Asumistuki pienenee todella paljon
Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?
Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.
Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.
Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.Ei me työttömät toisten kustannuksella kultamusukka eletä, vaan omilla rahoilla ,jotka maksettiin veroina ennakkoon aiempina vuosia. Valtio on ne sijoittanut, säästänyt, jne saanut voittoa...me siis eletään ihan omilla rahoillamme.
oikeen kauvan ku on sielä yksiössä työttömänä ollu ni alkaa selittää tollasta paskaa.kyllä työttömät elelee toisten rahoilla
Ei vaan omillamme. Maksettiin veroistamme teille eläkkeet, lapsilisät, sairaslomarahat, yms, nyt otetaan osamme takas OMISTAMME!
ei työtön käytännössä mitään veroja maksa
No samalla logiikalla sitten ei työssäkäyväkään!
Maksettiin aikamme muiden äitiyspäivärahat, lomarahat, yritystuet, taideapurahat, ( huh!) Kiasmat, oopperat, eduskunnan remontit, musiikkitalot, kans edustajien lorvimiset, lapssilisät, taideapurahat, tiedeapurahat, puoluetuet palkasta, muista tuloista. JA NYT OTAN TAKAS OMANI!!
KJÄH KJÄH ! KYLLÄPÄ SUA RISOOO....
HAHAHAHAHA!!!
Se nyt vaan olis tyhmää maksaa liikaa kato
Tyhmä paljon tekee, viisas pääsee vähemmällä
Ja sit haen 5v taideapurahan romaaninkirjottamiseen ja taide eläkkeet päälle!! Ainaki 300 000 ärsyttääkö????
Näin eliitti elää!
Jos olet kaiken tuon kustantanut maksamillasi veroilla, niin miten ihmeessä sulla ei ole jäänyt mitään säästöön? Sullahan on täytynyt olla ihan hurjat palkkatulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan halvempaan asuntoon muuttamisesta. Paha vain, että ainakin tässä kaupungissa halvinkin asunto maksaa 21000 eoroa eikä kämppää juuri vuokratakaan alle 500 euroa kuussa. Tarkistin tänään useilta nettisivuilta. Jos muuttaa maalle, siellä ei joko ole työpaikkoja tai julkinen liikenne on onneton. Eli aikamoinen pattitilanne, jos halvempaa asuntoa etsii.
kimppakämppä sitten.
Aikuiset ihmiset kimppakämppään? Järjetön ehdotus. Eihän soluissakaan halua enää asua opiskelijatkaan. Mennään sitten samantien kommuuniasumiseen 1950-luvun neukkulan tyyliin.
Jos elää yhteiskunnan tukien varassa, niin luulisi sen kimppakämpänkin kelpaavan, jos vaihtoehtona on täysi kodittomuus. Tässä hyvinvointiyhteiskunnassa on menty ihan liian pitkälle, jos ihmisillä on varaa valittaa asunnosta, jossa he saavat asua ilmaiseksi.
Mitä hittoa sä tarkotat. Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000 ja 200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työttömiä on 90 000 aktivoitu eli he on työpaikoilla töitä tekemässä palkkatuella, työkokeiluissa ja kuntouttavassa työtoiminnassa.
Kokoomuksen ainoa tarkoitus on ajaa kaikki nälkärajalle jotta heistä saadaan ilmaista työvoimaa. Jotta kaikki nykyisin työlliset voidaan potkia pihalle ja järjestää takaisin tekemään samaa työtä 9€ päivä. Ei kokoomusta kiinnosta kuin EK joka on tämän heille kertonut, tämän ohjelman mukaan orpo toimii ja heiltähän hän palkkansa saakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan halvempaan asuntoon muuttamisesta. Paha vain, että ainakin tässä kaupungissa halvinkin asunto maksaa 21000 eoroa eikä kämppää juuri vuokratakaan alle 500 euroa kuussa. Tarkistin tänään useilta nettisivuilta. Jos muuttaa maalle, siellä ei joko ole työpaikkoja tai julkinen liikenne on onneton. Eli aikamoinen pattitilanne, jos halvempaa asuntoa etsii.
Puhkase pattis,mee parturiin ja oikeisiin töihin.
Mitä merkitystä asutko työttömänä Puolangalla tai Vantaalla kun et kuitenkaan koskaan töihin minnekään kelpaa?Yrittäjät on se suurin kärsijä, kun ihmiset lopettaa kuluttamisen.
Ja 60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat vähenevät yrityksillä sitäkin kautta.
Yrittäjät ei saa enää asumistukea kohta omistusasuntoon.
Naiset ei ota kestoväriä hiuksiin eikä permanenttikiharoita, kun ansiosidonnaista leikataan.
Parturin pitää maksaa omistusasunto niillä tuloilla mitä saa, kun omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Mitä ihmettä selität? Se on työssäkäyville ja yrittäjille ihan normaalitilanne, että asuminen maksetaan niillä tuloilla mitä työstä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?
Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.
Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.
Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.Ei me työttömät toisten kustannuksella kultamusukka eletä, vaan omilla rahoilla ,jotka maksettiin veroina ennakkoon aiempina vuosia. Valtio on ne sijoittanut, säästänyt, jne saanut voittoa...me siis eletään ihan omilla rahoillamme.
oikeen kauvan ku on sielä yksiössä työttömänä ollu ni alkaa selittää tollasta paskaa.kyllä työttömät elelee toisten rahoilla
Ei vaan omillamme. Maksettiin veroistamme teille eläkkeet, lapsilisät, sairaslomarahat, yms, nyt otetaan osamme takas OMISTAMME!
Maksettiin aikamme muiden äitiyspäivärahat, lomarahat, yritystuet, taideapurahat, ( huh!) Kiasmat, oopperat, eduskunnan remontit, musiikkitalot, kans edustajien lorvimiset, lapssilisät, taideapurahat, tiedeapurahat, puoluetuet palkasta, muista tuloista. JA NYT OTAN TAKAS OMANI!!
HAHAHAHAHA!!!
Ja sit haen 5v taideapurahan romaaninkirjottamiseen ja taide eläkkeet päälle!! Ainaki 300 000 ärsyttääkö????
Näin eliitti elää!
Valehtele lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kimppakämppä sitten.
Aikuiset ihmiset kimppakämppään? Järjetön ehdotus. Eihän soluissakaan halua enää asua opiskelijatkaan. Mennään sitten samantien kommuuniasumiseen 1950-luvun neukkulan tyyliin.
Jos elää yhteiskunnan tukien varassa, niin luulisi sen kimppakämpänkin kelpaavan, jos vaihtoehtona on täysi kodittomuus. Tässä hyvinvointiyhteiskunnassa on menty ihan liian pitkälle, jos ihmisillä on varaa valittaa asunnosta, jossa he saavat asua ilmaiseksi.
Mitä hittoa sä tarkotat. Työkyvyttömyyseläkkeellä on 181000 ja 200000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työttömiä on 90 000 aktivoitu eli he on työpaikoilla töitä tekemässä palkkatuella, työkokeiluissa ja kuntouttavassa työtoiminnassa.
Ja näistä kukaan ei voisi asua kimppakämpässä syystä että...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viedäänkö saunan taakse?
kyllä tollaset tuilla makoilijat pitäis viedä
Selvä. Sinä sitten ensimmäisenä jonossa. Syy: tietämättömyys.
meen huomenna töihin maksan elämäni itse onko vaikee ymmärtää
Niin tekee moni muukin, mutta ei se ole mikään syy tölviä työttömiä.
tölvin niin paljon ku huvittaa.onneks koht kotona makoilusta maksetaan vähemmän ja se laiskoja pelottaa
Ei tässä pelota muu kuin sinunlaistesi suunnaton tyhmyys.
sielä joku puupää kelan elätti taas vauhissa haukkuu tyhmäks ja vakuuttelee ettei tuilla loikoilu ole muitten rahoilla elämistä .voi jumalauta mikä pässi
No, luepa tästä, minä puupääpässi maksan veroja ja elätän omalla tavallani heitä, jotka apua tarvitsevat. Ei se ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on kiva nähdä ku työttömät on perseauki
On kiva tulla työkokeiluun ja lähettää sun nimi kaupunginvaltuustoon tai valtiolla Helsingin pääkonttoriin, kun olet kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia tai käyt salatupakalla.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää kohta.
mitä hittoo selität
Sitä että sä saat potkut.
mite hitossa mun työpaikka liittyy helsingin pääkonttoriin ja käyn tupakalla silloin ku huvittaa paitsi toimisto rakennukses ei saa polttaa.höliset aivan joutavii.no ei noilla kelan hiluilla tietyst mitää kunnon ruokaa saa ni tulee vissii tyhmäks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAHAHAHAHA!!!
Näin eliitti elää!Jos olet kaiken tuon kustantanut maksamillasi veroilla, niin miten ihmeessä sulla ei ole jäänyt mitään säästöön? Sullahan on täytynyt olla ihan hurjat palkkatulot.
Kuka sano ettei olis säästöjä??
Ei työttömyyskorvausta makseta pelkästään kerjäläisille.
tota miks tää ainainen taistelu mis ollaa kateellisia työttömille???.mä ainaki pääsen työttömäks vaik heti laittaa pomolle viestin et irtisanoudun mutta ennemmin otan mun 6000e palkan käteen joka kuukausi ku olisin kelan rahoilla perseauki.
Järkevintä olisi perustaa tukiasuntoja johonkin yhteen paikkaan Suomessa ja sijoittaa keskitetysti kaikki tukia tarvitsevat sinne.
Kun kaikki olisivat samalla alueella,niin esim ruokajako olisi helpompi järjestää.
Ekologisestikin järkevämpää kun kaikki hävikkiruoka jaettaisiin samassa paikassa.
Nyky systeemillä kun se on ripoiteltuna punaisin tarroin ympäri Suomea ja ihmiset joutuvat juoksemaan niiden perässä ja kuluttamaan arvokasta bensiiniä,samalla saastuttaen ympäristöä.
Omia autoja ei tarvittaisi koska kaikki olisi ilmaiseksi saatavana lähellä.
Keskittämisestä olisi hyötyä monellakin eritavalla.
Naapurikateus poistuisi kokonaan koska jokainen olisi saman arvoisessa asemassa.
Lapsilla olisi kavereita sillä tuhannen oppilaan kouluissa löytyisi varmasti jokaiselle ystäviä.
Ja alkoholi ongelmat poistuisivat kokonaan kun jätettäisiin luonnollisesti alkoholi toimittamatta alueelle koska alkoholi ei ole elintarvike,eikä välttämättömyystarvike.
Onnela,jossa kaikki on ilmaista,eikä kenenkään tarvitse tehdä työtä. Kuka voisi enää enempää vaatia?
Alue jossa on vain hyviä ,hienoja ihmisiä ja joku muu maksaa sen kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhkase pattis,mee parturiin ja oikeisiin töihin.
Mitä merkitystä asutko työttömänä Puolangalla tai Vantaalla kun et kuitenkaan koskaan töihin minnekään kelpaa?
Korpikylä vie viimeisenkin toivon työllistymisestä. Isommilla paikkakunnilla on edes työharjoittelupaikkoja.
Andreas kirjoitti:
Järkevintä olisi perustaa tukiasuntoja johonkin yhteen paikkaan Suomessa ja sijoittaa keskitetysti kaikki tukia tarvitsevat sinne.
Kun kaikki olisivat samalla alueella,niin esim ruokajako olisi helpompi järjestää.
Ekologisestikin järkevämpää kun kaikki hävikkiruoka jaettaisiin samassa paikassa.
Nyky systeemillä kun se on ripoiteltuna punaisin tarroin ympäri Suomea ja ihmiset joutuvat juoksemaan niiden perässä ja kuluttamaan arvokasta bensiiniä,samalla saastuttaen ympäristöä.
Omia autoja ei tarvittaisi koska kaikki olisi ilmaiseksi saatavana lähellä.
Keskittämisestä olisi hyötyä monellakin eritavalla.
Naapurikateus poistuisi kokonaan koska jokainen olisi saman arvoisessa asemassa.
Lapsilla olisi kavereita sillä tuhannen oppilaan kouluissa löytyisi varmasti jokaiselle ystäviä.
Ja alkoholi ongelmat poistuisivat kokonaan kun jätettäisiin luonnollisesti alkoholi toimittamatta alueelle koska alkoholi ei ole elintarvike,eikä välttämättömyystarvike.
Onnela,jossa kaikki on ilmaista,eikä kenenkään tarvitse tehdä työtä. Kuka voisi enää enempää vaatia?
Alue jossa on vain hyviä ,hienoja ihmisiä ja joku muu maksaa sen kaiken.
toi olis hyvä idea ja olis persaukiset pois jaloista ja ihmistenilmoilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kimppakämppä sitten.
Työeläkkeitähän nostetaan juuri 100euroa kuukaudessa ja koskee myös sairaseläkkeellä olevia,eikä asumistuen leikkaukset koske eläkeläisiä.
HALOO nyt oikeasti!
Lukekaa nyt edes niistä leikkauksista ennen kuin puhutte niistä yhtään mitään.
Ei hallitus kaikkein heikoimmilta mitään leikkaa.
Eläkeläisten pieniin tuloihin EI edelleenkään kosketa.
Suomessa voitais ihan hyvin käyttöön Italian malli eli ei erillistä asumistukea, toimeentulotuki max. 500e kortilla jolla ei voi ostaa tupakkaa tai alokoholia vain perheille joissa alaikäisiä lapsia, vammaisia tai yli 60 vuotiaita. Kaikille muille työkykyisiksi katsotuille 350e/kk ja tuki perutaan jos ei ota työtä vastaan.
Hyvin sanottu joku täällä että yksinasuvat työttömät/lapsettomat ollaan tiputettu yhteiskunnasta vuosikausia sitten. Lisään vielä että yhteiskunta ja ihmiset ylipäätänsä painostaa tekemään lapsia/perustamaan perheen,meitä yksinasuvia lapsettomia pidetään yhteiskunnan pohjasakkana, työkkäri, kela ajattelee ettei meidän tarvitse syödä/elää eivätkä anna tukia. Ja niin minäkin pienituloinen kokoaikatyöläinen joka en saa mitään tukia.
En ymmärrä mitä jo olemattomien tukien leikkaaminen auttaa työllistymiseen? Miten siitä syntyy lisää työpaikkoja? Miten se saa työnantajat palkkaamaan töihin henkilöitä, joiden CV:ssä on aukkoja? Miten? Ei kai kaikki työttömät maleksi kotona ja nauti ihanista työttömyyspäivistään.
Löysät pois, en saa asumistukea, asun Hgissä omassani en pankin
No, miten paljon se asumistuki pienenee??
Mutta on siellä ilmaisia klinikoita jossa vähävaraiset voivat hoidattaa itsensä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi.