Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisia suuntautumisia on tasan kolme: 1) heteroseksuaalisuus, 2) homoseksuaalisuus ja 3) biseksuaalisuus. Itse olen näistä numero 3. Muita suuntautumuksia ei tarvita.
Itselläni on tuo sama ominaisuus kuin artikkelin ihmisellä (eli hyppään sänkyyn vasta, kun on tunteita). Siksipä olen tähän ikään mennessä päätynyt suhteisiin vain oikeassa elämässä tapaamieni ihmisten kanssa. Eli tapaan esim. jonkun harrastusporukassa ja ajan myötä huomaan ihastuneeni häneen jne.
Tinderissä ei ole minulle mitään ja se ei haittaa ollenkaan. Olen myös ollut sinkku pitkiä aikoja elämässäni ja ylipäänsä päädyin ekaan suhteeseeni "vasta" 27-vuotiaana. Ei haittaa.
Kaikesta ei tarvitse tehdä itselleen identiteettiä, ihan oikeasti. Se on vain tie uhriutumiseen ja siihen, että tekee kaikesta itselleen ihan kamalan hankalaa. Jos keksitään kaikille ominaisuuksille jotakin nimikkeitä, niin syntyy vain kilpailua, että kenellä on kurjinta ja kuka on syrjityin. Niin, ja tämä mielipide tulee nyt seksuaalivähemmistöön kuuluvalta henkilöltä. Ja olen itse sitä mieltä, että edes seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei mielestäni myökään ole syy uhriutua - tai se ei ainakaan ole sille henkilölle itselleen kovin hyväksi.
Minä ainakin määritän itseni ihan muiden asioiden perusteella kuin sen, että olen mahdollisesti keskimääräistä valikoivampi seksikumppanien suhteen.
Olen panromanttinen demiseksuaali. En tiedä miksi en voisi määritellä itseäni niin. Itselleni se on ollut vain helpotus huomata, että hei mähän on tälläinen ja minunlaisia on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon lukiessa luulin että tuo on miehen nimi.
No ei kai jokapäiväisestä asiasta lehtijuttuja tehdä.
Naikkonen väittää ettei saa mitään mutta sitten kuitenkin: "ihastumisen hormonihuuruihin, jännitykseen ja hyvän olon hormonien pörräämiseen".
Noloa
Näin jälkikäteen kun kaikille asioille on nimikin annettu, olen pohtinut onko se puheissa oleva ilmaisu jostain henkilöstä "panisin" sellainen, että katsojalle iskee heti seksuaalinen kipinä johonkin tuntemattomaan? Tuo kun on itselleni ihan vieras ajatus. Jo teini-ihastukset koen enemmän sellaisena romanttisena kipinänä, enkä niinkään seksuaalisena. En todellakaan hyppäisi kenenkään sänkyyn sellaisen yhden tai edes kymmenen baari-illan jälkeen.
Olen näin myöhemmin määritellyt itseni heteroromanttiseksi ja demiseksuaaliksi jolla on jonkinlainen BL-fetissi. Eli sellainen tavallinen joita tämä maailma on pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tuntuu, että tosi monesti irtosuhteissa kyse on miehen tyydytyksestä. Olen useasti ollut sellaisessa tilanteessa, ettei seksikumppaniani ole kiinnostanut, että tässä on toinenkin ihminen ja toisen ihmisen halut ja tarpeet.
Silloin seksin harrastamisesta jää jollakin tavalla hyväksikäytetty olo siis sellainen, ettei ole saanut arvoistansa kohtelua seksin toiselta osapuolelta."
???? Daaa? Kenelle tulee yllätyksenä että miehet eivät välitä muusta kuin munastaan??
Daaa, oletko vähän yksinkertainen? Jos kyse on irtosuhteista, kertapanosta, yhden yön jutusta... Mitähän sinä tai tuo demiseksineito luulette saavanne jos lähtökohtaisesti kyseessä on vaan kertapano? Prinssin joka palvoo maata jalkojenne alla? Miksi edes yrittää tehdä vaikutusta ihmiseen jolla ei ole, eikä tule olemaan sinulle mitään merkitystä? Ja siis silloin kun nainen lähtee tietoisesti kertapanolle niin hänelläkö on enempi se toisen ihmisen tyydyttäminen mielessä kuin oma jalkoväli?
Taas niin omituinen uutinen. Kyseinen nainen on ollut joku jakorasia miehille ja sitten todennut, että ei se olekaan kivaa. Tämä tieto pitää vielä erikseen kertoa lööppilehdelle.
Ei riitä, että keksitään vammais1a termejä vamma1sille ihmisille, vaan noita termejä näköjään keksitään myös normaaleille ja terveille 😂😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias enkä ole koskaan harrastanut seksiä. Ikinä ei ole ollut pienintäkään kiinnostusta moiseen, ei edes teininä. Pikemminkin inhottaa pelkkä ajatuskin seksistä, kuvottavan kuuloista puuhaa.
Niin? Se on sinun valinta ja siinä ei ole mitään väärää. Miksi tällaista pitää erikseen toitottaa?
Mikä perkeleen nimi Jael muka on olevinaan?
M42
Ja minkä takia tällaisia porttoja on nykään jokainen media täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö ihan kaksi vuotta selibaatissa, ooh mitali siitä. Ja oikein ihastuu kun tuntee kiintymystä, ooh toinen mitali siitäkin.
Jep. Ihan kuin me normaalit ihmiset emme olisi ikinä selibaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä perkeleen nimi Jael muka on olevinaan?
M42
Mikä sinä olet arvioimaan ja sanomaan mikä on sopiva nimi itse kullekin meistä?
2. miehenä aattelen, että ei nimi miestä tai naista ellei mies tai nainen itse pahenna nimeään
Vierailija kirjoitti:
Näin jälkikäteen kun kaikille asioille on nimikin annettu, olen pohtinut onko se puheissa oleva ilmaisu jostain henkilöstä "panisin" sellainen, että katsojalle iskee heti seksuaalinen kipinä johonkin tuntemattomaan? Tuo kun on itselleni ihan vieras ajatus. Jo teini-ihastukset koen enemmän sellaisena romanttisena kipinänä, enkä niinkään seksuaalisena. En todellakaan hyppäisi kenenkään sänkyyn sellaisen yhden tai edes kymmenen baari-illan jälkeen.
Olen näin myöhemmin määritellyt itseni heteroromanttiseksi ja demiseksuaaliksi jolla on jonkinlainen BL-fetissi. Eli sellainen tavallinen joita tämä maailma on pullollaan.
Siis mikä hel vetin tarve nuorisolla on määritellä itsensä keksityillä sanoilla? Ei se ole mitään oikeaa itsetuntemusta, vaan itsensä lokerointia ja sitä myötä myös mahdollisesti rajoittamista. Vai onko tämä kategorisointi joku autistien juttu, mitä me muut ei ymmärretä? Outoa ja noloa se on joka tapauksessa. Kaikki me ollaan ihan oletusarvoisesti erilaisia - myös seksuaalisuuden suhteen. Mitä jos alkaisitte vaan elää elämäänne sen sijaan että mietitte päivät pitkät itseänne ja siihen sopivaa terminologiaa?
No otetaan nyt vielä ne muualla maailmassa niin tärkeät pronominitkin käyttöön, niin siis esittelenkö mä jatkossa itseni niin, että nimen lisäksi luettelen siihen perään "demiseksuaali, hetero, cis-mies, hän/hän? Ettei kukaan pelkkää loukkaavansa mua 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä hel vetin tarve nuorisolla on määritellä itsensä keksityillä sanoilla? Ei se ole mitään oikeaa itsetuntemusta, vaan itsensä lokerointia ja sitä myötä myös mahdollisesti rajoittamista. Vai onko tämä kategorisointi joku autistien juttu, mitä me muut ei ymmärretä? Outoa ja noloa se on joka tapauksessa. Kaikki me ollaan ihan oletusarvoisesti erilaisia - myös seksuaalisuuden suhteen. Mitä jos alkaisitte vaan elää elämäänne sen sijaan että mietitte päivät pitkät itseänne ja siihen sopivaa terminologiaa?
Koska ainakin minulla entisellä nuorella on ja on ollut tarve antaa tuntemuksilleni myös jokin nimi tai nimityksiä. Satunnaisesti on sitten kiintoisaa lukea, että kokeeko joku tai jotkut samalla tavoin vai eritavoin kuin itse. Tiedän itse olevani vähemmistöä kun kuulun vanhempien vastoin omaa tahtoa selibaatissa eläviin, jotka eivät ole vielä kyynistyneet tai katkeroituneet. Huomaan aika paljon samaistuvani täällä jo jonkun mainitseman leffan 40 ja neitsyt(mies) Andyyn.(...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku sanoa mikä seksuaalisuuden muoto minulla on? - olen nainen ja tykkään miehistä. En harrasta irtoseksiä. Haluan tuntea seksikumppanini, ja harrastan seksiä mieluusti sellaisen kanssa, josta olen kiinnostunut ja jonka kanssa haluaisin suhteeseen.
En tiedä. - Jos olisit mies, etkä olsi valmis ja halukas seksiin kolmansien treffien yhteydessä ja valitsisit nukkuma paikaksesi sohvan, etkä naisen vierellä naisen selkeästä ja ymmärrettävästä vihjeestä, että hän haluaisi harrastaa seksiä kanssasi, niin mikäli tällä palstalla kirjoittavia on uskominen niin olsit hyvin estynyt ja hoitoa vailla idiootti todennäköisesti impotentti tai ainakin pienimunainen ja erektiovaikeusksita kärsivä, joka ei edes ymmärrä omaa käytöstään kun tällaisen tilanteen jälkeen uskottelee, itselleen, että hänellä ja naisella saattaisi olla jotain yhteistä tulevaisuutta, jolla tarkoittaa muutakin kuin moikkaamista niissä tilanteissa, jolloin nainen ei ole ennättänyt kääntää selkäänsä miehelle tai muutoin kadota miehen näköpiiristä.
Mutta joo. Minusta tuo käytöksesi ja toiveesi on perin yleisinhimillinen. Minua vain turhauttaa kun osa tuntuu edelleen ajattelevan, että terveet ja hyväkuntoiset normaalin libidon omaavat miehet olisivat aina halukkaita ja valmiita seksiin. - Toki olen laittanut merkille tällöinkin moni kirjoittaja kääntää miehjen haluttomuuden olevan naisen vika ja syy.
Toki nyt kolmansilla treffeillä voisi harrastaa seksiä. Oletan ja odotan, että kolmansilla treffeillä tiedän ja tunnen henkilöstä jo, että haluanko jatkaa ja kehitellä jotain enemmän.
Mutta haluaisitko päättää muuten orastaneen parsiuheen ja tai tapailun, jollei mies haluaisi vielä kolmansien treffein yhteydessä harrastaa seksiä kanssasi. - Olettaen. että ette tunne toisianne muutoin ennestään, vaan kolmannet treffit olisvat kolmaskerta kun tapaisitte ja viettäisitte aikaa yhdessä. (-Luulen tuon edellä nähneeni tuon edellä viitatun kirjoituksen ja siinä kirjoittaja kertoim ettei ollut tunteunut naist aaiemmin)
En ole tuo jolle vastasit, mutta itse luultavasti haluaisin. Kestän huonosti seksuaalista torjuntaa enkä koe tarpeelliseksi hammasta purren jäädä suhteeseen joka satuttaa, kun sellaisiakin miehiä on tarjolla jotka aidosti tykkää ja haluaa ja hyväksyy.
Niin vain olemme erilaisia. - Voin aidosti uskoa ja kuvitella, että kolmansien treffien yhteydessä mies, joka ei ole halunnut - ei edes naisen selkesätoi vihjeestä huolimatta- halunnut seksiä naisen kanssa jota ei entuudestaan tuntenut on saattanut pitää itseään fiksuna. Tahdikkaana. Tai sellaisena, joka haluaisi aidosti ensin tutusta naiseen. Mutta ehkä hän oppi noiden palautteiden perusteella, että parasta on kun vain ymmärtää kärttää seksiä itse naiselta niin eipähän pääse kukaan väittämään häntä estyneeksi tai kohtaamansa nainen kokemaan, että hän ei aidosti kiinostaisi miestä.
Ei minualla ainakaan seksiin ole koskaan edetty minkään "vihjeiden" ja kärttämisen kautta. Vaan tilanne etenee luontevasti seksiä kohti. Aluksi vain suudella, mutta tilanne kuumenee, ja jos molempien tekee mieli seksiä, ei siinä tarvitse mitään vihjailla tai kärttää. Sellaista se on, kun on oikeasti vetovoimaa, kipinää ja halua.
Ainakin oli normaalia silloin entisen hyvän maailman aikaan. Nykyisen turmiollinen friikkisirkuksen aikaan varmaan sitten jotain ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku sanoa mikä seksuaalisuuden muoto minulla on? - olen nainen ja tykkään miehistä. En harrasta irtoseksiä. Haluan tuntea seksikumppanini, ja harrastan seksiä mieluusti sellaisen kanssa, josta olen kiinnostunut ja jonka kanssa haluaisin suhteeseen.
En tiedä. - Jos olisit mies, etkä olsi valmis ja halukas seksiin kolmansien treffien yhteydessä ja valitsisit nukkuma paikaksesi sohvan, etkä naisen vierellä naisen selkeästä ja ymmärrettävästä vihjeestä, että hän haluaisi harrastaa seksiä kanssasi, niin mikäli tällä palstalla kirjoittavia on uskominen niin olsit hyvin estynyt ja hoitoa vailla idiootti todennäköisesti impotentti tai ainakin pienimunainen ja erektiovaikeusksita kärsivä, joka ei edes ymmärrä omaa käytöstään kun tällaisen tilanteen jälkeen uskottelee, itselleen, että hänellä ja naisella saattaisi olla jotain yhteistä tulevaisuutta, jolla tarkoittaa muutakin kuin moikkaamista niissä tilanteissa, jolloin nainen ei ole ennättänyt kääntää selkäänsä miehelle tai muutoin kadota miehen näköpiiristä.
