Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka naapureista ei kukaan mene auttamaan

Vierailija
23.08.2023 |

Jos kerrostalossa naista pahoinpidellään.

Kuinka tämmöistä voi tapahtua kerrostalossa eikä kukaan puutu.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa kannattaisi sitten mennä lääkäriin, ja tehdä rikosilmoitus.

Oletko jo tehnyt?

Vierailija
142/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun asenne ihan rehellisesti on se että tapahtukoot jos nainen on kerta oikeasti niin hölmö että hän on tollaisessa suhteessa esim, aina voi kävellä pois

Ei siinä akuutissa tilanteessa oikein voi "vain kävellä pois" jos itseä puolta isompi ja painavampi mies heittelee pitkin seiniä ja yrittää tappaa..

Tuohon yhteyteen sopiin satu pojasta, joka huusi sutta liian monta kertaa.

Jos naapurissa poikkeuksellisesti kuuluu väkivallasta kertovia ääniä, niin eiköhän useampi puutu asiaan tai soita poliisit apuun. Silloin, kun tuo tapettavan sian kiljunta toistuu tämän tästä, niin turha kuvitella, että naapurit tietäisivät soittaa apua tositilanteessa... kun ne useammat aikaisemmatkaan tositilanteet saaneet paria katkaisemaan sairasta riippuvaisuussuhdetta.

---

Miten ihmeessä ihminen taputtaa itseään selkään vain sen vuoksi, että poliisi kertoo faktan, että on käytetty kättä pidempää... aika usein nämä ihmiset heiluttelevat ja käyttävätkin kättä pidempää.

Ja sitten tuohon naiviin uskoon poliisin suojelusta. Vaikka ihminen uhkaa tappaa naisystävään ja tämän alaikäiset lapset, niin poliisi pyörittelee käsiään ja sanoo etteivät he voi tehdä mitään ennen kuin jotain tapahtuu.

Enkä nyt tahdo pelotella ettei poliisille kannata soittaa tarpeen mukaan vaan kannattaa huomioida, milloin ei kannata sekaantua toisten kieltämättä kauhealta kuulostavaan rakkauselämään.

Onko siitä siis jollekulle haittaa, jos soittaa poliisille? 😳

Joo, se ei ehkä suhdetta lopeta, mutta siellä pahoinpidelläön ihmistä ja se on rikos.

Joku voi menettää henkensä sen vuoksi ettei poliisi ehtinyt ajoissa paikalle... kun poliisit ovat  rutiinikeikalla jo useista käynneistään tutuksi tulleen pariskunnan luona.

Tsiisus, mitä ne poliisit tekee? Hoitaa muita pahoinpitelyjä, huumerikoksia jne.

Miksi sen väkivallan uhrina henki on yhtään vähäarvoisempi?

Kyllä nekin usein jossain vaiheessa pääsee hengestään. Sitä ei olis tapahtunut jos tekijä olis laitettu lukkojen taakse jo ensimmäisestä pahoinpitelystä.

Mutta kun on tässä maassa ihan ok, että ne kulkee vapaana. Naisen henki ei meinaa tässä maassa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että keskustelussa kommentteja kirjoittaa eri ihmisryhmät.

Ne, joille kuviot ovat tulleet valitettavan tutuksi.

Ne, jotka ovat asiantuntijoita seinän takaa kuullun perusteella ja pohjaavat mielipiteensä kiiltokuvamaiseen mielikuvaan poliisin kyvystä olla samaan aikaan joka paikassa, vaikka poliisin resurssit ovat todella rajalliset.

Ne väärään henkilöön törmänneet, jotka ovat päättäneet suhteen väkivaltaa enteilevien merkkien ilmaantumiseen tai väkivaltaisten tilanteen jälkeen.

Sitten on ne, jotka keksivät tarpeettomasti tekosyitä omalle valinnalleen... odottavat ulkopuolisten uhraavan oman turvallisuuden kahden ihmisen omien valitojen takia... odottavat ulkopuolisten puuttuvan asiaan, jos tilanne ylittää sietorajan, mutta raivostuvat ennen sietorajan ylittävää puuttumista... ilmeisesti haluvat tuntea muiden myötäelämistä, mutta valitsevat kerta toisensa jälkeen kuitenkin jatkaa suhdetta.

Ne vaaralliset lopputilanteet ovat vain seurausta siitä, että ei ole lähdetty riittävän ajoissa, vaan on jatkettu loppuun asti.

