertoja tulee näin vain 4kpl.

Vapaapäivinä syön monesti aamupalalounaan, ja päivällisiltapalan, eli vain kahdesti. Tuolloin olen toki vähemmän tunteja hereillä vuorokaudessa kuin arkena.

Vierailija
120/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksesi liian usein on väärä.

Lihomiseen riittää, että syö liikaa. Yhdellä tai kahdella aterialla per päivä voi lihoa,

Ei voi lihota, aika harva ihminen pystyy syömään sellaisia määriä kerralla että lihoaa. 

Tottakai voi. On moniakin ruokia, joiden energiatiheys on suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi