Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuki pienenee todella paljon

Vierailija
27.08.2023 |

Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.

Kommentit (859)

Vierailija
381/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän koko Suomen. Pärjään eläkkeelläni ulkomailla paremmin.

Jos olet eläkeläinen, saat eläkkeen missä olet, mutta et eläkkeensaajan as tukea muualle kuin suomeen.  Samoin joko otatkorkea hintaisen terveysvakuutuksen tai käytät (oleskeluluvallisenakin) yksityisiä palveluita (kunnes ja jos) olet sen maan asukas.

Eli ihan halpaa ei ole jos aijot pysyvästi ulkomailla asua.  Eu sairasvakuutuskortti on lomalijoita varten, ei heitä jotka siirtyvät pysyvästi asumaan muissa maissa.

Vierailija
382/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairas/työtön. Työttömyyskorvaus netto 640 euroa. Saan asumistukea omistusasuntoon 164 euroa kuussa. Kun tuki poistuu myyn asunnon pois ja muutan vuokralle, se kustantaa 750 euroa kuussa. Saan siihen asumistukea viimeistään sitten kun asuntorahat on kulutettu 350 euroa kuussa. Valtio "säästää" -186 euroa kuussa lopun ikääni. Mutta ei siinä vielä kaikki.

Olen tehnyt töitä 200 eurolla kuussa. Jatkossa työmarkkinatuki pienenee siis 440 euroon kuussa. Loppujen lopuksi tulen siis tarvitsemaan toimeentulotukea 640 euroa kuussa sen 164 euron asumistuen ja 300 euron suojaosan poistamisen jälkeen.

Tästähän joku taitavampi saisi tehtyä jatko-osan hölmöläisten kylän satuihin.

Ei sun työmarkkinatuki onneksi pienene 200 euroa. Jokainen tienaamasi euro vähentää tukea 0,5€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miksi ihmiset joilla ei ole varaa asua, eivät voi muuttaa soluihin, maalle tai tehdä ratkaisuja jotka olisivat heille edullisia. Pakon edessä luulisi muutosta tapahtuvan.

Työtön ei voi muuttaa maalle, koska työkkäri voi määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Jos ei mene niin tulee karenssi.

karenssi tosin ei haittaa mitään jos teillä ei ole säästöjä tiliotteessa ja suurempia tuloja niin saatte toimeentulotukena saman rahan mitä te palvelut maksaisi. Perusosan n.520e vuokran jälkeen saa aina käteen kun ei ole isoja tuloja

Mun puoliso tienaa 1600 netto ja meillä on 2 lasta. Voitaisiin saada toimeentulotukea 400. Puoliso tarvitsee auton työssäkäymiseen.

Työmarkkinatuki on ollut 740 netto 2 lapsen vanhemmalle. Tosin hallitus meinaa nyt poistaa siitä lapsikorotukset eli 590 netto.

Sitten ei auta kuin sinunkin mennä töihin.

Mihin kun minnekään ei oteta?

Eikö oikeasti oteta, vai eikö oteta niihin paikkoihin, mitkä sinulle kelpaisivat?

Enpä kelpaa koululle, päiväkotiin, siivoamaan, kauppaan jne.

Mulla on myös työnhakuprofiili jossa haen ihan mitä tahansa työtä. Eipä oo kukaan soittanut.

No ei kai sille sitten mitään voi, kun kukaan ei tule kotoa hakemaan töihin. Voi voi.

Sanoinko että eivät tule kotoa hakemaan?

Olen tehnyt hakemuksia ja paikan päällä käynyt kysymässä. Nekö ei riitä?

Vierailija
384/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.

Pitää mennä töihin.

Niin työpaikkoihin pitää laittaa eka hakemus ja sitten vasta mennään jos työnantaja palkkaa. Pallo on lopulta yksin työnantajalla.

Vierailija
385/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairas/työtön. Työttömyyskorvaus netto 640 euroa. Saan asumistukea omistusasuntoon 164 euroa kuussa. Kun tuki poistuu myyn asunnon pois ja muutan vuokralle, se kustantaa 750 euroa kuussa. Saan siihen asumistukea viimeistään sitten kun asuntorahat on kulutettu 350 euroa kuussa. Valtio "säästää" -186 euroa kuussa lopun ikääni. Mutta ei siinä vielä kaikki.

Olen tehnyt töitä 200 eurolla kuussa. Jatkossa työmarkkinatuki pienenee siis 440 euroon kuussa. Loppujen lopuksi tulen siis tarvitsemaan toimeentulotukea 640 euroa kuussa sen 164 euron asumistuen ja 300 euron suojaosan poistamisen jälkeen.

Olet se esimerkki joka eduskunnan ja hallituksen jäsenille tulisi nyt esittää tukehtumiseen asti.

Vierailija
386/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut koskaan asumistukea enkä tietenkään tt.tukea.

Olen nyt ansaitulla eläkkeellä.

Vierailija
387/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.

Höpö höpö..

Toimeentulotuessa on myös muutos asumiskulujen osalta ja asumistuen + omavastuuosuuden ylittävät vuokrakulut huomioidaan toimeentulotuessa vain 3 kuukauden ajan ja sinua kehoitetaan muuttamaan edullisempaan asuntoon.

Jos et halua muuttaa,niin valinta on sinun,mutta tuon 3 kk jälkeen ei noita ylimeneviä asumiskuluja huomioida toimeentulotuessa.

Aikoinaan kun jäin sairaseläkkeelle ja asia joka jarrutti päätöksiä, oli vain yhdestä tiedosta kiinni, jonka olin jo Kelaan aijemmin lähettänyt, mutta joka jostain syystä kyseisen paikkakunnan tietokoneella vielä näkynyt. Suutuin ja sanoin en lähde siitä virkailijan edestä ennenkuin asia selvitetään.  Ensin uhkaili kutsuvansa vartijan viemään minut ulos. Sanoin siitä vaan, mitekähän onnistuu, taidat joutua kutsumaan poliisit. Sitten virkailijalle: onko paikalla pomoa? On mutta ei häntä saa näillä asioilla häiritä!.  Nyt saa!

Lopputulos oli, pomo tuli, kuunteli, teki yhden puhelin soiton jonnekkin ja asiat järjestyivät sillä ja siinä. Eli Kelan maine V maisena ei tuu ihan turhista.  Minäkin olen täysraitis ja olin ihan syystä tilanteessani, silti, ilman päätöstä olisin ehkä joutunut luottokieltoon tilapäisesti.

Käytännössä asumistuen leikkaaminen vaikuttaa vain hetkellisesti toimeentulotuki kulujen nousemiseen. Eli noin tuon kolme kuukautta.

Onhan se järjetöntä tuhlausta,että asutaan kalliissa asunnoissa kun edullisempia asuntoja on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka paljon.

No ei oikeastaan. Meinaan toimeentulotuen pitää korvata asumiskulut täysimääräisenä jos paikkakunnalta ei tosiasiallisesti löydy halvempaa asuntoa. Eli jos asukas ei hakemisestaan huolimatta halvempaa löydä niin tuen maksaminen jatkuu. Ja jos löytyy niin toimeentulotuesta pitää korvata muuttokulut.

Kela on jo kiristänyt käytäntöä. Eivät enää hyväksy normin ylittäviä kuluja kuin äärimmäisissä poikkeuksissa, vaikka hakisit halvempaa.

Ja lisäksi siellä väitetään että halvempaa on tarjolla, vaikka näin ei tosiasiassa ole.

Minulta leikattiin TT-tuki puoleen tuon kohtuullistamisen takia jo keväällä. Aiemmin kulut hyväksyttiin ja pidettiin kohtuullisina. Kuluni eivät ole nousseet merkittävästi.

Kelan virkailija kertoi kysyttäessä suoraan, että ohjeistusta on kiristetty.

Tämä siis ennen kuin laissa oli tapahtunut muutoksia, tai tästä olisi mitään poliittista päätöstä. Kela on siis valtio valtiossa.

Valitus on käsittelyssä. Sekin on jo kestänyt 4kk, kun keskiarvo käsittelylle olisi Kelan mukaan 86vrk.

Minä valitin kelan päätöksestä heinäkuun alussa. Sanoivat että se käsitellään viikolla 32 ensi vuonna! Kelan olisi ollut erittäin helppo tarkistaa virheellinen päätös, kun kaikki dokumentit oli toimitettu heille kahteen kertaan, ei olisi tarvinnut kuin käydä yhden kuun tiliote läpi ja nähdä siitå mitä ovat minulle maksaneet niin ei, kun oli liian vaikea homma heille! Nyt sitten odotellaan vähän vajaa vuosi...

Vierailija
388/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?

Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.

Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.

Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.

Vierailija
389/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andreas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.

Höpö höpö..

Toimeentulotuessa on myös muutos asumiskulujen osalta ja asumistuen + omavastuuosuuden ylittävät vuokrakulut huomioidaan toimeentulotuessa vain 3 kuukauden ajan ja sinua kehoitetaan muuttamaan edullisempaan asuntoon.

Jos et halua muuttaa,niin valinta on sinun,mutta tuon 3 kk jälkeen ei noita ylimeneviä asumiskuluja huomioida toimeentulotuessa.

Käytännössä asumistuen leikkaaminen vaikuttaa vain hetkellisesti toimeentulotuki kulujen nousemiseen. Eli noin tuon kolme kuukautta.

Onhan se järjetöntä tuhlausta,että asutaan kalliissa asunnoissa kun edullisempia asuntoja on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka paljon.

No ei oikeastaan. Meinaan toimeentulotuen pitää korvata asumiskulut täysimääräisenä jos paikkakunnalta ei tosiasiallisesti löydy halvempaa asuntoa. Eli jos asukas ei hakemisestaan huolimatta halvempaa löydä niin tuen maksaminen jatkuu. Ja jos löytyy niin toimeentulotuesta pitää korvata muuttokulut.

Ei pidä, sinulle ei tarvitse maksaa mitään, vaan sinun tulee muuttaa paikkakuntaa itse töiden perässä. Niin minäkin olen tehnyt elämässäni. Mennyt sinne, missä on työtä ja toimeentulo. Ei yhteiskunnan velvollisuus ole elättää minua siinä paikassa jossa minä haluan.

Eipä onnistu muutto yhteishuollossa, kun toinen huoltaja vastustaa muuttoa. 

Vierailija
390/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin mene töihin. Ei sitä noin vaan mennä töihin

Vierailija
391/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin ja jos puoliso joutuu luopumaan omasta työstään muuton takia, joutuu kaksi etsimään työtä.[/quote]

Miksi puolison pitäisi muuttaa jos hänellä on jo työ jolla elättää itsensä?

Tässä tapauksessa hän vain hankkii itselleen yksiön ,jatkaa työssäkäymistään ja hän saa yksinasuvalle kuuluvat mahdolliset tuet. Ja valtio säästää.

Vastaavasti toinen puolisoista joka on työllistynyt muuttonsa ansiosta tekee samoin,eli asuu yksiössä,käy työssä ja jos palkka ei täysin riitä hän saa tukea.

Jokatapauksessa valtio säästää,sillä työttömyysturva on aina menoerä ja palkka on plus merkkistä,eli maksettavat tuet vähenevät,elleivät jopa lopu kokonaan.

Yhteenvetona : Kaksi ihmistä käy nyt työssä ja molempien asumiskulut ovat pienentyneet ,eikä valtion tukia tarvitse enää heille maksaa. Selkeä win-win tilanne jossa kaikki voittavat.

Vierailija
392/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?

Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.

Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.

Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.

Siinä hieno osoitus kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta ja ei-tuomitsemisesta! Ilmiselvä kristillisdemokraattien tai kokoomuspersujen kannattaja.

Uskovainen voit olla, mutta tekstisi ei ainakaan sellaista ole mitä Jeesus on uuden testamentin mukaan suustaan päästänyt.

Vierailija
393/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän koko Suomen. Pärjään eläkkeelläni ulkomailla paremmin.

Jos olet eläkeläinen, saat eläkkeen missä olet, mutta et eläkkeensaajan as tukea muualle kuin suomeen.  Samoin joko otatkorkea hintaisen terveysvakuutuksen tai käytät (oleskeluluvallisenakin) yksityisiä palveluita (kunnes ja jos) olet sen maan asukas.

Eli ihan halpaa ei ole jos aijot pysyvästi ulkomailla asua.  Eu sairasvakuutuskortti on lomalijoita varten, ei heitä jotka siirtyvät pysyvästi asumaan muissa maissa.

Ei pidä paikkansa. Tänä vuonna astui voimaan rajat ylittävä terveydenhuolto, jossa EU:n kansalainen on oikeutettu EU:n sairaanhoitokortilla samaan terveydenhuoltoon muualla EU-maissa kun sen maan omatkin kansalaiset ja samaan hintaan. 

https://www.eu-terveydenhoito.fi/terveyspalvelut-ulkomailla/

Vierailija
394/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Niin ja jos puoliso joutuu luopumaan omasta työstään muuton takia, joutuu kaksi etsimään työtä.

Tässä tapauksessa hän vain hankkii itselleen yksiön ,jatkaa työssäkäymistään ja hän saa yksinasuvalle kuuluvat mahdolliset tuet. Ja valtio säästää.

Vastaavasti toinen puolisoista joka on työllistynyt muuttonsa ansiosta tekee samoin,eli asuu yksiössä,käy työssä ja jos palkka ei täysin riitä hän saa tukea.

Jokatapauksessa valtio säästää,sillä työttömyysturva on aina menoerä ja palkka on plus merkkistä,eli maksettavat tuet vähenevät,elleivät jopa lopu kokonaan.

