Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sysimusta pimeä talvi tulee. Se tietää monille loputonta väsymystä. Te joita ei väsytä talvisin, mikä on teidän salaisuutenne virkeyteen kaamoksen sydämessä?

Loputon pimeys
21.08.2023 |

Ei nimittäin ole mikään ihan pikkujuttu, että merkittävä osa elämästä menee kauheassa kaamosväsymyksessä. Milläs nämä talvivirkut oikein saavat moisen energian? Tai siis mitä me muut mokaamme?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muutto. No ei vaan. Kylmyys väsyttää mielestäni enemmän kuin pimeys.

Vierailija
2/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirkasvalolamppu. Olin aikaisemmin tosi väsynyt talvisin, muuta viimeset 3 talvea on menneet aika helposti, kun aamulla istun lampun ääressä 20-30 minsaa. Juon aamukahvit ja meikkaan siinä, että saan tarpeeksi pitkään istuttua lampun ääressä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se asenne. En mäkään mikään energiapakkaus ole, päinvastoin, mutta introverttinä tykkään tuosta ajasta myös kun saa olla enemmän omissa oloissaan. :)

Vierailija
4/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri tavalla jaksaa, kun ei koko ajan ole niin helkkarin kuuma! Valon määrästä ei niinkään ole väliä.

Vierailija
5/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on auttanut liikunta. Siis ihan kunnon salitreeni, jossa sykkeet nousee ja hiki lentää. Antaa virtaa ihan älyttömästi. Samalla jatkuva palelu on loppunut.

Vierailija
6/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se asenne. En mäkään mikään energiapakkaus ole, päinvastoin, mutta introverttinä tykkään tuosta ajasta myös kun saa olla enemmän omissa oloissaan. :)

Opetelkaa käyttämään sisäistä kelloanne!

Jos väsyttää vaikkapa puol kahdeksalta, niin nukkumaan vaan! Ei ne pyykit mihinkään karkaa!

Jos on lapsia niin lapset kanssa aiemmin nukkumaan!

Se on sitä "omaa aikaa" kun saa mennä nukkumaan!

pian se tasaantuu ja saa jatkaa normisti.

Niin ja hei, vähemmän leipää ja pastaa, enemmän vihreetä!

Vierailija
7/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas on aika vahva ilmaisu. Samaa voisi sanoa hiekassa pyörivistä ihmisvartaista, hyi olkoon. Minä niin nautin tulevasta syksystä/talvesta. Se on nimittäin normaalimpaa, että ulkona on viileämpää kuin sisällä. Raikas ulkoilma lenkki ja sisälle lämpimään. Ensi lumi on minulle jokavuosi kuin saisi rahaa tilille, niin nostaa mielialaa.

Jotain ihanaa keittoa, kynttilät palamaan jne. Ah ihanaa kun tämä pitkäveteisistä pitkäveteisin kesä tulee päätökseensä. Hyvät päivät on eespäin taas. (ei varmaan aloittajaa helpottanut vastaukseni. Mutta kas kun ihmiset ollaan erilaisia joku tykkää toinen ei).

Vierailija
8/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pimeyttä ja lunta, kirpeää ilmaa. Kaikki se piristää minua ja antaa energiaa.

Vierailija
9/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakaasti sitä mieltä, että pimeydestä ja syksystä/talvesta nauttivat ovat jollain tavalla mielisairaita. Valo ja lämpö kun ovat elämän perusedellytyksiä, syksyllä luonto kuolee ja Suomen talvessa ihminen ei edes selvityisi hengissä ilman erillisiä lämmönlähteitä.

En voi sietää kaamosaikaa. Se lamaannuttaa mielen ja kropan. Toki käytän kaikki keinot kirkasvalosta vitamiineihin, avantouintiin ja liikuntaan, silti kärsin.

Lääketiede MT- potilailla alkaa vaikeat ajat elokuusta kun illat pimenee ja helpoa ei heidän perheillä naapureilla ole ,kunnes  lääkellä mieli tasantuu.Seraava vaihe Helmikuu kohti Valoa.Alkaa taas kauhu aika perheille ja naapureille .Lisää aihesta löytyy netti.

Vierailija
10/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään käpertyä omaan kotikoloon syksyllä ja talvella.

Vierailija
11/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten paha olo antaa minulle emergiaa.

Vierailija
12/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan pimeyttä ja lunta, kirpeää ilmaa. Kaikki se piristää minua ja antaa energiaa.

Meille muille ei käy noin. Ainakaan usein. Ajattelee pelkästään ulkomaita, miten hyvä säätila jossain on.

Vierailija
13/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensimmäistä kertaa onnellinen, että tulee talvi ja syksy. Ihmisiä vähemmän liikkeellä ja ulkona on rauhallista. Ei mitään känniläisiä heilumassa tai joukkotapahtumia. 

Vierailija
14/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranhan me eletään, nauttikaamme.

Vierailija
15/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa käyttämään sisäistä kelloanne!

Jos väsyttää vaikkapa puol kahdeksalta, niin nukkumaan vaan! Ei ne pyykit mihinkään karkaa!

Jos on lapsia niin lapset kanssa aiemmin nukkumaan!

Se on sitä "omaa aikaa" kun saa mennä nukkumaan!

pian se tasaantuu ja saa jatkaa normisti.

Niin ja hei, vähemmän leipää ja pastaa, enemmän vihreetä!

Tunge se sisäinen kello sinne mihin aurinko ei paista. 

Vierailija
16/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mielenterveysongelmainen.

Vierailija
17/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri tavalla jaksaa, kun ei koko ajan ole niin helkkarin kuuma! Valon määrästä ei niinkään ole väliä.

Aamen!

Vierailija
18/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä onnellisessa asemassa, että pääsen talvisin ulos päivänvalon aikaan halutessani, ei tarvitse mennä pimeällä. Käyn siis hoitamassa hevoseni päiväsaikaan ja nautin raikkaasta ilmasta. Sitten on kiva tulla kotiin sisälle lämpimään. Myös keikoilla aion käydä, sisätapahtumat ei ole niin kivoja kuin festarit, mutta saan livemusiikista energiaa.

Vierailija
19/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyvin paljon asennekysymys. Mä näen pimeimmässä ja harmaimmassa syksyssäkin mielettömän paljon kauneutta ja toivoa. Luonto nukkuu kerätäkseen voimia seuraavaa heräämistä varten. Ulkoilu ja eritoten LUONNOSSA liikkuminen auttaa väsymykseen. Hissuksiin kulkeminen silmät avoinna kaikkiin yksityiskohtiin auttaa unohtamaan väsyn ja apaattisuuden.

No, mä olen luonnostaan erakkotyyppiä (vaikka mielettömän sosiaalinen olenkin) ja melankolinen luonne (en surullinen) niin mulle pimeimmätkin ajat on nautinto.

Vierailija
20/75 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat sekä säännöllinen elämänrytmi eli en valvo viikonloppuisinkaan yömyöhään ja nuku sitten aamulla pidempään kuin arki-aamuina. Arkisin siis kello soi 5.30 ja herään viikonloppuisin ihan itsestään viimeistään klo 5.45 kesät talvet.

Arkena aamu-ulkoilun hoitaa työmatka, jonka teen aina kävellen tai fillarilla ja viikonloppuisin käyn aikaisin aamusta lenkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme