Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka naapureista ei kukaan mene auttamaan

Vierailija
23.08.2023 |

Jos kerrostalossa naista pahoinpidellään.

Kuinka tämmöistä voi tapahtua kerrostalossa eikä kukaan puutu.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkee suomipojan tason - ei auteta pahoinpideltyjä naisia tai lapsia. Ootte kyllä melkoisia pelkureita. Itse soitan kyllä poliisille, jos tulee tuollainen tilanne vastaan.

Vierailija
42/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Ei siinä akuutissa tilanteessa oikein voi "vain kävellä pois" jos itseä puolta isompi ja painavampi mies heittelee pitkin seiniä ja yrittää tappaa..

Tuohon yhteyteen sopiin satu pojasta, joka huusi sutta liian monta kertaa.

Jos naapurissa poikkeuksellisesti kuuluu väkivallasta kertovia ääniä, niin eiköhän useampi puutu asiaan tai soita poliisit apuun. Silloin, kun tuo tapettavan sian kiljunta toistuu tämän tästä, niin turha kuvitella, että naapurit tietäisivät soittaa apua tositilanteessa... kun ne useammat aikaisemmatkaan tositilanteet saaneet paria katkaisemaan sairasta riippuvaisuussuhdetta.

---

Miten ihmeessä ihminen taputtaa itseään selkään vain sen vuoksi, että poliisi kertoo faktan, että on käytetty kättä pidempää... aika usein nämä ihmiset heiluttelevat ja käyttävätkin kättä pidempää.

Ja sitten tuohon naiviin uskoon poliisin suojelusta. Vaikka ihminen uhkaa tappaa naisystävään ja tämän alaikäiset lapset, niin poliisi pyörittelee käsiään ja sanoo etteivät he voi tehdä mitään ennen kuin jotain tapahtuu.

Enkä nyt tahdo pelotella ettei poliisille kannata soittaa tarpeen mukaan vaan kannattaa huomioida, milloin ei kannata sekaantua toisten kieltämättä kauhealta kuulostavaan rakkauselämään.

miksi oletit, että poliisi kertoi minulle, että oli käytetyt kättä pidempää. Fakta kyllä on, että useimmiten käyten omaa kehoa noissa perheväkivaltatilanteissa, eli esim. nyrkkiä. 

ymmärist väärin myös polisiin suojelun.  Minun naapurieni tapauksessa poliisit kyllä tulivat ihan vain tsekkaamaankin, jos jostakusta meistä tuntui, että nyt siellä taas tapahtuu.  90% kerroista siellä oli tapahtunut jotain, jonka saattoi nähdä päällepäinkin. Muissa tapauksissa sitten keksittiin joku selitys.  Ja poliisi kyllä oikeasti suojelee myös häkeen soittavia, jos vaikka siitä syystä väkivallan tkeijä alkaisi kostaa häkeen soittajalle. Silloin luonnollisesti uhkaukset soitetaan muuhun numeroon kuin häkeen, ellei sitten ole juuri silloin tapahtumassa jotain. Jos väkivallan tekijä uhkaa sinua, mutta ei tapahdu muuta kuin uhkaus, niin tietenkin sitten teet siitä aamulla ilmoituksen poliisille ja poliisi sitten ohjeistaa sinua. Ja nykyisin nuo väkivallantekijätkin tietää, että mitä enemmän kiinnijäämisen jälkeen rettelöi, niin sitä pidempi kakku tulee. Että kyllä ne osaa sitten käyttäytyä.  etenkin kun nyt lähisuhdeväkivalta on yleisen syyttäjän alainen rikos, niin ei voi vain sanoa, että en minä halua, että puolisoani syytetään, en halua hänelle rangaistusta. Se rangaistus usein tulee ja jos sitten on nähtävissä, että hommat on jatkuneet sen ensimmäisenkin teon jälkeen, niin se sitten otetaan huomioon tuomiossa.

Minusta ei pidä lähteä pelkolinjalle pelkäämään, että mitä jos minulle tapahtuu jotain, jos soitan häkeen, kuten tuolla yllä joku itse väkivallan uhriksi joutunut kertoi, niin hyvin usein se väkivalta kohdistuu vain puolisoon.

Typeryys ja tietämättömyys ei ole synonyymi pelolle.

Olet siis niin onnellisessa asemassa, että et tiedä väkivaltaisista parisuhteista yhtään mitään. Et myöskään ole koskaan tarvinnut poliisin suojelusta, joka on ehkä tyypillisin tilanne ihmisten kohdalla. Ei kuitenkaan pidä rehvastella poliisin mahdollisuudella suojella, koska heillä ei mitenkään riitä resurssit kaikkien perhe-,  naapuri- tai muidenkaan- yhteentörmäysten "rauhanturvatyöhön".

Kuka tahansa tarvitseekin poliisin apua, niin aina poliisin paikalle tulo kestää minuutteja ellei pidempäänkin eikä tilannetta yhtään auta, että poliisit ovat rutiinikäynnillä varmistelemassa, mihin vaiheeseen tutun pariskunnan mielipiteen vaihtaminen on edennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Soittakaa aina, jos epäilys on! Itsellä ainakin meinasi henki lähteä.

Saatat olla oikeassa, että miesystäväsi ei olisi hakannut naapuria, mutta tuon tapahtumaoletuksen perusteella ei voi päätellä, kuinka olisi tapahtunut tai kuinka muissa yhteyksissä tulee tapahtumaan.

Kirjoitit: "Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi." Minua kiinnostaisi tietää, kuinka monta päivää kului kertomastasi "meinasi henki lähteä"- tilanteesta kun olitte taas yhdessä? Miksi poliisin tai naapureiden pitäisi tehdä jotain,  kun sinulla itselläsi olisi ollut lukematomia mahdollisuuksia etsiä toinen röörinrassaaja!

Ei kyse ole vain sinusta vaan myös naapureista ja heidän perheistään, jotka joutuvat seuraamaan tuollaista elämää. Jos mies hakkaa akkaansa, niin mikään ei estä hakkaamasta kaikkea muutakin itseään heikompaa.

Tosissaanko syyllistät uhria? 😯

Usein vaarallisin paikka on nimenomaan ero. Me saadaan vähän väliä lukea surmista, jotka joku on mustasukkaisuuksissaan tehnyt eron jälkeen kun akka ei ole pysynytkään enää kotona hakattavana.

Vierailija
44/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut poliisit tuollaisessa tilanteessa parille eri pariskunnalle. Lopputuloksena nainen tulee taas parin päivän sisään uudelleen hakattavaksi.

Miksi fiksut naiset valitsevat väärin?

Fiksut naiset valitsevat oikein ja kävelevät pois.

Ne vaatimattoman älyllisen kapasiteetin ja suuremman libidon omaavat pysyvät noissa väkivaltaisissa suhteissa.

Ymmärrätkö että se voi olla hengenvaarallista vain lähteä suhteesta? Siitä ei usein pääse pois turvallisesti,ja se eron hetki on naiselle se vaarallisin. Monet ottavat riskin ja menettävät henkensä. Jotkut selviävät. Kumpaan ryhmään sinä kuulut? Mistä voit tietää selviätkö elossa siitä?

Turvallisempaan on lähteä heti.

Kun antaa tilanteen jatkua, niin pois lähteminen muuttuu koko ajan vaarallisemmaksi. Siinä vaiheessa kun nainen tai mies päättää lähteä väkivaltaisesta suhteesta ja epäilee kostotoimia/hengenvaraa, niin kannattaa hakea pätevää apua lähtemiseen.

Eniten noissa väkivaltaisissa parisuhteissa ottaa päähän se, että autetaan kerta toisensa jälkeen ihminen eroon ja sitten se saakutan pölvästi hakeutuu takaisin hakattavaksi, kun se rakas ihminen vakuuttelee muuttuvansa tapansa.

Vierailija
45/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Miksi sulle oli ihan ok, että te häiritsitte naapureitanne ja koko taloa toistuvasti noilla äänekkäillä yhteenotoilla? Tämä todella ihmettelen. Eikö yhtään kiinnosta ottaa muita huomioon? Eikö yhtään hävetä sen oman kämpän meno? Vähän vois kyllä ajatella muutakin, kun vaan sitä omaa napaansa...

Kyllä hävettää, kiitos kysymästä.

Eikä ole ok.

Ne ei myöskään ollut mitään "yhteenottoja" vaan kyllä siinä oli vaan mies käymässä mun päälle raivokohtauksissaan. Se oli sama yritinkö puhua, rauhoitella tai laittaa vastaan, se teki mitä halusi ja paras oli tosiaan vaan ottaa hiljaa turpaan, vastaan laittaminen vaan provosoi sitä. Mä en edes pysty 50 kiloisena pienenä naisena pistämään vastaan melkein tuplasti mua isommalle miehelle millään.

Mutta miksi mä joudun sitä häpeää yksin kantamaan?

Mies oli muutenkin mielisairas eikä itsekään hallinnut kohtauksiaan.

Vierailija
46/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin ihmeellistä, että edelleen ihmetellään että miksi se ei vain lähde?

Ei suinkaan sitä, miksi miehen pitää alistaa ja pahoinpidellä, tai miksi se ei itse lähde jos akka on niin rasittava että pakko vetää turpiin.

Vierailija
47/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee suomipojan tason - ei auteta pahoinpideltyjä naisia tai lapsia. Ootte kyllä melkoisia pelkureita. Itse soitan kyllä poliisille, jos tulee tuollainen tilanne vastaan.

Myös suurimman osan naisista.

Vierailija
48/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kyseessä on huumeidenkäyttäjät tai rikolliset ja minä en halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa. Tiedän että olen pelkuri. Toivon vain että nainen itse lähtisi sellaisesta suhteesta, tekisi rikosilmoituksen ja aloittaisi uuden elämän jossain toisessa kaupungissa. Apua kyllä saa jos sitä itse hakee.

Vierailija
49/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä kuvittelet miten fyysisesti voisi tulla auttamaan? Osaahan naiset pitää puoliaan, jos oma mies on heiveröinen, mutta aika useasti noi ovat isokokoisia rotevia, että ei mitään järkeä ole tulla hakattavaksi. Yleensä ne sankaria leikkivät saavat itse turpiinsa tai kuolevat, kuten mökkiseudullani eräs mies. Poliisikin kehottaa soittamaan apua ennemmin, kuin itse menee sinne väliin. En minäkään pärjäisi naapurin miehille fyysisesti. Heihin verrattuna olen heiveröinen.

Vierailija
50/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sekoita lapsia vääristellen asiaan. Jos lapsia on kuvioissa, niin silloin on matalalla kynnyksellä soitettava poliisit ja tehtävä lasuja.

Vierailija
51/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me tapella me ollaan sniputtajia, tykki- ja kiväärimiehiä. Ime nekke ittees.

Vierailija
52/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Se pois kävely on hengenvaarallista.

Vierailija
53/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Miksi sulle oli ihan ok, että te häiritsitte naapureitanne ja koko taloa toistuvasti noilla äänekkäillä yhteenotoilla? Tämä todella ihmettelen. Eikö yhtään kiinnosta ottaa muita huomioon? Eikö yhtään hävetä sen oman kämpän meno? Vähän vois kyllä ajatella muutakin, kun vaan sitä omaa napaansa...

Kyllä hävettää, kiitos kysymästä.

Eikä ole ok.

Ne ei myöskään ollut mitään "yhteenottoja" vaan kyllä siinä oli vaan mies käymässä mun päälle raivokohtauksissaan. Se oli sama yritinkö puhua, rauhoitella tai laittaa vastaan, se teki mitä halusi ja paras oli tosiaan vaan ottaa hiljaa turpaan, vastaan laittaminen vaan provosoi sitä. Mä en edes pysty 50 kiloisena pienenä naisena pistämään vastaan melkein tuplasti mua isommalle miehelle millään.

Mutta miksi mä joudun sitä häpeää yksin kantamaan?

Mies oli muutenkin mielisairas eikä itsekään hallinnut kohtauksiaan.

Ei kukaan ole sanonutkaan, että sun yksin tulisi sitä häpeää kantaa, mutta sinä nyt olet näistä osapuolista ainoa täällä jolta kysyä.

Noh, en jatka tästä eteenpäin tätä aihetta. Kukin valitkoon itse elämäntapansa, kunhan ei ole haitaksi tai häiriöksi muille.

Vierailija
54/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut mitään huomiota naisilta koskaan, joten tunnen vain vahingoniloa kun väkivallanteoista uutisoidaan tai että nään naisten huonoa kohtelua.

Vierailija
55/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla viimeinen vierailu se.

Vierailija
56/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ihmistä on vangittu asuntoonsa niin, ettei pääsisi sieltä koskaan lähtemään.

Vierailija
57/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olkoon sitten yhdessä ottamasa turpaansa jos se on turvallisenpaa. Voi jeesus teidän kanssa!

Vierailija
58/148 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin ihmistä on vangittu asuntoonsa niin, ettei pääsisi sieltä koskaan lähtemään.

Jep. Kyllä se mies jossain vaiheessa nukahtaa tai lähtee baariin.

Vierailija
59/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei suomipoika soita poliisille? Harvempi menee itse väliin, mikä minusta ihan fiksua. 

Vierailija
60/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielisairaaksi leimaamisen jälkeen neikkonen yrittää vielä usuttaa miessellaista käyämään konkreettisesti kiinni ja kaatamaan pihan asfalttiin. On jo käynyt aiemmin kiinni, ja selittelee asiaaa "halaamiseksi". Oikeuteen tuollanen kuten muukin sanallinen halventaminen, panettelu, törkeä häiriön tuotto. kun tuohon puututaan, alkaa uhoaminen ulosajamisella.

Käräjäoikeuteen selittelemään tekosiaan tuollainen käytäöshäiriöinen "perhe" kuuluu. Ei jälkikasvulla ole mitään oikeutta soittaa suutaan jatkuvasti muista yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi