Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sitten monet ovat uskomattoman ahneita. Jos joku tuote on Annetaan ilmaiseksi-palstalla niin heti on ottajia. Jos sama tuote on ollut 2 e:n hinnalla myytävänä niin ei kiinnosta ketään kun on niin kallis.
Pikkusieluista touhua.Ei siitä jää voittoa pöytäkirppiksellä muuten. Ei ne pöydät ilmaisia ole. Rehti kauppias ei myöskään varasta. Meitä on tuhansia kirppisjoppareita, jotka saavat toimeentulonsa ostamalla halvalla ja myymällä eteenpäin.
Just niin. Itse eivät halua maksaa mitään, mutta olettavat että joku toinen on valmis maksamaan.
Itselläni juuri pöytä kirppiksellä ja minustakin huonommin ostetaan. Olen miettinyt hinnat niin että varmasti ei halvemmalla saa uutta mistään alesta tai henkkamaukasta, ja siistejä tavaroita ja vaatteita. Ehkä ihmisillä on vaan niin paljon kaikkea nykyään. Ehkä oikeatkin vaatekaupat kannattaa nykyään huonommin?
Itse kun olen etsinyt kirppareilta esim. huppareita, niin huomaa kyllä että moni pyytää liikaa. Nyppyyntynyt ja haalistunut huppari saattaa maksaa kirpparilla 20€. Oikea hinta olisi 5€.
Vierailija kirjoitti:
Monella on sellaista tahraista ja ryppyistä riepua tarjolla, että niitä en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi. Vielä kruununa päälle joko voimakas pesuaineen tai kellarin ummehtunut löyhkä.
Loppupeleissä ostaja päättää hinnan. Jos tavara ei kirppiksellä liiku, hinnat ovat liian korkeat tai myyt roskaa.
En tiedä missä kirppareille liikut mutta meidän kaupungin kirppareilla ei ole näkynyt likaisia eikä kulahtaneita vaatteita. Naapuri kehui että siistit, pestyt ja ehjät lastenvaatteet menevät kuumille kiville, samoin muut myyjät tekevät voittoa retrotuotteilla. Täällä ei ostaja päätä muuta kuin ostaa tuotteen tai ei osta ja silti kauppa käy. Sekin vaikuttaa että kirpputorin pitäjät huolehtivat liiketoiminnasta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.
Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.
Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?
Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.
5 euroa on aivan liikaa käytetyistä lastenvaatteista, sori vaan.
No, minulla kyllä on varaa maksaa viisi euroa käytetystä lastenvaatteesta ja olen maksanutkin, enemmänkin. Olen ostanut ulkovaatteita, huppareita, juhlavaatteita, kenkiä varalle, talvivaatteita, farkkuja. Kaikki merkkivaatteita totta kai.
Ei tuo kirjoittaja kirjoittanut että kaikki maksoi vitosen, vaan että viisi euroa tai ALLE.
Sinun antisi tähän ketjuun oli kyllä mitätön, mutta sinunkaltaisten ihmisten takia en halua itse enää kirppareilla myydä. Siinähän valitatte huonosta valikoimasta, kun syy on juuri teidänlaisten: ei keskituloiset tai sen yli, viitsi nähdä vaivaa enää.
Siinähän etsitte lapsillenne Nikea ja muuta käytettynä, että lapsi pysyisi mukana menossa ja "olisi kuten muutkin". Ostatte sitten uutena, kuten me muutkin :)
Ostin Hollisterin golitsit kirpparilta 30 eurolla, nyt on nivusista puhki! Huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tuote on "käyttämätön merkkivaate" ei merkitse että saat siitä kymppejä myydessäsi kirppiksellä.
Usein niitä merkkivaatteita on hillottu kaapissa viitisen vuotta ennenkuin todetaan ettei sittenkään laihduta tarpeeksi, ei tykätä siitä, skidit tai siippa kieltäytvät käyttämästä. Siinä vaiheessa se on jo vanha.Kirppiksen idea on kierrättää tavaroita halvalla.
Niin, halvalla. EI ilmaiseksi.
Täällä päin kirppisvuokrat on 6 päivää 30€ plus provisio 4%.
Jos haluaa päästä omilleen, pitäisi myydä ainakin 60 tuotetta tuossa ajassa, jos ajatellaan että myy euron kappale ja haluaa edes kolmekymppiä voittoa.
Omilleen pääsy = saa katettua kulut, ei vielä tule voittoa.
Voitto = rahaa jäi vielä kulujen jälkeen.
