Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !
Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Mä syön yleensä kolmesti päivässä, joskus välipalan jos lounaan ja päivällisen väli venyy liian pitkäksi.
Aamiainen 7:30
Lounas 12:30
Päivällinen 19:00 jälkeenLapset syö koulun jälkeen välipalaa, me aikuiset korkeintaan napostellaan raakoja kasviksia kun laitetaan ruokaa.
Oliko täällä paljonkin näitä, jotka oman ilmoituksensa mukaan eivät syö välipalaa, vähän vain napostelevat?
Hei 5 kertaa päivässä syövät! Mitä syötte? Voiko joku laittaa esimerkin päivän syömisistä?
Vierailija kirjoitti:
Hei 5 kertaa päivässä syövät! Mitä syötte? Voiko joku laittaa esimerkin päivän syömisistä?
Aamiainen voi olla vaikka puuroa marjoilla ja raejuustolla
Välipalana mandariini ennen treeniä
Työpaikkaruokalan lounas salaattipöydästä puoli lautasellista ja pääruokaa toinen puoli.
Iltaruoka esimerkiksi spagettia jauhelihakastikkeella
Iltapalana treenien jälkeen maitorahkaa ja mysliä
Vierailija kirjoitti:
Aamupalana leipä tai puuroa raejuustolla tms.
Lounas työpaikan ruokalassa
Välipalana usein pähkinöitä ja/tai hedelmä
Päivällinen ihan normaalia kotiruokaa.
Iltapalaksi vastaavaa kuin aamulla, eli leipää tai puuroa tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön:
Herättyäni kupin kahvia, tunnin parin päästä desin turkkilaista/kreikkalaista/maustamatonta jugurttia, ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta, n 1/2 dl marjoja pakkasesta
Lounaalla kanasalastin, jossa broileria, salaattia, kurkkua, fetaa, oliiveja, oliiviöljyä, kirsikkatomaatteja, vettä
Päiväkahvilla kourallinen pähkinöitä tai hedelmä
Päivälliseksi lohta ja höyrytettyjä kasviksia, kuten porkkanaa paprikaa, paraakaalia, kvinoa.
Iltapalalla teen usein valmiin annospuuron, jonka nautin marjojen ja teen kanssa.
Annokseni ovat pieniä, olen pienikokoinen nainen
Juon vettä juomana ja harjaan hampaat pari kertaa päivässä, lankaan ja puhdistan kielen. Joka aterian jälkeen käytän ksylitolpastilleja, ei reikiä.
Voisin kuvitella, että kehopositiivarit syövät 5-6 kertaa pv. Normaalit ihmiset syövät ehkä 1-2 kertaa päivässä.
Aamulla ehkä jotain, päivällä jotain, iltapäivällä kunnon ruoka, illalla jotain. Siinä tulee 3-4 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että kehopositiivarit syövät 5-6 kertaa pv. Normaalit ihmiset syövät ehkä 1-2 kertaa päivässä.
Minä voisin kuvitella juuri toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskellä metsää ei ole ruokalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä jotka lappavat sisuksiinsa järkyttävät määrät sapuskaa kerralla, kattilallisen soppaa ja kaloreita tarpeeksi koko kylälle, ja sitten katuen paastoavat lopun päivää. Ei voi olla terveellistä.
Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.
Samat ajatukset. Normaali ihminen pystyy säätelemään syömistään, eikä ahmi kerralla 3000 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä jotka lappavat sisuksiinsa järkyttävät määrät sapuskaa kerralla, kattilallisen soppaa ja kaloreita tarpeeksi koko kylälle, ja sitten katuen paastoavat lopun päivää. Ei voi olla terveellistä.
Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.
Mikä katuminen? Minä syön kerralla niin paljon kuin napa vetää. Sen jälkeen paastoan jonkun aikaa, kun ei vaan yksinkertaisesti ole nälkä. Jos söisin varmuuden vuoksi säännöllisesti, saisin itselleni vain öklön olon. Miksi se on joidenkin mielestä niin outoa, että syö silloin kun on nälkä?
Itse en syö aamulla mitään.
Lounaaksi töissä esimerkiksi maustamatonta jugurttia ja marjoja
Illalla joku normaali ateria, näin grillauskautena usein vihanneksia ja kalaa/kanaa/lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.Samat ajatukset. Normaali ihminen pystyy säätelemään syömistään, eikä ahmi kerralla 3000 kaloria.
Jos ajatellaan ihmistä eläimenä, niin luonnonmukaista on syödä kerran tai pari päivässä. Muinaisina aikoina ei ollut supermarketteja tai kotona jääkaappia, josta napata jotain säännöllisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuvittelen juuri päinvastoin. Yksi tuttuni on iso kokoinen ja syö juuri tuon pari kertaa päivässä. Mutta syö sitten ihan tolkuttomia annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä nyt liittyi?
Kyllä eväitä on mahdollista ottaa mukaan.
Minä laihduin 40 kiloa kun muistin syödä säännöllisesti 5 kertaa päivässä ja oli unirytmikin kunnossa.sittemmin on taas rytmit menny sekasin, syön vain pari kertaa päivässä ja millon sattuu, kilot on tulleet takaisin ja sain diabeteslääkityksen.
Kyllä toi 5 ruokailukertaa päivässä saisi mut taas kuntoon, kun vaan pääsisin siihen takasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Et sitten eväistä ole ikinä kuullut?
Eihän sitä mitään muuta joutaisi tekemäänkään kuin laittamaan ruokaa. Jälleen kerran viranomaisten suositukset eivät sovellu oikeaan käytännön elämään. Luulevatko he että vuorokaudessa on enemmän kuin 24 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!
-aamiainen
- välipala
- lounas (lämmin ateria)
- iltapäivän välipala
- iltapala
Terveisin nainen 172/57
Ikä 67 v
Onko sulla jotenkin erityisen huono hammaskiille? Mulla ei ole ollut kymmeniin vuosiin reikiä vaikka syön jotain 5-6 kertaa päivässä.