Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
141/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.

Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.

Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana. 

Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..

Toisin sulle ämpärillisen pottuja ja pahvilaatikollisen makarooneja ja pari kiloa kurkkua ja tomaattia, ja kaalinpään. Kelpaisiko tämä`?

En tarvitse ämpäriä enkä syö perunaa, makaronia (enkä ainakaan makaroonia) tai kaalia. Kurkkua ja tomaattia voin ottaa, mutta en niitäkään älyttömiä määriä.

Pienituloinen ronkeli ihminen olet. Vissiin häränfilettä vailla.

Tästä syystä olen myös terve, hoikka ja hyväkuntoinen. Punaista lihaa harvoin tulee syötyä, joten ei sitäkään kannata tuoda.

Niin olen minäkin terve, hoikka ja erittäin hyväkuntoinen vain sillä erolla, etten ole pienituloinen. Tulipa selväksi nyt, ettei pienituloiselle kannata viedä yhtään mitään lahjaksi.

Tarinan pointti oli se, että ei ole mitään homogeenistä ryhmää "pienituloiset". Joku saattaa ilahtua laatikollisesta makaronia ja toinen taas alkaa miettiä samalla sekunnilla, että mihin sen saisi hävitettyä.

Silloin ei ole pienituloinen jos hävittää ruokaa. Aina löytyy joku jolle kelpaa mutta että hävittää....

Vierailija
142/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä perheessä olisi lemmikkejä, niin niille leluja ja namejaan. 🐈😺🐕🐶💚💙🧡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan viiniä, koska en juo alkoholia. Joutuisin juottamaan sen muille vieraille, mikä ei myöskään välttämättä olisi hyvä, kun vieraatkaan ei ole kovin humalahakuisia.

Tykkäisin kovasti laadukkaista siivousvälineistä, siis ihan tyyliin sinit sun muut. Ei olisi väliä onko juuriharjaa vai kumihanskoja. Jostain syystä tulee ostettua itse halvinta ja huonointa "koska siivous", ja laadukkaan saaminen on aina plussaa. Kulutustavaran voi myös iskeä kaapin pohjalle odottamaan käyttöä. Muu krääsä on ikävämpää, jos ei esim. sovi kodin tyyliin.

Joku muu voisi varmaan loukkaantua siivousräteistä, mutta olen jo teini-iän ohittanut ja tämä on arjen luksusta. :D

Vierailija
144/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata-Pataa, Karhunkieltä, neste Vimiä ja K2R aina tarvitaan.

Vierailija
145/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.

Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.

Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana. 

Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..

Toisin sulle ämpärillisen pottuja ja pahvilaatikollisen makarooneja ja pari kiloa kurkkua ja tomaattia, ja kaalinpään. Kelpaisiko tämä`?

Mulle käy, varsinkin jos kasvikset ym. tulee omalta kasvimaalta.

Vierailija
146/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu osti omakotitalon. Tuparilahjaksi ostin kaikenlaista pikkusälää, kuten teippiä, lamppuja, kynttilöitä, hiirenloukun, tiskirätin, pussin nauloja yms ja keksejä. Ojensin nämä yksi kerrallaan ja kerroin miksi juuri tämä, keksejä vierasvaraksi, hiirenloukku kutsumattomille vieraille, lamput poksahtelee just kun ei pääse kauppaan, kynttilöitä on oltava sähkökatkon varalle, teippi pelastaa tilanteen aina jne

Voi luoja miten teennäistä ja mukakivaa on tuollainen lahjojen käyttötarkoituksen esittely! Oli nyt mistä tahansa lahjasta. 🤮

Vierailija
147/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse ämpäriä enkä syö perunaa, makaronia (enkä ainakaan makaroonia) tai kaalia. Kurkkua ja tomaattia voin ottaa, mutta en niitäkään älyttömiä määriä.

Pienituloinen ronkeli ihminen olet. Vissiin häränfilettä vailla.

Tästä syystä olen myös terve, hoikka ja hyväkuntoinen. Punaista lihaa harvoin tulee syötyä, joten ei sitäkään kannata tuoda.

Niin olen minäkin terve, hoikka ja erittäin hyväkuntoinen vain sillä erolla, etten ole pienituloinen. Tulipa selväksi nyt, ettei pienituloiselle kannata viedä yhtään mitään lahjaksi.

Tarinan pointti oli se, että ei ole mitään homogeenistä ryhmää "pienituloiset". Joku saattaa ilahtua laatikollisesta makaronia ja toinen taas alkaa miettiä samalla sekunnilla, että mihin sen saisi hävitettyä.

Miksei tarinan pointti ole se, että kaikkea voi lahjoittaa eteenpäin? Saattaahan olla, että joku toinen tykkää makaroonista. Tälläkin palstalla eräs kirjoitti että makarooni ja ketsuppi olisivat hänelle tervetullut lahja. Ei mene minulle perille, että joku alkaisi hävittää laatikollista makaroonia tai heittää se roskiin, jos sellaisen saisi.

Siksi, että on rahan ja ajan haaskausta antaa toiselle jotain tarpeetonta.

Vierailija
148/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pata-Pataa, Karhunkieltä, neste Vimiä ja K2R aina tarvitaan.

Minä en tarvitse. Ei olemassa mitään mitä jokainen tarvitsisi. Paitsi raha, mutta sitä ei kukaan suostu antamaan. Mieluummin ostetaan sillä rahalla jotain turhaa rojua, jonka vastaanottaja antaa naapurilleen.

Vierailija
149/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuruokia ja juomia!

Vierailija
150/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmikymppinen ja vanhempikin, kun mutsi lähetti paketteja: kahvia, juustoa, lempimausteitani ja soijaa ehkä.  Jotenkin liikuttavaa, että joku tietää sanattomasti mikä meno. Tippa linssissä  hain.

Vierailija
151/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että monen ehdotus olisi ihan ok ensimmäiseen omaan kotiin muuttavalle. Mutta ei muuten...

Vaikka olen vanhempieni luota muuttanut vuonna 1991 en ole vieläkään huomannut, etteikö pesuaineita ja kahvia menisi, kyllä juon myös iltakaakaota ja vinkki aloittajalle, suodatin pussit on myös katoavaa tavaraa.

Vierailija
152/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että monen ehdotus olisi ihan ok ensimmäiseen omaan kotiin muuttavalle. Mutta ei muuten...

Vaikka olen vanhempieni luota muuttanut vuonna 1991 en ole vieläkään huomannut, etteikö pesuaineita ja kahvia menisi, kyllä juon myös iltakaakaota ja vinkki aloittajalle, suodatin pussit on myös katoavaa tavaraa.

Suodatinpussit eivät ole katoavaa tavaraa sellaisessa taloudessa, jossa ei juoda kahvia tai kahvi keitetään muulla kuin kahvinkeittimellä tai käytetään kestosuodatinta.

Vierailija
153/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Antaja varmaan tietäisi, että minä pidän hyvistä viineistä. Parhaimpia lahjoja ovat sellaiset, jotka käytetään pois. Viinit, suklaat, kahvit ja vaikka se vessapaperi. Minun on vaikea keksiä, että tupareihini tulisi ketään, joka ei tiedä, että minä juon viinejä ja kahvia ja syön suklaata. Kuinka kaukaisia tuttuja te muut oikein kutsutte?

Vierailija
154/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Antaja varmaan tietäisi, että minä pidän hyvistä viineistä. Parhaimpia lahjoja ovat sellaiset, jotka käytetään pois. Viinit, suklaat, kahvit ja vaikka se vessapaperi. Minun on vaikea keksiä, että tupareihini tulisi ketään, joka ei tiedä, että minä juon viinejä ja kahvia ja syön suklaata. Kuinka kaukaisia tuttuja te muut oikein kutsutte?

Mutta kuinka moni heistä tietää minkä merkkistä wc-paperia käytät tai millaista kahvia juot?

Vierailija
155/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aivan ihana. "pakki" siinä oli vasara ruuvareita ,ym.

Vierailija
156/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään ottaisin vastaan ruokalahjan tai vaikka lahjakortin ruokakauppaan, tarpeeseen tulisi. Krääsää en haluaisi, mieluummin sitten vaikka ihan kortti tai tyhjin käsin. En halunnut aikanaan lahjoja edes lapsen kaverisynttäreillä, tenava ymmärsi hyvin ekologisen näkökulman ja ihan kivoja juhlia oli. Eikä tarvinnut jättää kenenkään tulematta jos vaikka oli rahat vähissä. 

Vierailija
157/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaota, teetä, astianpesuainetta, elmukelmua, foliota, auringonkukansiemeniä(tykkään syödä niitä herkkuina), tuoksukynttilöitä(pakko mainita että typotin tän ensin tuksukynttilöitä :'D onneksi huomasin). Joku huonekasvi(joo ei olekodin tarvike, mut silti)

Vierailija
158/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kukkakimppu olisi kiva. Viherkasvi vielä parempi ja jos pieni piha, niin ulkokukka, mikäli puutarhaa, niin hedelmäpuu tms.

Nämä roina-ämpärit ei minua kiinnostaisi, ruoat ihan ok, toki on jo kaapit täynnä, kuten roinaakin.

Viinin heittäisin pulloineen roskiin, ei kiinnosta.

159/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niilläkö se hyvä koti  perustetaan ?

Vierailija
160/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin herkkukorista tai tarvikekorista. Vein tutuille juustosetin. Keräsin muutamaa eri hyvää juustoa, viinirypäleitä ja juustoveitsi ja pullo punkkua ja paketoin kauniisti. Tiesin että pitävät juustoista ja viinistä ja heillä oli veitsen kanssa samaa sarjaa muita keittiövälineitä. Usein vien kukkia ja lisäksi viini tai muu kulutustuote.