Vitu##aa ihmisten piheys kirpputorilla
Mitään ei osteta vaan kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen halunut pitkään nähdä leffan Bernard ja Doris. Ilahduin kun löysin dvd:n kirpikseltä kunnes ilmeni yksi ongelma, tämän yhden käytetyn dvd:n hinta oli 25€:D Johan mä saan hbo:n halvemmalla missä on ton leffan lisäksi vaikka mitä muuta katsottavaa.
Oletko varma ettet katsonut väärin ja oikeasti ollut 2,5ekkua?
Olen koska siinä oli myyjä paikalla ja tarjosin leffasta 10€ mutta ei kelvannut.
Olen suht hyvätuloinen, mutta mielelläni ostan käytettyä. Valitettavasti kirppiksiltä ei vaan tahdo löytyä niin hyvää tavaraa, että niistä viitsisi maksaa. Vaatteet ovat usein tunkkaisia, yhdessä läjässä, josta pitäisi penkoa ja ihan liian paljon on myynnissä venähtänyttä, kulahtanutta ja huonolaatuista vaatetta, josta vielä pyydetään käsittämättömiä summia.
Suosinkin mieluummin käytettyjen vaatteiden liikkeitä (esim. Uff tai Moody Monday), joissa kauppa on jo tehnyt esityön eli lajitellut tuotteet ja jättänyt pois huonoksi menneet. Esityöstä huolimatta hinta on usein kuitenkin näissä liikkeissä edullisempi kuin yksityisillä myyjillä.
Jos ostajalla on pihiys, niin myyjällä taitaa olla ahneus. Kyllä kirppiksien perusajatus kuitenkin on se, että tavara kiertää, mutta eihän se kierrä, jos hinnoittelu on poskellaan ja tavara kelvotonta.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli suunnitelmissa mennä myymään kirppikselle muuton edeltä tavaraa, mutta vein kaikki hyväntekeväisyyskirppikselle. On ollut niin työlästä myydä yksitellen vaatteita ja tavaroita. Hinnat on tarvinnut laittaa niin alas että ei niin alhaisella hinnalla kehtaa myydä. Torin annetaan-osasto kyllä pelittää hienosti myös.
Muutettiin suht syrjäisestä paikasta niin kirppiskamat meni lyhentämättömänä vaihtolavalla kaatopaikalle.
Maksoi reilun 500e mutta helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisen parin vuoden aikana törmännyt mm. kulahtaneisiin, likaisiin "merkki"vaatteisiin, joiden hinta pyörii 15-25 euron tietämillä. Käytetyt, linttaan astutut Converset 30 euroa. Kaupanpäällisinä saatu Elloksen 90-luvun kahvisetti 20 euroa.
Myyjissä ei vissiin ole mitään vikaa?
Ei se ole tyhmä, joka pyytää. Se on, joka maksaa.
Ja kaikista tyhmin on se joka pyytää ja vetäsee herneen nenään kun kukaan ei maksa.
Mua taas vi##uttaa ahneet kirppismyyjät, jotka kokevat että ostajien tulee maksaa heidän tuotteistaan ylihintaa.
Olin männä vuonna sisäkirppiksellä kahden kaverin kanssa myymässä. Sain yli 250€ ja kaverit paljon vähemmän. Ihmettelivät että miksi mulla meni melkein kaikki tavarat, he sai viedä takaisin kotiin. Mulla oli hinta XX ja jos asiakas tinki Xx sanoin ok, kelpaa. Yksi ältsin keltainen takki jäi käsiin, se ei kelvannut vaikka oli pitämätön. Niin ja oli ihan ok tavaraa, ei roinaa. Päämäärä oli päästä eroon, ei tehdä voittoa.
Kaikilla taitaa jo olla kaapit täynnä turhaa roinaa.
Myyjän tulee ymmärtää, ettei voi ketään pakottaa ostamaan roiniaan yhtään mihinkään hintaan. Ostaja päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tossa just päälle-pois ja ihan totta, mitään ei haluta ostaa, vaikka meillä hinnat tosi alhaiset. Käyttämättömistä merkkivaatteista ja -kengistäkään ei saa mitään.
Kertoisitko paljonko on ei mitään?
Eli mikä vaate oli myynnissä ja paljonko sen hinta?
No esim. EA7 neule, näytti nettikaupoissa olevan 90-110€, meillä 15, kymppiin ois tingitty, laput siis oli vielä kiinni eli näkyi heti ett on käyttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteet laitan suosiolla vähänkäytetty.fi tai vastaaviin.Parin vuoden välein vien myös kirppikselle,mutta menee pienemmillä hinnoilla.Itsemyyntikirppiksillä menee vielä halvemmalla ja monesti on tosi aggressiivisesti tinkiviä.Rupeaa lähinnä ärsyttämään kun joku tinkiin norm60e hyväkuntoiset lasten kengät 2e (pyynti 6e) ja nettikirppiksellä nuo menee heti esim 10-15e.
Mistä muuten johtuu että viimeaikoina kirpareilla on tarjolla entistä huonompikuntoista tavaraa?Oletin joten että päinvastoin jos sellaisetkin myy rahapulassa ketkä ei ennen ole myyneet...
On kyllä ihan liikaa tosi huonokuntoista ja likaista tavaraa.
Katselin villakangastakkia, se maksoi 50€. Kauluksessa oli varsin paksu kerros meikkivoidetta ja pari nappia puuttui.
Lapselle katsoin jotain merkkihupparia. Kymppi hintaa. Selässä nyrkin mentävä reikä ja etupuoli erittäin tahrainen. Oikeastiko joku olettaa että kaupaksi menee, kun on jotain merkkiä?
Kukkaruukussa on mullan jämät, rikkinäisestä muumimukista halutaan 20€.... oikeesti, jotain rajaa.
Huvittavia on nää ostajat, pyörivät jokapäivä pöytien ympärillä sotkevat pöydät ja valittavat kallista hinnoista, sitten samat ostavat kaupasta merkkivaatteita, ja ei ollut kallis maksoi vain 150€
Uudet vaatteet on nykyään kalliita vaikka laatu on ala-arvoista. Siirryn seuraavaksi kirpparille jos etsin ihan käyttövaatetta. Jos ostan kirpparilta vitosella vaikka t-paidan joka ok-kunnossa, on se joko uusi tai laadukas kun on kestänyt pesuja. Nykyään kaupassa se t-paita maksaa 20-40 euroa ja on heti pesun parin jälkeen tuhannen ryppyinen ja kulahtanut. Haluan vain vaatteita joita ei tarvitse silittää vaan riittää ravistelu kosteana ja henkarilla kuivaessa siliää kohtuulliseen kuntoon. Nykyään tämä vaatimus on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen halunut pitkään nähdä leffan Bernard ja Doris. Ilahduin kun löysin dvd:n kirpikseltä kunnes ilmeni yksi ongelma, tämän yhden käytetyn dvd:n hinta oli 25€:D Johan mä saan hbo:n halvemmalla missä on ton leffan lisäksi vaikka mitä muuta katsottavaa.
:D Tuskin on maksanut uutenakaan puolet tuosta
Nyrkkisääntönäni on, että maksan käytetystä tuotteesta max 50% siitä mitä uudesta tuotteesta pyydetään netissä. 50% maksan jos tuote on hyvässä kunnossa. Paljon käytetty tuote>maksan 1€ tai 2€.
Uutena kannattaa ostaa vain välttämättömimmät, koska et koskaan saa rahojasi takaisin. Hinta laskee jo kun kannat kaupasta ulos.
Näin minäkin olen ajatellut, että pois omista käsistähän nämä on tarkoitus saada, ja olen pyytänyt ihan minimaalista hintaa. Vaatteita en ole myyntiin laittanut, vaan kaikenlaista tavaraa. En koskaan myy missään varsinaisella kirpputorilla, koska sen pitäjä ottaa melkoisen hinnan kuitenkin jostain yhdestä viikostakin. Kerran oli nettoni alle kympin. Sen katsoin jo huonoksi siksi, että olihan se aika homma viedä ne tavarat ja hinnoitella kaikki erikseen.
Olen myynyt kesäisin rompetoreilla, joissa aina ei oteta paikkamaksuakaan tai sitten se on jotain kympin verran.
Myin alkukesästä äitini kuolinpesän tavaraa, jota oli tosi paljon.
Hiukan se masensi, kun ihmiset tinki vielä muutenkin alhaista hinnoista. Miten on muka mahdotonta maksaa ehjästä kukkamaljakosta 50 senttiä? Siitäkin pyydettiin alennusta tai jopa että eikö saisi ilmaiseksi.
Käyttämätön laadukas kausivalosarja, josta pyysin 2 euroa, tarjottiin 1 euro.
Vielä pakkauksessa ollut arabian uunivuoka, aivan käyttämätön siis, pyysin 5 euroa, eikö saisi kolmella...
Oikeasti tollanen masentaa. Matkustin kuitenkin toiselle paikkakunnalle ja maksoin paikkamaksun.
No minä suostuin ja annoin jopa ilmaiseksi. Pääsin tavarasta eroon, mutta olen sitä mieltä, että tuollainen käytös tappaa kirpputorimyynnin pikkuhiljaa.
Maksan 29 euroa yhdestä pöytäpaikasta. Miksi minun pitää seistä ilmaiseksi myymässä. Suomalaiset on eri pihejä.
Paljon rosvotaan myös eli sekin miinuksena teille jotka valitatte että täytyy maksaa tavaroista.
Yhdellä kirppiksellä oli kulahtaneet valkoiset tennarit 20 euroa🤣🤣 arvatkaa ostinko?
Itse myyn kalliimmalla usein kuin olen itse hankkinut mm. Kalusteita, lamppuja, kelloja jne.
Ostin Turun torilta kauniin vanhan lyhdyn kuparista oisko 10 euroa sekä erittäin kauniit kynttilän jalat . Siellä oli paljon hienoa tavaraa myynnissä.
En silti maksa vanhasta tavarasta enemmän kuin uutena!