Mutta joo. Minusta tuo käytöksesi ja toiveesi on perin yleisinhimillinen. Minua vain turhauttaa kun osa tuntuu edelleen ajattelevan, että terveet ja hyväkuntoiset normaalin libidon omaavat miehet olisivat aina halukkaita ja valmiita seksiin. - Toki olen laittanut merkille tällöinkin moni kirjoittaja kääntää miehjen haluttomuuden olevan naisen vika ja syy.
Toki nyt kolmansilla treffeillä voisi harrastaa seksiä. Oletan ja odotan, että kolmansilla treffeillä tiedän ja tunnen henkilöstä jo, että haluanko jatkaa ja kehitellä jotain enemmän.
Mutta haluaisitko päättää muuten orastaneen parsiuheen ja tai tapailun, jollei mies haluaisi vielä kolmansien treffein yhteydessä harrastaa seksiä kanssasi. - Olettaen. että ette tunne toisianne muutoin ennestään, vaan kolmannet treffit olisvat kolmaskerta kun tapaisitte ja viettäisitte aikaa yhdessä. (-Luulen tuon edellä nähneeni tuon edellä viitatun kirjoituksen ja siinä kirjoittaja kertoim ettei ollut tunteunut naist aaiemmin)
En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaan silti. Minulla ei ole mitään kolmansien treffien kaavaa mielessäni, mutta kokemukseni mukaan, jos toiseen tuntee vetoa ja on kipinää, seksiä kohti edetään aika luontevasti melko pian. Olen vain kerran tutustunut deittipalstan kautta (kaikki muut ovat löytyneet joko opiskelujen tai työn parista), ja siinä tapauksessa vähnä sattumalta seksiä oli juuri kolmansilla treffeillä - olisi voinut sinänsä olla toisillakin treffeillä, mutta käytännön syistä ei onnistunut silloin. Ei olisi ollut minulle ongelma, vaikkei seksiä olisi ollut vielä kolmansilla treffeillä, mutta syy, miksi sitä oli, oli se, että vetovoima oli valtava - asiat etenivät sitä kohti ilman sen kummempaa miettimistä. Jos toinen osapuoloi ei tuntisi minua kohtaan seksuaalista halua useidenkaan treffien jälkeen, kokisin kyllä ongelmaksi vetovoiman puutteen hänen osaltaan, siis että hän ei tuntisi seksuaalista vetovoimaa minua kohtaan. Se kuitenkin on olennainen osa kemiaa, kipinöintiä ja ihastumistakin.
Vierailija kirjoitti:
No otetaan nyt vielä ne muualla maailmassa niin tärkeät pronominitkin käyttöön, niin siis esittelenkö mä jatkossa itseni niin, että nimen lisäksi luettelen siihen perään "demiseksuaali, hetero, cis-mies, hän/hän? Ettei kukaan pelkkää loukkaavansa mua 😳
No sinänsä on ihan olennaista tietoa, onko hetero, bi vai homoseksuaali, että ainakin deitti-ilmoituksissa olisi syytä tuoda oma suuntautuminen ilmi jotenkin. Olen itse binainen, ja muiden naisten profiileista on välillä vaikea arvata, ovatko heteroita (koska joskus heteronaisetkin kalastelevat muiden naisten tykkäyksiä itsetuntobuustia hakiessaan) vai etsivätkö oikeasti naista. Joten on mielestäni hyvä idea mainita oma seksuaalinen suuntautuneisuus tai kertoa asia muuten, tyyliin "etsin miestä, joka on sitä-tai-tätä". Ja samoin on fiksua laittaa deitti-ilmoitukseen, jos on demiseksuaali tai aseksuaali - se säästää molempien ospauolten aikaa silloin, jos ei sovita yhteen, mutta auttaa samanhenkisiä löytämään toisensa. Samasta syystähän monet kertovat esim. emojien avulla bdsm-mieltymyksistään, koska eivät halua vaniljakumppaneita. Ja mitä tuohon cis-mainintaan tulee, niin tuntuuhan se joillekin heteromiehille olevan olennaista, että nainen on nimenomaan cis-nainen. Tätä tosin yleensä ei kukaan mainitse, mutta sen sijaan ihmiset useimmiten kertovat, jos ovat trans.
Miehet ei hae nettideittejä henkevien keskustelujen takia,syy on aivan muualla.