Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
21/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Vierailija
22/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.

No en mä nyt tollaisesta ilahtuisi itse. Ehkä jollekin nuorelle ensimmäiseen kotiin muuttavalle joo, mutta jos mä yli nelivitosena saisin tollaisen, niin saattaisin ihmetellä. Löytyy nimittäin muistilappuja lukuunottamatta kaikkea, ja niitä muistilappuja en käytä.

Sama juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin?

Barokki

Vierailija
24/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpäreitä on useimmilla ihan riittämiin, en sellaista kyllä ostaisi tai haluaisi.

Ennemmin tosiaan ihan herkkukori, jos on aikuisista kyse. Nuo käyttötavaralahjat menee helposti huti.

Vierailija
25/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.

Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.

Vierailija
26/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisimpia sulakkeita, sammutuspeite, itsetehtyjä patalappuja pari kappaletta.

Sulakkeita en välttämättä antaisi, nykyään kun niin monella on automaattisulakkeet.

Vierailija
27/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain laadukasta käsisaippuaa, suolaisia ja makeita herkkuja (pähkinöitä, suklaata, juustoja, hilloja), mehua ja servettejä.

Vierailija
28/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisimpia sulakkeita, sammutuspeite, itsetehtyjä patalappuja pari kappaletta.

Sulakkeita en välttämättä antaisi, nykyään kun niin monella on automaattisulakkeet.

Useimmilta löytyy se sammutuspeitekin jo ennestään sekä patalappuja.

Vierailija
29/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu osti omakotitalon. Tuparilahjaksi ostin kaikenlaista pikkusälää, kuten teippiä, lamppuja, kynttilöitä, hiirenloukun, tiskirätin, pussin nauloja yms ja keksejä. Ojensin nämä yksi kerrallaan ja kerroin miksi juuri tämä, keksejä vierasvaraksi, hiirenloukku kutsumattomille vieraille, lamput poksahtelee just kun ei pääse kauppaan, kynttilöitä on oltava sähkökatkon varalle, teippi pelastaa tilanteen aina jne

Vierailija
30/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenlehti, käsirasvaa, talouspaperia ja kosteuspyyhkeitä.

M 35

Vierailija
31/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini olisi aina hyvää. Yksi punkku ja yksi valkoinen vaikka.

Täällä on paljon viinin lipittelijöitä. Itse en veisi alkoholia kenellekään enkä itsekään toivoisi.

Miksi et veisi?

Minusta lahjat ovat juuri sellaisia jotain parempaa, mitä ei ihan joka päivä tulisi muuten ostettua, vaikka hinnan perusteella.

No tämäkin riippuu lahjan saajasta. Minulle esim olisi ihan turhanpäiväinen joku viini tms. En juurikaan juo enää alkoholia. Huonekasvit, pähkinät, hedelmät ja juustot sen sijaan olisi tervetulleita ja samoin nuo edellä mainitut bambutiskirätit vaikka lahjan antajan itse tekemänä. Puiset leikkuulaudat ja lastat on kuluvaa tavaraa ja käsityönä myös kauniita. Mutta vain jos lahjan saaja niitä käyttää. Kunnon kahvi on myös minusta kiva lahja jos osaa valita oikean. Ei siis mikään juhla mokka tai presidentti. Jotkut tykkää kynttilöistä tai vaikka sievistä serveteistä.

Vierailija
32/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa pois muuttavalle

- monitoimityökalu

- pussinsulkijoita

- laadukkaat sakset

- veitsenteroitin

- kuumemittari

- eri kokoisia huopatassuja huonekaluille

- minigrip-pusseja

Aikuiselle, jolla on jo perustavarat

- laadukas käsisaippua

- pyykkietikka

- hyvää teetä/kahvia

- oliiviöljyä

Ym. Kuluvaa

Vierailija
33/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD

Vierailija
34/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.

Kyllä kelpaisi mulle, jos vielä jonnekin muutan. Kaikki mitä käytetään jatkuvasti, tiskiaine, kynät, naulat, käsisaippua, vaikka se makaroonikin tai vessapaperi Ei ole väliä monettako kertaa muuttaa

Vierailija
35/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi iloinen. Itse tykkään erilaisista saippuoista, keittiökäsisaippua esimerkiksi olisi kiva. Pitää tietysti tuntea toinen hyvin, että osaa ostaa sellaista, mille on käyttöä.

Vierailija
36/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa, sokolaatia, tummapaahtoista kaffetta, lisää sokolaatia ja kaunis viherkasvi. Ruusuja rakastan, mutta ne kuolevat heti.

Vierailija
37/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita viinejä en veisi kenellekään, koska ihmisillä voi olla niistä oma varma makunsa, mistä minä täysraitis ihminen niitä laatuja tuntisin.

Ärsyttää, kun itselle niitä joskus tuodaan.

Ihmiset ei yleensä oleta täysraittiutta. Ajattelevat, että ainakin saunakaljat kelpaa, mutta meille ei. Siksi en vie muillekaan.

Minä yritän tuollaisissa tapauksissa aina hyödyntää paikallista käsityöliikettä. Itsekin tykkäisin saada hyviä käsintehtyjä lahjoja. En ole mikään kädentaidon mestari itse, joten osaan arvostaa sitä että joku osaa.

Vierailija
38/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuaa, sokolaatia, tummapaahtoista kaffetta, lisää sokolaatia ja kaunis viherkasvi. Ruusuja rakastan, mutta ne kuolevat heti.

Mitäpäs jos tarjoaisit ruusuillesi sokolaatia?

Vierailija
39/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1990-luku haluaa ideasi takaisin.

Vierailija
40/525 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelvotonta? Et taida viettää juurikaan aikaa keittiössä XD

Ei ihme että sulla menee paljon aikaa keittiössä jynssäämässä uunipeltejä, jos leivinpaperisi on liian kapeaa.