Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
221/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä ketjua lukee niin ei kannata viedä mitään, vessapaperikin voi olla virhe

Vessapaperi lahjana aikuiselle ihmiselle olisi todentotta virhe.

Eihän siinä mitään vikaa varmaan ole jos vain kysyy etukäteen mitä merkkiä taloudessa käytetään.

Vierailija
222/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ihmiset nykyään kyselee toisilta etukäteen mitä nämä haluaisivat tuparilahjaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ihmiset nykyään kyselee toisilta etukäteen mitä nämä haluaisivat tuparilahjaksi?

Miksi ei? Sä tykkäät ennemmin ostaa jotain sellaista, mitä toinen ei haluaisi, kunhan vaan saat itse päättää lahjan?

Vierailija
224/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kolmikymppinen ja vanhempikin, kun mutsi lähetti paketteja: kahvia, juustoa, lempimausteitani ja soijaa ehkä.  Jotenkin liikuttavaa, että joku tietää sanattomasti mikä meno. Tippa linssissä  hain.

Tämän toimivuus perustuu nimenomaan siihen että antaja tuntee saajan ja tämän mieltymykset varsin hyvin. Riski osua lahjalla hutiin on tällöin minimaalinen.

Vierailija
225/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisimpia sulakkeita, sammutuspeite, itsetehtyjä patalappuja pari kappaletta.

Missä ihmeessä moisia vielä käytetään? :)

Alkaa vähän kaikkialla olla pikasulakkeet. Nuo muut toki ovat ihan tarpeellisia.

Minulla on sekä kotona että mökillä perinteiset sulakkeet. Niitä vain tarvitsee vaihtaa todella harvoin. Just katsoin mökillä, onko siellä varasulakkeita. Olihan siellä, paketeissa Anttilan markka-ajan hintalaput

Vierailija
226/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologiset tai muut vähän fiinimmät tuotteet kuten käsitiskiaine ja käsisaippua. Tai jokin siivousetikka tai vastaava, mieluiten käyttöohjeen kanssa.

Bamburätti tai sellainen puinen tiskiharja tai juuresharja.

Sakset! Usein joo on, mutta uusille on monilla tilausta tai puuttuu erikseen keittiösakset.

Hedelmäpusseja, siis sellaisia kankaisia tms kestopusseja.

Nämä voisi olla pakattuna vaikka sellaiseen verkkokassiin.

Ei mitään kahvia tai teetä, itse olen ainakin tarkka mitä kahvia juon. Oliiviöljy jos jotain ruokatuotetta pitää olla.

Hyvä idea, jos panostat tuotteisiin. Mitään tavallisia tiskirättejä ja folioita en haluaisi nurkkiin pyörimään..

Vierailija
227/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Sä tykkäät ennemmin ostaa jotain sellaista, mitä toinen ei haluaisi, kunhan vaan saat itse päättää lahjan?

Miksi veisin mitään kun mistään ei ole sovittu? Kaikki eivät tarvitse lahjoja, pelkkä hyvä seura ja ruoka riittävät mainiosti.

Vierailija
228/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia, vessapaperia, talouspaeria

Kahvin pitää sitten olla Löfsbergin Magnificaa, vessapaperin Lambia ja talouspaperin Lotusta. Serlan tuotteiden laatu kun on mennyt nykyään ihan surkeaksi.

Vierailija
229/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottavaa tupareihin. Kahvia, viiniä, olutta, kahvileipiä yms. Mitään krääsää en halua kotiini ja saippuaa yms. minulla on omasta takaa. Jos tunnet juhlakalun niin vie jotain mitä hän tykkää tehdä, uusin Pleikkapeli, kahvakuula, vesivärit tms.

Tykkäisitkös itse jos vieras toisi tarjottavat tullessaan kun juhlien pitäjä on suunnitellut ja valmistellut toisiinsa yhteensointuvan kolmen ruokalajin menun juomineen ja sen lisäksi kaikki muut pikkutarjottavat?

Vierailija
230/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tuoda kaksi kassillista lapsensiemeniä.

Vierailija
231/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvi ärsyttävää saada näitä luettelimianne "lahjoja". Ei eletä enää pula-aikaa. Jokaisella on kaikkea mitä tarvitsee ja yleensä oma makunsa, mitä tuotteita käyttää. Olisi ärsyttävää esim.alkaa leikkelemään tai pienistä paloista sommittelemaan niitä leivinpapereita vain siksi, että se tuliaisrulla tulisi käytettyä. Niin paljon kätevämpää ottaa siitä itse ostetusta rullasta valmis sopivankokoinen arkki.

Jos nyt oli pakko puuttua tuohon leivinpaperirullaan, niin siitähän saa leikellä sopivan kokoisiakin paloja.

Tai jos sulla kävisi tuparivieraita, voisko joku tuntea sut siten, että osais ostaa sun merkkiä?

Tämä onkin harhaa, noin kiittämättömällä pilkunnussijalla ei voi olla ystäviä.

Pah. Se oli vain esimerkki, kaikessa muussa käy helposti samoin. En juo kuin yhtä kahvimerkkiä. Jos antamasi kahvi olisi säädyllistä, niin oma vaivansa kuitenkin lahjoittaa eteenpäin. Jos jotain halpaa paskaa, niin roskiin menisi, kun itse en kehtaisi moista lahjoittaa. Servetit ja ktnttilät valitsen oman makuni mukaan, en käytä väärän värisiä. Pesuaineissa olen hyvin tarkka allergioideni vuoksi. Ruoka-aineissa sama juttu, eli se turha väärä merkki ärsyttää, kun itse en käytä ja roskiin heittämisestä tulee paha mieli ja ei oikein tiedä ketään niin köyhää, kelle kehtaisi mennä "almuja jakamaan".

Sitten jotkut tarpeelliset lamput tai sinitarrat tai kynät, niin ei niitäkään määrättömiä tarvitse. Turhaa vievät tilaa laatikossa, kun ei ne juurikaan kulu.

Eli rasite olisi ihan mikä tahansa tavara.

Ihan eri asia ostaa omalle kotoa pois muuttavalle nuorelle tällainen kodin tarvikepaketti vasaroineen ja nauloineen. Ei niitä enää toisille aikuisille ostella.

No nyt joku kysyy, että miksi ei voisi itse käyttää. Joskus nuorempana käytinkin ja huomasin, että niistä tulee vain pahalle tuulelle. Miksi pilaisin päiväni pahanmakuisilla kekseillä, kun voisin valita mieluisen?

Vierailija
232/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC paperi, kaurahiutaleet, kuivatut luumut.

Ehkä vielä pullo tai pari olutta.

Vierailija
233/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nämä:

- ruokasoodaa + etikkaa, hyviä ekologiseen siivoukseen

- SINI Tiskikaveri, säästää tiskiainetta käsin tiskatessa

- pari lattiakaivosuodatinta, helpottaa merkittävästi lattiakaivon puhdistusta

- palasaippua, säästää suihkugeeliä suihkussa

- vaateharja, ekologinen vaihtoehto teippirullalle

Vierailija
234/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas oliiviöljy ja hunaja luulisi kelpaavan kaikille, harvassa ne jotka ei käytä.

Sekä ilahtuisin jos saisin vaikka nätit puulastat, parempaa yrttisuolaa, siemennäkkäreitä tms keksejä ja jotain makeita luomuherkkuja, kahvisiirapin tai jotain parempaa teetä. Viherkasvi tai kukat olisi myös ihania. Pyykkietikkakin on kiva.

Hunajaa harvempi käyttää, ainakaan minun tutuistani.

No tämä tuli yllärinä, lähipiirissäni ja töissä melkein kaikki käyttää. Koska se on terveellistä ja toiset korvaa sillä sokeria leipoessa tms. Tokihan sen mukaan yritetään lahja viedä, mikä olisi saajan makuun. Mutta ehkä joillekin ei kannata viedä mitään, jos ei mikään kelpaakaan...

Hunaja terveellistä? Pelkkää sokeria.

No on se sokeria terveellisempää. Moni käyttää sokeria leivonnassa ja teessä. Terveystietoisemmat käyttää hunajaa.

Vierailija
235/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä ketjua lukee niin ei kannata viedä mitään, vessapaperikin voi olla virhe

Minua on jo useamman viikon vaivanneet todella löysät ulosteet, ripuli olisi oikeampi termi. Aamulla saan käydä kahdeksankin kertaa tarpeilla joten pyyhkiminen on yhtä tuskaa ja pideelläkin suihkuttelu tekee hellää.

Vierailija
236/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu, suklaata,muistikirja ,kyniä.

Vierailija
237/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuparit niin eikö se viini ole ihan hyvä kun sitä voi tarjota vieraille? Eikö tuparit hyvin usein ole kosteita kemuja?

Kun niin moni sanoo ettei välitä.

Tuo sitten sitä viiniä vähintään 10 pulloa tai laatikkoa, sillä lahjaksi tuomallasi yhdellä viinipullolla ei 10-20 ihmistä tee yhtään mitään jos kosteita juhlia haluat.

Vierailija
238/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu osti omakotitalon. Tuparilahjaksi ostin kaikenlaista pikkusälää, kuten teippiä, lamppuja, kynttilöitä, hiirenloukun, tiskirätin, pussin nauloja yms ja keksejä. Ojensin nämä yksi kerrallaan ja kerroin miksi juuri tämä, keksejä vierasvaraksi, hiirenloukku kutsumattomille vieraille, lamput poksahtelee just kun ei pääse kauppaan, kynttilöitä on oltava sähkökatkon varalle, teippi pelastaa tilanteen aina jne

Voi luoja miten teennäistä ja mukakivaa on tuollainen lahjojen käyttötarkoituksen esittely! Oli nyt mistä tahansa lahjasta. 🤮

Ajattelepa sitä suun pärinän määrää jos siellä tuliaiskassissa olisikin partakone, perseensuristin, leikkiauto sekä kärpänen...

Vierailija
239/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu, suklaata,muistikirja ,kyniä.

Raamattu on saatu jo rippikoulussa tai naimisiinmennessä, suklaan pitää sitten olla Ferrero Rocheria, mä en ole koskaan käyttänyt muistikirjaa ja firman kyniä saan työmaalta niin paljon kuin tarvitsen.

Vierailija
240/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekologiset tai muut vähän fiinimmät tuotteet kuten käsitiskiaine ja käsisaippua. Tai jokin siivousetikka tai vastaava, mieluiten käyttöohjeen kanssa.

Bamburätti tai sellainen puinen tiskiharja tai juuresharja.

Sakset! Usein joo on, mutta uusille on monilla tilausta tai puuttuu erikseen keittiösakset.

Hedelmäpusseja, siis sellaisia kankaisia tms kestopusseja.

Nämä voisi olla pakattuna vaikka sellaiseen verkkokassiin.

Ei mitään kahvia tai teetä, itse olen ainakin tarkka mitä kahvia juon. Oliiviöljy jos jotain ruokatuotetta pitää olla.

Hyvä idea, jos panostat tuotteisiin. Mitään tavallisia tiskirättejä ja folioita en haluaisi nurkkiin pyörimään..

Mä en todellakaan haluaisi mitään tuollaista. Mulle on ihan se ja sama, onko jokin ekologista tai luomua tai muuta vastaavaa hifistelyä. En arvosta. Ennemmin sitten niitä ihan tavallisia, jos olisi pakko valita.