Joskus se havahtuminen tilanteeseen ja ymmärrys lähteä suhteesta realisoituu vasta, kun joku tulee kertomaan, että sinua kohdellaan huonosti.

Mä tajusin vasta siinä vaiheessa kun jouduin sairaalan kautta seri-tukikeskukseen ja paaritaksilla magneettikuvauksiin murtumien vuoksi. Tukikeskuksessa oli todella ihania ja empaattisia hoitajia jotka alleviivasivat että kukaan ei ansaitse tuommoista, oli tehnyt sit mitä tahansa. Ja tarkastivat kaikki vammat huolella ja hyvin helläkätisesti.

Itse olin jo niin nujerrettu, että en jaksanut enkä ymmärtänyt aiemmin.

Kiitos heille, jotka mua auttoi.

Ja kierolla tavalla, kiitos myös siitä kaikesta kivusta silloin, josta huomasin itse että tulisin vielä kuolemaan siihen.

Vierailija
144/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei silloinkaan kun t*pettava huutaa APUA! näin sen erään julkih*mon kanssa, jonka 2 nuorta miestä poisti maailmasta. Naapurin muori kuuli kaiken, ei soittanut 112, ei mitään. Aamulla sitten lähti ironisesti hautuumaalle kastelemaan kukkia. 

Vierailija
145/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tilanteessa kannattaisi sitten mennä lääkäriin, ja tehdä rikosilmoitus.

Oletko jo tehnyt?

Siis kuka?

Vierailija
146/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerran en voinut mennä, koska pahoinpitely tapahtui heidän omassa kodissaan, enkä nyt sattuneesta syystä voinut avata ovea. Muutenkin päätin, että soitan nyt ensin häkeen ennenkuin edes soitan ovikelloa ja kysyn mitä tapahtuu. häke neuvoi sitten menemään alas avaamaan oven poliisille ja odottamaan heitä siellä. Siellä asunnossa oli sitten käytetty kättä pidempää, että ihan hyvä, kun en mennyt auttamaan.

(lue: auttaa voi muutenkin kuin mennä mukaan)

itse aina vain ihmettelen sitä, että kun noita uutisia lukee, että miksi se on aina vain yksi ihminen, joka on soittanut häkeen. Omassakin tapauksessa minä olin ainoa, joka vaivautui soittamaan häkeen. Muut vain pyörittelivät silmiään, että jestas tuota mekkalaa. Yksi sanoi minulle sitten, kun odottelin poliiseja alhaalla, että  taitaa tulla turha keikka, vähänkö nyt ylireagoit, kai niillä parempaakin tekemistä on kuin käydä juopoille sanomassa, että olkaa hiljaa....

Asia nyt vain on sillä tavalla, että pari voi väittää ettei mitään erikoista tapahtunut. Apuun menijä voi saada molemmat kimpuunsa ja asioita selvitellään jälkikäteen siten, että se auttaja tuli häiriköimään heidän rauhallista illanviettoa.

Puhelimella soittanut ei ole yhtään paremmassa turvassa, koska soittajan henkilöllisyys voi paljastua ja pariskunta voi olla kaikkea muuta kuin kiitollinen. Ja tuollaiset ihmiset eivät välttämättä pidättäydy pelkästään sanallisessa palautteessa.

Siinä vaiheessa kun tietää tuollaisten pariskuntien toimintamallit, niin tietää ettei lopputulokseen voi vaikuttaa. Ellei toinen kuole riitelyn seurauksena, niin sama homma jatkuu heti kotiinpaluun jälkeen.

Ja yöllä pitää lähteä alaovelle postaamaan koska poliisit viitsivät vaivautua paikalle...

Tämä myös paljastaa soittajan joka saa sitten vihat niskaan kokemuksella...

miten se paljastaa? meinaatko, että pahoinpitelyn aikana kurkkivat ovisilmästä, että lähteekö joku alaovelle? Kun poliisit tulee, niin jos itse pelkää, niin voihan sitä vaikka lähteä lenkille ja sanoa poliiseille, että menen lenkille etten paljastu soittajaksi.

Vierailija
147/148 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään tätä.

Olen itse ollut suhteessa, jossa mua pahoinpideltiin pahastikin. Varmasti äänet kuuluivat naapureille. Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi.

Jos siinä tilanteessa joku naapuri olisi tullut koputtelemaan, niin varmasti mies olisi saanut mut uhkailtua hiljaiseksi ja selostanut naapurille jotain hätistääkseen se , sitä se yritti poliisillekin selostaa. Naapureille se ei olis tehnyt mitään, se halusi mätkiä vain mua.

Itse ihmettelen miten kukaan ei soittanut poliisia? Sain aina itse tilanteen jälkeen hakattuna soitettua 112 tai paettua ulos.

Soittakaa aina, jos epäilys on! Itsellä ainakin meinasi henki lähteä.

Saatat olla oikeassa, että miesystäväsi ei olisi hakannut naapuria, mutta tuon tapahtumaoletuksen perusteella ei voi päätellä, kuinka olisi tapahtunut tai kuinka muissa yhteyksissä tulee tapahtumaan.

Kirjoitit: "Ainakin koko talo tiesi kun milloin oli ambulanssi pihalla ja milloin vain poliisi." Minua kiinnostaisi tietää, kuinka monta päivää kului kertomastasi "meinasi henki lähteä"- tilanteesta kun olitte taas yhdessä? Miksi poliisin tai naapureiden pitäisi tehdä jotain,  kun sinulla itselläsi olisi ollut lukematomia mahdollisuuksia etsiä toinen röörinrassaaja!

Ei kyse ole vain sinusta vaan myös naapureista ja heidän perheistään, jotka joutuvat seuraamaan tuollaista elämää. Jos mies hakkaa akkaansa, niin mikään ei estä hakkaamasta kaikkea muutakin itseään heikompaa.

Naapureilla on suojanaan oma koti ja ovi. JOs joku ilmestyy oven taa hakkaamaan ovea, niin ei avaa ovea, vaan soittaa häkee. Se hakkaaja saa aika monta minuuttia hakata saadakseen lukossa olevan oven auki. Jos hänet tapaa rappukäytävässä ja hän käyttäytyy uhkaavasti, niin voi sitten paeta joko takaisin kotiinsa ja sulkea oven, sekä soittaa sitten häkeen, tai sitten, jos on eism. tulossa kotiin, niin palata ulos, tai mennä naapuriin ja soittaa sieltä häkeen.  Samalla tietenkin kannattaa puhua kovaäänisesti, jotta saa naapureita kuulolle myös.

Ja naapureiden pitäisi pysyä loppuelämänsä sen oven sisäpuolella vain sen vuoksi, että naapurien tehtävä on rajoittaa sinun parisuhderutiineja - eikä se ole sinun oma tehtäväsi?

t... vain siihen asti kunnes poliisit tulee

Vierailija
148/148 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että keskustelussa kommentteja kirjoittaa eri ihmisryhmät.

Ne, joille kuviot ovat tulleet valitettavan tutuksi.

Ne, jotka ovat asiantuntijoita seinän takaa kuullun perusteella ja pohjaavat mielipiteensä kiiltokuvamaiseen mielikuvaan poliisin kyvystä olla samaan aikaan joka paikassa, vaikka poliisin resurssit ovat todella rajalliset.

Ne väärään henkilöön törmänneet, jotka ovat päättäneet suhteen väkivaltaa enteilevien merkkien ilmaantumiseen tai väkivaltaisten tilanteen jälkeen.

Sitten on ne, jotka keksivät tarpeettomasti tekosyitä omalle valinnalleen... odottavat ulkopuolisten uhraavan oman turvallisuuden kahden ihmisen omien valitojen takia... odottavat ulkopuolisten puuttuvan asiaan, jos tilanne ylittää sietorajan, mutta raivostuvat ennen sietorajan ylittävää puuttumista... ilmeisesti haluvat tuntea muiden myötäelämistä, mutta valitsevat kerta toisensa jälkeen kuitenkin jatkaa suhdetta.

Ne vaaralliset lopputilanteet ovat vain seurausta siitä, että ei ole lähdetty riittävän ajoissa, vaan on jatkettu loppuun asti.

Unohdit listastasi ihmisryhmän, joka kuvittelee voivansa tyypittää jonkun kirjoittajan tiettyyn ihmisryhmään vain sen perusteella mitä hän kirjoittaa ja sitten lisää tuohon tyypitykseen omat oletukset ja tulkinnat eikä osaa edes alkeistason taitoja pohtia, että onko oma tulkinta oikein, vain kävikö niin, että oma mieli satuili tulkintoihin asioita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä