Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
41/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tylsältä. Muuton jälkeen olisi ihana rentoutua ja nauttia uudesta kodista, eli tahtoisin saada jotain ihania herkkuja, mitä täälläkin on lueteltu (suklaat, viini, juustot, erikoisemmat hedelmät, suolakeksit ym) 🤤. Jos lahjan antaja olisi ystäväni, niin kutsuisin hänet jokin ilta nauttimaan niistä kanssani!

Vierailija
42/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, teetä, mausteita, punkku ja valkkari, pari kivaa kynttilää, hapankorppuja jne.

Vierailija
44/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä, joku hyvä luomupunkku, suklaata, vasara, kondomeja ja tiskiharja.

Vierailija
45/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just ja just jotain hyvää suklaata ja keksejä.

Ei ainakaan pesuaineita (käytän vaan tiettyjä), ei ällöjä bamburättejä, ei teetä (juon vain tiettyjä), ei kynttilöitä, ei servettejä, ei wc-paperia (käytän vaan hylsytöntä), ei kahvia (juon vain tiettyä), ei mitään tavaraa, ei alkoholia eikä missään tapauksessa ämpäriä.

Vierailija
46/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska idea mutta kannattaa miettiä tarkkaan sen mukaan, kenelle vie. Vessapaperia käyttää kaikki. Vessapaperit kauniisti aseteltuna?

Vierailija
47/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä just ja just jotain hyvää suklaata ja keksejä.

Ei ainakaan pesuaineita (käytän vaan tiettyjä), ei ällöjä bamburättejä, ei teetä (juon vain tiettyjä), ei kynttilöitä, ei servettejä, ei wc-paperia (käytän vaan hylsytöntä), ei kahvia (juon vain tiettyä), ei mitään tavaraa, ei alkoholia eikä missään tapauksessa ämpäriä.

Piti vielä lisätä, että foliota en käytä eikä leivinpaperia tai esim. suodatinpusseja mahdu keittiöön ylimääräistä pakkausta.

Vierailija
48/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahtoisin jotain tämmöstä: alkoholittomia viinejä, xylitolpastilleja, pikakahveja, wc paperia, fairy, savetteja, supertummaa suklaata sokeriton, hienoja suolakeksejä , saippuaa... olen 30v :)

Vierailija
49/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa, hyvälaatuista teetä, mantelipikkuleipiä, oliiviöljyä, italialaista pastaa, kandisokeria, öljylle spraypullo.

Vierailija
50/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Muuton jälkeen olisi ihana rentoutua ja nauttia uudesta kodista, eli tahtoisin saada jotain ihania herkkuja, mitä täälläkin on lueteltu (suklaat, viini, juustot, erikoisemmat hedelmät, suolakeksit ym) 🤤. Jos lahjan antaja olisi ystäväni, niin kutsuisin hänet jokin ilta nauttimaan niistä kanssani!

Minä taas laittaisin suklaat ja viinin kiertoon eli veisin jollekin muulle, juustot, hedelmät ja suolakeksit menisi biojätteeseen samana iltana. Sama kaikkien hillojen, mausteiden ja erilaisten kahvi/teelaatujen kanssa. Joka joulu niitä tulee ja ekana arkipäivänä vien ne roskiin.

Kauheata ruokahävikkiä! Miksi et kieltäydy ottamasta vastaan?

Vierailija
51/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Kerrotko miten siitä tulee käyttökelvotonta väärän kokoisena? Sitä saa myös rullassa, ei pelkästään arkeissa. Liian isoa paperia on helppo leikata pienemmäksi. Ja sitä voi käyttää moneen tarkoitukseen.

Vierailija
52/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tahtoisin jotain tämmöstä: alkoholittomia viinejä, xylitolpastilleja, pikakahveja, wc paperia, fairy, savetteja, supertummaa suklaata sokeriton, hienoja suolakeksejä , saippuaa... olen 30v :)

Savetteja??

Vierailija
53/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kiva idea, jos kaikki tuotteet ovat hieman erilaisempia ja kalliimpia. Tarkoitan, että pesuaineet, tiskiharja, tiskirättiä jne. ovat jotain design-juttuja. Ei siis mitään perusfairya tai Rainbown kelmua. Servetit ja kynttilät ovat aina kivoja, kuten myös kauniit patalaput, keittiöpyyhkeet jne.

Vierailija
54/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vienyt kaikille kavereille ison säkin vessapaperia ja on ollut erittäin mieluinen tuparilahja. :D

Vierailija
55/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, kahvi, fairy, talouspaperia, leivottu tuote, viinipullo, lapaset.

Vierailija
56/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mikään ehdotetuista asioista ei toimi kaikille. Eli kannattaa miettiä sitä lahjansaaja ja valita lahja sen mukaan.

Itse vein viimeksi tuparilahjaksi hirvenlihaa. Edellinen tuomari lahja oli erikoista kaakaota ym syötävää.

Koetan välttää koriste-esineitä ym koska en osaa sisustaa edes omaa asuntoa niin todella vaikeaa miettiä mikä sopisi toisen uuteen asuntoon.

Vierailija
57/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei kannata ottaa liian vakavasti. Meille tulee usein lahjoissa sellaista mitä ei voida käyttää. Mietin naapureita ja sukulaisia niin kyllä sieltä yleensä löytyy joku jolle tuo tavara/syötävä kelpaa. Eli kierrätys kunniaan.

Vierailija
58/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

Viini on yksi huonoimmista lahjoista, kertoo vain sen että kun jotain on pakosti/kohteliaisuudesta/perinteisesti annettava ja antajalla ei ole mitään käsitystä mistä toinen oikeasti pitää tai mitä tämä haluaisi niin silloin antaja ostaa nimenomaan sen viinin.

Vierailija
59/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas laittaisin suklaat ja viinin kiertoon eli veisin jollekin muulle, juustot, hedelmät ja suolakeksit menisi biojätteeseen samana iltana. Sama kaikkien hillojen, mausteiden ja erilaisten kahvi/teelaatujen kanssa. Joka joulu niitä tulee ja ekana arkipäivänä vien ne roskiin.

Kauheata ruokahävikkiä! Miksi et kieltäydy ottamasta vastaan?

Arvaapa kahdesti, olenko sanonut, että mieluummin hyvälaatuisia siivoustarvikkeita kuin suolakeksejä. Ei uskota, joten olen oppinut ratkaisemaan ongelman jäteastian avulla. Enkä katso ruokahävikiksi sitä, että vien tarpeettoman teepaketin roskiin.

Vierailija
60/525 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan syötävää ja pesuaineita samaan koriin. Joko tai.

Kaunis kori ja siihen erilaisia hedelmiä kauniisti aseteltuina. Ehkä joukkoon suklaalevykin ja/tai pähkinöitä.

Tai koriin teetä, kahvia, suolaisia ja makeita keksejä, suklaata, pähkinöitä, kuivattuja aprikooseja tai muita kuivattuja hedelmiä, suklaarusinoita ja vaikka ruukussa kasvava yrtti, tms.

Tai sitten vain lahjakortti johonkin erikoiskauppaan.