Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuki pienenee todella paljon

Vierailija
27.08.2023 |

Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.

Kommentit (859)

Vierailija
361/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole työssäkäyvänä yksineläjänä koskaan saanut asumistukea. Aina tulot ollut siinä rajalla saako, että mitään en menetä.

Vierailija
362/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nämä kammottavat uudistukset mitenkään peruuntua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa köyhät kyykistymään

Vierailija
364/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.

Höpö höpö..

Toimeentulotuessa on myös muutos asumiskulujen osalta ja asumistuen + omavastuuosuuden ylittävät vuokrakulut huomioidaan toimeentulotuessa vain 3 kuukauden ajan ja sinua kehoitetaan muuttamaan edullisempaan asuntoon.

Jos et halua muuttaa,niin valinta on sinun,mutta tuon 3 kk jälkeen ei noita ylimeneviä asumiskuluja huomioida toimeentulotuessa.

Käytännössä asumistuen leikkaaminen vaikuttaa vain hetkellisesti toimeentulotuki kulujen nousemiseen. Eli noin tuon kolme kuukautta.

Onhan se järjetöntä tuhlausta,että asutaan kalliissa asunnoissa kun edullisempia asuntoja on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka paljon.

No ei oikeastaan. Meinaan toimeentulotuen pitää korvata asumiskulut täysimääräisenä jos paikkakunnalta ei tosiasiallisesti löydy halvempaa asuntoa. Eli jos asukas ei hakemisestaan huolimatta halvempaa löydä niin tuen maksaminen jatkuu. Ja jos löytyy niin toimeentulotuesta pitää korvata muuttokulut.

Onko luetun ymmärtämisesä vähän vikaa? Sinun ylihintaista asuntoasi tuetaan tuo 3kk jonka jälkeen maksat tuon ylimenevän osan itse. Sitä ei oteta huomioon toimeentulotuessa vaan lasketaan sinun omavastuuosuudeksesi.

Ja ei,sitä ei oteta huomioon edes harkinnanvaraisessa laskelmassa,koska sitä ei lasketa - merkkiseksi vaan + merkkiseksi rahaksi.

Kukaan ei pakota sinua muuttamaan halvempaan asuntoon,sinulle ei vain makseta enempää kuin nuo kohtuulliseksi lasketut asumiskulut.

Alkaa jo naurattamaan nuo "sen tuen kuuluu ja sen tuen pitää" mantrat ,koska ne on niin lapsellisia kuin olla ja voi.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt!

Vierailija
365/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää köyhät kroppaanne, jos sillä on arvoa. Sehän on muodikasta 🤣🤣

Vierailija
366/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin,

Espanjassa on loppumassa vesi.

https://fuengirola.fi/2023/27/04/kuumaa-on-ja-vesi-vahissa/

Fuge on rantakaupunki. Ei ole vedestä puute koskaan. Jengi ei vaan halua maksaa siitä.

Vierailija
367/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.

Noinhan se on ajateltu, että aluksi toimeentulotukimenot kasvavat. Työttömänä helpointa sitä saada. Tässä häviävät jälleen kerran pienipalkkaiset yms.

Vierailija
368/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nämä kammottavat uudistukset mitenkään peruuntua?

Kammottavat?

Tuskin nuo uudistukset kammottavat muita kuin toimeentulotuen saajia ja heitä on vain 7% koko kansasta.

Meidän muiden mielestä uudistukset on hyvä ja positiivinen asia ja meitä on sentään 93% kansasta ja mekin osallistumme näihin talkoisiin omalla panoksellamme.

Vierailija
369/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.

Ei sitä toimeentulotukea kohta enää saa.

Siis järkyttäviä tämä toimet. Mutta käsittääkseni toimeentulotukea ei voi lakkauttaa.

Suosittelen kaikille että menkää kuntouttavaan työtoimintaan. Bussilippu, 9 e sekä 5.29 e per pv.

Sekä ruoka, kahvi ja kahvileipä.

Sairaalassa ei saa kahvia, kun hoitajilla on kahvikimppa eli pitää ostaa itse siihen kahvipaketti.

Mä tein sen virheen, että osti Presidenttikahvia perinteisen Juhlamokan sijaan. Sain pitkään kuulla olevani hienoperse.

Meillä hoitaja sanoi, että joko Juhla Mokka tai Kulta Katriina ei en vienyt kahvipakettia, join tauoilla vettä.

Se on jännää, että sairaala ei voi ostaa kahvipakettia palkattoman työkokeilijan puolesta, mutta lääkärille

maksaa 10000 kuukaudessa palkkaa.

Sairaalassa työskentelevät johtajat eivät ole vieraanvaraisia.

Työkokeilija määrätään keittämään hoitajille kahvia, mutta itse pitää juoda vettä. Lisäksi työkokeilija tilaa potilaille laboratoriokokeita, takseja jne.

Jos olisin työkokeilussa ja keittäisin kahvia niin kyllä mä itsekkin joisin ja muutenkin aina töissä on se työpaikka mikä tahansa niin juon kahvia. Onneksi en joudu kokeiluun koska oon osa-aikatyössä.

Vierailija
370/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,

Espanjassa on loppumassa vesi.

https://fuengirola.fi/2023/27/04/kuumaa-on-ja-vesi-vahissa/

Fuge on rantakaupunki. Ei ole vedestä puute koskaan. Jengi ei vaan halua maksaa siitä.

Kuka juo merivettä???herää pahvi !

Vierailija
371/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miksi ihmiset joilla ei ole varaa asua, eivät voi muuttaa soluihin, maalle tai tehdä ratkaisuja jotka olisivat heille edullisia. Pakon edessä luulisi muutosta tapahtuvan.

Työtön ei voi muuttaa maalle, koska työkkäri voi määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Jos ei mene niin tulee karenssi.

karenssi tosin ei haittaa mitään jos teillä ei ole säästöjä tiliotteessa ja suurempia tuloja niin saatte toimeentulotukena saman rahan mitä te palvelut maksaisi. Perusosan n.520e vuokran jälkeen saa aina käteen kun ei ole isoja tuloja

Mun puoliso tienaa 1600 netto ja meillä on 2 lasta. Voitaisiin saada toimeentulotukea 400. Puoliso tarvitsee auton työssäkäymiseen.

Työmarkkinatuki on ollut 740 netto 2 lapsen vanhemmalle. Tosin hallitus meinaa nyt poistaa siitä lapsikorotukset eli 590 netto.

Sitten ei auta kuin sinunkin mennä töihin.

Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Niin täysin työttömät. Osa-aikatyössä olevat hakeveat vähintään 1 paikkaa kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
372/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta myydä. Pärjään oikein hyvin leikkausten jälkeenkin 🤣

Vierailija
373/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin noin 50 000 pelkällä toimeentulotuella sinnittelevää aiotaan pakottaa töihin, kun se muutetaan vastikkeelliseksi? Osalla on ikuinen karenssi, jos eivät ole suostuneet orjatyöhön 9 e päivä mutta leikattua toimeentulotukea ei ole tähän mennessä saanut lopettaa. Entä ensi vuonna? Ei tunnu hyvältä, jos päiväkoteihin, kouluihin tai terveyskeskuksiin tulee pakottamalla alkoholisteja, narkkeja ja mielenterveyspotilaita jne. Mistä ihmeestä kunnat saavat keinotekoisia puuhapaikkoja vuodesta 2024 alkaen kaikille työttömille?!

Aina sitä löytyy jotain hommaa roskien keräämisestä ojan kaivamiseen.

Eli kuntien ja yksityisten palkalla olevat kiinteistötyöntekijät korvataan narkeilla ja juopoilla? Tuleeko se edulliseksi ja työn jälki paranee?

Tietenkin työn jälki paranee, jos joku alkaa tehdä työtä, mikä nyt jää miltei kokonaan tekemättä, esim. tuo roskien kerääminen. Työkokeilun työtehtävät voisivat olla ihan samoja, mitä nuoret tekevät kesätyöseteleillä. Jos alaikäinen niistä selviytyy, niin taatusti aikuinen ihminenkin siihen pystyy. Se on sitten narkin tai juopon oma asia, haluaako saada rahaa elämäntapansa ylläpitämiseen, vai onko mieluummin ilman.

Vierailija
374/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta myydä. Pärjään oikein hyvin leikkausten jälkeenkin 🤣

No miksi sitten leikkelit kroppaasi, jos ei ole aikomusta myydä mitään?

Vierailija
375/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miksi ihmiset joilla ei ole varaa asua, eivät voi muuttaa soluihin, maalle tai tehdä ratkaisuja jotka olisivat heille edullisia. Pakon edessä luulisi muutosta tapahtuvan.

Työtön ei voi muuttaa maalle, koska työkkäri voi määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Jos ei mene niin tulee karenssi.

Ja maalla ei ole työkokeilupaikkoja? Ihmeellisiä tekosyitä taas.

Työkkäri voi määrätä työkokeiluun kaupunkiin ja niin on tehtykin.

Jos sairastut niin kela vaatii sairaslomatodistuksen, mutta ei ole työterveyshuoltoa.

Eli jos et halua ajaa autolla työkokeiluun 40 km ja takaisin niin pitää ajaa kuitenkin johonkin missä on terveydenhoitaja tai lääkäri joka kirjoittaa sairaslomatodistuksen. Ja lääkäri on maksullinen.

Työkkäri muuten maksaa matkakulut,jos työkokeilupaikka on kauempana. Minä sain 94e/kk

Ei maksa auton kuluja.

Maksavat seutulipun verran rahana kun kulkee omalla autolla. Minä kävin 2 päivää viikossa kuntouttavassa ja sain matkakuluja 94e/kk kun kuljin omalla autolla

Olitko toimeentulotukiasiakas? Autohan pitäisi realisoida silloin ensin.

Ei realisoi jos auto on välttämätön että pääsee töihin kuten yleensä on jos asuu maaseudulla.

Vierailija
376/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.

Höpö höpö..

Toimeentulotuessa on myös muutos asumiskulujen osalta ja asumistuen + omavastuuosuuden ylittävät vuokrakulut huomioidaan toimeentulotuessa vain 3 kuukauden ajan ja sinua kehoitetaan muuttamaan edullisempaan asuntoon.

Jos et halua muuttaa,niin valinta on sinun,mutta tuon 3 kk jälkeen ei noita ylimeneviä asumiskuluja huomioida toimeentulotuessa.

Käytännössä asumistuen leikkaaminen vaikuttaa vain hetkellisesti toimeentulotuki kulujen nousemiseen. Eli noin tuon kolme kuukautta.

Onhan se järjetöntä tuhlausta,että asutaan kalliissa asunnoissa kun edullisempia asuntoja on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka paljon.

No ei oikeastaan. Meinaan toimeentulotuen pitää korvata asumiskulut täysimääräisenä jos paikkakunnalta ei tosiasiallisesti löydy halvempaa asuntoa. Eli jos asukas ei hakemisestaan huolimatta halvempaa löydä niin tuen maksaminen jatkuu. Ja jos löytyy niin toimeentulotuesta pitää korvata muuttokulut.

Ei pidä, sinulle ei tarvitse maksaa mitään, vaan sinun tulee muuttaa paikkakuntaa itse töiden perässä. Niin minäkin olen tehnyt elämässäni. Mennyt sinne, missä on työtä ja toimeentulo. Ei yhteiskunnan velvollisuus ole elättää minua siinä paikassa jossa minä haluan.

Entä jos ei sopivaa koulutusta? Ei minusta olisi sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi ilman koulutusta? Koulutus maksaa: mistä rahat vähintään 3-4 vuoden hoitajakoulutukseen? Lääkäreillä 6 v plus erikoistuminen. Ps. Olen itse työssä.

Siis mitäh??? " Minun kuuluu saada ilmainen asunto ja täysi valtion ylläpito loppuelämäkseen koska olen kouluttamaton enkä osaa tehdä mitään työtä"?

Näinhän sä just sanoit.

Vierailija
377/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

karenssi tosin ei haittaa mitään jos teillä ei ole säästöjä tiliotteessa ja suurempia tuloja niin saatte toimeentulotukena saman rahan mitä te palvelut maksaisi. Perusosan n.520e vuokran jälkeen saa aina käteen kun ei ole isoja tuloja

Mun puoliso tienaa 1600 netto ja meillä on 2 lasta. Voitaisiin saada toimeentulotukea 400. Puoliso tarvitsee auton työssäkäymiseen.

Työmarkkinatuki on ollut 740 netto 2 lapsen vanhemmalle. Tosin hallitus meinaa nyt poistaa siitä lapsikorotukset eli 590 netto.

Sitten ei auta kuin sinunkin mennä töihin.

Mihin kun minnekään ei oteta?

Eikö oikeasti oteta, vai eikö oteta niihin paikkoihin, mitkä sinulle kelpaisivat?

Enpä kelpaa koululle, päiväkotiin, siivoamaan, kauppaan jne.

Mulla on myös työnhakuprofiili jossa haen ihan mitä tahansa työtä. Eipä oo kukaan soittanut.

No ei kai sille sitten mitään voi, kun kukaan ei tule kotoa hakemaan töihin. Voi voi.

Vierailija
378/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa köyhät kyykistymään

En opettele koska mun ei tarvi opetella. Tuliko sulle nyt paha mieli? :D

Vierailija
379/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä. Sillä tavalla saisin helppoa rahaa pimeänä käteen ja homma olisi mielekästä :)

Vierailija
380/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää mennä töihin.