Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
501/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaillinainen on ap'n ymmärrystaso, jos tuollaista asiaa ei voi 'mitenkään ymmärtää'. Vähän asioiden tietämystä soisi myös hänelle. Kannattaisi hänenkin mennä katselemaan työpaikoille ja haastatella ihmisiä, jos he töiltään ehtivät. 

Vierailija
502/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Aamiainen

2) Lounas

3) Päiväkahvi

4) Illallinen

5) Iltapala

Juuri näin. Lienee yleisin tapa nauttia ravintoa.

Tälläinen tapa on ollut minullakin. Ja hyvin ehdin vaikka työskentelin sairaanhoitajana kiireisillä osastoilla. Ylipainoa ei ole, ikä lähes 70 vuotta, terveys hyvä. Ei mitään lääkkeitä, hampaat (yksi poistettu takaa) tallella, veriarvot moitteettomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön n. 10 tunnin aikana vuorokauden sapuskat ja 14 tuntiin en syö. Tukeva aamupala, tukeva lounas, pieni välipala (hedelmä tai pähkinöitä) ja kevyt iltapala (pari leipää ja hedelmiä). Tällä ateriarytmillä tulen hyvin toimeen ja kroppa pysyy hoikkana vaikka en himoliiku.

N57, 170/57

Vierailija
504/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 40 kg ylipainoa ja syön 3 x päivässä, harvoin 4, en ikinä 5 tai enemmän. syön mielestäni vähän mutta vääriä asioita niin paino vain nousee.

Vierailija
505/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön omenan, lasketaanko se ruokailuksi?

Vierailija
506/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön, ennen söin vain kahdesti tai kolmesti päivässä ja jätin aamiaisen väliin ja olin ylipainoinen. Laitoin ruokarytmin kuntoon ja laihduin normaalipainoiseksi. 

Aamiainen on runsas, samoin lounas, sitten tulee välipala (esim. hedelmä ja kourallinen pähkinöitä), illalla syön usein keiton ja leivän ja jos on nälkä, otan vielä iltapalaksi vaikka raejuustoa ja omenan. Aina en syö iltapalaa, jos ei ole nälkä. 

Vierailija
507/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 7

Lounas klo 11

Välipala 13-14

Iltaruoka 17

Iltapala 21

Helposti menee.

Välipaloja syö 4-vuotiaat.

Vierailija
508/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso kadulla ihmisiä niin huomaat että kyllä syö kun ihmiset on niin lihavia.

Minä syön kerran päivässä, mutta myönnän syöväni koko päivän edestä. Vaikka olen 100kg painoinen, niin en ole ikinä pystynyt syömään aamuisin enkä iltaisin. Ei johdu siitä ettäkö peittelisin syömisiäni tms., mutta mulle tulee fyysisesti oksettava olo jos syön ennen klo 15, viakka heräisin jo klo 4. Ei edes nälkä kurni. Mutta iltapäivä töiden jälkeen onkin sitten yhtä syömistä, kunnes taas lopetan klo 19 mennessä.

Vierailija
509/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin syön aamusta iltaa ja ryyppään 24 tölkkiä olutta.

Vierailija
510/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 7

Lounas klo 11

Välipala 13-14

Iltaruoka 17

Iltapala 21

Helposti menee.

Juu syö varmasti hekin. Toivottavasti. Kaiken ikäiset.

Vierailija
511/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mutta en suositusten takia. Olen aina syönyt niin. 🤷

Vierailija
512/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Uskon kyllä että suomessa ylipaino on ongelma koska liikaa ihmiset syö.

Johtopäätöksesi liian usein on väärä.

Lihomiseen riittää, että syö liikaa. Yhdellä tai kahdella aterialla per päivä voi lihoa,

Ei voi lihota, aika harva ihminen pystyy syömään sellaisia määriä kerralla että lihoaa. 

Eihän se ruuan määrästä ole kiinni, vaan energiatiheydestä. Helposti pystyy syömään yli päivän kaloritarpeen yhdellä kertaa, jos ruoka on hyvin energiapitoista. Silti jää harha, ettei mitenkään voi syödä liikaa, kun syö vain kerran päivässä.

Vierailija
513/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kakkosdiabetekseni kuurin viiden "aterian" ruokarytmillä.

Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta niin vaan sairastuin.

Ateriat koostuu pienistä annoksista, runsaasti tuoretta ja välipalat on hedelmä ja/tai pikku protsku.

Tässäkin jelppaa suunnittelu ja preppaus, niin ei tarvii miettiä ruokaa koko ajan. Viikonloppuisin kestää hullutellakin.

Alkuun vielä laitoin kellon soimaan, että nyt opetellaan 3,5 tunnin ruokarytmi. Ei se helppoa ollut, mutta syö ihmiset lääkkeitäkin, ei sekään kivaa ole.. Terveenä olo on kivempaa kuitenkin.

N52, 162cm ja 60 kg.

Vierailija
514/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Välipalapatukat ja protskujuomat on hyviä välipaloja, ettei verensokeri tipu liikaa. 

Vierailija
515/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaillinainen on ap'n ymmärrystaso, jos tuollaista asiaa ei voi 'mitenkään ymmärtää'. Vähän asioiden tietämystä soisi myös hänelle. Kannattaisi hänenkin mennä katselemaan työpaikoille ja haastatella ihmisiä, jos he töiltään ehtivät. 

Eikun kaikelta ruuan ja syömisen ajattelultaan. ;)

Vierailija
516/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso kadulla ihmisiä niin huomaat että kyllä syö kun ihmiset on niin lihavia.

Mä syön 5x päivässä ja olen aina ollut normaalipainoinen tai hoikka. Ei lihavuus liity tähän vaan siihen mitä syö.

Vierailija
517/518 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 7

Lounas klo 11

Välipala 13-14

Iltaruoka 17

Iltapala 21

Helposti menee.

En ole ennen tämmöiseen ajatukseen törmännyt. Mistä moinen ajatus? Jos tämmöisiä ajatuksia on enemmäkin, niin ei tarvitse ihmetellä katukuvaa.

Välipaloja tarvitsevat kaikki.

Vierailija
518/518 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmeellinen työ ap: lla, kun ei luonas- ja kahvitaukoa ole!

Mä syön 4-6 kertaa päivässä. 

Aamupala (ennen töihin lähtöä) 6.00 esim. Puuro raejuustolla ja banaanilla 

Välipala tarvittaessa 9.30 esim. pieni mandariini 

Lounas 11:30 lautasmallin mukaan

Välipala 2 tarvittaessa 14.00 esim. pieni mandariini 

Päivällinen 17.00 esim. Kalaa ja kasviksia 

Iltapala 22.00 esim pari ruisleipää juustolla ja kasviksilla

En koe ajattelevani ruokaa koko ajan. Syön aamulla, lounastauolla, kotiin päästyä ja ennen nukkumaan menoa. Lisäksi pieni välipala jos nälkä tulee ennen ruoka-aikoja. En napostele ikinä näiden aikojen välillä mitään, enkä ikinä ahda itseni täyteen, vaan syön kohtuulliset annokset

Kukin toimikoon kuten itselle parhaaksi kokee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän