Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
481/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset söivät kolmesti päivässä vielä kasarilla (lapset ja nuoret toki myös välipaloja silloinkin). Hoikkia oltiin ja liikkua jaksettiin. Nyt sisätyötä tekemättömät, liikuntaa harrastamattomat aikuiset mättävät viidesti päivässä kaikenmaailman "paloja". 

Aasiassa syödään edelleen vain kolmesti päivässä, ja hoikkaa porukkaa ovat, vaikka syövät esim. kanat nahkoineen ja lihat läskeineen. 

Aasiassa? Kaikkialla Aasiassa? Kaikki ihmiset?

Tunnen aasialaisen perheen. Heidän kotimaassaan syödään riisiä joka aterialla. Aamiaisesta alkaen. Sen lisäksi on yleensä lihaa. Rasvassa keitettyä. Nämä ovat pääruoka-aineet. Kolme kertaa päivässä. Mitä luulet, kuinka hoikka suomalainen olisi tuolla ruokavaliolla, vaikka siihen lisättäisi kourallinen vihanneksia oheen?

Vierailija
482/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Minä pystyn ihan hyvin. Aamulla juon kahvia ja syön palan leipää klo 7 maissa. Klo 11 on jo kiljuva nälkä. Silloin kevyt lounas. Klo 14 maissa ehkä omena tai viili tms. Kotona olen klo 17-18 maissa, silloin jotain salaattia. Ja vielä jos valvon myöhään, saatan klo 22 maissa ottaa vielä nälkääni jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) aamupala

2) the second breakfast hobittien tapaan (yleensä teetä ja leipää)

3) lounas

4) iltapäivän hedelmä

5) kotona jotain mitä kaapista sattuu löytymään

Noin se menee. Kohta 5) on tietysti parempi jos se on jokin kunnollinen syöminen, kevyt lämminruoka tai ruokasalaatti tai vaikka marjarahkaa.

Vierailija
484/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä kuullut aineenvaihdunnasta tai verensokerista. Eri ihmisillä erilainen eritys ja nopeus. Minun täytyy syödä 2-3h välein tai verensokerini laskee liikaa ja tulee heikko olo. 163/54kg, hoikka. Ei sokeritautia tai muita sairauksia taustalla. Toisilla toimii toisin tavoin.

Vaarallisimpia ovat mielestäni vanhemmat, jotka itse syövät harvoin ja siksi uskovat, että lapsetkin pärjäävät samalla. Lasten aineenvaihdunta on nopeampi ja annokset pienempiä.

Vierailija
485/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaan ainakin lapsille se 5 kertaa ruokaa/välipalaa/syötävää vuorokaudessa. Lapsille ei tee hyvää mennä säästöliekille.

Vierailija
486/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön 6 kertaa päivässä:

Aamupala

Välipala

Lounas

Välipala

Päivällinen

Iltapala

En ikinä ahda mahaani täyteen yhdellä istumalla. Mieluummin vähän kerrallaan ja useammin. Ikinä ei ole ollut ylipainoa.

Vierailija
487/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle päivälle tulee 5x

08 aamiainen

11 kahvi ja keksi

13 lounas

16 ehkä jäätelö

19 päivällinen

Nuo herkut on poikkeuksellista mutta palkitsen itseni kun saan talon siivottua:) Kaloritkin kuluu siivotessa. 

Vierailija
488/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olla lihava suomi kansalainen, kebab ja muuta ruokaa paljo. On mukavaa olla paksu ja niin.

Vierailija
489/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kertaa on liikaa. Riippuu iästäkin ja pavstä. Paastoaminen on lisäksi terveellistä, pidentää ikää ja puhdistaa.

Näissä on joku tausta eivätkä ole puolueettomia aina. Esim syökää pottuja, läskiä  kotimaisia vihanneksia ja juokaa paljon maitoa sanottiin ennen.

Vierailija
490/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 12 kertaa päivässä. Hampaat on kyllä jo ihan pehmeät kun on koko ajan happohyökkäys päällä.

Vierailija
491/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä kuullut aineenvaihdunnasta tai verensokerista. Eri ihmisillä erilainen eritys ja nopeus. Minun täytyy syödä 2-3h välein tai verensokerini laskee liikaa ja tulee heikko olo. 163/54kg, hoikka. Ei sokeritautia tai muita sairauksia taustalla. Toisilla toimii toisin tavoin.

Vaarallisimpia ovat mielestäni vanhemmat, jotka itse syövät harvoin ja siksi uskovat, että lapsetkin pärjäävät samalla. Lasten aineenvaihdunta on nopeampi ja annokset pienempiä.

Oletkos kuullut reaktiivisesta hypoglykemiasta? Kuulostaa enemmänkin siltä. 

Vierailija
492/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 12 kertaa päivässä. Hampaat on kyllä jo ihan pehmeät kun on koko ajan happohyökkäys päällä.

Lisää vielä muutama syöntikerta niin pääset hampaistasi kokonaan eroon. Sitten liemiruoalle tai uudet hampaat.

Vierailija
493/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 4-5 kertaa päivässä pieniä aterioita. Syön, kun on nälkä. Teen fyysistä työtä ja kuljen työmatkat kävellen tai pyörällä. Lisäksi harrastan tavoitteellista liikuntaa lähes päivittäin. Olen 166cm/53kg nelikymppinen, elämäni kunnossa.

Kai käyt joogassa ja vapaaehtoistyössä lisäksi? Ei pelkkä fysiikka autuaaksi tee, tarvitaan myös mielenravintoa.

Vierailija
494/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä kerran tai kaksi kertaa päivässä syövät ovat niitä kaikkein lihavimpia.

Vierailija
495/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 6-7 kertaa päivässä. Ei grammaakaan ylipainoa ja liikuntaakin jaksan harrastaa normi työpäivien ja lasten kanssa touhuamisen lisäksi 6-8 kertaa viikossa. Hyvälaatuista ravintoa sopivissa erissä, niin jaksaa ja voi hyvin, lihaksetkin tykkää, kun saavat tasaisesti energiaa.

Vierailija
496/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viisi kertaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

T. Oikealla ateriarytmillä laihtunut ja välttynyt diabetekselta

Vierailija
497/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Määrä ja laatu, se ratkaisee. 

Vierailija
498/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön 4-5 kertaa päivässä pieniä aterioita. Syön, kun on nälkä. Teen fyysistä työtä ja kuljen työmatkat kävellen tai pyörällä. Lisäksi harrastan tavoitteellista liikuntaa lähes päivittäin. Olen 166cm/53kg nelikymppinen, elämäni kunnossa.

Kai käyt joogassa ja vapaaehtoistyössä lisäksi? Ei pelkkä fysiikka autuaaksi tee, tarvitaan myös mielenravintoa.

Miten tuo irvailusi liittyy ketjun aiheeseen?

eri

Vierailija
499/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olla lihava suomi kansalainen, kebab ja muuta ruokaa paljo. On mukavaa olla paksu ja niin.

Tyhmä sinä olet.

Vierailija
500/518 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Aamiainen

2) Lounas

3) Päiväkahvi

4) Illallinen

5) Iltapala

Juuri näin. Lienee yleisin tapa nauttia ravintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi