Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
341/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Älä viitsi. Laita nyt sitten edes jokin lähde tälle. 

En siis vastusta ajatusta siitä, että säännöllinen ateriarytmi on paras, mutta aunut pysyvä, just joo. Ja ammattilainen laittaa tämän väitteen täysin ilman lähteitä. 

Olen eri vastaaja, mutta tässä:

https://yle.fi/a/3-9255114

Ainoana tieteellisenä totuutena tarjoat linkkiä ylelle, jossa kerrotaan suositukseista ilman yhteeän vertaisarvoitus lähdeviitettä? Ok. 

Edelleen nuo suositukset voivat olla hyviä, mutta kyseinen suositus on ainoa tieteellisesti todistettu pysyvä painonhallinnan muoto. 

Vierailija
342/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet annokset eivät lihota juurikaan. Yksi päivän annos voi olla vaikka hedelmä tai tuore salaatti. Saa niitä vitamiineja. Pieni annos, silti puutosoireet pysyvät poissa. Joukkoon vaikka jokin hyvä öljy sinne salaattiin, hyviä rasvoja. Kyllä se siitä! Tsemppiä!

t. 53kg, lievästi alipainoinen vaikka syön 6 kertaa päivässä

Olet alipainoinen koska ateriasi koostuvat yhdestä hedelmästä tai parista salaatinlehdestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 5 kertaa päivässä

- aamupala n klo 7 

- lounas n klo 11

- välipala n klo 14.30

- päivällinen n klo 18

- iltapala n klo 22

Ja paino on koko elämän ollut vähän ns normaalipainon alapuolella

Nainen 178cm, 55kg

Vierailija
344/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 7 palaa leipää päivässä on ihan järkyttävä määrä, kun leipää ei tarvitse syödä ollenkaan. Ei se ole millään tavalla terveellistä. Yleensä lihavat jotka mielestään syö terveellisesti eivät syö paljon ollenkaan proteiinia tai rasvaa.

Mistä saat kuitua tarpeeksi, jos et syö viljoja? Ulosteesi on pelkkää löysää rasvakakkaa...

No ihan vaikka kasviksista, paljon terveellisempi vaihtoehto. (vastaan näin ulkopuolelta)

Vierailija
345/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Olennaista on annoskoko. Ei tarvi ahtaa naamaa täyteen kuin porsas.

Mää taas syön mieluummin yhden ison lihamätön ja sulattelen sitä sitten.

Menee turhaa aikaa keittiössä räpläämisee.

Vierailija
346/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 7 palaa leipää päivässä on ihan järkyttävä määrä, kun leipää ei tarvitse syödä ollenkaan. Ei se ole millään tavalla terveellistä. Yleensä lihavat jotka mielestään syö terveellisesti eivät syö paljon ollenkaan proteiinia tai rasvaa.

Mistä saat kuitua tarpeeksi, jos et syö viljoja? Ulosteesi on pelkkää löysää rasvakakkaa...

Kuitua saa tarpeeksi muualtakin kuin viljasta.

Vierailija
347/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syön 2h välein, ei ehdi tulemaan niin kova nälkä verensokerin laskusta, että ahmisin herkkuja väleissä. Kunnon ruoka estää makean- ja suolaisennälän. En pystyisi kerralla syömään niin paljon, ettei verensokeri laskisi aterioiden välillä, jos söisin 2-3 kertaa päivässä. N163/54

Vierailija
348/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on syömisestäkin pitänyt tehdä vaikeaa ja tiedettä. Kyllä sitä ennenkin pysyttiin hoikkana ilman, että piti mussuttaa jotain 5-6 kertaa päivässä. Syö oikeanlaista ruokaa ja sopivan määrän niin kerroilla ei ole p*skankaan merkitystä. Ihmiset ovat koko ajan lihavempia ja lihavempia, vaikka joka tuutista pursuaa jos jonkinlaista ohjetta ja aikataulua, miten, mitä ja milloin pitäisi syödä. Olisikohan näillä asioilla kenties joku yhteys? Syödä mussutetaan vaikka väkisin, vaikkei ole edes nälkä, koska joku tutkija näin sanoo ja sitten ihmetellään, kun laardi vain lisääntyy.

Vierailija
349/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö mitenkään superterveellisesti. Mulle tuntuu sopivan kuitenkin seuraava rytmi:

Klo 5-6 ylös ja mustaa kahvia, lääkkeet

klo 9.30 mustaa kahvia

klo 11-12 kevyt lounas eli karjalanpiirakka, banaani ja purkillinen raejuustoa

klo 15-16 jokin välipala eli esim. täytetty leipä, salaatti tms.

Väliin jotain liikuntaa 1-2 h

Illalla noin klo 19-20 lämmin ruoka ja salaattia. Tykkään tällä aterialla syödä hyvin ja saatan santsatakin. Pääsen vatsa sopivan täynnä nukkumaan ja on ihanaa rauhassa nauttia ruoasta.

Vierailija
350/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pärjää hirveän vähällä, mutta aivan turha uskotella että sinulle sopisi välttämättä sama juttu. Jos ravintosi on oikeasti terveellistä niin silloin määrää ei kannata välttämättä rajoittaa. (Mulle(!) terveellinen on siemeniä, kalaa, sieniä, kasviksia, viljaa. Ei tarvi vessapaperia yleensä kuin tarkistamiseen). Itsellä meni fyysistä työtä tehdessä näin:

Aamupuuro, kananmunaa, ja leipä kotona

Aamupalaleivät + hedelmä töissä

Lautasellinen salaattia ja normaalikokoinen pizzeriapizza lounaaksi.

Kotiin tullessa nälkä - jotain pientä tai sitten kokkaamaan

Alkuillasta lämminruoka ja pitkälti ilta syömisen merkeissä.

Lihonnut ylipainoiseksi vain kerran elämässä, -henkisen puolen syyt taustalla- ja ne kilot lähti puolessa vuodessa fyysisellä työllä. Henkistä tyhjiötä ei kannata täyttää ruoalla, mutta sen sijaan että sitä täyttää myöskään tupakalla tai päihteillä pitää ensin varmistaa ettei jatkuva "vetämisen tarve" johdu oikeasti puutostiloista.

Jotkut pärjää riisikulholla päivässä. Niin minäkin - jos on oli yli 30c lämmin.

Vierailija
351/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä sianlihaa. Se pitää vatsan täytenä kaikista ruoista pisimpään (300 min) ja nälkä pysyy poissa.

Vierailija
352/518 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuollaiseen on aikaa?

Heräsin tänään n. klo 9.

11 aikaan söin leipää ja banaania

16 aikaan söin keittoa ja leipää lounaaksi

21 illalla söin leipää, jugurttia ja pähkinöitä iltapalaksi

Koko ajan on ollut kylläinen ja energinen olo

Vierailija
353/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa vuorokaudessa

Herätys kello 5 ja kuppi kahvia

Tauko töissä kello 9 aamupala

Tauko lounas kello 11 lounas

Kahvi tauko kello 13.30

Päivällinen kotona 16.30

Iltapala kello 20.00

Nainen, raskas fyysinen työ, urheilua 4-6 kertaa/ viikko

Pituus 167

Paino 60

Helposti menee 5 kertaa pöperöä

Vierailija
354/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset syövät hedelmiä välipalana? Eihän ne vie edes nälkää.

Syödä pitäisi, jos on nälkä. Miksi syödä jotain, mikä ei poista nälkää?

Vierailija
355/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, minä syön 10 kertaa päivässä ja 6 kertaa yöllä vielä siihen lisäksi, joten maailma on tasapainossa, kun on sinun kaltaisia vähäruokaisia ruipeloita olemassa.

Vierailija
356/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin,  että kaikki ei vain tajua, että sokeri vain lisää nälkää.

Vierailija
357/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet annokset eivät lihota juurikaan. Yksi päivän annos voi olla vaikka hedelmä tai tuore salaatti. Saa niitä vitamiineja. Pieni annos, silti puutosoireet pysyvät poissa. Joukkoon vaikka jokin hyvä öljy sinne salaattiin, hyviä rasvoja. Kyllä se siitä! Tsemppiä!

t. 53kg, lievästi alipainoinen vaikka syön 6 kertaa päivässä

Olet alipainoinen koska ateriasi koostuvat yhdestä hedelmästä tai parista salaatinlehdestä.

Olen suunnilleen samanpainoinen, mutta aika eri lähtökohdilla. Mikähän reikä mun suolessa on, kun paino ei nouse... Syön siis päivittäin 10 mg kortisonia, minkä pitäisi itsessään lihottaa. Juon joka päivä limua ja syön usein jotain makeaa, kuten pussillisen karkkia. Lämmintä ruokaa syön kerran päivässä, mutta sitä meneekin sitten 3 lautasellista. Hiukopalana menee leipiä, sipsiä, muroja tai vaikka paketillinen nakkeja. Pyrin syömään edes jotain kasvikunnan tuotteita päivittäin, mutta monesti se unohtuu. Niin ja juon alkoholia jonkun verran. Luonnonoikku? Vai voiko ADHD vaikuttaa jotenkin aineenvaihduntaan?

Vierailija
358/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä osittain. Mun mielestä hedelmät sopii iltapalaksi. Tai osaksi sitä. Vaikka luonnonjugurttia ja sinne yksi banaani pilkottuna. Kiljuvaan nälkään en söisi ensimmäisenä hedelmiä.

Vierailija
359/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön neljästi päivässä: klo 8, 12, 16 ja 20.

Painoa 58kg. Sopii minulle tämä rytmi.

Täällä toinen samanlainen (171/58)

Laihaksi moititaan😉

Vierailija
360/518 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä jotka lappavat sisuksiinsa järkyttävät määrät sapuskaa kerralla, kattilallisen soppaa ja kaloreita tarpeeksi koko kylälle, ja sitten katuen paastoavat lopun päivää. Ei voi olla terveellistä.

Itse syön n 5-6 kertaa päivässä, vatsalaukkuun mahtuu noin pesäpallon tilavuuden verran kerralla, sitten olen täysi. En ole venyttänyt vatsalaukkuani lappamalla ruokaa kaksin käsin kerran päivässä. Olen hoikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän