Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
81/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea, jos kyseessä ensimmäinen oma koti.

Viimeks, kun pidin tuparit toivoin ettei tuoda lahjoja, korkeintaan kukkia, jos jotenkin haluaa muistaa.

Vierailija
82/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisin laittaa ämpäriin vaikka joitain tällaisia juttuja, ja vähän ns. parempaa eli ei halvimpia merkkejä.

- hunaja

- oliiviöljy

- siemennäkkäri / pähkinät

- suklaa

- kahvi

- yleispuhdistusaine

- pyykkietikka

- iso kynttilä

- sammutuspeite

- servetit

- pitkät tulitikut

- käsisaippua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Muuton jälkeen olisi ihana rentoutua ja nauttia uudesta kodista, eli tahtoisin saada jotain ihania herkkuja, mitä täälläkin on lueteltu (suklaat, viini, juustot, erikoisemmat hedelmät, suolakeksit ym) 🤤. Jos lahjan antaja olisi ystäväni, niin kutsuisin hänet jokin ilta nauttimaan niistä kanssani!

Minä taas laittaisin suklaat ja viinin kiertoon eli veisin jollekin muulle, juustot, hedelmät ja suolakeksit menisi biojätteeseen samana iltana. Sama kaikkien hillojen, mausteiden ja erilaisten kahvi/teelaatujen kanssa. Joka joulu niitä tulee ja ekana arkipäivänä vien ne roskiin.

Hyi miten ankea tyyppi. Etkö syö juustoja, hedelmiä tai suolakeksejä ikinä? Et juo kahvia tai teetä koskaan? Miksi et anna noita pois? Hirveää tuhlausta heittää roskiin.

Vierailija
84/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin kovasti tuollaisesta käyttötarvikkeesta. Ei haittaisi vaikka olisi jotain, mitä en yleensä käytä. Tulisipahan kokeiltua. Olen ostanut mökkituliaisiksi kynttilöitä, tulentekovälineitä, kahvia, marmeladia, kalasäilykkeitä, juustoja. Kerran ostettiin porukalla muutama kuutio halkoja. Niistä mökkiläiset olivat erityisen ilahtuneita.

Vierailija
85/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon semi minimalisti ja en mistään nauloista ihastuisi. Mutta ottaisin mielellään kuluvaa, ihan torino maksronista alkaen.

Sain n 15 v sitten folio rullan ja se ei ole vieläkään loppu

Vierailija
86/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaan että mikrokuituliina keittiörättinä on yksi parhaista sijoituksista kodinhoidollisesta vinkkelistä. Voi heittää pyyhe- tai lakanapyykin kanssa koneeseen ajoittain, ja puhdistaa kaikki pinnat niin paljon tehokkaammin kuin ne perinteiset ajoittain pois heitettävät sienimäiset liinat, jotka hajoaa käytössä.

Vierailija
87/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkaan että mikrokuituliina keittiörättinä on yksi parhaista sijoituksista kodinhoidollisesta vinkkelistä. Voi heittää pyyhe- tai lakanapyykin kanssa koneeseen ajoittain, ja puhdistaa kaikki pinnat niin paljon tehokkaammin kuin ne perinteiset ajoittain pois heitettävät sienimäiset liinat, jotka hajoaa käytössä.

Mikrokuituliinasta irtoaa mikromuovia vesistöihin, joten en sellaista kotiini huolisi.

Vierailija
88/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kassia , vaan köyhänä opiskelijana esim setelin. Silloin voisin ostaa edullisia cittarin k-menu tai pirkka tuotteita tai prismasta xtra tai rainbow tuotteita tarpeen mukaan. Ovat huomattavasti edullisempia ,kuin muut, niin vitamiinit, astpesuaineet ,pyykkipulverit , leivinpaperit ,tai siis ihan kaikki.

Vierailija
89/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmesieni on tuollaiseen hyvä tuote. 

Tuhoaa valitettavasti astioiden pinnat.

Minä ainakin käytän ihmesientä siivouksessa, en pese sillä astioita.

Vierailija
90/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilahdun bamburäteistä, pyykkietikasta, keittiönpuhdistusspraysta (etikkapohjainen), keittiösaippuasta (dermosil paras), teestä (luomu), teeleivistä, tummasta suklaasta (70% luomu), siemennäkkäristä, itsetehdyistä hilloista ja mehuista. Noin esimerkiksi.

Mä taas käytän mainitsemistasi tuotteista ainoastaan Dermosilin keittiösaippuaa. Kenenkään itsetekemiin hilloihin tai mehuihin en koske pitkällä tikullakaan kun ei voi olla ollenkaan varma niiden tekijän hygienia- ja keittiösiisteyskäsityksistä.

Vierailija
91/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Kynttilät, servetit, ja saippuat menevät samaan kastiin, niitä annetaan juuri silloin kun jostain syystä on pakko jollekin antaa jotain.

Vierailija
92/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD

Ei ihme että sulla menee paljon aikaa keittiössä jynssäämässä uunipeltejä, jos leivinpaperisi on liian kapeaa.

Käytän usein leivinpaperia uunikalan tai muiden uunipaistosten alle, kun en tosiaankaan halua jynssätä niitä uuniastoitani. Niihin leikkaan aina sopivan kokoisen paperin, ihan sama minkälevyisestä arkista tai rullasta.

Vierailija
93/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hunaja

Käytän niin vähän että edellinen puolillaan oleva pullo on vanhentunut

- oliiviöljy

Ok mutta moni ei tykkää

- siemennäkkäri / pähkinät

Riippuu tosi paljon saajan mausta ja allergioista yms voiko syödä

- suklaa

Useimmilla on tarkka maku, jos syö suklaata

- kahvi

Sama tämän kanssa, moni kelpuuttaa vain se oman merkin

- yleispuhdistusaine

En käytä ollenkaan (astianpesuaine, kloriitti ja etikka riittää)

- pyykkietikka

En käytä

- iso kynttilä

Riippuu tuoksusta tulisiko käytettyä

- sammutuspeite

On jo

- servetit

En käytä

- pitkät tulitikut

En käytä

- käsisaippua

Herkkä iho, vain tietyt SLS vapaat käy

Vierailija
94/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD

Ei ihme että sulla menee paljon aikaa keittiössä jynssäämässä uunipeltejä, jos leivinpaperisi on liian kapeaa.

Osaan laittaa vaikka useamman palasen, jos sattuu olemaan vähän väärää kokoa.

Vierailija
95/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisimpia sulakkeita, sammutuspeite, itsetehtyjä patalappuja pari kappaletta.

Kaikki nuo on jo ja patalappuja enemmän kuin tarvitaan.

Vierailija
96/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva idea, jos kyseessä ensimmäinen oma koti.

Viimeks, kun pidin tuparit toivoin ettei tuoda lahjoja, korkeintaan kukkia, jos jotenkin haluaa muistaa.

Mä vein kaverille kuiva-ainekaappiin mahtuvan säilytyskorin, johon kasasin suklaamuffinssiainekset. Tykkäsi kovasti, kun pitää leipomisesta.

Vierailija
97/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Muuton jälkeen olisi ihana rentoutua ja nauttia uudesta kodista, eli tahtoisin saada jotain ihania herkkuja, mitä täälläkin on lueteltu (suklaat, viini, juustot, erikoisemmat hedelmät, suolakeksit ym) 🤤. Jos lahjan antaja olisi ystäväni, niin kutsuisin hänet jokin ilta nauttimaan niistä kanssani!

Minä taas laittaisin suklaat ja viinin kiertoon eli veisin jollekin muulle, juustot, hedelmät ja suolakeksit menisi biojätteeseen samana iltana. Sama kaikkien hillojen, mausteiden ja erilaisten kahvi/teelaatujen kanssa. Joka joulu niitä tulee ja ekana arkipäivänä vien ne roskiin.

Miksi roskiin, duunipaikan kahvihuoneeseen niin susta tykätään kun "Se AINA tuo niitä ihania juttuja"

Viinit kiertoon kahvihuoneeseen? Uskoisin että monessakin työpaikassa on kiellettyä työskennellä alkoholin vaikutuksen alaisena.

Vierailija
98/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-paperi (aina käyttöä)

Fairy (kuten edellä)

seuraavia en haluaisi:

keittiöpyyhkeet/muut tekstiilit (eivät kuitenkaan sovi sisustukseeni)

tiskiharja (varmasti vääränlainen tai -värinen)

pesuaineet (olen niiden kanssa hysteerisen tarkka)

eli koriin vain sellaisia asioita, joille on varmasti käyttöä

Vierailija
99/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mikään ehdotetuista asioista ei toimi kaikille. Eli kannattaa miettiä sitä lahjansaaja ja valita lahja sen mukaan.

Itse vein viimeksi tuparilahjaksi hirvenlihaa. Edellinen tuomari lahja oli erikoista kaakaota ym syötävää.

Koetan välttää koriste-esineitä ym koska en osaa sisustaa edes omaa asuntoa niin todella vaikeaa miettiä mikä sopisi toisen uuteen asuntoon.

Joo, nuo koriste-esineet on sa*tanasta.

Teen just laajaa roinan hävitystä ja uskomaton määrä "kivoja" tuliaisesineitä löytyy kaappien kätköistä, yleensä ei mitään käsitystä, mistä vuosikymmenet sitten ilmiintynyt huusholliini. Itse en ole hankkinut.

Vierailija
100/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Jaa, viimeksi kun vietiin viiniä, se puoliso jolle on ollut ojentanut sitä pulloa tai siis laatikkoa käteen, tuli varta vasten kiittämään, ja sanoi, että tämä säästetään jouluksi.