Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
61/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä nyt sitäkään, että vain pieni osa suomalaisista syö riittävästi kasviksia. Pitäähän niitä syödä yhdellä aterialla tosi paljon, jos syö vain 2-3 kertaa päivässä.

Ja toisaalta tämä voi selittää senkin, että pärjätään 100-150 eurolla kuussa. Mutta turha väittää, että silloin söisi terveellisesti.

Vierailija
62/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Aamiainen syödään tietenkin. Lounas klo 11, kahvitauko + välipala klo 14, illallinen töistä tullessa joskus 17-18 ja nukkumaan mennessä iltapala, olen huomannut että nukun paremmin jos syön illalla.

Mitkä sun mitat on...? Minä olen 172/64

No jonnin verran näyttää sitten olevan ylipainoa.

Ihan normaali painohan tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Teen 7-15.30 työpäiviä. Aamulla ennen töihin lähtöä syön ruisleipää kalkkuna-/kanaleikkeellä ja paprikalla. Seuraavaksi syön 9 kahvitauolla puuron ja sokeritonta mehukeittoa, 11 ruokatauolla lounas (mitä olenkaan evääksi tehnyt). 14 kahvitauolla banaani tms hedelmä. Töiden jälkeen salille, minkä jälkeen joku kevyehkö ateria 18-19 aikaan. Sen jälkeen syömättä aamuun. Eli viisi ateriaa helposti. Olen töissä raksalla enkä todellakaan jaksa koko päivää pelkällä valtavalla lounasbuffetilla, mikä vie kaiken energian.

Vierailija
64/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Taas joku matala äo juntti ihmettelee.

Vierailija
65/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen syödään tietenkin. Lounas klo 11, kahvitauko + välipala klo 14, illallinen töistä tullessa joskus 17-18 ja nukkumaan mennessä iltapala, olen huomannut että nukun paremmin jos syön illalla.

Mitkä sun mitat on...? Minä olen 172/64

No jonnin verran näyttää sitten olevan ylipainoa.

Sulla vai? Noilla mitoilla bmi on 21, 6 eli ei tippaakaan yli.

Vierailija
66/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen esimerkiksi työpaikan ruokatauolla seuraillut niin ne lihavat naiset syö liian isoja annoskokoja, olen meinannut asiasta huomauttaa heille mutta en tiedä kuin tekisin sen kohteliaasti. 

Heidän annoskoot on samaa luokkaa kuin sillä normaalikokoisella miehellä ja se on se syy miksi ne naiset ovat ylipainoisia. 

Kaupoissa olen myös seuraillut naisten ostoksia niin usein ne siellä karkkihyllyillä on ja ruuat mitä ne ostaa on valmisruokia,lihapullia yms... Missä on vihannekset ja hedelmät? 

Minusta taas ylipainoiset syövät useammin pelkän salaatti- tai keittolounaan. Normaalipainoiset syövät useimmiten lämpimän ruuan joka on yleensä aika lähelle lautasmallia. Eli hiilareitakin löytyy.

Ei voi pitää paikkaansa tai sitten ne ylipainoiset syö salaa ne kalorit. Jos syöt kevyesti niin olet laiha ja jos syöt liikaa niin olet lihava. 

Ehkä se nyt ei auennut tuosta viestistä, mutta liian kevyt lounas saattaa lisätä syömistä illalla. Eli nälkä kasvaa liian suureksi ja tulee ahmittua liikaa. Itse en syö kevyesti, mutta en liikaakaan. En ole laiha vaan normaalipainoinen, on tosiaan olemassa välimuoto laihan ja ylipainoisen välillä. Ja tosiaan, ei ole pakko kituuttaa vaan ihan normaalilla kotiruualla pärjää pitkälle.

Vierailija
67/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein voi syödä jos syö tosi pieniä annoksia, jos syöt sen 3 kertaa päivässä niin sitten voit syödä isompia annoksia. Kaikista pahin on se että syöt usein,syöt liikaa ja kun syöt niin syöt epäterveellisesti koska se aiheuttaa ylipainoa.

Vierailija
68/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajana hitaasti syöville vanhuksille tuo on rasittavaa. Saavat ruokaa 4 kertaa päivässä ja se on oikeasti liian vähän.

Ovat laihoja. Joudun vieressä vahtimaan, että syövät, kun ei aina viitsisi, vaikka ruoka on tehty nenän alle.

Omat syömiset onkin sitten surkeita, kun en vaan ehdi. 1 kunnon ateria päivässä ja muuten jotain sissiä tai suklaata.

Meidän keittiö on niin pieni, ettei sinne mahdu meikäläinen heidän kanssaan syömään enkä haluakaan, kun passaan.

Vierailija
69/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen esimerkiksi työpaikan ruokatauolla seuraillut niin ne lihavat naiset syö liian isoja annoskokoja, olen meinannut asiasta huomauttaa heille mutta en tiedä kuin tekisin sen kohteliaasti. 

Heidän annoskoot on samaa luokkaa kuin sillä normaalikokoisella miehellä ja se on se syy miksi ne naiset ovat ylipainoisia. 

Kaupoissa olen myös seuraillut naisten ostoksia niin usein ne siellä karkkihyllyillä on ja ruuat mitä ne ostaa on valmisruokia,lihapullia yms... Missä on vihannekset ja hedelmät? 

Minusta taas ylipainoiset syövät useammin pelkän salaatti- tai keittolounaan. Normaalipainoiset syövät useimmiten lämpimän ruuan joka on yleensä aika lähelle lautasmallia. Eli hiilareitakin löytyy.

Ei voi pitää paikkaansa tai sitten ne ylipainoiset syö salaa ne kalorit. Jos syöt kevyesti niin olet laiha ja jos syöt liikaa niin olet lihava. 

Ehkä se nyt ei auennut tuosta viestistä, mutta liian kevyt lounas saattaa lisätä syömistä illalla. Eli nälkä kasvaa liian suureksi ja tulee ahmittua liikaa. Itse en syö kevyesti, mutta en liikaakaan. En ole laiha vaan normaalipainoinen, on tosiaan olemassa välimuoto laihan ja ylipainoisen välillä. Ja tosiaan, ei ole pakko kituuttaa vaan ihan normaalilla kotiruualla pärjää pitkälle.

Sille on ihan diagnoosi ja se on bulimia eli ahmimishäiriö.

Vierailija
70/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisten oikeasti niin vaikea ymmärtää, etteivät kaikki ole samanlaisia. Yhdelle sopii monta pientä ateriaa ja toiselle yksi iso, kumpikin on yhtä oikeassa, tai väärässä.

Vierailija
71/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino ja energia pysyy kohdillaan, kun syön viisi kertaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Aamulla ja illalla puuroa ja rahkaa sekä lisukkeet, lämpimänä ruokana kunnon ruokaa ja aina kasviksia, välipalalla hiilarit+prodet. Jaksan liikkua paljon ja paino pysyy normaalissa. Heti jos syömistahti sakkaa, alkaa tehdä mieli mitä sattuu. Mutta näin toimii ja on helppoa. Toiminut vuosia.

Vierailija
72/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työelämässä ja syön ekan ruokailun n. klo 05:15. Lounas, n. klo 12:30 on mulla jo päivän kolmas ateria. 

Vierailija
73/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskad sä mikään laillistettu ravitsemisterapeutti olet, vaan diabetes2 hoitoon käytettävien lääkkeiden lobbaaja

Vierailija
74/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työelämässä ja syön ekan ruokailun n. klo 05:15. Lounas, n. klo 12:30 on mulla jo päivän kolmas ateria. 

Paljon painat? 

Vierailija
75/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmisiin päde sama kuin lemmikkieläimiin. Kun kasvuikä on ohi, ruokailukertoja harvennetaan.

Vierailija
76/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmisiin päde sama kuin lemmikkieläimiin. Kun kasvuikä on ohi, ruokailukertoja harvennetaan.

Tämä ja ne ylipainoiset ei tätä tajua vaan ne mättää sitä ruokaa liikaa päivän aikana suuhunsa.

Vierailija
77/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, saatko palkkaa tämän hienovaraisen propagandan levittämisestä? Tarkoituksena totuttaa ihmisiä ajatukseen siitä että harvoin syönti ja nälän tunteminen on ok?

Tämä Ap ei kai koskaan mieti nuoria, joille voi tulla syömishäiriö. Puhuu höpöjä ajattelemattomasti.

Vierailija
78/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen 7-15.30 työpäiviä. Aamulla ennen töihin lähtöä syön ruisleipää kalkkuna-/kanaleikkeellä ja paprikalla. Seuraavaksi syön 9 kahvitauolla puuron ja sokeritonta mehukeittoa, 11 ruokatauolla lounas (mitä olenkaan evääksi tehnyt). 14 kahvitauolla banaani tms hedelmä. Töiden jälkeen salille, minkä jälkeen joku kevyehkö ateria 18-19 aikaan. Sen jälkeen syömättä aamuun. Eli viisi ateriaa helposti. Olen töissä raksalla enkä todellakaan jaksa koko päivää pelkällä valtavalla lounasbuffetilla, mikä vie kaiken energian.

Sä pysyt aktiivisena, eli usein syöminen on ihan hyvä juttu.

Vierailija
79/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, että johan tuossa menee aikaa niin paljon päivästä että huhhuh.

Minä syön kerran päivässä. Kun työskentelee tietokoneella niin se on mahdollista. Fyysistä työtä en jaksaisi tällä syömisellä, se on selvää.

Vierailija
80/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon painat? 

Tänään klo 05:15 Kaurapuuro maapähkinävoilla, raejuustolla ja marjoilla, kahvi. Klo 09 Rahka ja banaani. Klo 12:30 savulohisalaatti ja viipale siemenleipää.

Päättele siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän