Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Pullo oliiviöljyä, vähän hienompi palasaippua, valkosipulia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, suklaata, juustoja, hedelmiä. Ei kaakaota, meillä ei ainakaan tarvita sitä mihinkään.
Voisi siellä olla kahviakin, ja miksei jotain saippuaa tms.
Ei viiniä eikä kahvia. Meillä ei tarvita niitä mihinkään.
Mummoni sanoi usein että minkä lahjaksi olette saaneet, se lahjaksi antakaa. Sillai niistä eroon pääsee. Joku toinen tykkää.
Ei kiinnosta sinun ohjeesi, ellet mene sanomaan samaa tuolle, joka kielsi kaakaon tuomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.
Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.
Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.
Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana.
Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..
Toisin sulle ämpärillisen pottuja ja pahvilaatikollisen makarooneja ja pari kiloa kurkkua ja tomaattia, ja kaalinpään. Kelpaisiko tämä`?
En tarvitse ämpäriä enkä syö perunaa, makaronia (enkä ainakaan makaroonia) tai kaalia. Kurkkua ja tomaattia voin ottaa, mutta en niitäkään älyttömiä määriä.
Pienituloinen ronkeli ihminen olet. Vissiin häränfilettä vailla.
Tästä syystä olen myös terve, hoikka ja hyväkuntoinen. Punaista lihaa harvoin tulee syötyä, joten ei sitäkään kannata tuoda.
Niin olen minäkin terve, hoikka ja erittäin hyväkuntoinen vain sillä erolla, etten ole pienituloinen. Tulipa selväksi nyt, ettei pienituloiselle kannata viedä yhtään mitään lahjaksi.
Tarinan pointti oli se, että ei ole mitään homogeenistä ryhmää "pienituloiset". Joku saattaa ilahtua laatikollisesta makaronia ja toinen taas alkaa miettiä samalla sekunnilla, että mihin sen saisi hävitettyä.
Miksei tarinan pointti ole se, että kaikkea voi lahjoittaa eteenpäin? Saattaahan olla, että joku toinen tykkää makaroonista. Tälläkin palstalla eräs kirjoitti että makarooni ja ketsuppi olisivat hänelle tervetullut lahja. Ei mene minulle perille, että joku alkaisi hävittää laatikollista makaroonia tai heittää se roskiin, jos sellaisen saisi.
Siksi, että on rahan ja ajan haaskausta antaa toiselle jotain tarpeetonta.
Kaikki on tarpeetonta.
Olisi hyvi ärsyttävää saada näitä luettelimianne "lahjoja". Ei eletä enää pula-aikaa. Jokaisella on kaikkea mitä tarvitsee ja yleensä oma makunsa, mitä tuotteita käyttää. Olisi ärsyttävää esim.alkaa leikkelemään tai pienistä paloista sommittelemaan niitä leivinpapereita vain siksi, että se tuliaisrulla tulisi käytettyä. Niin paljon kätevämpää ottaa siitä itse ostetusta rullasta valmis sopivankokoinen arkki.
Kunhan ei ruisleipää ja suolaa, on saatu useita kertoja. Ehkä tuon voisi päivittää vaikka patonkia ja tuoreita yrttejä?
Täytyy sanoa etten ilahtuisi foolista ja pesuaineista. Ostan sopivia kaupasta itse.
Kyllä lahjan täytyy minun mielestä olla jotain spesiaalia eikä jokapäiväistä käyttötavaraa.
Viimeisin muuttaja on tytär, joten ostin pyykkikorin, johon puhdistusaineita (serto,fairy,kiilto), lisämoppeja, caritaliinoja, jesaria, tauluteippiä, huonekalutassuja, käsisaippuaa, käsidesiä, tampponeita, pikkarisuojia, wc-harja, veskipaprua, näkkäriä, hernaria, puurohiutaleita, riisi, pasta, mysliä, nuudelia, soijarouhetta, mausteita... Valkkaripullo.
Ensiapupussukka: buranaa, pandolia, kuumemittari, heinix, hiilitabletit, sidetarpeet, laastaria, kondomeita.
Mies kasas työkalupakin.
Tuota sälää tuli paljon, kun isommat sohvan, pesukoneen, sängyn.. oli jo hankkinut.
Leipä ja suola ovat hyvin perinteisiä tuparilahjoja. Tosin nykyisin voisi viedä vaikka jotain ihanaa "erikois "suolaa ja herkkuleipää,ei sitä ruispalaa tai jozo suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.
Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.
Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.
Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana.
Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..
Toisin sulle ämpärillisen pottuja ja pahvilaatikollisen makarooneja ja pari kiloa kurkkua ja tomaattia, ja kaalinpään. Kelpaisiko tämä`?
En tarvitse ämpäriä enkä syö perunaa, makaronia (enkä ainakaan makaroonia) tai kaalia. Kurkkua ja tomaattia voin ottaa, mutta en niitäkään älyttömiä määriä.
Pienituloinen ronkeli ihminen olet. Vissiin häränfilettä vailla.
Tästä syystä olen myös terve, hoikka ja hyväkuntoinen. Punaista lihaa harvoin tulee syötyä, joten ei sitäkään kannata tuoda.
Niin olen minäkin terve, hoikka ja erittäin hyväkuntoinen vain sillä erolla, etten ole pienituloinen. Tulipa selväksi nyt, ettei pienituloiselle kannata viedä yhtään mitään lahjaksi.
Tarinan pointti oli se, että ei ole mitään homogeenistä ryhmää "pienituloiset". Joku saattaa ilahtua laatikollisesta makaronia ja toinen taas alkaa miettiä samalla sekunnilla, että mihin sen saisi hävitettyä.
Miksei tarinan pointti ole se, että kaikkea voi lahjoittaa eteenpäin? Saattaahan olla, että joku toinen tykkää makaroonista. Tälläkin palstalla eräs kirjoitti että makarooni ja ketsuppi olisivat hänelle tervetullut lahja. Ei mene minulle perille, että joku alkaisi hävittää laatikollista makaroonia tai heittää se roskiin, jos sellaisen saisi.
Kyllä mulla ärsyttäisi alkaa miettimään mihin lahjoittaa joku iso laatikollinen makaronia eteenpäin. Arjessa on muutenkin ihan tarpeeksi kaikkea säätöä ja hoidettavia asioita. Joku suklaa sentään menee vaikka työpaikan kahvihuoneesss.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvi ärsyttävää saada näitä luettelimianne "lahjoja". Ei eletä enää pula-aikaa. Jokaisella on kaikkea mitä tarvitsee ja yleensä oma makunsa, mitä tuotteita käyttää. Olisi ärsyttävää esim.alkaa leikkelemään tai pienistä paloista sommittelemaan niitä leivinpapereita vain siksi, että se tuliaisrulla tulisi käytettyä. Niin paljon kätevämpää ottaa siitä itse ostetusta rullasta valmis sopivankokoinen arkki.
Jos nyt oli pakko puuttua tuohon leivinpaperirullaan, niin siitähän saa leikellä sopivan kokoisiakin paloja.
Tai jos sulla kävisi tuparivieraita, voisko joku tuntea sut siten, että osais ostaa sun merkkiä?
Tämä onkin harhaa, noin kiittämättömällä pilkunnussijalla ei voi olla ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa etten ilahtuisi foolista ja pesuaineista. Ostan sopivia kaupasta itse.
Kyllä lahjan täytyy minun mielestä olla jotain spesiaalia eikä jokapäiväistä käyttötavaraa.
Ei kai tuommoista tuparikoria anneta kuin ekaan kotiin muuttavalle?
Me ollaan miehen kanssa vaihtamassa pienempään kämppään (kun lapset muuttaa omilleen), niin olis suht outoa, jos tilpehööriä tulis tupareiksi.
Jotain itsetehtyä (poppanaa, patakintaat, villasukkia, piirakkaa tms), tai viiniä. Onneksi kutsutaan vain tuttuja, että tietävät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.
Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD
Ei ihme että sulla menee paljon aikaa keittiössä jynssäämässä uunipeltejä, jos leivinpaperisi on liian kapeaa.
Kyllä minun 60 cm lieden uuniin riittää ihan normaali leivinpaperi leveydeltään
Musta olis kiva: nätin värisessä ämpärissä kahvia (sitä mitä juon tai jotain herkullista), kahvileipää kuten keksejä, erikoiskahvimaitoa (säilyvää, esim. vanilja-kauraa), AA-pattereita, vessapaperia (ei halvinta), joku kiva käsisaippua (ihan vaikka bliw), kaunis erikois-tiskirätti, nättejä servettejä, pillejä, burgeritaskuja... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos saaja on 18v juuri kotoa pois muuttanut. Jos 30v saa kaverilta tupaantuliaislahjaksi fairya ja makaronia niin kukkuu!
No ei ainakaan viinipulloa, vaan mieluummin sitten joku astia tai pyyhe.
moi
Onko tämä tiskiharjat ja makaroonit jokin uusi versio tupaantuliaislahjasta? Suoraan sanoen en ole kuullutkaan. Kovin usein ei lähipiirissä ole ollut tupareita. Mm. lapsuuden muistikuvani aikuisten uuden kodin lahjoista ovat jotain pientä juhlavampaa, esim. konjakkilasit, alkopullo, kukkia, kristallikukkamaljakko, jotain nättejä astioita. Itse olen joskus pyytänyt viherkasveja. Kysyisin uusilta asukeilta toiveita.
Mulle kelpaa aina!
Ihan luksusta olisi itsetehty vadelmahillo tai mustaherukkahyytelö, pussillinen kuivattuja kanttarelleja, itse leivottu saaristolaisleipä, yrtti/chilisuola tai vaikka joku herkullinen kuivakakku. Teen kaikkea paljon itsekin mutta arvostan toisen tekemääkin.
Saa siinä olla servettejä, kynttilöitä (valkoiset toimii sisustuksesta riippumatta), keittiöpyyhkeitä, hauskoja tiskirättejä, erikoissaippuaa jne
Neuloja, nauloja, teippejä ja paristoja en tarvitse
mummo 63v
mä olen tosi nirso pesuaineiden, tiskiaineiden ja käsisaippuiden suhteen joten todennäköisesti jäisi käyttämättä. Siivousliinatkin on tiettyjä joista tykkään.
Jotain suht nopeasti kuluvaa/käytettävää. Ei mitään ämpäriä tai koria, niitä on ihan riittävästi. Myös patalappuja, keittiöpyyhkeitä, kauhoja, lastoja ym. on tarpeeksi, kuluvat hitaasti loppuun enkä halua täyttää kaappeja ylimääräisillä.
Kumma kun tuota alkoholia tyrkytetään aina joka paikkaan. Juu, kohteliaisuittani olen ottanut vastaan, mutta täysraittiina en anna edes eteenpäin lahjaksi, vaan kaadan viemäriin. Aina.
Näin tiedän monen muunkin tekevän, kun eivät kehtaa nolata vierasta kieltäytymällä lahjasta.
Eli repikää siitä viinin tuojat, kun luulette, että aina on ilahduttu. Ei ole.