Yhteenvetona : Kaksi ihmistä käy nyt työssä ja molempien asumiskulut ovat pienentyneet ,eikä valtion tukia tarvitse enää heille maksaa. Selkeä win-win tilanne jossa kaikki voittavat.

Joopa joo. Mites se yhteinen koti joka on maksettu? Missä lapset sitten asuu? Vuoroviikoin?

Tämä tilanne on kaikkea muuta kuin win-win. Tuohan olisi painajainen. Lähteä nyt kodista ja jättää puoliso ja lapset.

En ikinä riko perhettä jonkun työpaikan takia tai luovu kodista.

Vierailija
395/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Niin ja jos puoliso joutuu luopumaan omasta työstään muuton takia, joutuu kaksi etsimään työtä.

Ei kenenkään pidä muuttaa ja jättää puolisoaan. Jos jotkut ei siitä pidä ettei muuta niin se on voivoi. Mulla ei ole puolisoa mutta en muuta kaupunkiin koska en halua. Ei se tule koskaan muuttumaan

Vierailija
396/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä hieno osoitus kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta ja ei-tuomitsemisesta! Ilmiselvä kristillisdemokraattien tai kokoomuspersujen kannattaja.

Uskovainen voit olla, mutta tekstisi ei ainakaan sellaista ole mitä Jeesus on uuden testamentin mukaan suustaan päästänyt.

Raamatussa sanotaan: Ensimäinen Mooseksen kirja: Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitsevan.

Kokemusta on, meidänkin aikuinen terve poika pisti välit poikki, kun ei hänen elämäänsä makseta. Hyvä niin.

Vierailija
397/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet se esimerkki joka eduskunnan ja hallituksen jäsenille tulisi nyt esittää tukehtumiseen asti.

Tiedä häntä, mikä on parasta, sillä käsittääkseni asumistuki on aikoinaan säädetty ja tarkoitettu tukemaan varattomien/ köyhien vuokralla asumista. Ei liene tarkoitettu siten, että me veronmaksajat vahvistamme yksilön omaisuuden kartuttamista tai ylläpitoa? Em tapahtuu, jos asumistukea myönnetään ihmiselle, joka asuu omistusasunnossa.

Muistan ajat kun asuntolainojen korot olivat toista luokkaa mitä on ollut viime vuosina( 0- luokkaa) ja nytkin, niin käytännössä ison lapsiperheen koti, yleensä ok talon korot( + lämmityskulut) hoituivat asumistuella. Päälle vielä verovähennys joka oli vielä verotuksessa.

Olen itse asunut omistusasunnoissa( ok- talo) ja vuokralla ja koskaan edes yrittänyt hakea mitään tukia.

Juttelin kerran erään poliitikon kanssa asiasta. Hänkin oli samaa mieltä siinä, että omistusasujan ei pitäisi saada asumistukea. Siinä kansa käytännössä ylläpitää omaisuuden kartuttamista ja sen ylläpitoa.

Vierailija
398/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andreas kirjoitti:

Ei kenenkään pidä muuttaa ja jättää puolisoaan. Jos jotkut ei siitä pidä ettei muuta niin se on voivoi. Mulla ei ole puolisoa mutta en muuta kaupunkiin koska en halua. Ei se tule koskaan muuttumaan

Vierailija
399/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä ja iso osa työssäkäyvistä olette loisia. Et sinä tuota yhteiskunnalle tai työnantajallesi mitään siihen verrattuna mitä saat käteesi palkkaa, plus kentis tukiloisina lspsilidät, eläkkeet, äitiysrahat, sairaspäivärahat, ilmaset koulut penskoilles, päiväkodit, hoidot heille, äitiyspakkaukset, jne

Tuottosi on NOLLA, mitään et todellisuudessa hyödytä millä olisi rahallista arvoa muille..

Ainoo ryhmä ois joku maanviljelijä joka kasvattaa ite omin käsin jotain ILMAN EU tukia ,mut ei oo näitä.

Te vaan SYÖTTE kuormasta, PALJON ENEMMÄN kun vihaamasi työtön. Mä työttömänä oikeestaan TUON SÄÄSTÖÄ enemmän yhteiskunnalle kuin sinä, kun elän minimi työmarkkinatuella, ENKÄ palkalla.

Ja yhteiskunnnalla en tarkoita valtiota vaan koko maata.

Vierailija
400/859 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan: Ensimäinen Mooseksen kirja: Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitsevan.

Kokemusta on, meidänkin aikuinen terve poika pisti välit poikki, kun ei hänen elämäänsä makseta. Hyvä niin.

Hyvä niin että pitää puolensa. Varmaan apua tiedossa sitten siltä suunnalta kun alkaa vanhuus ja heikkoudet viedä terveyden ja laitokset kutsuu. Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.