Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Hintapoliisit kiertää kirppiksiä ja haukkuu hinnat alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan 29 euroa yhdestä pöytäpaikasta. Miksi minun pitää seistä ilmaiseksi myymässä. Suomalaiset on eri pihejä.
Kukaan ei pakota. Oma valintasi. Ei ole muiden vastuulla maksaa pöytäpaikkaasi. Jos itse teet sen valinnan että ostat pöytäpaikan ja menet sinne tuotteitasi myymään, se riski on yksinomaan sinulla vastuullasi ettet saa myyntituotostasi edes kasaan pöytäpaikan hintaa.
Tästä syystä en myy enää hyväkuntoisia tavaroitani kirppiksellä, vaan heitän suoraan roskiin. En viitsi nähdä sitä vaivaa, että pesen, silitän, hinnoittelen, roudaan tavarat paikalle, käyn päivittäin siivoamassa myllätyt kasat järjestykseen, maksan heikosta myynnistä pöytävuokran ja myyntiprovision ja tavarat eivät mene kaupaksi, koska ostajat haluavat kaikki tuotteet eurolla. Ei maksa vaivaa.
Kukin tavallaan. Itse toisinaan käyn katselemassa kirppiksillä ja joskus löydän sieltä jotain mukaanikin ja hintakin on aina ollut järjissään. Ei yli eikä ali. Jos tuote on mikä sattuu olemaan hakusessa, siisti ja riittävän hyväkuntoinen, ostan sen. Myyjien mielikuvitusleikkejä en ala leikkimään. Niitäkin on nähty ja koettu.
Harvoin on mitään järkevällä hinnalla myynnissä. Arviolta kerran viidestä käynnistä löytyy jotain mille olisi käyttöä ja hinta kohdillaan. Monesti kyllä löytynyt keräilytavaroita halvalla. Mm. peltitauluja (vanhoja siis, ei uustuotantoa) euron - kaks per kpl ym. Itsellä koristeena tallissa, nyt noista saisi 20-40€/kpl., mutta en ole myymässä. Sitten random elektroniikkaa voi löytyä välillä halvalla.
Vaatteita en muista että olisin oikeastaan koskaan löytänyt sopivaa kokoa ja omaan makuun sopivaa muutenkaan. Paitsi silloin kun niiden hinta on ollut uutta kalliimpi/ lähelle uuden hinta. Kympin erolla ostan mieluummin uuden.
Vierailija kirjoitti:
Auton 12V pistokkeeseen menevä usb laturi kirppiksellä 10e, Motonetissä uutena 6,99e...
Tuohon tulee päälle postikulut
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sitten monet ovat uskomattoman ahneita. Jos joku tuote on Annetaan ilmaiseksi-palstalla niin heti on ottajia. Jos sama tuote on ollut 2 e:n hinnalla myytävänä niin ei kiinnosta ketään kun on niin kallis.
Pikkusieluista touhua.
Ei siitä jää voittoa pöytäkirppiksellä muuten. Ei ne pöydät ilmaisia ole. Rehti kauppias ei myöskään varasta. Meitä on tuhansia kirppisjoppareita, jotka saavat toimeentulonsa ostamalla halvalla ja myymällä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton 12V pistokkeeseen menevä usb laturi kirppiksellä 10e, Motonetissä uutena 6,99e...
Tuohon tulee päälle postikulut
Eikä tullut kun kävin paikallisesta liikkeestä hakemassa.
Se on sääli luonnon kannalta, että hinnat täytyy laittaa niin alas että saa myydä aika paljon että saa edes vuokrasta vaaditun hinnan takaisin.
Jotkut puhuu täällä "liiketoiminnasta". Ei kai se ihan liiketoimintaa ole jos haluaa löytää uuden käyttäjän eikä vaan heittää romutettavaksi / kierrätettäväksi ja saada edes omansa takaisin kaikesta hinnoitteluun ja viemiseen ja pöydän järjestelyyn kuuluvasta vaivasta.
Melkeinpä ainoa syy miksi itse olen pitänyt silloin tällöin kirpparia on se, että tavaran jätekatoksiin ja keräyksiin vieminen tuntuu siltä, että olen vaan kuluttanut turhaan niin rahoja kuin luontoa. Toki siitä hyvä mieli tulee jos edes vähän saa vaivanpalkkaa.
Tavaran tuottaminen ja tänne kaukoaasiasta tuominen on nykyisin liian helppoa ja halpaa.
Ehkä meidän kaikkien pitäisi vähentää kuluttamista reilulla kädellä kun kukaan ei ole tyytyväinen, ei ostaja eikä myyjä kirppareilla, ja hukumme tavaraan, ja ainoastaan minimalistit ja kon-marittajat onnistuvat kai välttymään ylimääräiseltä taakalta, millaiseksi tavaranpaljous johtaa.
Sitten toisaalta markkinatalous ei toimi jos ei aina vaan osteta ja kuluteta enemmän kuin edellisenä vuonna kansakuntana?
Kai tämä hulluus tulee pian tiensä päähän jonkun luonnonmullistuksen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin olen ajatellut, että pois omista käsistähän nämä on tarkoitus saada, ja olen pyytänyt ihan minimaalista hintaa. Vaatteita en ole myyntiin laittanut, vaan kaikenlaista tavaraa. En koskaan myy missään varsinaisella kirpputorilla, koska sen pitäjä ottaa melkoisen hinnan kuitenkin jostain yhdestä viikostakin. Kerran oli nettoni alle kympin. Sen katsoin jo huonoksi siksi, että olihan se aika homma viedä ne tavarat ja hinnoitella kaikki erikseen.
Olen myynyt kesäisin rompetoreilla, joissa aina ei oteta paikkamaksuakaan tai sitten se on jotain kympin verran.
Myin alkukesästä äitini kuolinpesän tavaraa, jota oli tosi paljon.
Hiukan se masensi, kun ihmiset tinki vielä muutenkin alhaista hinnoista. Miten on muka mahdotonta maksaa ehjästä kukkamaljakosta 50 senttiä? Siitäkin pyydettiin alennusta tai jopa että eikö saisi ilmaiseksi.
Käyttämätön laadukas kausivalosarja, josta pyysin 2 euroa, tarjottiin 1 euro.
Vielä pakkauksessa ollut arabian uunivuoka, aivan käyttämätön siis, pyysin 5 euroa, eikö saisi kolmella...
Oikeasti tollanen masentaa. Matkustin kuitenkin toiselle paikkakunnalle ja maksoin paikkamaksun.
No minä suostuin ja annoin jopa ilmaiseksi. Pääsin tavarasta eroon, mutta olen sitä mieltä, että tuollainen käytös tappaa kirpputorimyynnin pikkuhiljaa.
Nuo ilmaiseksi pyytäjät voivat myydä tuotteita muualla kelpo hintaan. Ei kannata antaa tuollaisille mitään.
Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.
Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.
Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?
Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.
Olen jo vuosien ajan vienyt ihan uuttakin tavaraa keräyslaatikkoon. Ajattelen, että se on eräänlaista hyväntekeväisyyttä minulta. Mitä vähemmän vaatetta ja kenkiä, sen parempi. Siihen pyrinkin jatkossa. Nyt olen viime kuukausina vienyt ilmaiskeräykseen ainakin 8 muovipussillista vaatetta. Ajattelen, että jos en itse pidä jotain, joku muu voi hyötyä ja pitää sitä. Ihminen tarvitsee lopulta aika vähän tavaraa ja vaatetta. T-paitojakin on varmasti itse kullakin aivan liikaa, itsellänikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin olen ajatellut, että pois omista käsistähän nämä on tarkoitus saada, ja olen pyytänyt ihan minimaalista hintaa. Vaatteita en ole myyntiin laittanut, vaan kaikenlaista tavaraa. En koskaan myy missään varsinaisella kirpputorilla, koska sen pitäjä ottaa melkoisen hinnan kuitenkin jostain yhdestä viikostakin. Kerran oli nettoni alle kympin. Sen katsoin jo huonoksi siksi, että olihan se aika homma viedä ne tavarat ja hinnoitella kaikki erikseen.
Olen myynyt kesäisin rompetoreilla, joissa aina ei oteta paikkamaksuakaan tai sitten se on jotain kympin verran.
Myin alkukesästä äitini kuolinpesän tavaraa, jota oli tosi paljon.
Hiukan se masensi, kun ihmiset tinki vielä muutenkin alhaista hinnoista. Miten on muka mahdotonta maksaa ehjästä kukkamaljakosta 50 senttiä? Siitäkin pyydettiin alennusta tai jopa että eikö saisi ilmaiseksi.
Käyttämätön laadukas kausivalosarja, josta pyysin 2 euroa, tarjottiin 1 euro.
Vielä pakkauksessa ollut arabian uunivuoka, aivan käyttämätön siis, pyysin 5 euroa, eikö saisi kolmella...
Oikeasti tollanen masentaa. Matkustin kuitenkin toiselle paikkakunnalle ja maksoin paikkamaksun.
No minä suostuin ja annoin jopa ilmaiseksi. Pääsin tavarasta eroon, mutta olen sitä mieltä, että tuollainen käytös tappaa kirpputorimyynnin pikkuhiljaa.Nuo ilmaiseksi pyytäjät voivat myydä tuotteita muualla kelpo hintaan. Ei kannata antaa tuollaisille mitään.
Missähän se muualla on?
Ja minulla on myös Torissa myynnissä kaksi pyörää, toinen lapselle sopiva maastopyörä ja toinen naisten pyörä jota kauppaan anopin puolesta.
Ihmiset laittaa viestiä, että kulkeutuuko toiseen maakuntaan tai kaupunkiin ja varmaan satanen on ok?
Mitä hittoa!? Onko nettiostaminen jotenkin sekoittanut ihmiset, että kirppiskaupassakin oletetaan kotiinkuljetuksen kuuluvan hintaan?
Ei se ole potentiaalisen ostajan vika jos tarjonta ei vastaa tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tossa just päälle-pois ja ihan totta, mitään ei haluta ostaa, vaikka meillä hinnat tosi alhaiset. Käyttämättömistä merkkivaatteista ja -kengistäkään ei saa mitään.
Kertoisitko paljonko on ei mitään?
Eli mikä vaate oli myynnissä ja paljonko sen hinta?No esim. EA7 neule, näytti nettikaupoissa olevan 90-110€, meillä 15, kymppiin ois tingitty, laput siis oli vielä kiinni eli näkyi heti ett on käyttämätön.
Aivan liian kallis. Itse maksan neuleesta korkeintaan vitosen, merkki kuin merkki.
Neule voi maksaa uutena 500 euroa. Et kyllä saa sitä 5 eurolla. Joku muu ostaa tuollaisen jopa 100 eurolla.
Se, että tuote on "käyttämätön merkkivaate" ei merkitse että saat siitä kymppejä myydessäsi kirppiksellä.
Usein niitä merkkivaatteita on hillottu kaapissa viitisen vuotta ennenkuin todetaan ettei sittenkään laihduta tarpeeksi, ei tykätä siitä, skidit tai siippa kieltäytvät käyttämästä. Siinä vaiheessa se on jo vanha.
Kirppiksen idea on kierrättää tavaroita halvalla.
Kirpputoreilla myydään nykyään todella huonolaatuista tavaraa. En tiedä, onko tässä taustalla se että kun suurin osa ostaa nykyään lähinnä niitä huonolaatuisia henkkamaukkarättejä niin ne vaatteet on parin vuoden käytön jälkeen jo ihan roskiskamaa, mutta ihmiset on silti sitä mieltä että niistä pitäis saada jotain. Kyllä mä olen valmis maksamaan laatuvaatteista käytettynäkin, niitä kulahtaneita riepuja sen sijaan en halua edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kirppispöytä pari viikkoa sitten. Myynnissä vaatteita nuorelle tytölle (152cm ja siitä eteenpäin xs ja s -kokoihin) sekä tytölle kokoa 122cm-134cm.
Ihan tavallisia vaatteita, ja myös ihan muodikkaita vaatteita. Ehjiä ja puhtaita, tarkistin tuhat kertaa. Pesty hajusteettomilla pesuaineilla.
Kaupaksi meni vain merkkivaatteet (Nike ja Adidas), muutama ulkovaate sekä pöydässä olleet lelut. Kaikki vaatteet oli alle viisi euroa kappale. Väitättekö, että sekin oli liikaa?
Jäin voitolle noin satasen, ja se ei ole enää minkään vaivan väärti. Aion tästä lähtien lahjoittaa kaiken pois, tutuille ja tuntemattomille. Ei kiinnosta enää siivota kirppiskävijöiden jättämiä sotkuja.
5 euroa on aivan liikaa käytetyistä lastenvaatteista, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tuote on "käyttämätön merkkivaate" ei merkitse että saat siitä kymppejä myydessäsi kirppiksellä.
Usein niitä merkkivaatteita on hillottu kaapissa viitisen vuotta ennenkuin todetaan ettei sittenkään laihduta tarpeeksi, ei tykätä siitä, skidit tai siippa kieltäytvät käyttämästä. Siinä vaiheessa se on jo vanha.Kirppiksen idea on kierrättää tavaroita halvalla.
Niin, halvalla. EI ilmaiseksi.
Täällä päin kirppisvuokrat on 6 päivää 30€ plus provisio 4%.
Jos haluaa päästä omilleen, pitäisi myydä ainakin 60 tuotetta tuossa ajassa, jos ajatellaan että myy euron kappale ja haluaa edes kolmekymppiä voittoa.
Monet kuvittelee, että kuluneen merkkituotteen voi myydä samalla hinnalla kun sen on alunperin itse ostanut. Törmäsin juuri tänää Reiman toppapukuun, polvet oli kulunut puhki ja hintaa sillä oli 100 euroa. No eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. 🤦
Ei hirveästi kiinnosta nämä kirpputorit. Mullakin olis mm. Sorel Winter Carnival WP talvikengät, noita käytetty alle 5 kertaa. Maksavat uutena 90-140e. En jaksa niitä alkaa kaupata jollain 10 eurolla ja vääntää vielä siitäkin hinnasta, joten lahjoitan ne johonkin vaatekeräykseen.