Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka naapureista ei kukaan mene auttamaan

Vierailija
23.08.2023 |

Jos kerrostalossa naista pahoinpidellään.

Kuinka tämmöistä voi tapahtua kerrostalossa eikä kukaan puutu.

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee suomipojan tason - ei auteta pahoinpideltyjä naisia tai lapsia. Ootte kyllä melkoisia pelkureita. Itse soitan kyllä poliisille, jos tulee tuollainen tilanne vastaan.

Mikäs poika sinä luulet olevasi? Omasta päästä näitä trollailet.

Vierailija
102/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen valitsee itselle kaljupäisen tatuoidun linnakundin, niin on kohtalonsta ansainnut. Pthui!

N60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisestikin olen alkanut ihmettelemään, ja jopa hirvittää, että naapurit ei avaa ovea koska *eivät odota ketään*.

Itse sairastan sairautta, joka aiheuttaa todella hurjia rytmihäiriöitä, ja saattaa lähteä taju. Niin kiva tietää, että kun hoippuu rappukäytävään etsimään apua, niin kukaan ei avaisi ovea.

Niin saati sitten tällaisessa tilanteessa.. Ihmiset tahtoo olla niin itseensä käpertyneinä nykyään.

Miksi edes lähteä hoipertelemaan käytävään muiden ovia kolkuttelemaan. Pienemmällä vaivalla, nopeammin ja huomattavasti paremmalla tuloksella saa apua kun soittaa ihan itse 112 numeroon.

Vierailija
104/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita poliisia saati mene auttamaan, inhoan mun naapuria , sen lapsia myös. Ei vois vähempää kiinnostaa .

Vierailija
105/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus soitettiin naisen omaisille, tuli vähän nopeammin kuin poliisi olisi tullut. Kuka muka pystyy vain kuuntelemaan?

Vierailija
106/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen valitsee itselle kaljupäisen tatuoidun linnakundin, niin on kohtalonsta ansainnut. Pthui!

N60

Ex ei ole tuon näköinen ja ei ole ollut vankilassa. Pistin kusipään pihalle.

Vierailija
107/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes lähteä hoipertelemaan käytävään muiden ovia kolkuttelemaan. Pienemmällä vaivalla, nopeammin ja huomattavasti paremmalla tuloksella saa apua kun soittaa ihan itse 112 numeroon.

Mitäs sitten kun puoliso on ottanut puhelimen?

Vierailija
108/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä soittelemaan, jos akka kerta toisensa jälkeen palaa pahoinpideltäväksi.

Vierailija
109/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisitkaan välttämättä reagoi. Kaverini soitti poliisille, kun naapuriasunnosta (huumeporukkaa) kuului naisen hysteeristä kiljuntaa. Käskivät seurailemaan ja odottelemaan, ja soittamaan uudelleen ellei jossain vaiheessa hiljene. Ja hiljenihän se.

Vierailija
110/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi soittaa poliisin. Sitten voisi hakata hurjana oveen, pimpottaa ovikelloa ja huutaa, että poliisi on tulossa. Se voisi rauhoittaa riehujia kummasti. Ainakin on yrittänyt auttaa jotenkin. Sitten voisi varuilta sen jälkeen juosta karkuun oven takaa.

Tuokin kannattaa tehdä siten että karjaiseen kuuluvasti: "Turpa kiinni tai soitan poliisit!" tai "Olkaa hiljaa tai soitan poliisit!"   tai huutaa "Soitin poliisit ovat jo tulossa!"  ... jos tuon kaltaisella karjauksella tilanne ei lopu tai pariskunta ei lähde pikapikaa asunnosta ulos, niin vasta tappelun jatkuessa soittaa poliisit.

...mutta sitten kannattaa pitää varaansa etteivät tule kiittelemään avusta.

Vierailija
111/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä soittelemaan, jos akka kerta toisensa jälkeen palaa pahoinpideltäväksi.

Käsittääkseni lähisuhdeväkivallasta seuraa aina syyte, vaikka uhri ei sitä tekisikään. Tarpeeksi monta rikosilmoitusta, niin tekijä joutuu edes jonkinlaiseen edesvastuuteen ja mitä pidempi kakku, niin sitä helpompi uhrin on tulla järkiinsä.

Tosin eihän sekään aina auta, olihan Matilla ja Mervilläkin vuosisadan rakkaustarina.

Surullista.

Ja tosiaan, se takaisin palaaminen voi olla uhrille jopa turvallisempaa kuin ero, jos haluaa henkensä pitää. Läheisriippuvaisiahan uhrit on ja liian alistuneita kun ovat tottuneet kaltoinkohteluun. Heitä kuitenkin tulisi auttaa, ei syyllistää.

Vierailija
112/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisestikin olen alkanut ihmettelemään, ja jopa hirvittää, että naapurit ei avaa ovea koska *eivät odota ketään*.

Itse sairastan sairautta, joka aiheuttaa todella hurjia rytmihäiriöitä, ja saattaa lähteä taju. Niin kiva tietää, että kun hoippuu rappukäytävään etsimään apua, niin kukaan ei avaisi ovea.

Niin saati sitten tällaisessa tilanteessa.. Ihmiset tahtoo olla niin itseensä käpertyneinä nykyään.

Nykyään on niin helppo saada jostakusta jatkuva riesa. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Eikä ne naapurit susta vastuussa ole, jos asuisit kauempana muista ihmisistä niin et edes pääsisi sitten ovelle asti. Soita sitä apua, mitä sä muiden oville menet.

Luulen kyllä että jos oikeasti tuuperrut sinne rappuun niin kyllä sen joku ovisilmästään huomaa jos olet ovikelloja soitellut.

Tuo lihavoitu osuus on muuten ihan totta. Toisinaan nuo ihmiset eivät aja ihan täysillä valoilla ja heidän "avuntarpeensa saattaa paisua kuin pullataikina", jonka jälkeen rajojen vetäminen johtaa aika epämiellyttävään tilanteeseen.

Vierailija
113/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerran en voinut mennä, koska pahoinpitely tapahtui heidän omassa kodissaan, enkä nyt sattuneesta syystä voinut avata ovea. Muutenkin päätin, että soitan nyt ensin häkeen ennenkuin edes soitan ovikelloa ja kysyn mitä tapahtuu. häke neuvoi sitten menemään alas avaamaan oven poliisille ja odottamaan heitä siellä. Siellä asunnossa oli sitten käytetty kättä pidempää, että ihan hyvä, kun en mennyt auttamaan.

(lue: auttaa voi muutenkin kuin mennä mukaan)

itse aina vain ihmettelen sitä, että kun noita uutisia lukee, että miksi se on aina vain yksi ihminen, joka on soittanut häkeen. Omassakin tapauksessa minä olin ainoa, joka vaivautui soittamaan häkeen. Muut vain pyörittelivät silmiään, että jestas tuota mekkalaa. Yksi sanoi minulle sitten, kun odottelin poliiseja alhaalla, että  taitaa tulla turha keikka, vähänkö nyt ylireagoit, kai niillä parempaakin tekemistä on kuin käydä juopoille sanomassa, että olkaa hiljaa....

Asia nyt vain on sillä tavalla, että pari voi väittää ettei mitään erikoista tapahtunut. Apuun menijä voi saada molemmat kimpuunsa ja asioita selvitellään jälkikäteen siten, että se auttaja tuli häiriköimään heidän rauhallista illanviettoa.

Puhelimella soittanut ei ole yhtään paremmassa turvassa, koska soittajan henkilöllisyys voi paljastua ja pariskunta voi olla kaikkea muuta kuin kiitollinen. Ja tuollaiset ihmiset eivät välttämättä pidättäydy pelkästään sanallisessa palautteessa.

Siinä vaiheessa kun tietää tuollaisten pariskuntien toimintamallit, niin tietää ettei lopputulokseen voi vaikuttaa. Ellei toinen kuole riitelyn seurauksena, niin sama homma jatkuu heti kotiinpaluun jälkeen.

Ja yöllä pitää lähteä alaovelle postaamaan koska poliisit viitsivät vaivautua paikalle...

Tämä myös paljastaa soittajan joka saa sitten vihat niskaan kokemuksella...

Vierailija
114/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Soittakaa aina, jos epäilys on! Itsellä ainakin meinasi henki lähteä.

Saatat olla oikeassa, että miesystäväsi ei olisi hakannut naapuria, mutta tuon tapahtumaoletuksen perusteella ei voi päätellä, kuinka olisi tapahtunut tai kuinka muissa yhteyksissä tulee tapahtumaan.

Kirjoitit: "Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi." Minua kiinnostaisi tietää, kuinka monta päivää kului kertomastasi "meinasi henki lähteä"- tilanteesta kun olitte taas yhdessä? Miksi poliisin tai naapureiden pitäisi tehdä jotain,  kun sinulla itselläsi olisi ollut lukematomia mahdollisuuksia etsiä toinen röörinrassaaja!

Ei kyse ole vain sinusta vaan myös naapureista ja heidän perheistään, jotka joutuvat seuraamaan tuollaista elämää. Jos mies hakkaa akkaansa, niin mikään ei estä hakkaamasta kaikkea muutakin itseään heikompaa.

Naapureilla on suojanaan oma koti ja ovi. JOs joku ilmestyy oven taa hakkaamaan ovea, niin ei avaa ovea, vaan soittaa häkee. Se hakkaaja saa aika monta minuuttia hakata saadakseen lukossa olevan oven auki. Jos hänet tapaa rappukäytävässä ja hän käyttäytyy uhkaavasti, niin voi sitten paeta joko takaisin kotiinsa ja sulkea oven, sekä soittaa sitten häkeen, tai sitten, jos on eism. tulossa kotiin, niin palata ulos, tai mennä naapuriin ja soittaa sieltä häkeen.  Samalla tietenkin kannattaa puhua kovaäänisesti, jotta saa naapureita kuulolle myös.

Ja naapureiden pitäisi pysyä loppuelämänsä sen oven sisäpuolella vain sen vuoksi, että naapurien tehtävä on rajoittaa sinun parisuhderutiineja - eikä se ole sinun oma tehtäväsi?

Vierailija
115/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Ei siinä akuutissa tilanteessa oikein voi "vain kävellä pois" jos itseä puolta isompi ja painavampi mies heittelee pitkin seiniä ja yrittää tappaa..

Tuohon yhteyteen sopiin satu pojasta, joka huusi sutta liian monta kertaa.

Jos naapurissa poikkeuksellisesti kuuluu väkivallasta kertovia ääniä, niin eiköhän useampi puutu asiaan tai soita poliisit apuun. Silloin, kun tuo tapettavan sian kiljunta toistuu tämän tästä, niin turha kuvitella, että naapurit tietäisivät soittaa apua tositilanteessa... kun ne useammat aikaisemmatkaan tositilanteet saaneet paria katkaisemaan sairasta riippuvaisuussuhdetta.

---

Miten ihmeessä ihminen taputtaa itseään selkään vain sen vuoksi, että poliisi kertoo faktan, että on käytetty kättä pidempää... aika usein nämä ihmiset heiluttelevat ja käyttävätkin kättä pidempää.

Ja sitten tuohon naiviin uskoon poliisin suojelusta. Vaikka ihminen uhkaa tappaa naisystävään ja tämän alaikäiset lapset, niin poliisi pyörittelee käsiään ja sanoo etteivät he voi tehdä mitään ennen kuin jotain tapahtuu.

Enkä nyt tahdo pelotella ettei poliisille kannata soittaa tarpeen mukaan vaan kannattaa huomioida, milloin ei kannata sekaantua toisten kieltämättä kauhealta kuulostavaan rakkauselämään.

Onko siitä siis jollekulle haittaa, jos soittaa poliisille? 😳

Joo, se ei ehkä suhdetta lopeta, mutta siellä pahoinpidelläön ihmistä ja se on rikos.

Joku voi menettää henkensä sen vuoksi ettei poliisi ehtinyt ajoissa paikalle... kun poliisit ovat  rutiinikeikalla jo useista käynneistään tutuksi tulleen pariskunnan luona.

Vierailija
116/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut poliisit tuollaisessa tilanteessa parille eri pariskunnalle. Lopputuloksena nainen tulee taas parin päivän sisään uudelleen hakattavaksi.

Miksi fiksut naiset valitsevat väärin?

Fiksut naiset valitsevat oikein ja kävelevät pois.

Ne vaatimattoman älyllisen kapasiteetin ja suuremman libidon omaavat pysyvät noissa väkivaltaisissa suhteissa.

Ymmärrätkö että se voi olla hengenvaarallista vain lähteä suhteesta? Siitä ei usein pääse pois turvallisesti,ja se eron hetki on naiselle se vaarallisin. Monet ottavat riskin ja menettävät henkensä. Jotkut selviävät. Kumpaan ryhmään sinä kuulut? Mistä voit tietää selviätkö elossa siitä?

Jakamalla suhdetta tilanne päätyy 100 %:n varmuudella kuolemaan. Pois lähteminen on ainoa keino selvitä hengissä ja siihen voi pyytää apua.

Useimmat eivät halua lähteä ja tuo poislähtemisen vaarallisuus on vain selittävä tekosyy. Tekosyyn kertoja uskoo, että muut uskovat tuon selityksen. Ei tarvitse selitellä muille yhtään mitään, jos haluaa elää väkivaltaisessa parisuhteessa. Lue ensimmäinen kappale ja mieti asiaa hyvin tarkkaan.

Vierailija
117/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisessä asuintalossa ei ainakaan puututtu mitenkään. Erään jos toisenkin kerran mies paiskoi seinään ja pahoinpiteli ja itketti niin, että luulisi että olisi joku naapuri edes ärsytyksestä soittanut poliisin. Oli vielä ihan hyvää väkeä mielestäni siinä talossa, ei mikään narkkitalo jossa olisi totuttu hurjaan elämään.

Toisaalta ei pariskunnan keskinäiseltä näyttävään pahoinpitelyyn puututa aina kadullakaan. Monta kertaa oli vaikea tilanne kaupungissa kadulla ja yhden ainoan kerran tuli jotkut nuoret miehet väliin. Kai monet ajattelee, että väkivalta on suhteessa yksityisasia.

Vierailija
118/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entisessä asuintalossa ei ainakaan puututtu mitenkään. Erään jos toisenkin kerran mies paiskoi seinään ja pahoinpiteli ja itketti niin, että luulisi että olisi joku naapuri edes ärsytyksestä soittanut poliisin. Oli vielä ihan hyvää väkeä mielestäni siinä talossa, ei mikään narkkitalo jossa olisi totuttu hurjaan elämään.

Toisaalta ei pariskunnan keskinäiseltä näyttävään pahoinpitelyyn puututa aina kadullakaan. Monta kertaa oli vaikea tilanne kaupungissa kadulla ja yhden ainoan kerran tuli jotkut nuoret miehet väliin. Kai monet ajattelee, että väkivalta on suhteessa yksityisasia.

Siis säkin vain ihmettelit, miksei kukaan MUU soittanut poliisia? 😳

Vierailija
119/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijän ohje älä mene toisten ovien taakse, edes vaikka on bileet koska et tiedä mitä aseita siellä on vastassa, voit saada esimerkiksi kirveestä.

Vierailija
120/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Soittakaa aina, jos epäilys on! Itsellä ainakin meinasi henki lähteä.

Saatat olla oikeassa, että miesystäväsi ei olisi hakannut naapuria, mutta tuon tapahtumaoletuksen perusteella ei voi päätellä, kuinka olisi tapahtunut tai kuinka muissa yhteyksissä tulee tapahtumaan.

Kirjoitit: "Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi." Minua kiinnostaisi tietää, kuinka monta päivää kului kertomastasi "meinasi henki lähteä"- tilanteesta kun olitte taas yhdessä? Miksi poliisin tai naapureiden pitäisi tehdä jotain,  kun sinulla itselläsi olisi ollut lukematomia mahdollisuuksia etsiä toinen röörinrassaaja!

Ei kyse ole vain sinusta vaan myös naapureista ja heidän perheistään, jotka joutuvat seuraamaan tuollaista elämää. Jos mies hakkaa akkaansa, niin mikään ei estä hakkaamasta kaikkea muutakin itseään heikompaa.

Tosissaanko syyllistät uhria? 😯

Usein vaarallisin paikka on nimenomaan ero. Me saadaan vähän väliä lukea surmista, jotka joku on mustasukkaisuuksissaan tehnyt eron jälkeen kun akka ei ole pysynytkään enää kotona hakattavana.

Jos joku nousee kerta toisensa jälkeen nyrkkeilykehään ottamaan turpiinsa, niin hän ei ole uhri.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. Tuota edellistä sanontaa mukaillen: Parisuhteessa ensimmäisellä kerralla pahoinpidelty on uhri, mutta toisella kerralla se on jo oma valinta.

Ennen kuin parisuhteessa saa ensimmäisen kerran todella turpiinsa, on sitä ennen ohitettu lukemattomia kertoja tulevasta pahoinpitelystä varoittavia merkkejä. Perheväkivallalla on tapana pahentua kerta kerralla, joten tämäkin pitäisi riittää syyksi lähteä heti ensimmäisestä kerrasta.

Edellinen tietenkin eroaa niistä tapauksista, joissa kiltillä puolisolla napsahtaa kerrasta poikki ja ensimmäinen kerta jää viimeiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan