Syökö joku muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ihan uskomaton "ravintosuositus" !
Itse tulee syötyä pari kertaa päivässä, joskus 3. En mitenkään ymmärrä, miten joku voisi syödä tuosta enemmän. Pitäisi olla ruoka kokoajan mielessä. Eihän tuossa kerkeä edes töitä tehdä kun pitää kokoajan syödä tai miettiä ruokaa!
Kommentit (518)
Mitä olen esimerkiksi työpaikan ruokatauolla seuraillut niin ne lihavat naiset syö liian isoja annoskokoja, olen meinannut asiasta huomauttaa heille mutta en tiedä kuin tekisin sen kohteliaasti.
Heidän annoskoot on samaa luokkaa kuin sillä normaalikokoisella miehellä ja se on se syy miksi ne naiset ovat ylipainoisia.
Kaupoissa olen myös seuraillut naisten ostoksia niin usein ne siellä karkkihyllyillä on ja ruuat mitä ne ostaa on valmisruokia,lihapullia yms... Missä on vihannekset ja hedelmät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.
Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.
-laillistettu ravitsemusterapeutti
Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.
Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.
Aamiainen syödään tietenkin. Lounas klo 11, kahvitauko + välipala klo 14, illallinen töistä tullessa joskus 17-18 ja nukkumaan mennessä iltapala, olen huomannut että nukun paremmin jos syön illalla.
Mitkä sun mitat on...? Minä olen 172/64
No jonnin verran näyttää sitten olevan ylipainoa.
Eihän se tarkoita, että ne kaikki ovat suuria aterioita. Itse syön viisi kertaa päivässä jolloin aamiaisen, lounaan ja päivällisen lisäksi tulee kaksi välipalaa. Välipala voi olla esim. marjoja ja pähkinöitä ja pääruuat mulla pysyy myös aina kohtalaisen pieninä annoksina. Omalle kropalle sopii juuri tämä rytmi ja ihan normaalipainoinen olen. Itse en taas ymmärrä kuinka jotkut pystyvät ahmimaan valtavia annoksia kerralla, mulle tulee todella ähky ja voimaton olo tuommoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisesti todistetusti ainut pysyvä painonhallinnan tapa on säännölliset ruoka-ajat. Jos väli syömisissä venyy yli 3 tunnin, tulee mahdottomaksi hillitä syömisimpulsseja, mikä johtaa epäterveeseen ruokasuhteeseen ja usein myös syömishäiriöihin.
Tätä tosiasiaa vastasn voi kiukutella ja polkea jalalla lattiaa mutta oloasi se ei pitkä päälle paranna.
Kuka pystyy syömään 3 tunnin välein? Työelämässä olevat ihmiset syö päivän ekan ruokailun 11 aikoihin ja seuraavaksi 16 aikoihin ja sitten illalla jotain pientä. Monet ei syö aamulla mitään edes.
Työelämässä jos olet niin työpäivinä syöt 2 isoa annosta ja illalla kevyesti, siis 7-16 jos teet.
Aamiainen syödään tietenkin. Lounas klo 11, kahvitauko + välipala klo 14, illallinen töistä tullessa joskus 17-18 ja nukkumaan mennessä iltapala, olen huomannut että nukun paremmin jos syön illalla.
No jonnin verran näyttää sitten olevan ylipainoa.
Johtuisiko siitä että syöt sitten vain liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen esimerkiksi työpaikan ruokatauolla seuraillut niin ne lihavat naiset syö liian isoja annoskokoja, olen meinannut asiasta huomauttaa heille mutta en tiedä kuin tekisin sen kohteliaasti.
Heidän annoskoot on samaa luokkaa kuin sillä normaalikokoisella miehellä ja se on se syy miksi ne naiset ovat ylipainoisia.
Kaupoissa olen myös seuraillut naisten ostoksia niin usein ne siellä karkkihyllyillä on ja ruuat mitä ne ostaa on valmisruokia,lihapullia yms... Missä on vihannekset ja hedelmät?
Kohtelias tapa huomauttaa on katsoa pitkään lautaseen ja sitten silmiin.
Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Joskus vielä yöpalakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri jolle vastasit, mutta syön samalla rytmillä. Painoindeksi on ollut koko aikuisiän 20-21, ikä neljän kympin paremmalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas ylipainoiset syövät useammin pelkän salaatti- tai keittolounaan. Normaalipainoiset syövät useimmiten lämpimän ruuan joka on yleensä aika lähelle lautasmallia. Eli hiilareitakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat ihmiset syö liikaa joten ne syö myös liian usein. Itse olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja urheilen. Syön aamulla,päivällä ja illalla. En syö paljoa kerralla ja vettä juon ruokailuiden välissä.
Uskon kyllä että suomessa ylipaino on ongelma koska liikaa ihmiset syö.
Jos syö esim 1800 kaloria päivässä niin mitä väliä sillä on, että syökö kolme kertaa 600 kaloria, vai 5 kertaa 360 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala klo 7
Lounas klo 11
Välipala 13-14
Iltaruoka 17
Iltapala 21Helposti menee.
Siis miten te haluatte syödä vielä noin myöhään?
Minua ihmetyttää, miten aikaisin ihmiset syövät. Olen nyt vasta lopettamassa työt, seuraavaksi lähden koiran kanssa noin puolentoista tunnin lenkille. Tänään ei ole harrastuksia eikä muita menoja, mutta kerran viikossa on liikuntavuoro, joka alkaa vasta klo 20, toinen harrastus on arki-iltana 17.30-19.00 ja muutaman kerran kuukaudessa on iltakokouksia. Lisäksi on kokouksiin valmistautumista ja joskus pitää käydä kaupassakin. Kotitöistä onneksi suurimman osan tekee puoliso. Sen takia meillä syödään päivällinen vasta noin 20.30. Iltapalaa emme syö. Nukkumaan menen puolen yön aikoihin, jolloin ateria (yleensä salaatti) on kyllä sulanut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä heidän annoskokonsa sinulle kuuluvat? Kyllä he aivan varmasti tietävät itse, mistä ne kilot tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas ylipainoiset syövät useammin pelkän salaatti- tai keittolounaan. Normaalipainoiset syövät useimmiten lämpimän ruuan joka on yleensä aika lähelle lautasmallia. Eli hiilareitakin löytyy.
Ei voi pitää paikkaansa tai sitten ne ylipainoiset syö salaa ne kalorit. Jos syöt kevyesti niin olet laiha ja jos syöt liikaa niin olet lihava.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Näköjään ihan turha ammatti sinullakin.
Syön kello 08.00/ Kello 12.00./Kello 16.00 ja kello 20. Sen jälkeen seuraavan kerran aamu kello 08.00.En syö salaa välipaloja ymm.En käytä tuoteita joissa sokeriaa tai valkoista jauhoa.Ainoa juomani on vesi!
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, oon syöny viimeksi 11 aikaan. Nyt ilmeisesti pitää mennä hallitsemattomasti syömään kaikkea mahdollista.
Kyllä, koska ketjun laillistettu ravitsemusterapeutti näin sanoo 😂
Jos syö säännöllisesti niin jaksaa ja on parempi olo.
Aamupala, kevyt lounas, pieni välipala kuten hedelmä, päivällinen ja iltapala. T. N 50+ ja painoindeksi 19.
Pyrin syömään silloin kun on nälkä, mikä on 3-6 kertaa päivässä vähän riippuen mitä on syönyt ja miten paljon ja mihin aikaan. Ei ole säännöllistä rytmiä (vuorotyö vaikuttaa osaltaan tähän) ja joskus esim. on aamulla nälkä ja joskus ei. Kummallista että joidenkin on niin vaikeaa käsittää eri tapoja elää. Paino on normaalipainon alarajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet työelämässä olevat ovat myös lihavia. Jättävät aamupalan syömättä, lounaalla saa sitten syyä kunnolla. Veren sokerit heiluu kuin tinzen pakarat ja ollaan niin väsyneitä ettei jakseta muuta kuin maata ja syyä. Sitten seuraavana päivänä sama uudestaan.
Ei se ruuan tarve mitenkään häviä aikuisella. Yleisesti ottaen ilman ruokaa saattaa se aikuiselämä jäädä vähän lyhyeksi. Siksi en ymmärrä kuka määrittää että aikuinen saa tai ei saa syödä välipaloja. Mitä se kenenkään napaa kutittelee syökö sen ruuan yhdessä vai viidessä osassa.