Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !

Vierailija
29.08.2023 |

Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!

Kommentit (518)

Vierailija
1/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kadulla ihmisiä niin huomaat että kyllä syö kun ihmiset on niin lihavia.

Vierailija
2/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön neljästi päivässä: klo 8, 12, 16 ja 20.

Painoa 58kg. Sopii minulle tämä rytmi.

Vierailija
4/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Olennaista on annoskoko. Ei tarvi ahtaa naamaa täyteen kuin porsas.

Vierailija
5/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 krt. Ja painan 55kg. Ei tuu kerralla ahdettua niin paljoa ja tulee syötyä monipuolisesti.

Vierailija
6/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 7

Lounas klo 11

Välipala 13-14

Iltaruoka 17

Iltapala 21

Helposti menee.

Vierailija
7/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön klo 11 lounaan, klo 14 välipalaa ja klo 17 päivällisen.

Vierailija
8/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Olennaista on annoskoko. Ei tarvi ahtaa naamaa täyteen kuin porsas.

Harva nykyajan ihminen pitää tästä kiinni, esim. nuoret. Buffeteissa ahmitaan kasapäin ruokaa monta lautasellista. Pelkään tulevaisuuden puolesta. Etenkin jos noille buffeteille (SYÖ NIIN PALJON KUIN JAKSAT!) ei tehdä mitään!

Vierailija
9/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita viittä ateriaa vaan välipalat lasketaan. Itse syön hedelmiä työn ohessa iltapäivällä ja se on yksi ruoka näistä viidestä. Aamupala klo 8 työn ääressä, lounas klo 11, välipalaa työn ääressä iltapäivällä, ruoka klo 17 ja jotain iltapalaa ennen nukkumaanmenoa harrastusten jälkeen. En syö isoja annoksia kerralla.

Vierailija
10/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala.

Saahan tuosta ainakin hyvän happohyökkäyksen hampailleen.

Vierailija
11/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, saatko palkkaa tämän hienovaraisen propagandan levittämisestä? Tarkoituksena totuttaa ihmisiä ajatukseen siitä että harvoin syönti ja nälän tunteminen on ok?

Vierailija
12/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 4-5 kertaa päivässä pieniä aterioita. Syön, kun on nälkä. Teen fyysistä työtä ja kuljen työmatkat kävellen tai pyörällä. Lisäksi harrastan tavoitteellista liikuntaa lähes päivittäin. Olen 166cm/53kg nelikymppinen, elämäni kunnossa.

Vierailija
13/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Uskon kyllä että suomessa ylipaino on ongelma koska liikaa ihmiset syö.

Vierailija
14/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sanotaan että pitäisi liikkua ja olla hoikka ja toisaalla sanotaan että pitäisi syödä kuin porsas.

THL suosittelee 5-6 kertaa päivässä. Miettikää, KUUSI!

Hmm, syön viisi kertaa päivässä, olen alipainoinen.

Vierailija
15/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet annokset eivät lihota juurikaan. Yksi päivän annos voi olla vaikka hedelmä tai tuore salaatti. Saa niitä vitamiineja. Pieni annos, silti puutosoireet pysyvät poissa. Joukkoon vaikka jokin hyvä öljy sinne salaattiin, hyviä rasvoja. Kyllä se siitä! Tsemppiä!

t. 53kg, lievästi alipainoinen vaikka syön 6 kertaa päivässä

Vierailija
16/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä. 

Johtopäätöksesi liian usein on väärä.

Lihomiseen riittää, että syö liikaa. Yhdellä tai kahdella aterialla per päivä voi lihoa,

Vierailija
17/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Vierailija
18/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksesi liian usein on väärä.

Lihomiseen riittää, että syö liikaa. Yhdellä tai kahdella aterialla per päivä voi lihoa,

Ei voi lihota, aika harva ihminen pystyy syömään sellaisia määriä kerralla että lihoaa. 

Vierailija
19/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.

Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.

-laillistettu ravitsemusterapeutti

Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.

Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.

Vierailija
20/518 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, oon syöny viimeksi 11 aikaan. Nyt ilmeisesti pitää mennä hallitsemattomasti syömään kaikkea mahdollista.