Ei ihme, että keskustelussa on omituisia näkemyksiä, kun peruskäsitteetkin ovat noin hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa kirpparillakävijöistä ei ymmärrä että sille myyjälle tulee kuluja siitä että ne asiat ovat myynnissä siellä kirpparilla. Ei se myyjä saa niitä rahoja puhtaana käteen.
Varmasti ymmärtää, mutta ei hinnat voi kuluista huolimatta olla uuden tasolla. Itse en ole löytänyt kirpparilta mitään ostettavaa, kun kaupasta saa halvemmalla.
Tämä on myös hyvä vaihtoehto. Lahjoittaa Ukrainaan, ei maksa mitään. Tavaralista mitä juuri nyt tarvitaan päivittyy koko ajan:
Kesällä 2½ viikkoa kirppiksellä toi 420 euron myynnin. Siitä pöytävuokra ja provisiot niin käteen jäi reilu 300e. Vaatteet olivat hyvälaatuisia merkkivaatteita hinnoitettuna noin 20% ostohinnalla sekä vanhoja H&M rytkyjä 1-2 euron hintaan. Myytyjä vaatteita oli yhteensä reilu 100. Oli ihan ok myynti, mutta ei välttämättä vaivan väärti kun joka toinen päivä sai käydä järjestlemässä pisteen.
Minua taas vituttaa myyjät, jotka yrittää saada tuotteestaan ylihintaa. Ihan sama että onko kyseessä kirpparit tai vaikka tori.fi. En todellakaan maksa tuotteesta sellaista hintaa, että vastaavan saa alennusmyynneissä samaan hintaan tai halvemmalla uutena. Sellainen 10-20% uuden hinnasta on käytetystä ok pyyntihinta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni juuri pöytä kirppiksellä ja minustakin huonommin ostetaan. Olen miettinyt hinnat niin että varmasti ei halvemmalla saa uutta mistään alesta tai henkkamaukasta, ja siistejä tavaroita ja vaatteita. Ehkä ihmisillä on vaan niin paljon kaikkea nykyään. Ehkä oikeatkin vaatekaupat kannattaa nykyään huonommin?
Itse kun olen etsinyt kirppareilta esim. huppareita, niin huomaa kyllä että moni pyytää liikaa. Nyppyyntynyt ja haalistunut huppari saattaa maksaa kirpparilla 20€. Oikea hinta olisi 5€.
Uusi huppari maksoi juuri äsken Tokmannin alerekissä 5€, miksi maksaisin kulahtaneesta saman hinnan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.
Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.
Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?
Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.
5 euroa on ihan normihinta esim. lasten kumisaappaille ja takista voi pyytää jopa 5-10 euroa. Kierrän paljon kirppiksiä ja ostan lasten vaatteet kirppikseltä.
Eikö nämä iänikuiset "kirpparien tarkoitus on vain päästä tavarasta eroon ja saada siitä hyvä mieli" -jankuttajat tajua, että tällä "periaatteella" he vain varmistavat, että kirppareilta löytyy aina vain vähemmän ja vähemmän hyvää tavaraa?
Kirpparien tarkoitus oli alunperin muuttaa tarpeeton tavara rahaksi. Piste. Ne alkoivat aikana jolloin oli vielä olemassa osto- ja myyntiliikkeitä; kirpparit eliminoivat sen välikäden, ja hinta oli se kohtuullinen välimaasto, joka oli sekä ostajalle että myyjälle hyvä diili.
Nykyään monien ostajien mielestä myyjien pitäisi olla suorastaan kiitollisia, jos joku suostuu heidän "romujaan ja rättejään" ottamaan vastaan. (Miksi te edes haluatte niitä kehnoja "romuja ja rättejä"?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on sellaista tahraista ja ryppyistä riepua tarjolla, että niitä en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi. Vielä kruununa päälle joko voimakas pesuaineen tai kellarin ummehtunut löyhkä.
Loppupeleissä ostaja päättää hinnan. Jos tavara ei kirppiksellä liiku, hinnat ovat liian korkeat tai myyt roskaa.
En tiedä missä kirppareille liikut mutta meidän kaupungin kirppareilla ei ole näkynyt likaisia eikä kulahtaneita vaatteita. Naapuri kehui että siistit, pestyt ja ehjät lastenvaatteet menevät kuumille kiville, samoin muut myyjät tekevät voittoa retrotuotteilla. Täällä ei ostaja päätä muuta kuin ostaa tuotteen tai ei osta ja silti kauppa käy. Sekin vaikuttaa että kirpputorin pitäjät huolehtivat liiketoiminnasta kunnolla.
Lastenvaatteet on ihan eri asia, koska lapset kasvaa ja siksi se lastenvaatteiden liikkuminen taloudesta toiseen on ihan erilaista kuin aikuisten osalta. Voin jättää kengät ostamatta itselleni jos ei löytynyt kivoja halvalla, mutta lapselle ne on pakko ostaa tai sillä ei ole kenkiä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi huppari maksoi juuri äsken Tokmannin alerekissä 5€, miksi maksaisin kulahtaneesta saman hinnan?
Kaikki kirppiksellä myytävä tavara ei ole kulahtanutta. Tiedän, koska kiertelen itsekin paljon ja vielä seudulla, jossa kirppareita ja siten kilpailua riittää.
Joukossa on aina sekä rikkinäisten ja likaisten ylihintaan myyvää porukkaa että hyviä vaatteita kohtuuhintaan myyviä.
En itse ostaisi hupparia, joka on uutena alennuksessa viisi euroa. Se kertoo, että kyseessä ei ole mikään laatutavara, vaan että ko. huppari luultavasti menee huonoksi muutamassa pesussa. Jos olisi pakko valita, ostaisin joko kirpparilta kohtuuhintaisen ja laadukkaamman hupparin tai kaupasta laadukkaan hupparin vaikka sitten täyteen hintaan.
En itse ole vaatteiden ostelija siinä mielessä, että harkitsen tarkkaan mitä haluan ja mitä haluan maksaa ja mikä on tarpeeksi hyvää laatua minulle. Mutta meillä on kolme lasta ja heille pyrin ison osan vaatteista ostamaan käytettynä.
Tällainen mollaaminen että kaikki vaatteet olisi kirppiksillä kulahtaneita ja ylihintaisia, on niin väsynyttä, että itse en ainakaan jaksa tätä keskustelua enää. Vänkää niin paljon kuin jaksat, ihan sama. Jääpähän oikeasti laadukkaat vaatteet sitten meille muille ja sinä kuljet juuri sellaisissa ryysyissä (Tokmannin vitosen huppari) kuin miksikä kuvailet kirppistarjontaa.
Ap entäs sitte? miks myyt krääsää ja miksi alunperin ees käytit rahaa juttuihin joista kukaan muu kuin sinä ei halua maksaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 euroa on ihan normihinta esim. lasten kumisaappaille ja takista voi pyytää jopa 5-10 euroa. Kierrän paljon kirppiksiä ja ostan lasten vaatteet kirppikseltä.
Noilla hinnoilla saa monesti ihan uusia, aikuisten takinkin ostin Lidlistä kympillä, ja ihan hyvä takki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää huppareita? Ei kukaan muu kuin tyylitajuton juntti.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas vituttaa myyjät, jotka yrittää saada tuotteestaan ylihintaa. Ihan sama että onko kyseessä kirpparit tai vaikka tori.fi. En todellakaan maksa tuotteesta sellaista hintaa, että vastaavan saa alennusmyynneissä samaan hintaan tai halvemmalla uutena. Sellainen 10-20% uuden hinnasta on käytetystä ok pyyntihinta.
No kerroppa miksi ne myyjät sinua vituttaa? Eihän sinua mikään pakota niitä tavaroita ostamaan. Vituttaako kaupassakin kaikki tavarat, jotka ovat sinulle liian kalliita?
Juu, kannattaa oikeasti käyttää niitä kalliita vaatteita ja tavaroita, joita ostatte, ei niistä kirpparilla edes ehjinä ja käyttämättöminäkään makseta, kuin hyvässä lykyssä puolet sen alkuperäisestä hinnasta. Hyvin harvat kirppiskiertelijät pitävät pari prosenttia normaalia vähemmän maksavaa merkkituotetta löytönä.
Sitä entisenä kirppismyyjänä kyllä inhosin kun ihan hyvätuloiset ihmiset tinki sitkeästi jostain 1-3 euroa maksavasta tyhjänpäiväisestä roinasta. Jos oikeasti olisitte fiksuja rahankäyttäjiä, niin jättäisitte sen kuluneen lampunvarjostimen, hirnuvan herätyskellon tai lasiflamingon kirpparin hyllylle sen sijaan, että koette jäävänne voitolle sen sijaan että maksatte siitä 1,25 e 1,5 e:n sijasta.
Riidan haastamista huvin ja urheilun vuoksi tuo oikeasti vain on, hankkikaa se voittajafiiliksenne jostain muualta.