Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka naapureista ei kukaan mene auttamaan

Vierailija
23.08.2023 |

Jos kerrostalossa naista pahoinpidellään.

Kuinka tämmöistä voi tapahtua kerrostalossa eikä kukaan puutu.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu koska siinä voi saada itekkin turpaan tai puukosta. Ja jatkossa kiva asua tyypin vieressä kun hautoo kostoa kun menit puuttumaan asiaan.

Vierailija
62/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielisairaaksi leimaamisen jälkeen neikkonen yrittää vielä usuttaa miessellaista käyämään konkreettisesti kiinni ja kaatamaan pihan asfalttiin. On jo käynyt aiemmin kiinni, ja selittelee asiaaa "halaamiseksi". Oikeuteen tuollanen kuten muukin sanallinen halventaminen, panettelu, törkeä häiriön tuotto. kun tuohon puututaan, alkaa uhoaminen ulosajamisella.

Käräjäoikeuteen selittelemään tekosiaan tuollainen käytäöshäiriöinen "perhe" kuuluu. Ei jälkikasvulla ole mitään oikeutta soittaa suutaan jatkuvasti muista yhtään mitään.

En ymmärtänyt yhtään mitä selität.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Jos soittaa poliisit ja toinen menee putkaan niin seuraavana päivänä ne kuitenkin ovat samassa asunnossa. Aivan turhaa resurssien tuhlaamista. Tap pakoot toisensa.

Vierailija
64/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei uskalla kun se pelastaja saattaa saada isot syytteet ja vahingonkorvausvaatimukset.

Tämä on vakava epäkohta Suomessa. Missä muussa eurooppalaisessa maassa on näin?

Vierailija
65/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Itse asiassa ei voi. Kukaan ei suojele häntä. Niistä tapauksista kerrotaan yleisölle siiinä vaiheessa, kun jotain lopullista on tapahtunut.

Vierailija
66/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu vielä vankilaan, jos joutuu itsepuolustautumaan huumehörhöiltä.

se on juuri näin Suomen mädäntynyt oikeusjärjestelmä on rakennettu niin että etenkään itseään ei saa puolustaa tai saa siitä kovan tuomion... tämä on todennäköisesti rakennettu alun perin siksi että kun joku eliitin jäsen tekee väkivaltaa ja joku puolustautuu niin eliitin jäsenelle ei tule koskaan tuomiota vaan ainoastaan puolustautuvalle uhrille...

Ja jos sattuu putoamaan mereen auto täynnä porukkaa, niin hyvä koulutustausta auttaa  ajajaa kummasti siinä tilanteessa.

Vierailija
67/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saanut mitään huomiota naisilta koskaan, joten tunnen vain vahingoniloa kun väkivallanteoista uutisoidaan tai että nään naisten huonoa kohtelua.

Eli sussa asuu sisällä just tuollainen pieni pahoinpitelijä joka vain odottaa tilaisuuttaan. Onneksi naiset on kai sen susta vaistonneet, joten sittenhän on ollut juuri oikein ettei kukaan ole sua huomioinut?

Vierailija
68/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Soittakaa aina, jos epäilys on! Itsellä ainakin meinasi henki lähteä.

Miksi sulle oli ihan ok, että te häiritsitte naapureitanne ja koko taloa toistuvasti noilla äänekkäillä yhteenotoilla? Tämä todella ihmettelen. Eikö yhtään kiinnosta ottaa muita huomioon? Eikö yhtään hävetä sen oman kämpän meno? Vähän vois kyllä ajatella muutakin, kun vaan sitä omaa napaansa...

Syy on aina pahoinpitelijän.

Vierailija
69/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat itse syytteen tai pahimmillaan joutuvat itse uhriksi. Ei varmaan hirveen montaa kiinnosta.

Vierailija
70/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisestikin olen alkanut ihmettelemään, ja jopa hirvittää, että naapurit ei avaa ovea koska *eivät odota ketään*.

Itse sairastan sairautta, joka aiheuttaa todella hurjia rytmihäiriöitä, ja saattaa lähteä taju. Niin kiva tietää, että kun hoippuu rappukäytävään etsimään apua, niin kukaan ei avaisi ovea.

Niin saati sitten tällaisessa tilanteessa.. Ihmiset tahtoo olla niin itseensä käpertyneinä nykyään.

Vierailija
71/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Se pois kävely on hengenvaarallista.

Harvoin ihmistä on vangittu asuntoonsa niin, ettei pääsisi sieltä koskaan lähtemään.

Moni naispuolinen henkilö iästä riippumatta on käytännössä vankina tai tiukan silmälläpidon alainen ympärovuotisesti. En tarkoita Afganistania tai samantyyppisiä maita.

Vierailija
72/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisestikin olen alkanut ihmettelemään, ja jopa hirvittää, että naapurit ei avaa ovea koska *eivät odota ketään*.

Itse sairastan sairautta, joka aiheuttaa todella hurjia rytmihäiriöitä, ja saattaa lähteä taju. Niin kiva tietää, että kun hoippuu rappukäytävään etsimään apua, niin kukaan ei avaisi ovea.

Niin saati sitten tällaisessa tilanteessa.. Ihmiset tahtoo olla niin itseensä käpertyneinä nykyään.

Nykyään on niin helppo saada jostakusta jatkuva riesa. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Eikä ne naapurit susta vastuussa ole, jos asuisit kauempana muista ihmisistä niin et edes pääsisi sitten ovelle asti. Soita sitä apua, mitä sä muiden oville menet.

Luulen kyllä että jos oikeasti tuuperrut sinne rappuun niin kyllä sen joku ovisilmästään huomaa jos olet ovikelloja soitellut.

Vierailija
73/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on auttamisvelvollisuus. Vähintä mitä pitää tehdä on soittaa hätänumeroon jos epäilee että naapurin henki on uhattuna. Ei kannata sinne itse mennä väliin.

"Pelastustoimen laiminlyönnissä on puolestaan kyse tahallisesta teosta. Tekoon syyllistyy se, joka ei anna tai hanki hengenvaarassa taikka vakavan terveyden vaarassa olevalle sellaista apua, jota häneltä voidaan kohtuudella edellyttää. "

Vierailija
74/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvapuhelin olisi varmasti tilanteessasi todella hyödyllinen :) 

Vierailija
75/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin helppo saada jostakusta jatkuva riesa. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Eikä ne naapurit susta vastuussa ole, jos asuisit kauempana muista ihmisistä niin et edes pääsisi sitten ovelle asti. Soita sitä apua, mitä sä muiden oville menet.

Luulen kyllä että jos oikeasti tuuperrut sinne rappuun niin kyllä sen joku ovisilmästään huomaa jos olet ovikelloja soitellut.

Jos sä todella olet tuota mieltä, niin se pätee myöskin sinuun hädässä; niin liikenneonnettomuudessa syrjäisellä tiellä kuin sairaskohtauksessa lenkkipolulla.

Mitä sitä jäädä auttamaan, kun on parempaakin tekemistä. Kyllä kai sen joku muukin löytää

Vierailija
76/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että he eivät uskalla, koska ovat esim sähkö/automaatioasentajia eli piuhapipeleitä. Jos olisivat autoalala niin kuin minä menisi kyllä heti autamaan. kiitos vastaus vuoropsta. <3 : ) ; )  

Vierailija
77/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvapuhelin olisi varmasti tilanteessasi todella hyödyllinen :) 

No varmasti joo, mutta en mä nyt ihan niin pahasti ole sairas. Puhuin niistä ääritapahtumista, mitkä voi olla mahdollisia, ja jolloin toivoisi saavansa ihan lähellä olevilta ihmisiltä ns. ensiapua.

Mutta joo, kyllä mä sen olen tähän ikään jo tiedostanut, että yksin täällä ollaan ja yksin lähdetään.

Itse avaan oven aina, ja soitan apua nähdessäni sitä tarvitsevan.

Vierailija
78/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi soittaa poliisin. Sitten voisi hakata hurjana oveen, pimpottaa ovikelloa ja huutaa, että poliisi on tulossa. Se voisi rauhoittaa riehujia kummasti. Ainakin on yrittänyt auttaa jotenkin. Sitten voisi varuilta sen jälkeen juosta karkuun oven takaa.

Vierailija
79/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi soittaa poliisin. Sitten voisi hakata hurjana oveen, pimpottaa ovikelloa ja huutaa, että poliisi on tulossa. Se voisi rauhoittaa riehujia kummasti. Ainakin on yrittänyt auttaa jotenkin. Sitten voisi varuilta sen jälkeen juosta karkuun oven takaa.

Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu: voi olla, että tekijä rauhoittuu tai voi olla että tekijä saattaa hätääntyä ja tehdä jotain peruuttamatonta uhrille ja koittaa karata ennen poliisin tuloa. 112 tällaisissa tilanteissa on hyvä, sieltä myös osaavat ohjeistaa miten soittajan tulisi toimia.

Vierailija
80/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä todella olet tuota mieltä, niin se pätee myöskin sinuun hädässä; niin liikenneonnettomuudessa syrjäisellä tiellä kuin sairaskohtauksessa lenkkipolulla.

Mitä sitä jäädä auttamaan, kun on parempaakin tekemistä. Kyllä kai sen joku muukin löytää

No mä asunkin niin syrjässä että todellakin olen oman apuni varassa. Ei ole nytkään kukaan kuukauteen edes kysellyt perään, eikä kukaan huomaisi jos jotain sattuisi varmaan kuukausiin.

En sydänkohtauksessa (jota itsekin välillä pelkään kun kipuja ja syke kova) todellakaan pääsisi kenenkään ovelle saakka, ja miksi edes yrittäisin kun puhelin on keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme