Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
181/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli aivan ihana. "pakki" siinä oli vasara ruuvareita ,ym.

Ei nyt tuparilahja, mutta keräsin sukulaistytön YO-lahjaan työkalupakin ja sinne perustyökalut. Tämä oli yhteislahja, joten muiden vaatimuksesta hankittiin myös "pakollinen" maljakko. Kuulemma lahja on ollut tarpeen ja myöhemmin tyttö muutti omaan asuntoonkin. Taisin jokusen työkalun täydentää pakkiin vielä myöhemmin.

Vierailija
182/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio banaani kirjoitti:

Luin ensin että turpaantuliaiskassi ja olin että Hui kauhistus. Mutta herkkuja mä sinne laittaisin.

Jospa, kun tuntee ihmisen kenelle lahjoittaa, laittaa niitä herkkuja. Mulle olisi turha tuoda sipsejä ja herkkuja kun en niitä syö eikä tee mieli. Sensijaan ilostuisin ämpärillisestä kaikenlaista pikkuroinaa, vaikka nauloja, ruuveja, uusi vasara ja työkäsineitä ja sen semmosta. Olen nainen

Niin minäkin olen, enkä innostuisi noista kummastakaan koska olen nirso ja sitä pikkuroinaa on jo ihan tarpeeksi. Leikkokukkia tai viherkasvin voi tuoda jos välttämättä jotain haluaa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä just ja just jotain hyvää suklaata ja keksejä.

Ei ainakaan pesuaineita (käytän vaan tiettyjä), ei ällöjä bamburättejä, ei teetä (juon vain tiettyjä), ei kynttilöitä, ei servettejä, ei wc-paperia (käytän vaan hylsytöntä), ei kahvia (juon vain tiettyä), ei mitään tavaraa, ei alkoholia eikä missään tapauksessa ämpäriä.

Piti vielä lisätä, että foliota en käytä eikä leivinpaperia tai esim. suodatinpusseja mahdu keittiöön ylimääräistä pakkausta.

Ahahahahah onpas sulla keittiönkaapit sitten turvoksissa "merkillisiä" tavaroita. Kö tai olkoon....

Keittiö (eli pari kaappia olohuoneen seinällä) on vaan niin pieni, ettei sinne todella mahdu mitään ylimääräistä. Kaikki on karsittu minimiin.

Hän lienee henkilö, joka kuluttaa viimeisenkin leivinpaperiarkin ja suodatinpussin ennen kuin ryntää kauppaan ostamaan uutta tilalle.

Vierailija
184/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuparit niin eikö se viini ole ihan hyvä kun sitä voi tarjota vieraille? Eikö tuparit hyvin usein ole kosteita kemuja?

Kun niin moni sanoo ettei välitä.

Vierailija
185/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo, kahvia, oliiviöljyä, joku koriste-esine kotiin, kukkakimppu, keksejä tai suklaata. Näistä mä tykkäisin. Riippuu ihan siitä lahjan saajasta mitä kannattaa ostaa, ihmiset on niin erilaisia.

Vierailija
186/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Ehkä jos saaja on 18v juuri kotoa pois muuttanut. Jos 30v saa kaverilta tupaantuliaislahjaksi fairya ja makaronia niin kukkuu!

No ei ainakaan viinipulloa, vaan mieluummin sitten joku astia tai pyyhe.

30 v luulisi omistavan jo niitä asioita ja pyyhkeitä ihan riittämiin. Eli ei ainakaan mitään sellaista.

Vierailija
187/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullo oliiviöljyä, vähän hienompi palasaippua, valkosipulia

Hyi, en siedä mitään pahalle haisevia tuotteita.

Vierailija
188/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita viinejä en veisi kenellekään, koska ihmisillä voi olla niistä oma varma makunsa, mistä minä täysraitis ihminen niitä laatuja tuntisin.

Ärsyttää, kun itselle niitä joskus tuodaan.

Ihmiset ei yleensä oleta täysraittiutta. Ajattelevat, että ainakin saunakaljat kelpaa, mutta meille ei. Siksi en vie muillekaan.

Minä yritän tuollaisissa tapauksissa aina hyödyntää paikallista käsityöliikettä. Itsekin tykkäisin saada hyviä käsintehtyjä lahjoja. En ole mikään kädentaidon mestari itse, joten osaan arvostaa sitä että joku osaa.

No ihmisiä on tietenkin erilaisia, mutta väittäisin, että suurimman osan kauhulahja on jonkun käsityöimmeisen omin pikku kätösin työnväen opiston kurssilla askartelemapaskartelema koriste-esine. 

Olkaa niin kilttejä, että viekää mitä tahansa muuta. 

Vierailija
189/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä just ja just jotain hyvää suklaata ja keksejä.

Ei ainakaan pesuaineita (käytän vaan tiettyjä), ei ällöjä bamburättejä, ei teetä (juon vain tiettyjä), ei kynttilöitä, ei servettejä, ei wc-paperia (käytän vaan hylsytöntä), ei kahvia (juon vain tiettyä), ei mitään tavaraa, ei alkoholia eikä missään tapauksessa ämpäriä.

Piti vielä lisätä, että foliota en käytä eikä leivinpaperia tai esim. suodatinpusseja mahdu keittiöön ylimääräistä pakkausta.

Ahahahahah onpas sulla keittiönkaapit sitten turvoksissa "merkillisiä" tavaroita. Kö tai olkoon....

Keittiö (eli pari kaappia olohuoneen seinällä) on vaan niin pieni, ettei sinne todella mahdu mitään ylimääräistä. Kaikki on karsittu minimiin.

Hän lienee henkilö, joka kuluttaa viimeisenkin leivinpaperiarkin ja suodatinpussin ennen kuin ryntää kauppaan ostamaan uutta tilalle.

Onko tässä jotain ihmeellistä? Mulla on kauppa 200 m päässä ja se on auki 7-23, joten ei ole tarvetta säilytellä kaapeissa mitään tuplakappaleita.

Vierailija
190/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mulle ok olis leivinpaperit ja foliot, kahvia ja kaakaota en tarvitse. Mulle vois tuoda mikrokuituliinoja, ei muuta. :)

Vierailija
191/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on jo niin paljon tavaraa muutenkin, että mieluummin kiitos ruokaa, herkkuja tai kissanruokaa.

Alkoa emme käytä.

Mistä minä tiedän mitä merkkiä teidän kissat suostuu syömään, onko Latzia, Whiskasia, Shebaa, Pirkkaa vai jotain merkkiä X, Y tai Z? Pitääkö olla hyytelöä vai raksuja?

Vierailija
192/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Ehkä jos saaja on 18v juuri kotoa pois muuttanut. Jos 30v saa kaverilta tupaantuliaislahjaksi fairya ja makaronia niin kukkuu!

Mikä ongelma? Itse sain 50v lahjaksi veljeltäni pahvilaatikon, johon oli pakattu riisiä, linssejä, papuja, säilykkeitä, soijakastiketta, maustetahnoja jne jne. Veli on kokki ja aihe tämän sydäntä lähellä ja tuotteet tulivat ihan käyttöön. Kellä ei tulisi "kukkuu"?

Vierailija
193/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita viinejä en veisi kenellekään, koska ihmisillä voi olla niistä oma varma makunsa, mistä minä täysraitis ihminen niitä laatuja tuntisin.

Ärsyttää, kun itselle niitä joskus tuodaan.

Ihmiset ei yleensä oleta täysraittiutta. Ajattelevat, että ainakin saunakaljat kelpaa, mutta meille ei. Siksi en vie muillekaan.

Minä yritän tuollaisissa tapauksissa aina hyödyntää paikallista käsityöliikettä. Itsekin tykkäisin saada hyviä käsintehtyjä lahjoja. En ole mikään kädentaidon mestari itse, joten osaan arvostaa sitä että joku osaa.

No ihmisiä on tietenkin erilaisia, mutta väittäisin, että suurimman osan kauhulahja on jonkun käsityöimmeisen omin pikku kätösin työnväen opiston kurssilla askartelemapaskartelema koriste-esine. 

Olkaa niin kilttejä, että viekää mitä tahansa muuta. 

Viestin kirjoittaja puhuu paikallisesta käsityöliikkeestä, eikä sanallakaan mainitse mitään työväenopiston itseväkerrettyjä koriste-esineitä.

Vierailija
194/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Itse sain 50v lahjaksi veljeltäni pahvilaatikon, johon oli pakattu riisiä, linssejä, papuja, säilykkeitä, soijakastiketta, maustetahnoja jne jne. Veli on kokki ja aihe tämän sydäntä lähellä ja tuotteet tulivat ihan käyttöön. Kellä ei tulisi "kukkuu"?

Tämän toimivuus perustuu kohdallasi vain siihen että antaja tunsi vastaanottajan ja tämän mieltymykset varsin hyvin. Itselläni mainitsemasi tuotteet jäisivät riisiä lukuunottamatta käyttämättä.

Vierailija
195/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on jo niin paljon tavaraa muutenkin, että mieluummin kiitos ruokaa, herkkuja tai kissanruokaa.

Alkoa emme käytä.

Mistä minä tiedän mitä merkkiä teidän kissat suostuu syömään, onko Latzia, Whiskasia, Shebaa, Pirkkaa vai jotain merkkiä X, Y tai Z? Pitääkö olla hyytelöä vai raksuja?

Käytsä useinkin ventovieraitten tupareissa?

Ohis

Vierailija
196/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo shampanjaa toimii aina.

Vierailija
197/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Kynttilät, servetit, ja saippuat menevät samaan kastiin, niitä annetaan juuri silloin kun jostain syystä on pakko jollekin antaa jotain.

Kyllä mä ilahtuisin esim. Voluspan tai Trudon kynttilästä, serveteille aina käyttöä ja vaikka Espan tai Ritualsin käsisaippuasta. Sen sijaan joku peruskama, kuten Fairy tiskiaine tai korostustussi ja klemmarit ei kummemmin ilahduttaisi. Ihan kiva saada ylipäänsä jotain, mutta eikö lahjaksi kannata viedä aina jotain arkikamaa parempaa?

Kai sitä voi tehdä jonkin kivan korin missä hyviä tuotteita muutama, tai yksi spesiaalimpi? Saajan omasta maustakin riippuu, toiset tykkää Fazerin suklaasta ja toisille vain luomukamaa jne.

Vierailija
198/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minimalisti ja en toivo tavaralahjaa, en myöskään juo alkoholia joten sekin olisi vain riesa. En myöskään haluaisi itsetehtyä ruokaa.

Jos lahjan saaja tuntee tarpeeksi hyvin sen kenelle lahja tulee niin ainakin toimisi joku käyttötuote jota muutenkin kuluu. Toisaalta jokunen uusi suklaa tai karkkimaku voisi piristää rutiineja.

Viimeksi sain kaverilta tiskirätin jossa luki onnea uuteen kotiin ja se oli kiva.

Vierailija
199/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoa emme käytä.

Käytsä useinkin ventovieraitten tupareissa?

Ohis

Mulla on useitakin kissoja, koiria ja muita lemmikkejä omistavia ystäviä mutta enpä kyllä muista ikinä keskustelleeni heidän kanssaan missään asiayhteydessä siitä minkämerkkistä ruokaa heidän lemmikkinsä mahtavat suostua syömään.

Vierailija
200/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullo shampanjaa toimii aina.

Pidä ihan itse vaan se pullo jos ehdit jo ostaa.