Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla

Vierailija
27.08.2023 |

Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kommentit (452)

Vierailija
121/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yrittää myydä ihme roskaa kirppiksillä. On nähty puoliksi käytettyjä kosteusvoidepurkkeja ja käytettyjä meikkejä. Yöks.

Vierailija
122/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni juuri pöytä kirppiksellä ja minustakin huonommin ostetaan. Olen miettinyt hinnat niin että varmasti ei halvemmalla saa uutta mistään alesta tai henkkamaukasta, ja siistejä tavaroita ja vaatteita. Ehkä ihmisillä on vaan niin paljon kaikkea nykyään. Ehkä oikeatkin vaatekaupat kannattaa nykyään huonommin?

Itse kun olen etsinyt kirppareilta esim. huppareita, niin huomaa kyllä että moni pyytää liikaa. Nyppyyntynyt ja haalistunut huppari saattaa maksaa kirpparilla 20€. Oikea hinta olisi 5€.

Uusi huppari maksoi juuri äsken Tokmannin alerekissä 5€, miksi maksaisin kulahtaneesta saman hinnan?

Kaikki kirppiksellä myytävä tavara ei ole kulahtanutta. Tiedän, koska kiertelen itsekin paljon ja vielä seudulla, jossa kirppareita ja siten kilpailua riittää. 

Joukossa on aina sekä rikkinäisten ja likaisten ylihintaan myyvää porukkaa että hyviä vaatteita kohtuuhintaan myyviä. 

En itse ostaisi hupparia, joka on uutena alennuksessa viisi euroa. Se kertoo, että kyseessä ei ole mikään laatutavara, vaan että ko. huppari luultavasti menee huonoksi muutamassa pesussa. Jos olisi pakko valita, ostaisin joko kirpparilta kohtuuhintaisen ja laadukkaamman hupparin tai kaupasta laadukkaan hupparin vaikka sitten täyteen hintaan. 

En itse ole vaatteiden ostelija siinä mielessä, että harkitsen tarkkaan mitä haluan ja mitä haluan maksaa ja mikä on tarpeeksi hyvää laatua minulle. Mutta meillä on kolme lasta ja heille pyrin ison osan vaatteista ostamaan käytettynä. 

Tällainen mollaaminen että kaikki vaatteet olisi kirppiksillä kulahtaneita ja ylihintaisia, on niin väsynyttä, että itse en ainakaan jaksa tätä keskustelua enää. Vänkää niin paljon kuin jaksat, ihan sama. Jääpähän oikeasti laadukkaat vaatteet sitten meille muille ja sinä kuljet juuri sellaisissa ryysyissä (Tokmannin vitosen huppari) kuin miksikä kuvailet kirppistarjontaa. 

Edellisen kirjoittajan mukaan oikea hinta kulahtaneesta hupparissa olisi 5€, vastasin vain siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

En myy kerran pari käytettyjä satasen merkkifarkkuja 50 centillä.

Vierailija
124/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomasin jo vuosia sitten että kirpparilla ei vanhat rytkyt myy vaikka hinta ois euron. Tampereella oli ennen Bonus kirppis josta sai juuri ja juuri käteen pöydän vuokran. Nyt siinä on Bueno ja hyvin onnistunut ja uudistunut konsepti. Sielä Tamperelaisten daamien vaatekaapin sisältö on koon mukaan siististi rekeissä, ei pöytiä eikä mitään ylimääräistä rompetta. Vaatekaupan tyyppinen.

Vierailija
125/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kun käytiin kirppiksellä, se johtui siitä että oltiin oikeasti köyhiä ja varaa uuteen ei ollut.

Silloin myytiin ja ostettiin romua, koska oli pakko.

Nykyajan trendi kirppiksillä on kierrätys ja löytöjen tekeminen.

Vierailija
126/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen myös sitä, miten ihmiset viitsii maksaa UFFin, Fidan, Kierrätyskeskuksen vaatteista niitä hintoja, mitä niistä pyydetään. Etenkin, kun monet ovat aika kulahtaneita.

Sitten, kun joku oikeasti myy siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita kirppiksellä edullisesti, niin ilmaiseksi pitäisi saada.

