Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tahtoisin jotain tämmöstä: alkoholittomia viinejä, xylitolpastilleja, pikakahveja, wc paperia, fairy, savetteja, supertummaa suklaata sokeriton, hienoja suolakeksejä , saippuaa... olen 30v :)
Savetteja??
Pyrin pitämään aina mukana. Jos pistäytyy vaikka kahvilassa, voi helposti puhdistaa kädet ennen kuin syö jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmesieni on tuollaiseen hyvä tuote.
Tuhoaa valitettavasti astioiden pinnat.
Minä ainakin käytän ihmesientä siivouksessa, en pese sillä astioita.
Ihan samalla lailla se tuhoaa muut pinnat. Sienen "ihme" on se, että se on käytännössä hiomapaperia. Eli se hioo lian pois, samalla tietysti pilaten pikkuhiljaa pinnan.
Vierailija kirjoitti:
No sinä tunnet kaverisi.
On näitä, joille ei kannata viedä mitään, kuten ketjusta huomaat. Kukatkin on varmasti väärän värisiä. Niiden juhliin ei kannata itseasiassa edes mennä. Nyrpistelköön yksinään.
Ja sitten on näitä, jotka ottaa lahjan kuin lahjan vastaan ilolla ja kiitoksella. Koska ajatus. Ja ystävyys. Ja se kiitollisuus.
Lahja jota ei voi käyttää (esim allergian takia tai ihan vaan koska kyseessä on tuote jota ei käytä) on vain turhaa luontoa kuormittavaa roskaa. Mutta eiväthän toki kaikki siitä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tahtoisin jotain tämmöstä: alkoholittomia viinejä, xylitolpastilleja, pikakahveja, wc paperia, fairy, savetteja, supertummaa suklaata sokeriton, hienoja suolakeksejä , saippuaa... olen 30v :)
Savetteja??
Pyrin pitämään aina mukana. Jos pistäytyy vaikka kahvilassa, voi helposti puhdistaa kädet ennen kuin syö jotain.
En käytä ikinä. Käyn pesemässä kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.
Ehkä jos saaja on 18v juuri kotoa pois muuttanut. Jos 30v saa kaverilta tupaantuliaislahjaksi fairya ja makaronia niin kukkuu!
Kukkuu vaan itsellesi ! Olin yli 30 kun tuon tuparilahjan sain. Nyt nelikymppisenä arvostaisin edelleen. Vieläkin käytän kahvia, Fairya ja makaroonia.. Paras lahja on syötävä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä tunnet kaverisi.
On näitä, joille ei kannata viedä mitään, kuten ketjusta huomaat. Kukatkin on varmasti väärän värisiä. Niiden juhliin ei kannata itseasiassa edes mennä. Nyrpistelköön yksinään.
Ja sitten on näitä, jotka ottaa lahjan kuin lahjan vastaan ilolla ja kiitoksella. Koska ajatus. Ja ystävyys. Ja se kiitollisuus.
Lahja jota ei voi käyttää (esim allergian takia tai ihan vaan koska kyseessä on tuote jota ei käytä) on vain turhaa luontoa kuormittavaa roskaa. Mutta eiväthän toki kaikki siitä välitä.
Niin. Sanoinkin, ettei sulle kannata tuoda mitään. Mot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.
Ehkä jos saaja on 18v juuri kotoa pois muuttanut. Jos 30v saa kaverilta tupaantuliaislahjaksi fairya ja makaronia niin kukkuu!
Kukkuu vaan itsellesi ! Olin yli 30 kun tuon tuparilahjan sain. Nyt nelikymppisenä arvostaisin edelleen. Vieläkin käytän kahvia, Fairya ja makaroonia.. Paras lahja on syötävä lahja.
Paras lahja on syötävä ja toivot Fairya :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savetteja??
Sepä se, eivät liity millään tavalla kotiin, sillä kotona voi pestä kädet ihan normaalisti. Sinänsä hyvä tuote reissussa.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Luin ensin että turpaantuliaiskassi ja olin että Hui kauhistus. Mutta herkkuja mä sinne laittaisin.
Jospa, kun tuntee ihmisen kenelle lahjoittaa, laittaa niitä herkkuja. Mulle olisi turha tuoda sipsejä ja herkkuja kun en niitä syö eikä tee mieli. Sensijaan ilostuisin ämpärillisestä kaikenlaista pikkuroinaa, vaikka nauloja, ruuveja, uusi vasara ja työkäsineitä ja sen semmosta. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.
Saksiakaan ei ole sun asunnossa? Tiesitkö että leivinpaperia voi myös leikata ihan normaaleilla saksilla tai taitella pienelle pellille?
Viiniä, suklaata ja joku laadukkaampi saippua tai tiskiharja/bamburätti, yms. Myös lahjakortti sisustusliikkeeseen (jos yhtään tietää tyyliä) tai vaikkapa 1 hemmetin hyvä paistinpannu on hyvä vaihtoehto.
Kaunis kukka toimii aina. Saajan luonteesta riippuen voi valita leikkokukkia tai istutettavaa mallia. Hyvällä sarkasmilla ja huonolla kukkienkasvatus kokemuksella varustettua ystävää voisi muistaa kaktuksella =D
Itellä ainakin jäisi juustot ja marmeladit syömättä.
Taskulamppu ja siihen sopivia pattereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.
Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.
Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.
Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.
Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana.
Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..
Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse harrastanut tuota ämpäri-lahjaa aikoinaan, kun kaverit alkoivat pariutua ja avioituivat. Siihen aikaan harva nuoripari asui yhdessä ennen vihkimistä, joten kaikki kodissa tarvittavat pikkuesineet olivat haluttuja. Yleensä keräsin ämpäriin keittiössä tarvittavaa tavaraa kuten tiskiharjan, puiset paistolastan ja haarukan, muutaman sieniliinan, ehkä pari patalappua ym. Näitä eivät mummit, kummit, tädit ym. yleensä hankkineet, vaan keskittyivät kukkavaaseihin, silitysrautoihin ja pöytäliinoihin ja sen sellaisiin. Vielä onnittelukortti ja kaunis rusetti ämpärin sankaan. Nuo mummit ja kummitkin kiittelivät kekseliästä lahjaani.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa miettiä, mitä siihen ämpäriin kerää: keittiövälineitä, siivousvälineitä vai ruokatarvikkeita. En lähtisi sekoittamaan näitä keskenään, vaan keskittyisin johonkin näistä. Tästähän voi sopia joidenkin kavereiden kanssa, mitä kukin hankkii. Olen muuten samoilla linjoilla kuin se kirjoittaja, joka ei laittaisi ämpäriin viinipulloa. Jos joku minulle toisi tuparilahjaksi viiniä, niin viemäriin sen kaataisin, koska ei käytä lainkaan alkoholia.
Mikä tämä juttu on, että viedään joku ämpäri? Älkää viekö ihmisille turhaa tavaraa.
Jättäkää edes se ämpäri pois, ihan turhaa roskaa jolle ei tuskin kellään ole käyttöä (ja jos on, varmasti sellaisen jo omistaa).
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaan että mikrokuituliina keittiörättinä on yksi parhaista sijoituksista kodinhoidollisesta vinkkelistä. Voi heittää pyyhe- tai lakanapyykin kanssa koneeseen ajoittain, ja puhdistaa kaikki pinnat niin paljon tehokkaammin kuin ne perinteiset ajoittain pois heitettävät sienimäiset liinat, jotka hajoaa käytössä.
Putsausrättejä en sentään pese pyyheliinojen ja lakanoiden kanssa. Minulla on putsaamiseen iso kasa mikrokuituliinoja ja työpajan käsipyyhkeita ja ne pesen erikseen en muun pyykin kanssa koskaan. Kone täyttyy hyvin ja joukkoon jos mahtuu vielä, niin kylppärin pikkumatto menee mukana.
Mulle kelpaisi kyllä kaikki 😄 Toki minä osaan itsekin ostaa leivinpaperia, saippuaa ja muuta, mutta kyllä ne tulisi käytettyä ajan kanssa lahjaksi saatunakin.
Ja vaikka leivinpaperi olisi väärää kokoa (montaako kokoa niitä oikein on!), niin voihan siitä rullasta leikellä sopivia tai väärät arkit käyttää muuten leivonnassa/kokkailuissa.
Sain aikoinaan tuparilahjaksi Pentikin setin, jossa oli keittiöpyyhe, leikkuulauta, patakinnas ja -lappu, jotka olivat tarpeeksi paksut, jotta kädet eivät palaneet. Se oli todella mieluinen ja laadukas lahja ja käytössä pitkään.
No sinä tunnet kaverisi.