Asumistuki pienenee todella paljon
Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.
Kommentit (859)
Kyllä ne pääkaupunkiseudun vuokrat tippuu kun muutatte joukolla telttoihin ja autoihin asumaan. Itse ylläpidätte vuokratasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?
Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.
Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.
Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.Siinä hieno osoitus kristillisestä lähimmäisenrakkaudesta ja ei-tuomitsemisesta! Ilmiselvä kristillisdemokraattien tai kokoomuspersujen kannattaja.
Uskovainen voit olla, mutta tekstisi ei ainakaan sellaista ole mitä Jeesus on uuden testamentin mukaan suustaan päästänyt.
Raamatussa sanotaan: Ensimäinen Mooseksen kirja: Otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitsevan.
Kokemusta on, meidänkin aikuinen terve poika pisti välit poikki, kun ei hänen elämäänsä makseta. Hyvä niin.
Tämä kirous oli tarkoitettu syntisille, ennen kuin Kristinusko tuli. Kristityille kuuluu siunaus. Jeessus rikkoi käärmeen pään.kirous on voitettu..
Myös Raamatussa sanotaan: ei omin voimin omaisuus kerry vaan Jumalan siunaus tuo menestyksen, tms. Iisak sai 100 kertaisen tuoton pellostaan yhtenä vuonna kun Jumala siunasi hänet .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole työssäkäyvänä yksineläjänä koskaan saanut asumistukea. Aina tulot ollut siinä rajalla saako, että mitään en menetä.
En minäkään. Ollaan maksettu muille parempi elintaso, vaikka ainakaan itselläni ei ole ollut varaa käydä edes lääkärissä tai ostaa lääkkeitä. Toimeentulorotat hakevat lääkkeet ja perusvoiteet mun piikkiin, mutta se ei tule jatkumaan.
Hyvätuloisille vain terveyspalvelut? Sinulle ne ei kuulu eikä varsinkaan niille, jotka eivät syystä tai toisesta kykene töihin tai saa töitä? Ja sitten toisaalta elätetään näitä miljonäärejä jotka rikastuvat muiden työllä ja laittavat voittonsa veroparatiiseihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Hallitus epäsuorasti ilmaisi, että kuolevat nälkään niin porukan määrä puolittuu sillä
Ottavat eutanasian, sillä heistä päästään!
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmiset oikeasti jaksavat keksiä selityksiä sille,etteivät vaan joutuisi tekemään itse yhtään mitään,vaan valtion eli veronmaksajien kuuluu heidät elättää?
Miten jokainen asia on aina jonkun toisen vika? Vanhempien vika kun lopettivat elättämisen kun täytti 18. Opetusjärjestelmän vika kun en oppinut mitään. Työkkärin vika kun olen kouluttamaton työtön,eivätkä tarjoa korkeasti palkattua kotona sohvalta tehtävää työtä. Lasten vika koska ensimmäinen päätti syntyä kun olin vasta 17 vuotias.
Loputtomasti syitä ja selityksiä sille,miksi pitäisi saada elää toisten ihmisten kustannuksella ja samalla syyttää ihmisiä jotka heidät elättävät.
Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.
Ei me työttömät toisten kustannuksella kultamusukka eletä, vaan omilla rahoilla ,jotka maksettiin veroina ennakkoon aiempina vuosia. Valtio on ne sijoittanut, säästänyt, jne saanut voittoa...me siis eletään ihan omilla rahoillamme.
En äkkiseltään ole huomannut missään mainintaa opiskelijoiden työnteon vaikutuksesta tukiin - onko tähän kaavailtu muutoksia?
Ihan hyvä että pienenee asumistuet. Valtio eli veronmaksajat maksaa tällä hetkellä kolmanneksen kaikista Suomen vuokrista. Tätä on varaa laskea roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andreas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Höpö höpö..
Toimeentulotuessa on myös muutos asumiskulujen osalta ja asumistuen + omavastuuosuuden ylittävät vuokrakulut huomioidaan toimeentulotuessa vain 3 kuukauden ajan ja sinua kehoitetaan muuttamaan edullisempaan asuntoon.Jos et halua muuttaa,niin valinta on sinun,mutta tuon 3 kk jälkeen ei noita ylimeneviä asumiskuluja huomioida toimeentulotuessa.
Käytännössä asumistuen leikkaaminen vaikuttaa vain hetkellisesti toimeentulotuki kulujen nousemiseen. Eli noin tuon kolme kuukautta.
Onhan se järjetöntä tuhlausta,että asutaan kalliissa asunnoissa kun edullisempia asuntoja on kuitenkin tarjolla vaikka kuinka paljon.
No ei oikeastaan. Meinaan toimeentulotuen pitää korvata asumiskulut täysimääräisenä jos paikkakunnalta ei tosiasiallisesti löydy halvempaa asuntoa. Eli jos asukas ei hakemisestaan huolimatta halvempaa löydä niin tuen maksaminen jatkuu. Ja jos löytyy niin toimeentulotuesta pitää korvata muuttokulut.
Ei pidä, sinulle ei tarvitse maksaa mitään, vaan sinun tulee muuttaa paikkakuntaa itse töiden perässä. Niin minäkin olen tehnyt elämässäni. Mennyt sinne, missä on työtä ja toimeentulo. Ei yhteiskunnan velvollisuus ole elättää minua siinä paikassa jossa minä haluan.
No mitkä ovat yhteiskunnan velvollisuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle tulee kaikesta tästä mielikuva parasiiteista loisista tai rotista?uskovaisena ihmisenä en haluaisi hyväksyä kenenkään hyväksikäyttävän toista ihmistä ainoana motiivina hyötyä hänestä itse.en silti tuomitse näitä yhteiskuntamme heikkolahjaisia ihmisiä vaan toivon heidän joskus löytävän ymmärryksen ja että he heräsivät pyytämään anteeksi ihmisiltä joita ovat hyväksikäyttäneet.Ei me työttömät toisten kustannuksella kultamusukka eletä, vaan omilla rahoilla ,jotka maksettiin veroina ennakkoon aiempina vuosia. Valtio on ne sijoittanut, säästänyt, jne saanut voittoa...me siis eletään ihan omilla rahoillamme.
Verot menee sen aikaisiin kuluihin, ei niitä sijoitella mihinkään.
Miksi tuista valittavat eivät koskaan valita siitä että makselevat muiden elintasosairauksia?
Tiedätkö miten asumiseen on enemmän varaa? Menemällä töihin. Niin me muutkin teemme.
No, paljonko se pienenee? 50 €? 100 €? 300 €?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miten asumiseen on enemmän varaa? Menemällä töihin. Niin me muutkin teemme.
Ihan pimee ajatus!
En minäkään yksineläjänä ja matala palkka alalla työskentelevä saa mitään tukia kelan mielestä tienaan jopa liikaa! Kokoaikatyötä 1200 e/kk,
500 e/kk vuokra,vesi,sähkö,netti,ruoka...että turhaan osa itkee kun laskee tuet kun osa meistä ei edes saa mitään tukia! Tää yhteiskunta tukee lapsiperheitä,mt ongelmaisia, huumeriippuvaisia yms mutta yksinasuvat lapsettomat on jätetty yhteiskunnan ulkopuolelle vaikka ei olisi varaa kuten joku täällä kirjoitti lääkkeisiin tai sairaalakuluihin niin mitään toimeentulotukeakaan ei saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pimee ajatus!
Laiskoille luusereille kaikki ajatukset ovat pimeitä. Kiljun juominen ja liiman haistelu ovat surkistaneet aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.
Ei sitä toimeentulotukea kohta enää saa.
No sitten haetaan Kontulan toimeentulotukea, sen kaavake on puukko.[/quote
höpö hö turpaa tulee sit putkaa .eikö vain olisi helpompi lähtee töihin ku alkaa rikolliseks
Vierailija kirjoitti:
En minäkään yksineläjänä ja matala palkka alalla työskentelevä saa mitään tukia kelan mielestä tienaan jopa liikaa! Kokoaikatyötä 1200 e/kk,
500 e/kk vuokra,vesi,sähkö,netti,ruoka...että turhaan osa itkee kun laskee tuet kun osa meistä ei edes saa mitään tukia! Tää yhteiskunta tukee lapsiperheitä,mt ongelmaisia, huumeriippuvaisia yms mutta yksinasuvat lapsettomat on jätetty yhteiskunnan ulkopuolelle vaikka ei olisi varaa kuten joku täällä kirjoitti lääkkeisiin tai sairaalakuluihin niin mitään toimeentulotukeakaan ei saa!
Hengissä tunnut olevan, ja silloinhan sun tilanne on hyvä. Ei tukien tarkoituskaan ole se että niillä nostettaisiin kaikkien elintaso samalle tasolle.
Tukien saajien joukossa vaan on ihan liikaa sellaisia jotka eivät tee mitään niiden eteen. Tämä tulee muuttumaan, ihan pakostakin. Ei tämä yhteiskunta toimi nykyisellään, koska jatkuvasti eletään velaksi. Meillä kadehditaan rikkaita, vaikka tosiasiassa he tämän yhteiskunnan rahoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihminen tekee sitten jos ja kun toimeentulotuki evätään jos ei suostu työvelvoitteeseen tukea vastaan? Hallitushan aikoo harkita tuotakin, että ei saisi tt-tukeakaan jos ei suostu kunnan tarjoamaan pakkotyöhön. Vuokrat jää maksamatta, lentää pellolle, ei ruokarahaa eli valtio tapattaa ihmisiä?
Tämähän on nimenomaan kokoomuksen tarkoituskin eli köyhät ja sairaat tapetaan pois.
Ensin lopetetaan oikeus julkiseen terveydenhuoltoon ja sen jälkeen poistetaan ne vähätkin tuet joilla olisit vähäistä terveydenhuoltoa itsellesi hankkinut. Jolloin voitkin poistua kosket tuota petterin kavereille enää senttiäkään ja sinun tuleekin kuolla. Petteri kiittää matkalla pankkiin.
En minäkään. Ollaan maksettu muille parempi elintaso, vaikka ainakaan itselläni ei ole ollut varaa käydä edes lääkärissä tai ostaa lääkkeitä. Toimeentulorotat hakevat lääkkeet ja perusvoiteet mun piikkiin, mutta se ei tule jatkumaan.