Vierailija
127/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.

Jos myynti uhkaa jäädä pöytävuoran kulujen takia tappiolliseksi niin se ei ole ostajan vika vaan syynä on joko ryöstöhintainen pöytävuokra tai se, että myyt tavaraa, jota kukaan ei yksinkertaisesti halua.

Vierailija
128/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin tarkoitus on saada muuten roskiin menevästä tavarasta edes jotain. Jos ostit jonkun vaatteen 50 eurolla viisi vuotta sitten siitä ei kuulukkaan maksaa nyt useita kymppejä vaan muutama euro.

Hyvä! Niin ei pidä tehdäkään eikä kaikki vaate kirpputoreilla ole vanhaa ja kulahtanutta. Tuntuu vain että väellä on aivan tyystin unohtunut kirpputorin perusidea.

Vierailija
129/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni juuri pöytä kirppiksellä ja minustakin huonommin ostetaan. Olen miettinyt hinnat niin että varmasti ei halvemmalla saa uutta mistään alesta tai henkkamaukasta, ja siistejä tavaroita ja vaatteita. Ehkä ihmisillä on vaan niin paljon kaikkea nykyään. Ehkä oikeatkin vaatekaupat kannattaa nykyään huonommin?

Itse kun olen etsinyt kirppareilta esim. huppareita, niin huomaa kyllä että moni pyytää liikaa. Nyppyyntynyt ja haalistunut huppari saattaa maksaa kirpparilla 20€. Oikea hinta olisi 5€.

Uusi huppari maksoi juuri äsken Tokmannin alerekissä 5€, miksi maksaisin kulahtaneesta saman hinnan?

Nukkaantuneesta hupparista ei saa myydessä euroakaan, hyvä jos se otetaan edes ilmaiseksi. Se on jo poistotekstiilinkierrätysvaiheessa, kuten myös reikäiset, pysyvästi tahraiset ja pahasti haalistuneet vaatteet.

Vierailija
130/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä 2½ viikkoa kirppiksellä toi 420 euron myynnin. Siitä pöytävuokra ja provisiot niin käteen jäi reilu 300e. Vaatteet olivat hyvälaatuisia merkkivaatteita hinnoitettuna noin 20% ostohinnalla sekä vanhoja H&M rytkyjä 1-2 euron hintaan. Myytyjä vaatteita oli yhteensä reilu 100. Oli ihan ok myynti, mutta ei välttämättä vaivan väärti kun joka toinen päivä sai käydä järjestlemässä pisteen.

Mitkä ihmeen provisiot? Koskaan kuullutkaan ja paljon olen kirpputoreja kierrellyt enkä myyjänä ikinä maksanut provisiota. Onko se jokin uusi asia?

Vierailija
131/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen myös sitä, miten ihmiset viitsii maksaa UFFin, Fidan, Kierrätyskeskuksen vaatteista niitä hintoja, mitä niistä pyydetään. Etenkin, kun monet ovat aika kulahtaneita.

Sitten, kun joku oikeasti myy siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita kirppiksellä edullisesti, niin ilmaiseksi pitäisi saada.

Kierrätyskeskuksen osalta olen kyllä eri mieltä. Just kävin Vantaan kierrätyskeskuksessa ja mukaan lähti mm. ihan hyväkuntoisia t-paitoja euron kappalehinnalla. UFF on kyllä naurettavan kallis, siellä käyn vaan jos on tasarahapäivät ja kaikki 1-3 euroa.

Vierailija
132/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset yrittää myydä ihme roskaa kirppiksillä. On nähty puoliksi käytettyjä kosteusvoidepurkkeja ja käytettyjä meikkejä. Yöks.

Sun kannattaa katsoo sellainan sivusto kuin paskimmat kirppislöydöt. :DDDD

Vierailija
133/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä 2½ viikkoa kirppiksellä toi 420 euron myynnin. Siitä pöytävuokra ja provisiot niin käteen jäi reilu 300e. Vaatteet olivat hyvälaatuisia merkkivaatteita hinnoitettuna noin 20% ostohinnalla sekä vanhoja H&M rytkyjä 1-2 euron hintaan. Myytyjä vaatteita oli yhteensä reilu 100. Oli ihan ok myynti, mutta ei välttämättä vaivan väärti kun joka toinen päivä sai käydä järjestlemässä pisteen.

Mitkä ihmeen provisiot? Koskaan kuullutkaan ja paljon olen kirpputoreja kierrellyt enkä myyjänä ikinä maksanut provisiota. Onko se jokin uusi asia?

Ihan yleistä taitaa olla, sopimustyyppejä on erilaisia.

Vierailija
134/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisivät edes puhtaita ja kunnossa olevia vaatteita. Tänään nähty mm. miesten Dressmanin t-paita jossa oli räkää valmiina pitkin rinnuksia (6e) ja kauttaaltaan nyppääntynyt New Yorkerin huppari (15e).

Vierailija
135/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo huomasin jo vuosia sitten että kirpparilla ei vanhat rytkyt myy vaikka hinta ois euron. Tampereella oli ennen Bonus kirppis josta sai juuri ja juuri käteen pöydän vuokran. Nyt siinä on Bueno ja hyvin onnistunut ja uudistunut konsepti. Sielä Tamperelaisten daamien vaatekaapin sisältö on koon mukaan siististi rekeissä, ei pöytiä eikä mitään ylimääräistä rompetta. Vaatekaupan tyyppinen.

Onkos täällä kirppisyrittäjä itse suitsuttamassa? :D Pari kertaa jaksoin käydä Buenossa kunnes totesin että samaa nuhjuista rättiä siellä on rekit täynnä vaikka kuinka olisivatkin eri tavalla järjestettynä.

Vierailija
136/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielisenä sinun ei tarvitse niitä ostella ja voit ihan hyvin marssia Prismaan ostamaan uudet purnukat. Joskus olen ostanut käytettyä kosmetiikkaa mutta en niitä ole itse käyttänyt vaan pomon luvalla tutkinut laboratoriossa niiden säilyvyyttä ja mahdollisia bakteerikantoja. Niin, eli toisen 'roska' voi olla toiselle aarre etenkin kun puhutaan terveysasioista.

Vierailija
137/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä oletetaan automaattisesti että mahdolliset ostajat on pihejä ja yritetään syyllistää kun eivät tuhlaile ehkä jo ennestään vähiä rahojaan johonkin mikä selkeästi kunnoltaan ylihinnoiteltu tai eivät vain tarvitse sitä? Ei varmastikaan kovinkaan moni ole ilmaiseksi mitään ruinaamassakaan mutta jokin järki olisi hyvä olla niin myytävien kuntoluokituksessa sekä hinnoittelussa. Ei ostaja ole vastuussa eikä syyllinen siihen ettei myyjä tienaa omasta mielestään tarpeeksi.

Vierailija
138/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Niin ei pidä tehdäkään eikä kaikki vaate kirpputoreilla ole vanhaa ja kulahtanutta. Tuntuu vain että väellä on aivan tyystin unohtunut kirpputorin perusidea.

Nämä vittuuntuneet valittajat on niitä kirppisjobbareita, joita vituttaa kun ne ei saa tavaroita niin halvalla että voisivat itse myydä ne muualla tuplahinnalla.

Vierailija
139/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos täällä kirppisyrittäjä itse suitsuttamassa? :D Pari kertaa jaksoin käydä Buenossa kunnes totesin että samaa nuhjuista rättiä siellä on rekit täynnä vaikka kuinka olisivatkin eri tavalla järjestettynä.

Ekaa kertaa kävin ja löysin hyviä rytkyjä, en mää siä silti joka viikko ravais. T. Asiakas

Vierailija
140/452 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielisenä sinun ei tarvitse niitä ostella ja voit ihan hyvin marssia Prismaan ostamaan uudet purnukat. Joskus olen ostanut käytettyä kosmetiikkaa mutta en niitä ole itse käyttänyt vaan pomon luvalla tutkinut laboratoriossa niiden säilyvyyttä ja mahdollisia bakteerikantoja. Niin, eli toisen 'roska' voi olla toiselle aarre etenkin kun puhutaan terveysasioista.

🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän