Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
401/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että kehopositiivarit syövät 5-6 kertaa pv. Normaalit ihmiset syövät ehkä 1-2 kertaa päivässä. 

Minä kuvittelen juuri päinvastoin. Yksi tuttuni on iso kokoinen ja syö juuri tuon pari kertaa päivässä. Mutta syö sitten ihan tolkuttomia annoksia. 

Iso kokoinen? Siis lihava. Turha käytellä kiertoilmauksia, lihava ihminen on lihava, ei se puhumalla muuksi muutu.

Vierailija
402/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappaus keittössä oli kerran pariskunta, jotka eivät syöneet juuri mitään. Nainen oli todella kaunis, mutta kun he aloittivat runsaamman syömisen ohjeiden mukaan useita kertoja päivässä, naisen kasvot pulskistuivat eikä hän ollut enää yhtä kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Olennaista on annoskoko. Ei tarvi ahtaa naamaa täyteen kuin porsas.

Harva nykyajan ihminen pitää tästä kiinni, esim. nuoret. Buffeteissa ahmitaan kasapäin ruokaa monta lautasellista. Pelkään tulevaisuuden puolesta. Etenkin jos noille buffeteille (SYÖ NIIN PALJON KUIN JAKSAT!) ei tehdä mitään!

Luulenpa että tulevaisuudessa tulee olemaan aika paljon suurempia ongelmia kuin liika syöminen.. Sodat, ilmastonmuutos ja niitä seuraava nälänhätä ja muut ongelmat.  Liika syöminen tulee olemaan pikkuruisen eliitin ongelma.

Vierailija
404/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä jotka lappavat sisuksiinsa järkyttävät määrät sapuskaa kerralla, kattilallisen soppaa ja kaloreita tarpeeksi koko kylälle, ja sitten katuen paastoavat lopun päivää. Ei voi olla terveellistä.

Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.

Mikä katuminen? Minä syön kerralla niin paljon kuin napa vetää. Sen jälkeen paastoan jonkun aikaa, kun ei vaan yksinkertaisesti ole nälkä. Jos söisin varmuuden vuoksi säännöllisesti, saisin itselleni vain öklön olon. Miksi se on joidenkin mielestä niin outoa, että syö silloin kun on nälkä?

Minä syön pieniä annoksia 6-5 kertaa päivässä. Lopetan ruokailun kun olo on kylläinen. Syön melko hitaasti, pureksin kunnolla. En viitsi venyttää vatsalaukkuani turhaan. Vatsalaukku on kai suhteellisen pieni. Syön uudelleen n 3ntunnin päästä, kun alkaa tuntua siltä että vatsalaukku on tyhjä. Yöllä paastoan 10-12 tuntia.

Miksi se on joidenkin mielestä outoa, että syö silloin kun on nälkä?

Vierailija
405/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa te kerran-kaksi päivässä syövät, millaisia määriä ruokaa oikein vedätte kerralla? Onko vatsalaukkunne kuin jalkapallo, vai vieläkin isompi?

Vierailija
406/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että kehopositiivarit syövät 5-6 kertaa pv. Normaalit ihmiset syövät ehkä 1-2 kertaa päivässä. 

Minä voisin kuvitella juuri toisin päin.

Niin sitä voisi kuvitella jos ei tiedä mitään insuliinista tai rasvan varastoinnista. Onnea tulevalle rasvamaksallesi.

Vierailija
407/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä jotka lappavat sisuksiinsa järkyttävät määrät sapuskaa kerralla, kattilallisen soppaa ja kaloreita tarpeeksi koko kylälle, ja sitten katuen paastoavat lopun päivää. Ei voi olla terveellistä.

Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.

Samat ajatukset. Normaali ihminen pystyy säätelemään syömistään, eikä ahmi kerralla 3000 kaloria.

Mä syön kyllä päivän kalorit yhdellä istumalla mutta en tietenkään kadu syömisiäni. Ne on tarkasti suunniteltu kattamaan ravinnon ja energian tarpeeni. Onko teillä kaikilla joku syömishäiriö?

Vierailija
408/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä katuminen? Minä syön kerralla niin paljon kuin napa vetää. Sen jälkeen paastoan jonkun aikaa, kun ei vaan yksinkertaisesti ole nälkä. Jos söisin varmuuden vuoksi säännöllisesti, saisin itselleni vain öklön olon. Miksi se on joidenkin mielestä niin outoa, että syö silloin kun on nälkä?

Sama. Syön itseni kylläiseksi ja odotan, että on taas aika syödä itsensä kylläiseksi. Kehoni osaa sekä varastoida että polttaa varastoimaansa rasvaa. Pelottaa nämä glukoosilla käyvät ihmiset, jotka saavat itkupotkuraivareita verensokerin dipatessa heti, kun on pienikin tauko jatkuvassa märehtimisessä.

Vierailija
409/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Aamiainen

2) Lounas

3) Päiväkahvi

4) Illallinen

5) Iltapala

Vierailija
410/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei 5 kertaa päivässä syövät! Mitä syötte? Voiko joku laittaa esimerkin päivän syömisistä?

Aamiainen voi olla vaikka puuroa marjoilla ja raejuustolla

Välipalana mandariini ennen treeniä

Työpaikkaruokalan lounas salaattipöydästä puoli lautasellista ja pääruokaa toinen puoli. 

Iltaruoka esimerkiksi spagettia jauhelihakastikkeella

Iltapalana treenien jälkeen maitorahkaa ja mysliä

Tuossa on puolet liikaa raavaalle työmiehellekin. Lisäksi myslissä, mandariinissa ja marjoissa on valtavasti sokeria.

Vierailija
411/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset. Normaali ihminen pystyy säätelemään syömistään, eikä ahmi kerralla 3000 kaloria.

Jos ajatellaan ihmistä eläimenä, niin luonnonmukaista on syödä kerran tai pari päivässä. Muinaisina aikoina ei ollut supermarketteja tai kotona jääkaappia, josta napata jotain säännöllisin väliajoin.

Päin vastoin. Metsästäjä-keräilijät todennäköisesti söivät kokoajan silloin kun ruokaa oli tarjolla. Kun ruokaa ei voinut säilyttää, oli se paras varastoida omaan rasvakudokseen, jolla pärjättiin huonompien kausien yli. Televisiosta tuli joskus dokkari, jossa ihmisille oli koostettu päivän syömiset kypsentämättömistä kasviksista. Osa koehenkilöistä ei kyennyt päivän aikana syömään sitä kilomäärä, mitä heidän annoksessaan oli. Eläimistä kasvinsyöjät syövät suurimman osan ajasta. Vain jotkut isot lihansyöjäpedot syövät kerran päivässä tai harvemmin. Pienet kissaeläimetkin syövät monta kertaa päivässä, kun ravinto koostuu pienistä jyrsijöistä ja sitä täydennetään hyönteisvälipaloilla. Tavalliselle kotikissalle jo vuorokauden syömättömyys on vaarallinen.

Ihminen ei ole kasvissyöjä vaan sekasyöjä. Joskus ravintoa oli saatavilla runsaasti, joskus ei laisinkaan. Terve ihminen osaa käyttää omaa vararengastaan silloin, kun ravintoa ei ole saatavilla. Jatkuvasti hiilareita märehtivä nykyihminen ei pääse omaan rasvaansa käsiksi.

Vierailija
412/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa joutuisi syömään niin vähän per ateria, että olisi koko ajan inhottava pieni nälkä. Mä syön mielummin kunnolla niin ei tarvitse ajatella koko ruokaa seuraaviin 4-6 tuntiin. Joskus syön vaan 2 kertaa päivässä.

Vierailija
413/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kertokaa te kerran-kaksi päivässä syövät, millaisia määriä ruokaa oikein vedätte kerralla? Onko vatsalaukkunne kuin jalkapallo, vai vieläkin isompi?

Olen hoikka, vatsalaukku normaali. En syö itseäni koskaan ähkyyn vaan kylläiseksi. Normi päivän ruoat: kasvissienimunakas pekonilla, puurolautanen marjoilla, turkkilaista jugurttia marjoilla ja leseillä, vihreitä kasviksia (salaatti, kaali, broccoli), pari leipää, n. 2000 kcal vuorokaudessa. Kaikki ruoat tietysti täysrasvaisina versioina. Kun syö puhdasta kunnon ruokaa niin ei tarvitse puputtaa jatkuvasti eikä myöskään venytellä vatsalaukkua.

Vierailija
414/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan päivästä. Kehoni osaa kalibroida näläntunteen sen mukaan, miten paljon olen syönyt edellisenä päivänä. Eilen yksi ateriani oli kolme kulhollista pastaa. En hotkinut sitä, vaan söin ihan normaalisti. Monesti taas joku Mäkkärin kerroshamppariateria on niin täyttävä etten pysty syömään sitä kerralla, vaan syön sitä hiljalleen pitkin päivää enkä jaksa syödä muuta. Vatsalaukun koosta en tiedä eikä sillä näytä olevan ihan hirveästi merkitystä syömisteni suhteen.

Vierailija
415/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa joutuisi syömään niin vähän per ateria, että olisi koko ajan inhottava pieni nälkä. Mä syön mielummin kunnolla niin ei tarvitse ajatella koko ruokaa seuraaviin 4-6 tuntiin. Joskus syön vaan 2 kertaa päivässä.

Tämä. Vituttais nakerrella jotain omenaa kahden tunnin välein.

Vierailija
416/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan päivästä. Kehoni osaa kalibroida näläntunteen sen mukaan, miten paljon olen syönyt edellisenä päivänä. Eilen yksi ateriani oli kolme kulhollista pastaa. En hotkinut sitä, vaan söin ihan normaalisti. Monesti taas joku Mäkkärin kerroshamppariateria on niin täyttävä etten pysty syömään sitä kerralla, vaan syön sitä hiljalleen pitkin päivää enkä jaksa syödä muuta. Vatsalaukun koosta en tiedä eikä sillä näytä olevan ihan hirveästi merkitystä syömisteni suhteen.

Terveellä normaalilla ihmisellä se vatsalaukku venyy ja supistuu tarpeen mukaan. Venytettyä sen saa vain sillä, että jatkuvasti monta kertaa päivässä syö itsensä ähkyyn.

Vierailija
417/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Syön itseni kylläiseksi ja odotan, että on taas aika syödä itsensä kylläiseksi. Kehoni osaa sekä varastoida että polttaa varastoimaansa rasvaa. Pelottaa nämä glukoosilla käyvät ihmiset, jotka saavat itkupotkuraivareita verensokerin dipatessa heti, kun on pienikin tauko jatkuvassa märehtimisessä.

Jep. Märehtijät saavat kiukkukohtauksen heti kun vatsa kurnii ja taskusta ei löydy mandariinia.

Vierailija
418/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vituttais nakerrella jotain omenaa kahden tunnin välein.

No niinpä. Ilmeisesti myös tällainen jatkuvasti itsensä pienessä nälässä pitäminen myös johtaa lihomiseen pitkän päälle. Tulee niitä 'repsahduksia'. Mä pystyn pitämään 5 päivän vesipaaston ja palata normaaliin syömiseen ilman, että täytyy vetää jotain heti kaksin käsin.

Vierailija
419/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva syöminen on huonoksi myös vatsalle, kun mahalaukku joutuu tuottamaan koko ajan extra happoja. Luulisi närästävän..

Vierailija
420/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ehtisi muuta kuin keksiä, ostaa, valmistaa ja syödä ruokia jos olis 5 ateriaa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän